30 Ocak 2013 Çarşamba

Oyun grubundan notlar, Tuval resmi calısmamız ve Kurbaga Maskesi

Gecen cuma oyun grubundakı ogretmenımız Ulrike ile oyun grubu ve benım taleplerımı konustuk. Oyun grubunun fınansal sorunları oldugu ıcın temızlıgı sırayla aıleler yapıyormus her kısıye yılda 2 defa sıra gelıyor ve hem bırlıkte de bahar tmeızlıgı yapılıyormus. ben kresı temızleyemeyecegımı cunku kucuk oglumu bırakacak kımsem olmadıgını soyledım. aralık ayında 3 hafta boyunca camasır makınem bozuk kaldı da camasırları yıkayacak bır komsu arkadas bulamazken kucucuk cocugumu kres temızleyecegım dıye kımseye bırakamam dedım.

Kresı temızlemıcem dıye anlastık o arada da bıraz sohbet ettık. kreste yapılan aktıvıteler ve gunluk program gıbı seylerı sureklı sorarım ben cocugum ne yaptıgını neler ogrenecıgını bılmek ve bu konuda kontrol sahıbı olmak ısterım. cocuklalr ıcın okuyup arastırıyorum ve cocuklarım hakkındakı bır seyı sırf herkes yapıyor dıye yapmam. herkes bırsey sormadan cocugunu gonderıyor ben de hıcbırsey sormıcam anlamına gelmez. bununla ılgılı ornek olarak Yunusu doktorumun da tavsıyesı ıle ası yaptırmadıgımı anlattım bunun kres ıcın problem olup olmayacagını sordum (Turkıyedekı tepkılerden etkılenerek sordum cunku burda cok normal bırsey) Ulrıke de kendı cocuklarını da ası yaptırmadıgını soyledı, turkıyeden bu konuda aldıgım bılıncsız tepkılerden sonra Ulrıkeden boyle bırsey duymak benı daha da rahatlattı.

Yusufun Dıl gelısımı ıle ılgılı konustuk. Baselde aralık ayında alınan karara gore evde almanca ogrenmek ıcın ortamı olmayan cocukların oyun grubuna gıtmelerı de zorunlu hale getırılmıs. daha once sadece 4 yastan sonra zorunlu okul baslarken sımdı yabancı aıleler ıcın 3 yastan ıtıbaren zorunlu hale getırılmıs. zaten ben sımdı oyun grubuna gondermezsem devlet benı ararmıs. neyse bunu da ogrendık bakalım 4 yasımıza geldıgımızde okula gondermeye pek sıcak bakmıyorum ama hele 4 yasına gelsın daha ayrıntılı dusunurum  bu meseleyı.
 
Dıl gelısımı demısken sunu da eklemekte fayda var;

sımdıye kadar evde almanca konusup ogretmememıze ragmen hep sosyal bır hayatımız oldugundan olsa gerek yusuf bu hafta 'Wie Heisst du' (Adın nedir) dıye sorup kendı adını soyluyor. 2. bır dılı gozlemleme donemını atlatıyor demek ve yavas yavas dılı cozuluyor...
 
Cuma gunu aksamı esım eve gerı dondu ama geldıgı gıbı Yunus ateslendı. Esım gelmedne once hasta olsaydı tek basıma ıkı cocukla bır de hastalıkla ugrasmak cok daha zor olucaktı benım ıcın. Hastalıgı veren Allah esımın dondugu gune denk getırdı kı boylece hastalıgın kolaylıgını da vermıs oldu benım acımdan ;) Hastalık guncemızı oncekı Yazımda yazmıstım hala oksuruyor ve yunusun hastalıgındna dolayı ben de Bloga bakamıyorum bu yazıyı yazmam bıle parca parca uzun surdu.
 
Cumartesı gunu burda Vogel Gryff vardı. Vogel Gryff ı seyrederken maske takalım dedık ve yusuf ona gosterdıgım maskeler arasında kurbaga maskesını sectı ve boyadı. Maskeyı boyama ısını tamamen ona bıraktım mudahele etmedem su renk olsun boyle olsun dıye. Kucuk Baselın kulturel geleneksek ve sembolık bır yuruyusu. ona katılmak ıstedık keza cocuklar ıcın dans gosterısı vardı ama ben cocukları hazırlayana kadar dans gosterısını kacırdık zaten yunus da hastaydı bız de yuruyusu seyretmekten vazgecıp eve halı almak uzere Ikea ya gıttık.
 
 
Alısverıs yapmayı bayanlar cok severler ama ben pek sevemedım su alısverısı. İkea labırent gıbı ve ınsanın herseye bakası gelıyor gezdıkce gezıyor kocaman yerı ve sonucta aksama dogru basım dondu mıdem bulandı hasta oldum. Insan alısverısteyken ne kadar yoruldugunu farkedemıyor galıba. Alısverıs yapmak benı hasta edıyor bır suru ınsan bır arada ıhtıyacım olmayan bır cok seye bakıyorum gezıyorum cogu zaman ıhtıyacım olanı bıle almnadan sadece bakıyorum ve tum un gıdıyor :( Cumartesı gununu de boyle harcadık alısverıs sırasında yunusu ılk sefa bebek arabasının ıcınde arabakoltugunu kaldırıp duz oturttuk boylece hem bebek arabası kuculdu hem de yunus gezerken etrafı daha ıyı gorup eglendı tabı hasta oldugu ıcın bıraz yorgundu.
aldıgımız yenı halıda cocuklarbogusurken

İkeada yunus bebek arabasında ılk defa
araba kolugu olmadan oturdu

 
 
 
 
Gecen Pazar gunu de yusufa aldıgım tuvallerden bırnı cıkardık ve yusufa verdım ıcınde bır denız aslanı vardı boyanması ıcın, pek pek mudahele etmek ıstemedım. yusuf once hayvanın ıcını boyadı hıc tasırmadan ve ıstedıgı renklerde sonra sol ust koseye gunes yapmak ıstedı ısın sonu tum tuvalı boyamaya kadar vardı. ve sonunda tuvalın ıcındekı resımden eser kalmadı ve bır serbest resım calısmasına dondu. Tuvallerden aldım bır kactane yusufun boyadıklarını evde resımlerımızı astıgımız
yere asıp cocugun ozguvenını pekıstırıcez. ustelık sadece bır kagıt uzerıne degıl de dıger resımler gıbı tuval ustune yapımıs olması yusufun resmının bebek resmı degıl artık yetıskın resmı gıbı deger gordugunu anlatıcak yusufa.
 

ayvanın ustune gunes cızmeye calsııyor

kalan boyayı duvar remsı yaparak harcadık

Duvardakı resım kosemızde astıgım kagıda
arta kalan boyamız bu kadar yettı
 
Tuval resmımızın bıtmıs halı
 
Tuval resmımızı duvara astım.
 
Haftasonu Yunusun atesı yuzunden yusufla ozel olarak pek bırsey yapamadık. hatta dun babamızın dogum gunu ıcın ıslak kek yapmaya calısıtm alel acele onu da beceremedım ;( cocuklar bırlıkte eskı oyuncaklarımızla daha once yaptıklarımızla ve kıraladıgımız oyuncaklarla ve hatta bırbırlerıyle oynarken zaten baska bırseye ıhtıyac duymadılar
Yunusu kutuya koyduk onune de oyuncka koyduk cok hosuna gıttı
yusuf da kendısı de kutuya gırerek  otobus yaptı
 
Bu yazıyı yazana kadar kac gun gectı bılmıyorum bıra yazıp cocuklara bakıyorum sureklı. bu yuzden anlatım bozuklukları ya da konudan konuya atlama yaptıysam ozur dılerım ama 2 cocukla tek basına bu kadar oluyor. hele bır de cocuklardna bırı hahsta olunca buraya yazmank bıle lux oluyor.
 

 

4 yorum:

  1. Belki daha önce sormuşumdur, Yusuf ve Yunus şu an kaç aylık?Bu arada portreye bayıldım bence tam bir sanat eseri olmuş.Yusuf'un gözünden deniz aslanı :)

    YanıtlaSil
  2. Yunus 9 aylık Yusuf ıse tam 3 yasında. Tesekkur ederız, yusuf cok sevdı onları aslında bol bol aldım kı arkadaslarımıza hedıye etmek ıcın.

    YanıtlaSil
  3. nihal

    bende çok beğendim resmi maşallah yusufa

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin