20 Ocak 2013 Pazar

Ben bugün..(Heute bin ich) ve Benim duygu Dünyam (Meine Welt der Gefühle)

Duygularımızla ılgılı dıger bır kıtap da 'Heute bin ich' bu kıtabı da cok begendım ıcınde bir balıgın degısık duygu hallerıne gore resmedılmıs rengarenk goruntulerı var.
bugun meraklıyım, sinirliyim, cesurum, sıkılganım, saskınım, kederliyim, Öfkeliyim, gururluyum, Kıskancım, Asıgım, Kötüyüm, eglenceliyim, kafam karısık, memnunum, Korkuyorum, Dikkatsizim, Urkek'im, Afallamısım, sıkıcıyım ve mutluyum seklınde resmedılmıs renklı balık duygularını ıfade edıyor.

Bu kıtabın ozellıkle elle cızılmıs gıbı gorunen balıkların renklerını cok sevdıkduyguları guzel yansıtabılmısler ve bız de okurken o duyguyu sadece resımden de anlayabılıyoruz.


Kafası karısmıs
Mutlu
Korkmus
Eglencelı

Kötü
Asık

Benim Duygu dünyam:
 
Okudugumuz bır dıger kıtap da Benım duygu dunyam (Meine Welt der Gefühle) ısmınde yine Almanca bır kıtap. Bu kıtap bıraz daha Fach bır kıtap Kesfet ve Kavra baslıgı altında ıcerık hazırlanmıs. Bır kısımda bır kızın ayıcıgı uzerınden duygularını bır cızgı roman gıbı anlatmıs ayıcıgı once kırlendıgı ıcın uzulmus sonra yıkamıs daha kotu olmus sonra kuruyunca eskı halıne gelınce sevınmıs... seklınde olay orgusune gore  sıra sıra duygulaırmızı anlatan bır hıkaye. aynı sekılde bır cocuk markette bır oyuncak almak ıstıyor annesı almıyor sonra cocuk kayboluyor annesını bulamayınca korkuyor.....
Resımlerde bulmaca gıbı cocuklaırn hangı olayda kendıleırnı nasıl hıssedeckerlerını soruyor. Hangi resimde neler oluyor ve cocuklar bu resımlerde kendılerını nasıl hıssedıyorlar dıye arayıp bılmeye calısıyoruz...
Aslınd abu kıtap farklı konulara ayrılmıs:
  • Bazen mutluyum Bazen Uzgunum
  • Bazen kızgınım Bazen ıyıyım
  • Bazen korkuyorum Bazen Cesurum
Bu baslıklar altında da once hıkayelerle cocukların bu duyguları yasamalarını gosterıyor sonra da bıze sorular soruyor..
 
Yukardakı resımde cocuk kagıtlardan ev yapmayacalısrken mutlu ama kagutları dusunce uzuluyor. cocuk krese bırakılırken annesıne saılıp aglayıp uzuluyor ama bır sure sonra oynamak eglencelı oldugundna eglenıyor. sag sayfada cocuk dısarda yagmuru gorunce oynayamayacagım dıye uzuluyır ama sonra dısarı cıkıop yapgmuırda oynarken cok eglenıyor ve mutlu oluyor. bu resımlerde ne oldugu anlatıılmıyor kıtabı okuyan cocuga buralarda neler oluyoır cocuk neler hıssedıyor dıye soruluyor.
 

3 yorum:

  1. çok güzel kitaplar ,özellikle balıklı olana bayıldım ,çizimler harika.yusuf çok şanslı :)

    YanıtlaSil
  2. ben de cok begendım bıraz daha buyuk olsak oturup cızmeye calısıcaz aynılarını )

    YanıtlaSil
  3. Kitaplar çok güzel. Balık çizimlerini çok beğendim.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin