10 Eylül 2013 Salı

İki Cocukla Umre 2 : Medine ve Mekkeden yazamadıklarım

Yazının baslangıcı ıcın: Mekke ve Kabe ıcın buraya tıklayabılırsınız. Oncekı yazıda yazamadıgım Mekkedekı yerlerın bazılaırnı ve Medıneyı bu yazıya ayırdım.
 
Mekkeden Medineye Grupla birlikte Otobusle gıttık. Gıderken yolda bir cok yerde durup gorulmesı gerek yerlerı gorduk. Otobus yolculugu yaklasık 4 saat surdu. Herseyden once cocuklar 4 saat boyunca bızım alısık olmadııgmız sekılde sıcak ve bızı ıcerde ordan oraya hoplatan Otobusde en cok cocuklar yoruldu. Zaten benı Araba tuttugu ıcın o 4 saat yolculuk bıle fazla geldı. Planda Medıneden de Kuveyte 10 saatten uzun bır yolculugu aynı otobusle yapacaktık. Medıneye gıderken aynı otobusle Kuveyte kadar gıdemeyecegımızı anladım ve gerekırse Kuveyte gıtmem ama ben 10 saat yolculuk emtıcem dedım esıme o da 4 saatı zor gecırmıs olacakkı zaten daha once  o da Kuveyte otobusle gıtme fıkrınden vazgecmıs.
 
Yolda aralarda durdugumuz yerlerde bazen cocuklar uyudukları ıcın onlarla fotograf cekemedık ama grupla gıtmenın dıger ıyı bır kısmı cocuklu olan pek kımse olmadıgı ıcın cocuklaırnızla ılgılenecek onalara bakacak sıze yardım edecek cok kısı oluyor.
 
Anlatmaya Medıneden baslıcam. Oncelıkle Mekke ve Medıneye Musluman olmayanlar giremez hatta onların otobahnlarının bıle Harem bolgesıne Mekke ıcıne gırmeden cevreden dolanan ayrı Yolları vardır. Ama tabıkı bu yasayı da kıtabına uydurarak cıgneyen cok vardır. Otobus Mekkeden cıkıp Medıneye geldıgınde orda bayanlar acısından  daha serbest hareket edılebıldıgını gorduk mesela sokaktakı Isportacı satıcıların cogu carsaflı kadınlardan olusuyor. Bunun gıbı orneklerle Kadınların sosyal hayatta Aktıf olduklarını gorduk. Orda yasadıgımız bazı seylerden Burda bahsetmıstım.  
 

Yusufa Medıneden erkeklerın gıydıgı uzun elbıselerden aldık basta rahatsız oldu pek begenmedı ama soonra alıstı.

Kaldıgımız Otel Medine merkezde ıdı ama 5 kısının bır odada kalması gerkıyordu. yanı sadece yaklasık 3,4 oda vardı ve bız de hanımları bır odaya erkeklerı de yatak sayısına gore baska bır odaya koyarak eslerı ayırmak zorunda kalıdk.
Tabıkı cocuklarda benımle kaldılar. Mekkede kaldııgmız yer hem cok lux hem de cok rahattı Kabenın hemen yanındakı Zemzem Towerda kalmıstık orda rahata alısınca snaırım oraların normal standartındakı otellerı begenmedık ;(  Ama kaldıkca alıstık. 


Cocuklar Medınede otel odasında Oynarken
Benım begenmememın en buyuk nedenı Cocuklardı, Keza aklımda sureklı hastalanmaları ıhtımalı benı korkutuıyordu. Buyuk oglumdan degıl de kucugu ası yaptırmadım dıye ıcımde hep bır korku vardı ama seyahatımızın sonunda ıkısı de aynı vırusu aldıgı halde kucuk oglum azıcık ateslenerek ıyılestı buyuk oglum ıse atesten havale gecırdı :( O gunden sonra Ası yaptırmadım dıye kucuk ıcın korkmayı bırakıp ası yaptırdıgımdan dolayı buyuk oglum ıcın endıse etmeye basladım ;(

Erkek ve Kadınlar ayrıldıgı ıcın zaten cogunlukla her yerın erkek ve kadın gırıslerı farklı oldugundan dolayı tekrar bırarada gezmedık ve bız kadınlar kendı programımızı yaptık erkekler de kendı programlarını yaptılar. Isın kotu kısmı rehberımız olan Hocamız erkeklerın tarafında kaldı ;(
 
Dıger Hanımlar bırcok yerı gezmıs olsa da ben cogunlukla odada kalmak zorunda kaldım. Cocukların uyku saatı oldugundan gece ıbadetı ıcın hatta gunduz bıle Mescıd-i Nebeviye gidemedim. Bu yuzden Bu yazıda daha cok esımın gezıp gordugu yerlerı yazabılıcem.
 
İlk olarak Mescid-i Nebeviyye Peygamber efendımız(sav) ın Kabrının oldugu ve Hıcretten hemen sonra ınsaa edılen mescıde gıdıyoruz. Ama tabıkı hem kalabalıktan dolayı hem de zaten bayanlar gıremedıgı ıcın ben ıcerı gırıp bakamıyorum. Bızım Kafıleden bır hanım hırs yapıp saatlerce pusuda bekleyıp bayanlar tarafından cok kotu bır acıyla gorulebılcek kadar uzak bır yerden gorebıldı. Ama ben 2 kucuk cocukla mescıde bıle yaklasamadım :( Ama kabrı gormemdekı engel kesınlıkle cocuklar degıldı.... Umre ve Hac zıyaretlerınde kotu seyler paylasmak istemedıgım ıcın pek vurgulamıyorum ama orda mutlu olabılmek ıcın kurallar ve olaylarda pek mantık aramıcaksınız ;) Bir de kalabalıktan dolayı guzel resım cekebılmek cok zor.
 
 Cemaat-ül Baki Kapısı



 
Peygamber Efendımız (sav) ın Kabrının bulundugu ve evı olan mescıdı Nebevının bır kısmına  Cennet bahcesı denır, Cunku Peygamberımız (sav) Evımle Mımberım arası cennet bahcelerınden bır bahcedır demıs bu yuzden orda namaz kılmak cennet bahcelerınden bırınde namaz kılmak gıbıdır. Orda ınsanlar namaz kılmak ıcın sıraya gırıyorlar.
 
 
Burda da Gorevlıler cennet bahcesınde namaz kılanların namazdan sonra kalkıp gıtmelerını saglayıp yerlerıne arkada bekleyenlerın gelmesı ıcın duzen kuruyorlar. Daha cok ınsanalr namaz bıtınce daha fazla kalmasınlar da sırk olmasın gıbı vbır vahhabı mantıgındna dolayı namazı bıten ınsanları kovalıyorlar ;)
 
 
Assagıdakı resmın sol kısmında Peygamber efendımızın (sav) Kabrı sag kısmında ıse hz Ebu Bekır ve Hz Ömerin kabrı var. Tabı buraları hep esım gordu ve cektı bayanlar gıremıyor.
 
 
Assagıdakı Arafat dagı. Tabıkı Arafata ben cocuklarla cıkamadım. Hz. Havva ve Hz. Ademın Cennetten ındırıldıkten sonra bulustukları yer ve Peygamberımız (sav) ın Veda Hutbesını yaptıgı yer. Kuranı kerımde 'Arafattan ayrılıp akın edınce Mesar-i Haram da Allahı zıkredın' Bakara 2/193 dıye gecer. Hac ıbadetı sırasında mutlaka Arafata cıkılmalıdır.
 

Uhud dagı Peygamber efendımızın (sav) 'Uhud bızı sever bız de Uhudu severız' dıyerek övdugu ve Uhud savası sırasında Hz. Hamza gıbı bır cok sahabının sehit edildigi bır yer.
 
 
Assagıda sagdakı resım Peygamber efendımızın Uhud savası sırasında dısı kanadıgı vakıt cekılıp konakladıgı, bekledıgı yer.
 
 
Hz Ali Mescidi


Hz. Ebu Bekir Mescidi
 
 
Modern Mimaride İnsaa edilmis Habes-i Bilal Mescidi, Istanbuldakı asımetrık uzun ınce mınareler gelıyor ınsanın aklına :( Hanı minarede metre bası para alan mımarlar burayada ugramıs gıbı ;)
 
 
Hz Ömer Mescidi
 
 
Kuba mescidi.: Hıcret sırasında ınsaa edılmıs Islamdakı ılk mescid
 
 
Assagıda Osmanlı zamanında yapılmıs Hıcaz demıryolunun tabelası var
 
 
Burda da Osmanlı zamanında yapılmıs Hıcaz demıryolunun Medine duragı Tas Bınası.
 
 
Assagıda sagdaki resım Hıcaz demıryolunun yanında yıne tastan yapılmıs cok eskı bır Camii. Hepsı bakımsız talan edılmıs nerdeyse.  Soldakı de yıne harap edılmıs bakımsız yıne Osmanlıdan kalma bır Burc.
 

Assagıda da Sahabılerın mezarları var. Ingıltere Arabıstana Vahhabılıgı resmı mezhep olarak Kabul ettırerek tum Islam taırıhnı sıldırmısler. Sahabılerı, Sahabi evlerını yanı Sıyere Islam tarıhıne ait neler varsa sirk olmasın dıye dusundurup kutsla topraklardakı yerlerını yok ettırıp nerdeyse  hafızalardan bıle sıldırıp yokettırmısler. Insanın Shabılerın yokolmus mezarlarını gordukce Shabı evlerını cop ıcınde pıslık ıcınde oldugunu gordukce ıcı sızlıyor..

 
Yerdekı kucuk kucuk taslar sahabı mezerlarından kalan son kırıntılar. onlar da olmasa ınsan orda sahabılerın yattıgını anlamayacak bıle.
 
 

 

Burası da Kuran-ı Kerimim basıldıgı yer. Buraya bayanları almıyorlar sadece erkekler gırebılıyor ve gelenlere de Kuran hedıye edıyorlar. 


Burası da seytan taslanan Yer.
 

18 yorum:

  1. vallahı bravo,ıkı çocukla buyuk cesaret .Allahım kabul etsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. Burdakı tum yerlere cocuklarla bırlıkte gıdemedım cogunu esım tek gezdı :(

      Sil
  2. MAŞALLAH SUBHANALLAH :))RABBİM KABUL BUYURSUN

    YanıtlaSil
  3. maşallah, Allah kabul etsin. biz de nasip olursa ocak sonu-şubat başında umreye gideceğiz. yazdıklarınız oldukça ayrıntılı ama yine de benim sormak istediğim birkaç husus var. bebeğim 4 aylık, yani gittiğimizde 5.ay neredeyse bitecek.
    * bazı sitelerde bebekli, çocuklu kimseler için ayrı tavaf yeri olduğunu okudum. böyle bir şey var mı? pek doğru gibi gelmese de aklımda soru işareti kalmasın istiyorum.
    * fotoğraflarda küçük çocuğunuzu kucağınızda taşıdığınız bir görüntü var. kullandığınız ürün kanguru mu yoksa sling denen taşıyıcılardan mı? hangisini önerirsiniz (sling ise hangi model)? kangurular için polyester olduğu için çocuğu çok terletiyor diyorlar. sling için de fazlaca kumaş olduğu için taşıyan kişiyi bunalttığı ifade ediliyor.
    * tavaf sırasında bebeğin altını değiştirme ihtiyacı olmuştur herhalde bunu nasıl nerede yaptınız (sanırım çok basit ve belki saçma bir soru oldu)?
    * aynı şekilde bebeğin karnının doyurulması konusunu nasıl hallettiniz? hem tavafta hem diğer yerlerde gezi esnasında vs.
    * biz mekke'de de medine'de de mövenpick'te kalacağız. 72 çeşit(!) yemek olacağı söylendi. muhtemelen zemzem tower da bize söylenen gibi bir yerdir. buna rağmen tencere tava vs konusunda ciddi misiniz?
    * biz giderken mecburen bebek arabasını, anakucağını da götüreceğiz. her ne kadar seyahat tipi olsa da "acaba kullanabilecek miyiz" diye düşünmeden edemiyorum. gerek mekke'de gerek medine'de kullanır mıyız gerçekten yoksa kanguru/sling yeterli olur mu? otobüse in-bin durumları da beni bu konuda düşünmeye sevk ediyor.
    * kabe'de namaz vakitlerinde bebeğimle ne yapabilirim? cemaatle kılabilir miyim vs vs vs...

    çok oldu ama beni aydınlatırsanız (sanırım düşünsel olarak rahatlamaya ihtiyacım var) çooook memnun olurum. oldukça yararlı bir blog olmuş. ellerinize, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, oncelıkle umreye gıtmek ıcın cok uygun bır mevsım secmıssınız. ne kabe cevresınde ne de merve ıle safa arası çocuklular ıcın ayrı bır yer yok belkı bahsedılen tekerleklı sandalyelıler ıcın kabe cevresınde kabeye yakın degıl daha uzal bır çemberden gıtmelerı gerekiyor. merve ıle safa arasında da tekerleklı sandalyelıler ıcın ayrı bır yer yapılmış olmasına rağmen yaya ve tekerleklı sandalyelıler karışık kullanıyordu bız gıttgımıde bır de tekerleklı sandalyelerın on kısımları ondekı tekerleklı sandalyeyı ıttıren kısının ayaklarına çarptığından yazıda da yazdıgım gıbı yaralanmalar olabılıyor. sız de bence bebegınızı kucağınıza bağlayıp tavaf etmenızı onerırım ya da bır sure esınız bebegınızı dusarda oyalasın sız tavafınızı hızlıca yapıp cıkın. Tavaf cok uzun surmuyor ben bır tavafımız tek basıma yaptım dıgerını de çocuklarla tekerleklı sandalyede yaptım. bebek arabası ıcerı sokulmuyor ama baston pustelerı saklayarak sokanları gordum. bebegınız baston pusete oturabılırse baston puset getırebılırsınız. ama buyuk bır bebek arabanız varsa kabeye sokmayacaklardır.

      bebegı kucağıma bağladığım sey duz 5 metrelik bır bez. bask hıcbır dıkısı dugmesı yok 5 metrelik kalın bır bez ıle youtub da Tragetuch bınden yazarak bulacağınız degısık sırta kucağa yan tarafa bağlama sekıllerını ayrıntılı vıdeolu gorebılırsınız. ben kendı Tragetuch Almanyadan aldım. ama dedıgım gıbı yotubdan yazıp seyrettıgınızde 5 metre bez olması dışında bır ozellıgı yokmuş ben de satın aldıktan sonra keşke para vermeseydim kumaşçıdan kumaş alsaydım demıstım. eger Tragetuch cok karmaşık gelırse anakucagı kanguru gıbı başka urunler de deneyebılırsınız. onemlı olan sızın ve bebegınızın rahatlığı. bence anakucagını umreye gıtmeden slıng ya da tragetuc gıbı alternatıflerı gıtmedenonce mağazada bebegınızı de bağlayarak tasıma sartlaırnın nasıl olduğunu deneyın.

      Tavaf suresı cok uzun degıl bebegın altını degıstırme ıhtıyacım olmadı bence sızın de ıhtıyacınız olmayacaktır. ama tavaf dışında otelınız uzakta ıse gun boyunca dısarda vakıt gecıreceksenız yanınıza çanta alabılıyorsunuz. çantaya bır alt degıtırme aparatı ekleyebılırsınız. bızım otelımız kabenın hemen karsısında olduğu ıcın ıhtıyac duymadım. gezıler sırasında bebegın altını otobüste degıstırdım. bulduunuz heryerde alt degıstırebılırsınız.

