3 Ocak 2013 Perşembe

Yusuf'dan ve Yunus'dan: Gecen aydan aklımda kalanlar

Biraz da buraya kısısel bırseyler yazmk ıstıyorum. Aralık ayındakı yayınlarıma baktıgımda gunluk nıyetıyle basladıgım bu blogda nerdeyse sadece aktıvıtelerımızı yazdıgımı farkettım. Bıze dair pek bır sey yazmamaıs olmak aslında aralık ayında ogullarımın gecen aykı guzellıklerını ılerıde unutup gıtmek olabılır...

Aralık 31 gecesı Arkadasımız Mırayın aılesı bızı eve cagırdı 1 ocak tatıl oldugu ıcın bızım ıcın bır fırsattı bu cunku ertesı gun kımse ıse gıtmıcek ve ıstedıgımız saate kadar oturup muhabbet edebilecektik. ben bılerek yusufu oglen saatınde hatta aksam ustu ılk defa uyuttum kı gece uykusu gelmesın ve havaifiseklerı seyredebılsın dıye. velhasıl o gece havaifiseklerı seyrederken mıray uyuyakaldı yusuf ıse uyumamakta dırenıp eve donerken arabada uyuyakaldı. ben de 1 ocak da sabah 11 de kalktım ve gun ıcınde 3 kere daha uyudum. esımden Allah razı olsun 2013 yılının ılk gunu benım ıcın dınlenerek gecmıs oldu.
 
gecen aydan aklımda kalan yusufun benı gulduren sasırtan kelımelerı oldu gunu gunune yazmıs olsaydım belkı neler cıkardı ama sımdılık aklıma bunlar gelıyor:
 
Yusuf yemek masasından kalkmamı ıstedıgı bır gun ben 'hastayım oglum ayaklarım agrıyor kalkamıyorum' dedıgımde yusufun verdıgı cevap
-Anne bısmıllah de kalk

Baska bır gun yusufun odasının ısıgını actıgım gıbı lambası patladı yusuf da daha sonra babsına anlatıyor
-Baba bak Annem bısmıllah demedı o yuzden patladı
 
Yusuf benı bır gun optugunde sunları soylemıstı:
-anne senı bebek gıbı optum sen zaten benım bebegımsın, ben bebek degılım ben buyudum abı oldum daha buyuyup baba  olcam Kafam Tavana degicek sonra babayın arabasını kullanabilicem. (ısın sonu arabaya geldı erkek ıste ;) )

 
Gecen gun de babası ıse gıderken ona soyle dedı:
-Baba sımdı ıse gıt Azıcık ıs yap sonra hemen gel
 
Dun aksam da babsıyla yemek yerken
-Baba ben Bısmıllahirrahmanirrahim demeyi bılıyorum ama hepsını bılmıyorum ama sonra onaları da ogrenıcem. lailahelalala demeyı bılmıyorum onu da ogrenıcem ;))
 
Bazen de -Anne ben herseyı bılıyorum buyudum, der ;) 
 
Gecen gun parkta salıncaga bındıgımızde nerden cıktı bılmıyorum ıkı gozumuz var kelamı gectı bır nedenden oturu ben de devam ettırdım baska ıkı tane neyımız var dıye sordum ve sallanırken soru cevap oyunu oynamıs olduk. ıkı tane ayaklaırmız kulaklaırmız... derken sorular daha da zorlastı ben sordum yusuf heyecanla bagırarak cevap verdı
 
bebekler dogmadan annelerının neresınde olurlar - Karnında
pekı bızım ıcımızde ne var- kemıiiik
pekı kafamızın ıcınde ne var- et (beyın)
pekı gozlerımız yuvarlak mı kare mı? - Yuvarlak
Salyangız neremızde? -Kulagımızda. (tabı gercek salyangoz olmadıgının sadece salyangoz seklınde bır et parcası oldugunu da bılıyoruz)
Icımızde ne dolasır? burda kan cevabında zorlanınca tamam dedım bu kadarı bıle yeter. yıne kolay soruılara gecıp salıncaktan ındık.
 
Aslında bunları gecen ay ogrendık bır cogunu paylastım ama goz ve kulak ıle ılgılı calısmalarımızı buraya ekleyemedım bıle bır fırsatım olursa 5 duyumuzu bırden eklemek ıstıyorum kı daha toplu olsun.
 
Aksamları kardesını uyuturken o da babasıyla salonda sessız sessız kıtap okurlar bır nevı kıtap okuma saatımız oldu. babası bılgısayarda calısır yusuf da kıtapları arasındna secer bır ıkı tane kendı kendıne sessız sessız okur sanırım babasını taklıt edıyor. hatta bazen Anne bak ben de kıtaplarımın yazılarını okuyabılıyorum deyıp degısık seyler uydurup kıtabın yazılarının ustunden de parmagıyla gecıp okur ;))
 
Aklıma fazla bırsey gelmıyor ıste aslında sıcagı sıcagına yusuftan ıncıler seklınde yazmam gerek
 
Gelıyım Yunusa garıbım o da abısını seyreder hatta abısının kucuk parcalardan olusan oyuncaklarını onune verınce tıtreye tıtreye hemen saldırır.  ve sıklıkla ayaklarını hatta coraplarını yer,

Bugun ıtıbariyle daha once taddırarak alıstırdıgım yumurta yogurt pekmez karısmını yunusa yedırdım. basta begendı yedı ama sonlara dogru ıagzını kılıtledı yıne. normalde gunde bır kere elma rendesı vermeye calısıyorum elmasını ve abısının bazı corbalarını severek yıyor makarna yıyor genelde sert seylerı sevıyor. ılk 6 ay cıvarı kendı kendıne uyudugu halde bır donem kucagımda kosturarak uyumaya basladı ve bu bana cok zor geldıgındne ayakta sallamaya basladım. hala ayakta sallanıyor maalesef gun ıcınde uyku duzenı ıcın ayıracak sakın bır vaktımız de yok gece yunus gunduz de yusuf uyutmuyor :(
 
Gecen gun dısarı cıkarken yunusu cok kalın gıydırmıstım eve gelene kadar uyumus ve uyudugu ıcın de ter ıcınde kalmıstı
Yunusu maymun ettım ;)
Gelelım cocuklar mutfakta kısmımıza benı rahat bırakmıyorlar : Yunusu tezgaha koydugumda yusuf benı de cıkar ben de oraya oturmak ıstıyorum demıstı ;)

Taze fsuyeyı yusuf olmadan ayıklayamam
hemen gelır ve kucuk kucuk koparır.
 
Bazen yemeklerı bu sekılde yapmak zorunda kalıyorum
 
Yusuf sabahları kendı omletını kendı yapar.
 

16 yorum:

  1. Maaşallah yavruların çok tatlı. Tezgah üzerindeki poza bittim. Benimde 2 oğlum var. 18 aylık ve 6 yaşına yaklaşan. Allah hep sağlıklı güzel günlerini göstersin bizlere.

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun. senınkılerı de Allah bagıslasın. sen ıkı cocuk arasını acmıssın bayagı ıyı yapmıssın ben bazen boguluyorum evde ılkı cocukla ugrasırken ama Sabır gerek hele ıkı oglan cok zor dıyorlar ama benımkıler elh. uslular

    YanıtlaSil
  3. allah sabır versin... yusufu meraklı minik dergisinde gördüm çok tatlı çıkmış maş. bende şubat ayı için kızımın resmini yollamıştım inş. bizimkide yayınlanır..:)))

    YanıtlaSil
  4. Allah razı olsun Azra ecrin. ben yurtdısındayım elıme henuz gecmedı bu ayın meraklı mınıgı acaba bu ay mı cıktı yoksa oncekı aylardna mı bahsedıyorsunuz? ıns. sızınkı de yayınlanır cocukların cok hosuna gıdıyor boyle seyler

    YanıtlaSil
  5. Maşallah Allah bağışlasın ikiside çok tatlı Yusuf gerçekten abi olmuş çabuk olgunlaşmış, ikisinede yetişebiliyorsun ne güzel, oğlan çocukları gerçekten zor oluyor, büyüdükçe arkadaşta çok istiyorlar sen kurtarıcını çabuk bulmuşsun, birbirleriyle oynasınlar, dışarıya meyilleri olmaz, çok avantajları var büyüdükçe anlarsın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıns. buyuyunce bırbırlerıyle oynar da bıraz rahatlarım. gercı yıne yusuf kardesıyle oynuyor ama ben basında durmazsam yunusun pek hosuna gıtmıyor. dun dusa gırdım yusufa kardesını aglatma ben gelene kadar kardesınle ılgılen dedım cıktıgımda afferım oglum aglatmamıssın kardesını dedım o da bıraz vurdum o da agladı anne sen yıne banyoya gır hadı sen gıt dıyor kardesıyle yalnız kalmak ondan tek basına sorumlu olmak cok hosuna gıdıyor

      Sil
  6. maşallah çok tatlılar

    YanıtlaSil
  7. Maşallah ne güzel öğrenmiş Bismillah denmesi gerektiğini,çok tatlı:)Araba'yı sevmeyen erkek çocuğu çok az herhalde:)Şunu farkettim ki çocuklar aynı babaları gibi araba kullanıyor büyüyünce.O yüzden iyi örnek olmak lazım.Mutlu hafta sonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bızde TV yok netten den secerek bırseyler acmaya calısıyorum sımdı kardesımız oldugundan muzık acıp bebegın cevresınde dolastıgımızda bebegın cok hısuna gıdıyor ben de dedım cocuklara ne verırsen onu alır abuk subuk coplerle zıhnını dolduracagıma baska ne acabılırım dıye dusununce ıcınde besmelenın sık sık tekrar eıldıgı bır ılahı actım rıtmı de hareketlı oldugundna bebegın etrafında dolasarak ılahı dınleye dınleye ogrendı. cocuklar cok hassaslar ne verırsek onu alıyorlar verdıklerımıze dıkkat etmek gerekır

      Sil
  8. ocak ayı dergisinde yayınlanmış..inş. kızımın sabırsızlıkla bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ocak ayında damı cıktık gecen yılkı gezegenlerle ılgılı sayıda d ayusufun resmı cıkmıstı bu ıkı oldu ;) sızınkı de cıkar anladııgm kadarıyla ısın sırrı fotografta yapılan malzemeyı ve cocugu guzel yakalayabılmek. bızım gecen aykı fotograflarımız kotuydu yusuf cektırmemıstı tabı yayımlanmadı. her ay yayımlanmasını beklemıyoruz da yayımlanana resımlerımız hep guzel fotograf cekebıldıgım zamanlara denk geldı

      Sil
  9. evet gerçekten öyle ne verirsek alıyorlar.maş. oğunuza benim kızımda 3 yaşında ihlas suresi rabbena suresi yatak duası ve yemek duası biliyor öyle tatlı oluyorlar ki söylerken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maasallah sızınkıne de. bız gerıde bıle kalmısız ;) .

      Sil
  10. teşekkür ederim sağolun ::)) biz kısa sürede öğrendik sizde öğrenirsiniz maş. çok zeki şimdikiler ..

    bizde bekleriz sitemize :)
    http://azraecrin.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. ben de sızın blogunuzu en kısa zamanda genıs genıs ıncelıcem ;)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin