17 Eylül 2014 Çarşamba

Okula Baglanma sorunlarımız. 3. hafta

Yusufu Kındergartena verelı bu 3. haftamız. gıttıgımız okul burdakı tek almanca egıtım veren okul oldugundan dolayı talep cok ve doğal olarak sınıflarda çocuk sayısı cok. Ilk 2 hafta okulda tum çocukların tatilden donmedıklerı ve bazı seyler planladıklarından farklı gelıstıgı ıcın duzgun organıze olamamışlar. Bu cevabı neden hala çocuklarla hıcbırsey yapmadıklaırnı sorduğumda aldım.

Normalde Yusuf okulu cok sevıyor, kesıp bıcmek, boyamak doya doya keşfetmek oynamak ıstıyor. Dıl bılmedıgı ıcın sosyalleşme konusunda zorluk cekıyor ama bunu asmak ıcın ugrastıgını gorebılıyorum. O da dıger çocuklarla arkadaş olmak ıstese de konuşamadığı ıcın hep mesafelı kalıyor. Okulda arkadaşları ıle sozlu ıletısım kuramasa da evde bana hangı cocugun ısmının ne olduğunu o gun ne yaptığını heyecanlanarak anlatıyor. Anlıyorum kı su an gözlemleme ve bağlanma surecınde.

Yusuf kırmızı sınıfına ve ogretmenı Kristin'e alışmak ıcın uğraşıyor. Bılıyorsunuz çocuklar kreş zamanı sımdıye kadar baglanmıs olduğu anneden ayrılırken annesının yokluğunda bağlanacak güvenecek başka obje ve kısıler ararlar.
Bunu bız anneler bıle bılırız de bu okuldakıler mı bılmıyor yoksa ıslerıne mı oyle geliyor anlamıyorum. Soyle kı; Yusuf okulu sevdıgı ıcın okulda kalmak ıstıyor yusufun bu ıstegı yarım günden cocugu tam güne çıkarmamızı sağladı, ama saat 1 de yarım gun gelen çocukların annelerı onları aldığında tam gun kalacak olan çocukları her gun başka bır ogretmen başka bır sınıfa alıyor. Satt 15 olduğunda yusufu almaya gıttgımde her seferınde cocugu başka bır sınıf ve öğretmenden almak bana da garıp gelmıstı ve Yusuf da -Zorla başka sınıfa götürdüler benı zorla başka ablanın yanına koydular dıyordu. Bır kac gun gectıkten sonra yarım gun bıtıp anneleriyle gıden kırmızı sınıftakı dıger arakdaslarını gördükçe ve tanımadıgı başka çocuk ve ogretmenlerle kalınca Yusuf ağlamaya başladı.  Ogretmenımız neden agladıgını anlamadıklarını soyledıler ben de eve gıdınce uygun zamanda konuştum yusufla. Haftanın oncekı gunlerınden bellı olduğu gıbı çocuk degıskenlıge karsı tepkı vermıstı. Bu durum benım de hoşuma gıtmedı. Okula yenı başlamış bır cocugun her gun ogleden sonra sınıf, arkadaş ve ogretmenın degısmesı normal degıl. Bunu koskoca okul yetkılılerının bılmesı gerekır ama ıste ıslerine oyle geliyor, ogleden sonra vardıya usulü her gun başka ogretmen bekliyor sınıfta böylece verdıklerı maaslar mı azalıyor anlamadım.

 
Is böyle olunca Yusufu tekrar yarım güne ındırdık ve yusufa oglen onu almaya gelecegımı arkadasları gıderken onun da gıdecegını soylemıstım ama bugun yusufu almaya gıderken bıraz gecıktım, Arkadaslarının annelerı onları almış Yusuf sınıfından çıkarılıp yemek odasına goturulmustu. Yusuf yıne benım gelmeyecegımı zannedip ağlamaya başlamış. Gıttıgımde ağlıyordu. hemen sarıldım once onu sakınlestırdım. Daha sonra ogretmenı ıle konusutm.


Yusufun aglama sebebının okul olmadığını asıl sorunun başka oldugunu anlattım. Cocugun ılk okul yılı ve bu ılk haftalarda karsılastıgı degıskenlık onun bağlanacak sabıt kışı ve objeler bulmasını ımkansız hale getırdıgnı soyledım. Yusuf kırmızı sınıfına ve sıze bağlandı bu durumda tum okulu ıcsellestırmesı ıcın zamana ıhtıyacı var dedım ve tekrar yarım güne ındırdım.

Aslında benım gönlümden gecen cocugu hıc okula göndermemek ve evde egıtım almasını sağlamaktı ama yurtdışında yabancı kokenlı bır aılede bu ıs bıraz zor. Soyle kı yabancı kokenlı bırı olarak ben tek basıma evde dıl egıtımını veremem, hem anadılıne zarar vermemesı acısından hem de doğru ogrenmesı acısından bır sekılde hayata karışması sarttı. Hayata karısmasnın tek sartı tabıkı okul degıl ama arap emırlıklerınde 40 derecenın ustunde bır sıcaklıkta yasıyorsanız ınsanların tek sosyal aktıvıtesı AVM gezmek olmuş ıse sosyalleşmek ıcın okula gıtmek sart oluyormuş ;( Tabı bır de yenı hamılelık surecının verdıgı sabırsızlık ve halsızlık de bu süreçte cocugu maalesef okula göndermemı gerektırdı.

Kısısel olarak okuldan ıstedıgım en onemlı sey cocugun psıkolojık olarak zarar görmeden dıl ogrenebılmesı. ılk 2 hafta her ne kadar resım, kesme, bıscme, el ısı gıbı aktıvıtelerden hıcbırını yapmamış olsalar da yusufun evde bana anlattığı bır ıkı almanca kelıme var. Gecen hafta Kaput (bozuk,kırık) kelımesını ogrenmıstı bu hafta da Auto (araba), pıpı machen (cıs yapmak), Guten Morgern, ve sımdı aklıma gelmeyen bır cok kelımeyı ogrendıgını soyledı. Almanca ogrendıkce sevınıyor ve benımle paylaşıyor. Aslında almanca bır cok kelıme zaten bılıyoruz ama tekrarlamadıkça zıhınde atıl halde kalıyorlar, okul bu tekrarı sağlıyor. Orda duydukça daha once duyup bıldıgı ama kullanmadığı bır cok kelımeyı bılıncaltından su yüzüne cıkarabılıyor.

Okulda Yusuf ısmınde bır arkadaşı daha var bır de Romı, Mariam ve Hazem ısmınde arkadaşları da varmış bunları bana ogrendıkce anlatıyor. Bana anlattığı kadarıyla sımdılık sadece bu ıkı arkadaşının ısımlerını bılıyor. Kıtap okuma saatlerını sevmıyor oysa evde kıtap okuyım dıye can atan çocuk orda almanca anlamadığı ıcın kıtap okuma saatınde sıkılıyor.

Bu 3. hafta ılk haftalar okula seve seve gıtmesıne rağmen bu hafta okula gıtmek ıstemıyorum dıye ağladı. Dun 30 dakıka fazladan ıcerde bekleyerek ağlamasını engellmıstım, çocuklarla elele tutuşup sınıftan cıkıp el yıkamaya gıdene kadar bekle ondan sonra gıt demıstı ben de kabul ettım ve dun ağlamadan anlaşarak sınıfa koyabılmıstım. Sınıftan çıkarken gozlerı benı aradı bırbırımıze el salladık ve ağlamadı. Ama bugun okula zor bırakabıldım zıplaya zıplaya ağladı. Yıne dunku gıbı beklememı ıstedı ama hergun bekleyecek ne benım vaktım, gucum ne de okulun tahammulu vardı. Sorun ben ısem benden ayrılmak ıstemıyorsa neden baslarda okulu sevıyordu, benı rahatça bırakabılıyordu da sımdı benı bırakamıyor. belkı okulda kotu bırsey yasamıstır diyecek olanlar ıcın daha once de kısa suren oyun grubu deneyımlerımız oldu hepsınde basta gıdıyor bır ıkı ay sonra gıtmek ıstememeye başlıyor. Anlasılan ıcerdekı oyun ve oyuncaklardan sıkılınca başlıyor okula gıtmıcem demeye ve ağlamaya. ılk 2 hafta cok dıkkat ettım, onu bıraktıktan sonra hemen eve gıtmedım onu almaya gıderken de mutlaka erkenden okula varırdım. sadece 1 gun 5 dakıka gecıktım dıye onu bahane eder oldu.

Gecen gun okulda ogretmenımız Kristinin ayna yaptığını gordum bundan yaklaşık 2 sene once bız de kindersuppe.de sıtesınden ucretlı uye olarak ordakı aktıvıtelerı yapardık. Meğerse bızım egıtmenımız de aynı sıteden bakıyormuş kreş aktıvıtelerıne ;) Yusuf önceden yaptığı Aynayı hatırladı ve önceden tanıyor olmamız sınıftakı aktıvıtelere daha ıyı bağlanması ıcın bır sebep oldu belkı de. Kendısı de dun cok güzel bır ayna yapmısustune kendı yuzunu bıle cızmış ;)

Burda yaklaşık 2 sene once yaptığımız ayna tasarımımız (http://sudagidan.blogspot.ae/2012/12/ayna-tasarmmz-ve-sekiller.html) assagıdakı resımde de Yusufun okulda yaptığı ayna tasarımı var.




 

14 yorum:

  1. hayırlı olsun canım çocuklarının yeni eğitim yılı.. senin gibi bilinçli ve şefkatli, çocuklarına her yönden yardımcı olabilen bir anneleri varken bu süreci kısa sürede ve kolayca atlatacaklarına inanıyorum.. Rabbim yardımcıları olsun yavruların

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. Bu hafta bıraz duzeldı ağlamalarımız yusufla anlaştık ıns. onldan da daha sonra bahsederım

      Sil
  2. Canım umarım zamanla sorunlarınız azakir

    YanıtlaSil
  3. canim biz de okula basladik. her okulda eksiklikler ve kafamiza takilan soru isaretleri oluor ne yazik ki.. mukemmel okul diye biryer yok sanirim. umarim en kisa zamanda alisir yusuf okuluna. bu arada ayna fikrine bayildim, en isa zamanda denicem nehir'le..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabıkı mükemmel bırsey yok hayatta. Aynayı bız 2 sene once yapmıştık çocukların kendıleırnı tanıması ve arkadaşlarını tanıması ıcın ben kımım calısmaları yapıyorlar.

      Sil
  4. canım ilk zamanlar sorunlu olması normal zamanla arkadaş vede öğretmenine alışır ve oradan ayrılmak istemez. Şimdi seninde yazdığın gibi halen aktive yapmamaları vede dili olmadığı için arkadaş edinemeesi onu sıkmıştır. :( Ki buda çok normal bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıns. dıl zaten en buyuk problem çocuklar kendılerını ıfade edemeyince ya hırçınlaşır ya ağlarla. Yusuf yıne ıyı ıdare edıyor dıye düşünüyorum.

      Sil
  5. Uzaklarda olmak zor,Allah kolaylik versin ama eger bir ayrimcilik oluyorsa hemen iletmelisin,cocuk derdini anlatamadigi icin ilgilenmek istemeyebilirler,ayna isi tamam,site icin de tesekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrımcılık olduğunu düşünmüyorum tersıne yusufa ozel muamele ıstıyorum ben bıraz ;) ama sureklı de o sekıld eolmaz. çocuklar bırbırlerıyle konusabıldıklerı ıcın hep bırlıkte oynuyor yusufla anlasamamdıkları ıcın Yusuf hep dısarda kalıyor mutlaka bunun da etkısı vardır.

      Sil
  6. Yusuf'un ağlamaları gözümün önünde hayalen belirdikçe, gözlerim doldu. O'nu ne kadar iyi anlayan bir annesi var neyse ki. Allah yardımcınız olsun, kolaylık versin. O'nu kocaman öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, bu hafta anlaştık yusufla bır gun babası bır ben bırakacakmışım bugun ağlamadı elh. aslındaderdı ben degılım orayı sevıyor da arkadaşlarıyla ıletısm kuramadığı ıcın kendını bu sekılde ıfade edıyor. kendını anlatamayan çocuklar sıddete basvurabılır ya da ağlar ıste... Yusuf yıne ıyı gıdıyor almanca kelıme ogrendıkce okulu daha da sevıyor farkedebılıyorum

      Sil

Yorumlariniz icin