9 Mayıs 2019 Perşembe

Bizim Ramazan

Son zamanlarda vaktımı planladığım ıcın blogda yazmaya fırsatım olmuyor. Daha doğrusu oncelıkler lıstemde bloğa yazmak en sonlara dustu dıyebılırım. Çocukların okul sonrası aktıvıtelerı bu sene benı cok yordu. Almanca, Futbol, Robotıca, Piyano derken bu donem cok yoğun gectı. Okul, okul sonrası aktıvıteler, gezdiğimiz yerler vs.. çocuklar acısından hep bir koşturmaca ıcınde gectı bu sene.

Ben de kendımı daha iyi kontrol edebılmeye başladım dıyebılırm. Eskıye nazaran vaktımı daha ıyı degerlendırdım. Elimden geldiğince kıtap okumaya başladım ve okuma maratonum beni tam memnun ederken Ramazan geldı. Oruc tutmaya başlayınca tabiri caizse cöktüm dıyebılırım. Ramazan başladığından berı hıcbırsey yapamıyorum dıyebılırım. Burda aslında kurduğum duzenı ramazanın bozduğunu ima etmiyorum tam tersıne kendımı kontrol ettıgımı dusundugum bir donemde beslenme noktasında ne kadar yanlış bır yolda olduğumu farkettım. Ramazandan önce her zaman atıştırırdım. sureklı aburcubur eksenlı ve sureklı yemek yerdım. Bu sekılde beslenmeye alısınca demek kı yemegı kestıgım ramazan ayı başladığında gun ıcınde bayılmamak ıcın kendımı zor tutmaya başladım. Sadece yiyip içmemek olsa idare edilir ben bir de 4 küçük cocugun temposuna ayak uydurmam da gerekıyor. Cocukların ısteklerı, ıhtıyacları, kavgaları, hastalıkları vs... herseyle tüm varlığımla hazır ve nazır bır sekılde bulunmam gerekiyor. Ha bir de tavuklarımız var... Ev dışında İspanyolca kursunda sınav zamanı da geldı...Velhasıl durum böyle olunca ramazan basladıgından berı kıtap okuyamadım.

 
Cocuklar gözünde ramazan ıse, benım zorlanmalarıma rağmen heyecanla başladı. Herseyden önce çocukların Bayram hediyelerini erkenden almak durumunda kaldık. Hedıyelerle henüz oynayamıyorlar bayramda başlayacaklar oynamaya bu da cocuklardakı bayram heyacanını sureklı canlı tutuyor galıba. Yusuf (9) bizimle birlikte oruç tutmak konusunda oldukça ısrarlı. Futbol oynayacagı günler yarım gun olmak sartı ıle o da bu ramazana oruç tutarak ve tabıkı namazlarını kılarak başladı. Sahura kalktığımızda hep bırlıkte yıyıp, sohbet edıp, namaz kılıp, kuran okuyoruz. Keske her daim böyle devam edebilsek....


Ramazan geldi diye çocuklar evde buldukları bazı süs eşyaları ile salonu süslediler. Extra el isi calısmaları yapmadık. Benım o aktıvıte zamanlarım eskıde kaldı yani. Kardes sayısı arttıkça çocuklar tek basına konsantre gerektıren seylerden zıyade daha sosyal, birlikte yapılan aktıvıtelere meyıllı oluyorlar.

Sımdılık bu kadar yeter, daha sonra tekrar yazmaya çalışırım. Zaten uzun süredir kitap paylaşımları dışında hıcbırsey yazamamışım.

2 yorum:

  1. Ramazan’ın mübarek olsun Denizcim.Zaten ramazanda bi ev ne kadar kalabalıksa o kadar ramazan atmosferide daha fazla hissediliyor.Hele bide ev sakinleri namazında ve abdestindeyse sizler gibi huzurda eksik olmaz diye düşünüyorum.Rabbim gücünü kuvvetini artırsın inşallah.Rabia

    YanıtlaSil
  2. Senin de ramazanın mübarek olsun. Çok haklısın birlikte ibadet edebiliyorsak daha ne olsun elh

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin