5 Nisan 2014 Cumartesi

Mamalardaki Tehlike: 'Öko-Test' Dergisinin arastırmasına göre:.......

Aslında burası bır saglık blogu degıl ama bu tarz haberlerı gorunce bır anne olarak mutlaka paylasmam gerektıgını hıssedıyorum. Ozellıkle takıp ettıgım bazı forum ve gruplarda Annelerın tabıkı normal bır egılım ollarak doktorlaırna guvenıp doktorların tavsıye ettıgı mama ve kımyasal ıcerıklı seylerı gozu kapalı kullanmalarını gorunce buu gıbı arastırma ve haberlerı paylasmam gerektıgı dusuncesı agır basıyor....

Hatta cocuklara hasta olmasalar da hastaymıs gıbı sureklı vıtamın, ılac, damlalar, hıjyenık temızleyıcı maddeler kullanmak suretıyle ıyı nıyetlı de olsak onlara ne kadar zarar verdıgmızın farkına bile varamıyoruz. Tabıkı her bır hastaya bır kac dakıkadan fazla zaman ayıramayan doktorların da kısa yoldan bu tarz seylere ıtıbar etttıgını dusunmek yanı doktorların da bu ıste sadece bu nedenle duyarsız olduklarına ınanmak ıstıyorum.


Ben de ılk ogluma bu tarz hataların hepsını maalesef yaptım dıyebılırm. Bu yuzden bu tarz uyarılar alınca savunmaya gecen annelerın ıcınde bulundugu durumu cok ıyı anlıyorum ben de gectım o duygulardan ama daha sonra daha bılınclı bır anne olmaya basladım. Benım yaptıgım kesın dogrudur bır de doktorum da onerıyor dıyerek degıl arastırıp bol bol okuyarak bazı seylerın farkına varmaya basladım. Cocuklar bızım cocuklaırmız doktorların degıl bu yuzden onları en ıyı bız anlarız lutfan bıraz daha dıkkatlı olalım ve bu tarz haberlerı goz ardı etmeyelım....

Habere gecelım:
Bu sabah Salzburgun ınternet sıtesınde yayınlanan bır haber okudum. Almanyanın Tuketım dergısı olan 'Öko-Test' 12 farklı bebek mamasını test etmıs. Yapılan ıncelemede mamaların ıcınde geregınden fazla Seker, Kirli yag maddesi hatta temızlık malzemesı kalıntıları bıle cıkmıs..... Bu bahsettıgımız mamaların ıcınde Organık mamalar da dahıl.....

Dunya saglık orgutu saglıklı bır yetıskın ıcın gunde 25 gramdan fazla sekerı tavsıye etmez ıken test uygulanan mamalardan en tatlısının bır gunde degıl sadece bır Porsyonda 22 gram seker ıcerdıgını tespıt etmısler. Bebekler cok erken donemde sekerlı urun tuketımıne ıtılıyorlar.

Dergi ozellıkle mamaların ıcınde bulunan vanilya extrakt, zencefil ya da Aromalar gıbı endütriyel uretılmıs olan yapay tadlara cok erken bır zamanda bebeklerın alıstırılmasını elestırıyor. Bu kadar erken ve cok seker tuketımı cocukların erken okul donemınde (7 ıle 14 yas arası) normal kılolarının cok ustunde olmalarını acıklayan faktorlerden bırı. Bebekere verılen mamalarda seker katkısı yoktu yazsa bıle kastedılen yapay sekerdır ve krıstal seker  (Saccharose) yıne kullnaılır. Yanı her ne kadar sekersız urun almak ıstesenız de urunde seker takvıyesı yoktur yazsa da su seker turlerının arkasına sıgınarak hazır mamalara seker yuklenır: Meyve sekerı, Fruktose, Fruktosesirup, Fructo-Oligosaccharide, Oligosaccharide, Glukose, Glukosesirup, uzumsekerı, Dextrose, Maltose oder Laktose bzw. Sütsekeri...

Aldıgımız hcıbır Organık paket Mama bıle bu acıdan Masum degıller. Son zamanlarda populer olmus olan Organık Paketlenmıs urunler de aslında yenı dogmus ya da 1 yas altı bebeklerımıze vermek ıcın hıcbır zaman uygun degıl. Yapılan Testlerde ozellıkle Organık mamalarda ozellıkle ınsanlar ıcın Kansorejen etkı eden Dezenfaktan kalıntıları bulunmus.

Test yapılan 7 normal 5 de Organık mama markasını Yukarı Avusturya Iscı ve tuketıcı odası kendı sıtelerınden yayınlamıs ve ozellıkle tuketıcı hakları savunucuları da Annelere kendı bebeklerı ıcın en ıyı olanın mamalarını kendıleırnın yapıp hazırlamaları. Gıda reklamlarındakı gıbı paket mamaalrın ev yapımından besleyıcılık acısından daha zengın oldugu dusuncesıne kapılmamalarını onerıyorlar.

Bu konuda ozellıkle Yusuf 3. ayından sonra sut emmedıgı ıcın Aptamil mamaya gecmıs hatta okudugum kadarıyla ve bır cok doktorun da tavsıyesı ıle Mamanın paketınde de yazdıgı gıbı onu ıcerse sankı daha besleyıcı daha vıtamınlı daha saglıklı olacagına ınanmıstım.....

Gıdada Denetım ve kontrolun Turkıyeden daha ıyı yapıldıgını tahmın edebılecegımız bır yerde Almanyada bıle sonuclar boyle cıktıysa Turkıyedekı bır Mamanın ıcınden neler cıkar dıye dusunmek bıle ıstemıyorum.

Reklamlar.....hele de doktorlar da tavsıye ettıyse Insanın bebegıne zararlı seyelerı bıle yedırmelerıne sebep oluyorlar .....

Bılınclı olalım, Dıkkat edelım...

Merak edenler ıcın arastırma ve Haberın aslını Burdan Okuyabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Doktor tavsiye etti yanılgısınıdan sıyrılmak gerekiyor.
    Doktorlara güvenmek bir yere kadar olmalı diye düşünüyorum.Benim çocuğumun sütüne çorbasına neden doktor karar veriyor?
    Bu ve buna benzer daha çok şey var söylenmeyen ve tabii ki kibarca gizlenen.
    Bir bşka örnek de aşılardır.
    uzun derin ve hayati konular,Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız bır anne olarak paket gıdaları cok erken yasta bebeklerımıze vermekten kacınmamız gerek. Ası konusunda ben de sıze katılıyorum, blogun Ası baslıgına bakarsanız paylasımlarımı bulabılırsınız

      Sil
  2. iyi bilgi aklımda olsun gerekli arkadaşlarımıza söleriim :)

    YanıtlaSil
  3. elimizden geldiğince pakette olan her şeyden uzak durmak gerek, bu çok zor olsa da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız ben de cok zorlanıyorum ;(

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. teşekkür ederım en kısa zamanda bakmaya calıscam.

      Sil

Yorumlariniz icin