15 Eylül 2013 Pazar

Ludothekten Tahta Bloklarinı (Bauklotze) kiraladik.

Ludothek Isvicrede Ailelerin cuzi bir ucret kasiligi uye olarak yine oyuncagin buyuklugu ve ozelligine gore 1 ay icin ayrica cuzi bir ucret deyerek kiralayabildigi bir dernek.

Turkiyeye gitmeden once mayis haziran gibi Yunusun daha yurumuyor olmasi beni endiselendiriyordu ve Ludotheke gidip bebekler icin yurume oyuncagi sordum. Bana yandaki resimdeki oyuncagi gosterdiler hem yurume oyuncagi hem de onunde Tahta Bloklar vardi. Basta Yunus bu oyuncagi tutup dogru denge kurmak icin zorlandi cunku agirligini cok verse ucup gidecek az verse o zaman da ilerleyemeycekti. Zamanla dengesini kurmayi ogrendi ve bu oyuncakla hizli bir sekilde yuruyebildi. zamanla yonunu bile degistiebilidi. Tabiki oundeki tahta bloklarla da cok keyifli bir sekilde oynadilar. Ben oyuncagi kiralarken tekerlekli araba kismiyla Yunus, icindeki tahta bloklarla da Yusuf oynar diye dusunmustum ama Yunus icindeki tahta bloklari cok sevdi. Abisini gozlemleyerek Bloklari nasil ustuste koyabilecegini kesfetti.

 
 
Baktim Tahta Bloklarla cok guzel oynuyorlar ben de daha sonra Ludothekten bir kutu Tahta Blok (Bauklotze) kiraladim. bir ay icin 2.5 frank odedim ve icinde 122 parca renkli tahta bloklar olan kutumuzu eve getirdik. 1 Ay boyunca Tahta bloklairmizla yerde daginik ama yine birarada olmak uzere surekli oynadilar. Yunus sabah kalkip Bloklari gorunce basina oturup ustuste dizmeye calisirken bir yerden sonra kulesi devrilince hosuna gitti gulup eglendi. Her koydugu blok sonrasinda kule devrilmezse heyecanla
guluyordu. Kulesi yukseldikce sevinip bize de gosterdi. Abisi ise her yaptigi kulenin kardesi tarafindna yikilmasi sonucu baslarda kizgindi ama zamanla o da kardesininkileri yikmaya basladi ve birbirleriyle bir sekilde anlasmanin yolunu buuldular.


Dun Tahta bloklari geri goturmem gerekiyordu ve bir parcayi bulamadim. Ludothekteki gorevli hanimlara soyledigimde sorun olmadigini soylediler. Keza daha once baska oyuncaklardan eksik parca oldugunda parcayi evde buldugum zaman daha sonra geri getirdigimi biliyorlardi. Simdi Tasinma arefesindeyiz evi alt ust edince bulur veririm artik eksik olan parcayi. Tabi Yunus alip cope atmadiiysa :(
Bir de babamiz her isten dondugunde aksam ben sofrayi hazirlayana kadar cocuklara degisik kuleler ypiyordu. Ccocuklar icin bu Bloklar babalariyla her gun yaptiklari bi Rituel haline gelmisti.

Assagida solda Yunusun tek basina yaptigi ve benim cekebildigim en yukskek kulesi var. Aslinda daha buyugunu yapabilmisti ama telefonu alip cekene kadar devirdi ;) Bu oyuncaklari yunusun ince motor gelisimini hizlandirabilecek sekilde cok faydali buldum.


Burda da Yusufun yaptigi bir kule var. Cocuklari yapacaklari sekiller konusunda bu sefer pek yonlendirici olmadim onlar da yaslarina gore neyi yapabiliyorlarsa onunla yetinsinler istedim. Cocuklar buyudukce eve bu oyuncaklardan satin alirsam o zaman yasimiza uygun degisik seyler yapariz ;)



10 yorum:

  1. Tesadüfe bak yine aynı zamanlarda aynı şeylerle ilgilenmişiz:)Dün çok teredütte kaldım bu bloglardan alayım mı diye,almadım,tüh keşke alsaydım,bak Yunus ne güzel oynamış maşallah:)Kiralama olayı süpermiş,zira bu bloglar gerçekten ucuz değiller.Bayağı da oyalanmış seninkiler belli maşallah:)En kısa zamanda ben de laayım bunlardan:)Çok öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka al ınsan cocugun kucuk olduguna bakıp yapamayacagını zannedıyor ama Yunus da abısınden group yapmaya calısnca hatta cok sevınce ben de sasırdım. Yunus abısındne gorerek ogrendı sne de evde nasıl oynayacagını gosterırsın emınım senınkı de sever.

      Sil
  2. Kiralanması ne guzelmiş:) Güzel güzel oynuyolar valla : sevgiler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederız. cocuklar boyle ozgurce oynayabılecegı oyuncakları sevıyorlar.

      Sil
  3. her yer kule olmuş :) şu oyuncak kiralama işi süper ya burda alıp duruyoruz hep o kadar para hem sıkılıyorlar hemde yer işgal ediyor...hayranım oyuncaklarınıza

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence turloyede de beledıyedne destek alıp boyle bır uygulama yapılabılır. Ama oyuncagı kullanacak olan kısılerın de duyarlı olup kırıp dokmeden dıkkatlıce muhafaza etmeye calısması gerek ıste o cok zor olur heralde ;(

      Sil
  4. Ay oyuncak kiralama işi ne iyiymiş! keşke buralarda da olsa! Böylece çocuğun ilgisini sürekli canlı tutabilecek birsürü oyuncakla çok ucuza oynamış olabilirler. ama dediğiniz gibi, kiralayanların da beli bir bilinç düzeyinde olmaları gerek, dikkatli oynayıp zarar vermemeleri gerek. ailelere çok iş düşer ki bizim insanımızın bu konularda hassas davranacağını sanmam. Ne kadar gzel kuleler yapmış oğluşların. Ellerine sağlık. sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederız. haklısın cok guzel bır ımkan bu ama bız de tasınınca bulamıcaz bu ımkanı

      Sil
  5. Mrb ben sizi tesadüfen biseyler arastirken buldum bende baselde yasiyorum sizden duydum bu oyuncak kiralama isini bende meraktan gidip baktim benim oglum daha alti aylik ona görede biseyler bulduk gercekten cok güzel bi uygulama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehaba yazılarımın bır ıse yaramasına cok sevınfdım. ben de sık sık baska ulkelere gıttıgımden cocuklarla nasıl ımkanlalr olduguna daır pek bırsey bulamıyorum nette. varsa yoka turıstık gezı yazıları oluyor. bu yuzden gıttıgımız yaptıgımız herseyı yaıyorum da belkı bırıleırnın ısıne yarar dıye.

      yakınlarda da Baselde cocuklarla yasam ıle ılgılı ayrıntılı bır yazı yazıyorum yazacaklarımın cogunu mutlaka bılıyorsunuzdur da belkı ordan da bır kac sey ısınıze yarayabılır.

      Cocugunuz henuz kucuk tam ne neler nerelerdedır ogrenme zamau ;) Anne bebek bulusmalarını d amutlaka tavsıye ederım http://sudagidan.blogspot.ch/2013/09/yeni-bulusma-noktalar-tandk-faz-ve-burg.html

      Sil

Yorumlariniz icin