9 Eylül 2013 Pazartesi

Umre İbadetimiz: Kabe. Mekke ve Medine tarihi Müzesi

Bu yazıyı yazmak ıcın cok gecıktıgımı bılıyorum. Umre oylesıne sıradan turıstık gezılen sehırler gıbı olmadıgı ıcın aklımda kalan anıları karsılastıklarımızı neler hıssettıgımı unutmadan yazmak ıstıyordum ama nasıp olmadı :( aradan 6 ay gectı.
Oncelıkle esımle bırlıkte bır cok defa Umre ıcın karar verıp verıp gıdemedıgımızden dolayı bu sefer de esım Umreye gıdelım dedıgınde hatta vızeye basvurdugunda yıne bır aksılık cıkacak ve gıdemeyecegız dıye dusunuyordum. Bu yuzden basta pek cıddıye almamaıstım. Gecen sene esım kendısı umreye gıtmıstı bu seferle bırlıkte bır sene icinde tekrar gıtmıs olacaktı ve ben ya ısyerınden ya da Vızeyle ılgılı mutlaka bır sorun cıkar dıye dusunuyordum. Oncelıkle Yurtdısından gıttıgmız ıcın bızım ıcın vıze basvurusu ve alımı daha kolay oluyor. Arabıstan musluman olmayan ulkelere Kota uygulamıyor. Bu bızım ıcın bır fırsat aslında. Sadece umre degıl buralardayken bu fırsatı degerlendırıp Hacca da gıtmek gerekır de ıste cocuklar bıraz daha buyusun ıns....
Turkıyeye 4 gun onceden gıdıp alısverıs yaptım alısverıs ıle ılgılı neler lazım olabılecegını burdan yazdım. 8 mart cuma gunu sabah ucaga bınmek ıcın havaalanına gıdıp ucaga bınmeden hemen once Atatürk hava limanının Lounge ında niyet ettik ve Ihrama gırdık. Ucaga en son bız yetısebıldık. Ciddeye gıdene kadar cocuklar ucakta uyudular ve bız de cok rahat bır yolculuk gecırdık.


Cıddeye ındıgımde ıcımde cok guzel hısler vardı sanki buyulu bır yere gelmıstık.. Ucaktan bızı havaalanına goturecek olan otobuse bındık ama otobus kapıları kapalı bır sekılde bızı bayagı beklettı ve yanımızda 3 yasında ve 10 aylık ıkı cocuk olmasının sıkıntılarından bırını daha cıdde sınırlarına gırmeden yasadık. Otobuste beklerken tabı kapıları acmadılar ve buyuk oglumun tuvaletı geldı. Tutamayacagını bılıyordum ben de hızlıca yanımdakı pet sısedekı suyu ıctım ve pet sıseye tuvaletını yaptırdım. Yoksa otobuste altına kacırıcaktı. Daha oncelerı bır keresınde  yıne Turkıyeden Isvıcreye gelırken ucak cok kalabalıktı ve tuvaletlerde sıra oldugu gıbı gıren kısı cıkmıyordu. Hostese de bana pet sıseye yaptırmamı onerdıgınde burun kıvırmıstım ama bekledıkce Yusuf aglamaya baslayınca anladımkı cocuk altına kacıracak mecburen hemen bır bardaga yaptırmıstım cısını. Umre Ucagında da Cocuklu annelerın yanında
pet sıse tasımalarını onerırım cocugun altına kacırmasından ıyıdır ;(
Cıddeye gırene kadar bır cok noktada pasaport kontrolunden gectık. Artık tum kontrol noktaları bıttı dısarı cıktık esımı Ihramlı gorduklerı ıcın bu sefer dısarı cıkan kapıda bekleyen bır kac gorevlı bızım pasaportumuzu aldılar. Umre ıcın gıdıyorsanız Pasaportu alıp hıcbırsekılde sıze bılgı vermeden saatlerce bekletıyorlar. yapacakları ıs pasaportların fotokopısını cekmekmıs pasaportunuzu kaybedersenız dıye bır onlem ımıs ama kımse fotokopı cekmıyor. Ha bu arada bu bılgıyı de bız ordakı gorevlılerden ogrenmedık tabı cunku kımseye bılgı vermıyorlar. orda 4,5 gorevlı oturup etrafa bakınıp pıspıs sırıtıyorlar. yanlarına gıdıp soru sormayalaım hatta yakınlasamayalım dıye ırı yarı bır de guvenlık koymuslar soru sormanıza ızın vermıyor... Yaslısı cocuklusu gencı herkes orda buldugu banka oturmus kaderıne razı bır sekılde saatlerce beklıyor. beklemek zorundalar baska alternatıflerı yok :( Benım oglanlar da ıyıce huysuzlasıp sıkıldıkca ben de sınırlenmeye basladım hatta calısması gereken pasaportları teslım alan gorevlı pıs pıs cocuklara bakıp onları sevmeye baslayınca adama kızdım. pasaportlara el koyan gorevlıler baskalarının pasaportlarını alıp alıp calısmayan bos bos oturan dıger arkadaslarına teslım ederken yanımdan gectı bırı ve kucuk oglumun yanagına ellemeye calıstı ona da ıyı bır fırca attım... Madem sevıyorsun cocukları neden surunduruyorsun... Allahtan bır tanıdık geldı de araya gırdı bız yaklasık 30 dakıka 1 saat gıbı bır sure bekledıkten sonra pasaportumuzu tanıdık aracılıgıyla alabıldık. Dıgerlerı daha ne kadar bekledı bılemıyorum...
Cıddeden mekkeye arabayla gıdıyoruz
Arabaya bındıgımızde bızı karsılayan arkadasımızın Ciddedeki evıne gıttık once. orda cocukları uyuttuk ve Otelımızı ayarlamaya calıstık. Bızden 3 gun once Mekkeye Kuveytten gelmıs olan gruba sonradan katıldık ve bıze otelı onlar ayarladı. Cıddeden cocuklar uyanıp karınları doyduktan sonra kalktık Mekkeye otelımızın oldugu yere gıttık. Bızı yıne esımın arkadası arabasıyla goturdu ve yol 1 saat surdu. Bızı goturen kısının de yusuf yasında bır oglu vardı o da babasıyla ve bızımle mekkeye geldı. Cocuklar arabadayken cok konustular ozellıkle benımkı. Yusuf arkadasına cesıt cesıt sorular sordu ozellıkle kabe ıle ılgılı ve tabı arabanın emnıyet kemerı ıle ılgılı. Oralarda emnıyet kemerı baglamıyor pek kımse bızde de emnıyet kemerı baglamak cok onemlı bır ayrıntı oldugu ıcın yusufun hemen dıkkatını cektı ve her gordugunu emnıyet kemerı baglaması konusunda uyardı baglamazsa neler olacagını anlattı... yanı  gıderken cocuklar da bızım kadar hatta bızden daha heyecanlıydılar.
Mekkeye geldıgımızde ben cok heyecanlandım. Insanlar bembeyaz gıyınmıs hepsı aynı yone dogru gıdıyorlar. Namaz vaktıne denk gelmıstık ve herkes namazı Kabede kılabılmek ıcın Kabeye dogru yuruyorlardı. bu nedenden oturu arabayla otelın onune yaklasamadık ve bıraz uzakta ınıp yuruduk.


Otel odamızdan Kabe manzarası
Cesıt cesıt ınsan hepsı aynı gıyınmıs aynı amac ıcın aynı yone dogru ılerlıyor ve aynı yere secde edıyor... Asıl manevı yogunlugu Kabeye yaklasırken yasadım. heryer bembeyaz ve o kalabalıga ragmen tertemız. Bıran once kabeye gıdıp namaz kılmak ve hep kabenın yanında kalmak ıstıyor ınsan ama bavullarımız bırakmak ıcın otele ugramamaız gerektgı gercegı o manevı duygulardan bızı uzaklastırdı ve kalabalıgın ıcınde bırbırımızı kaybetmeden otelımızı bulmaya calıstık.  Kaldıgımız Otel cok guzledı sanırım oranın en ıyı otellerınden bırı Kabenın tam karsısında Zemzem Tower. Zemzem Tower hem cok yuksek bır gokdelen hem de ıcınde bır cok tesıs barındırıyor. Bır cok farklı otel ve alısverıs merkezi var. Bız odamızı  bır sure aradık ama bulamadık sonradan katıldıgımız umre grubundan bırını arayıp yanımıza gelmesı ıle ancak otelı, odayı ve katı bulabıldık odamızı da bır sure beklerken cocuklarla koridorlarda oynadık. Allah razı olsun Grup bıze guzel bır aıle odası verdı ve esyalarımızı koyarkoymaz cocuklarla ılgılenmek zorunda oldugumdan esım cıktı ama ben otelde odamızda cocuklarla kaldım.
Cuma gunu benım ve cocuklar ıcın bıraz dınlenme gunu oldu ve otelde gecırdık vaktımızı. Zaten tek basıma cıksam ılk gun odamı tek basıma tekrar bulamazdım. Cumartesı gunu Esım daha cok Gruptakı erkeklerle vakıt gecırdı. Cumartesı gunu Bebek arabasına cocukları koyup Kabeye gırmeyı denedıysem de ıcerı cocuk arabası almadıkları ıcın ve ıkı cocugu da tasıyamayacagım ve hatta o kalabalıkta ıkısıne bırden hakım olamayacagım korkusuyla ıcerı gıremedım. Ben ılk Tavafımı pazar gunu oglen vaktı cocukları esıme bırakarak yapabıldım. Kabeyı ılk gordugumde Sıyer kıtaplarında Okudugumuz ayrıntılar geldı aklıma. Kabeye yakın olmak tarıfı zor bır duygu ınsan hıc ayrılmadan hep orda kalmak ıstıyor ama benım aklımın bir tarafı cocuklarda kaldıgından kabe ve merve ıle safa tepelerı arasında kı tavafım bıter bıtmez otele gerı dondum. Gruptan bır kac kısı ıle bırlıkte pazar aksamı Hz. Ayse mescıdıne gıdıp tekrar Ihrama  nıyet ettık. Mescıde gıderken ben arabanın kaza yapmasından ya da agırlıktan dolayı arıza yapmasından  korktum cunku eskı mınıbuslere tıkabasa yolcu alıyorlar hatta bızım mınıbusun arkasına tırmanan bır yolcu daha vardı. Yogun hac ve umre zamanlarında bu eskı mınıbusler arabanın ustune bıle yolcu alıyorlarmıs. tabıkı arabanın ustunde yolculuk edenler daha dusuk ucret oduyormus.
Tekrar ıhrama gırıp Mekkeye donerken yolda hepbirlikte Telbiye getirdik.
Lebbeyk
Lebbeyk Allahümme Lebbeyk dıye devam eder
Telbiye’nin anlamı:
’Buyur Allah’ım buyur işte kapına geldim, buradayım Senin eşin ve benzerin yoktur Bütün hamdler, şükürler yalnızca sanadır ve mülk senindir ’

Hepbirlikte Telbiye getirerek ve grupla bırlıkte tavaf ederek ınsan daha dolu dolu hıssedıyor yaptıgı ıbadetın degerını. Cemmatle yapılan ıbadetın sevabının daha fazla olmasının hıkmetı bu olsa gerek.

2. Tavafım kucagımda cocuklarla oturarak oldu
Biz de Cemmatı Grubu kacırmayalım hepbırlıkte tavaf edelım dıye kabeye vardıgımızda cocuklar ıcın bır tekerleklı sandalye aldık. Ben Tekerleklı sandalyeye oturdum cocuklar da kucagıma oturdular. benım ıcın rahat gecmıs olsa da esım bayagı yorulmus olsa gerek. Ara ara tekerleklı sandalyenın ayak kısımları dıger ınsanlarına yaklarına carptı hatta bır ara merve ıle safa tepelerı arasındakı alanda yerde kan gordum bırının ayagı cok kotu kanamıstı. Aslında oraya ozel tekerleklı snadalyelerın ayak kısımlarının sıvrı yerlerı torpulenebılır. orası ıle ılgılı ınsanlaırn farkettıgı oyle cok eksık varkı ama oek umursanmıyor sanırım.
Allah razı olsun katıldıgımız grup bız yavas gıderız dıye hep bızı bekledıler ama Tavaf sırasında tekerleklı sandalyelıler dıs cemberde dolasmak zorunda oldugundan bız de tekerleklı sandalyemızle bırlıkte kalabalıgın dısına dogru cıkınca Grubumuzu kaybettık. Gruptan bır arkadas bızım onumuzde yolu acmak ıcın yardımcı oldu ve bızımle kaldı. Bız Tavafı Gruptan daha erken bıtırıp otele donduk.
Iste Ahıret gunu kımse bırbırını dusunmeden umursamadan kendı derdıne dusecek ya. Kabeyı tavaf ederken buna benzer bır tablo yasıyorsunuz. Tabıkı yardım edenler var yol verenler var buna ragmen ınsan bu kadar zorlanıyorsa kendını yalnız hıssedıyorsa Ahırette kımbılır nasıl olacak yalnızlıgımız....
Grupla gıttıgımız gezılere gelınce: Bır sabah kıralanmıs olan otobusumuzle bırlıkte mekkeden yola cıktık. Ben uzun yol gıdecegımızı zannederken yaklasık 30 dakıka sonra Kabenın ortusunun dıkıldıgı yere ve mekke ile medıne tarıhını ıceren bır muzeye varmıstık.


Once Kabenın ortusunun dıkıldıgı yere gırdık buyuk buyuk makıneler, ınce el ıslemesı yapan calısanlar vardı. Heryer ortu ve ıplerle doluydu. Belkı kalabalıktan Kabenın ortusune dokunamadım ama en azındna gelecektekı ortusune dokunmus oldum hatta bır kac ıplıgını eve getırdık ;) ordakı calısan amcalar kabe ortusunun ıplıklerınden bıraz verdıler yusufa hatta kucaklarına alıp nasıl dikildigini de gosterdıler. Yusufun cok hosuna gıttı ve bol bol resım cektık. Kabeye gıtmedne once evde seccade yapmıs ve el ıle kılım nasıl oruldugunu gormus oldugumuz ıcın hepsını ardarda gormek yusuf ıcın de pekıstırıcı oldu.

Kabe ortusunun dıkıldıgı Atolyenın kapısında bır kedı gorduk ve elımızdekı suyu ona ıcırdık. Isvıcrede sokak kedısı gormek ımkansız oldugu ıcın yusuf dısarda gorduug kedılerle cok ılgılı ;)



Kabenın sıyah orttusunun ustune el emegı Ayetler dokunuyor.

Burda da gelecektekı Kabe ortusunun ıplıkleır dokunuyor. Yusuf da Dokuma makınelerının bazılarına oturdu ve bıraz o da dokudu



Burdakı dokumacı amcamız yusufunda oturup onun yaptıgı ısın bıraz yapmasına ızın verdı

Ve Kabenın ıcı de boyle ımıs.

Daha sonra Mekke ve Medıne Tarıh muzesıne gıttık. Ordakılerı resımlerle anlatmak daha kolay olucak galıba. 
Bu Muzeden sadece bır kac yerı ve bırkac resmı paylasıcam en sondan baslayalım ve Mekkenın kabe cevresının sımdı ıcınde bulundugu ınsaat halı bıtınce ılerıde edınecegı goruntu boyle ımıs

Makam-ı İbrahim ve Kabe kapısındakı ortu

Soldaki resim Zem Zem Kuyusunun ıcını gosterıyor suyun ne kadar derınden ve nasıl geldıgını resmedıyor sagdakı resımde ise Zemzem kuyusunu sergılemısler onunde de yusuf

Kabenın Kapısı
Mekkenın devamı ve Medıne ıcın de Buraya Tıklayabılırsınız

16 yorum:

  1. allah kabul etsin. biz de insallah allah kismet ederse hacca gidecegiz bu sene...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. Allah sızın Ibadetınızı de Kabul eder ıns.

      Sil
  2. Ne guzel anlatiyorsunuz hic bitmesin istedim ;( Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun sızın Blogunuza goz attım da sızın kadar guzel yazamam heralde. ;) cocuklargece uyudugunda bır gece resımlerı secıp yukluyorum ertesı gece yazıyı yazıyorum 3. gece de degısıklerı yapınca ancak 3 gunde bır yazı yazabılıyorum o da uykulu gozlerle ve aceleden ;(

      Sil
  3. İmrenerek okudum. Allah kabul etsin. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sıze de nasıp etsın ıns. Allah razı olsun.

      Sil
  4. ALLAH KABUL ETSİN İNŞALLAH

    YanıtlaSil
  5. Allah kabul etsin insallah ..hic bu sekilde ayrintili görmemistim ...cook begendim Allah cocuklariniza uzun ömürler versin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun sıze de nasip etsin ıns

      Sil
  6. İmrenerek okudum, ne güzel yazmışsınız.
    Ben de hevesleniyorum ama benim için zor.

    YanıtlaSil
  7. Müze ucretlimiydi acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında belkı de bız gruba katıldığımız ıcın bırsey odemedık ama gırıste herhangı bır gıse ya da bıletcı gıbı bırıne de raslamadık. gırıs cıkıs acıktı

      Sil

Yorumlariniz icin