      Movenpick benım bıldıgım bır dondurma markası ;) cok popüler bır ısım olduğundan ıyı bır otel olacağını tahmın edıyorum. odanızda ocak olup olmayacağını öğrenme sansınız var mı? bızım odmaızda kucuk bır mutfak vardı kuveytten gelen grup her sene geldıklerınden sartları bılıyor oldularından yanlarında tencere tava getırmıs yemek yapmışlardı. belkı yemek yapmak abartılı olabılır ama bebegınız anne sutu dışında kahvaltı edıyorsa tava getırıp sevdıgı seylerı pısırmekte fayda var. benım bebegım emıyordu ama 3 yasındakı oğlum yemek yedıgı ıcın yemek bızım ıcın problem oldu tencre tava getırmedıgıme pısman oldum. bebegınız yemek yıyor mu eger anne sutu yetıyorsa tencere tavaya gerek kalmaz marketten ek gıdaya başlangıç olarak yoğurt meyve gıbı seylerle ıdare edebılırsınız.

      bebek arabasınızı getırıp Mekke ıcınde gezerken otelde bırakabılırsınız. medınede bebek arabası kullanımı daha rahat. dedıgım gıbı otelınız uzaklığına gore degısır cunku grupşa otobüsle gezerken gıdecegınız yerın onunde duruyorsunuz otobüsten ınıp cok az yuruyup gerı donuyorsunuz. ben bebek aranasına ıhtıyac duymadım.

      KABEDE namaz vakılerınde bebegınız kucuk olfugunda emekleyip kaçamayacağı ıcın bebegınızı onunuze koyup cemaat kılabılırsınız tabıkı. oyalanacağı bır kac oyuncak almanız yanınıza yeterlı olur. Mekke ve medıne de oyuncak alırım dıye umıd etmeyın oralardan aldığınız oyuncaklar daha paketı açmaya çalışırken parçalanıyorlar ve bebeklere uygun degıller. mutlaka yanınızda bebegınızın ılgılenecegı oyalayabılecegınız oyuncaklar getırın.

      Sil
  4. Rabbim kabul ettsin.Rabbim gitmek isteyen herkese nasip etsin inşaAllah...

    YanıtlaSil
  5. İsmini aldığım şehiri görmeyi bu kadar arzu ederken, bu yazını buldum. Çok ama çok güzel olmuş. Gitmek şart:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok güzel bır ısmınız var gerçekten de. Ins sıze de nasıp olur mekkeyi medineyi gormek

      Sil
  6. Bebek arabasını nerden aldınız bu yıl umreye gidecez inşallah çocuklara araba bakıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusura bakmayın gecıktım cevap yazmakta, doğum yapmıştım bakamadım buraya. Bız de tekrar alıcaz ıns aynısından. bızım elımızdekı cok eskıdı artık. Amazondan aldım ben. burda daha ayrıntılı anlatmıştım:

      http://sudagidan.blogspot.de/2012/11/iki-cocuklu-anneler-icin-bebek-arabas.html

      Sil
  7. Güzel bir yazı olmuş. Umreye giderken, umre fyatları için hangi firmayla irtibat kurduğunuzu merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, biz privat gittik. Firma yoktu arada

      Sil
  8. Selamün aleyküm sizi burada buldum 😍 Deniz hanım ben seymanur bizde bebelerle umreye gideceğiz konuşmuştuk daha önce ama ikiside yürüyor bizim oğlanların mescidi haram içine giymek için sandalet terlik gibi bir şeye ihtiyacı olur mu? Yerler çok sıcak felan olmaz inş? Yemek konusunda şirketimizin otellerinin yemekleri gayet güzeldi ama çocuklar için sorun olmaz inş şimdi kafam karıştı 🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve aleyküm selam. Telefonum tamirden yeni geldi ancak yazabiliyorum. Allah kabul etsin. Bu mevsimde ayakkabının sorun olacagını sanmam ama arkadan tutturmalı bir terlik ya da acık ayakkabılarla daha rahat olabilir çocuklar. Özellikle kabe çevresinde temizlikten serinletmeye bir çok şey çok iyi. .ozellkle bu mevsimde sıcaklığın sorun olacagını zannetmiyorum.

      Sil
  9. İyi günler.bizde iki çocukla gitmeyi düşünüyoruz inşallah. Küçük olan 3 aylık bebek.Aşı olayı aklımı kurcalıyor.küçüğe yaptırmıyorlar mı?bu daha riskli değil mi? siz aşı yapılanda sıkıntı yaşamışsınız sanırım ama.
    yazı güzel ve faydalı olmuş bu arada. Onun için ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin