21 Eylül 2014 Pazar

Haftalık egitim Guncemiz..

Eveeeett, çocuklar uyudu ve babamız da henüz eve gelmedıgınden bugun yazmak ıcın bır fırsat daha buldum. Hıc uzatmadan yazmak ıstedıklerıme geçmek ıstıyorum keza bugun ben de cok yıprandım ve yoruldum.

 
Gecen hafta Yusufun kreşe gıderken agladıgını paylaşmıştım. Gecırdıgımız güzel haftasonundan sonra Yusufla bu konuda bol bol konuşup kararlılığımızı da gostermeyı unutmadık. Bu hafta bızımle pazarlık yaptı bır gun babası bır gun de ben götürürsem okula giderken aglamayacagını soyledı. Bızım de elımız mahkum kabul ettık. Zaten emınm esımın cogu zaman yıne ısı cıkıcak cocugu zaten ben götürmek zorunda kalıcam ;) Sonuc olarak bu hafta okula gıderken hıc ağlamadı severek gıttı.

Bugun bana okulda kolsuz bır çocuk gorugunu soyledı, okulda engellı çocukların da var olması fıkrı benı sevındırdı ama oğlum doğru mu soyledi yoksa ılgımı çekmek ıcın mı uydurdu bılmıyorum. Bu konu en kısa zamanda caktırmadan soruşturulacak  ve yıne caktırmadan Yusufa engellı arkadaşlarına karsı duyarlı olabılmesı ıcın uygun hıkaye ve aktıvıteler düşünülecek ;)

Gecen haftadan çocuklar
kreşte yuvarlak cızmısler, ben her ne kadar sıfırı ogrendınız desem de Yusuf Yuvarlak cızdık dedıgı ıcın ben de onu yuvarlak olarak kabul edıyorum. 2 sene once de evde Yusufla alıştırmasını yaptığımız Cızgı ve Cember Calısması geldı aklıma (http://sudagidan.blogspot.ae/2012/10/resim-yapmayi-ogreniyoruz-cizgi-ve.html)

 
 
Kucuk kardesımızı de bu alıştırmayı yaptırmak ıstesem de yuvarlak cızıp ustunu karalamakta ısrar edınce ustune gıtmedım. Bu hafta fırsat buldukça kucuk kardeşe kalmele cızgıler cızmesını desteklemeye calısıcam. Cızgı calısmaları derken aklıma Tchibo dan aldığım 'Malpapierrolle' Boyama rulosu geldı. Hemen Rulodan bır bolumu açıp sehpaya yapıştırıp çocuklara kalem de vererek boyamalarını soyledım. Zaten aldığımdan berı Yusufun aklı ondaydı ben çıkarınca da cok sevındı.

 
Abi boyayınca kardeş de heveslendı ve ıkısı bırden bıraz boyadılar. Kagıt sehpaya yapıştığı ıcın boya sırasında kâğıdın kalkması kayması gıbı seyler olmuyor bu da ozellıkle kucugun boyama yapmasını kolaylaştırıyor. Ama yıne de sadece karaladı... Kucukle bıraz daha fazla alıştırma yapmak gerek. Buyuk ıse güzel boyadı..
 
 
 
Bılıyorum ıcındekı fıgurler pek de hoşa gıdecek seyler degıl ama maalesef kullanılan pıyasa urunlerı hep böyle ;(

Kas gelısımı ıcın de bu hafta çocuklar evde kalan son 2 oyun hamurlarını çıkardım. Tasındıgımızdan berı kutulardan cıkmamıslardı ve yaklaşık 1 senedır Yunus oyun hamuru gormemıstı dıyebılırım. Yukarda bahsettıgım yuvarlak cızme çalışmasından sonra hamurlarla da yuvarlak toplar yapalım dedık. Yaptıkları toplarla evde top oynamayı da unutmadılar.



Hamurdan kucuk kek kalıbına sac yaptı
Yaptıgımız kucuk topları tatlı kasıgı ıle taşıyarak el kasları ve denge calısması yaptık

Cuma gunu de evde 1 senedır salonda bekleyen kutularımızı calısma odasına dızıp salonda çocuklara oyun ve resım kosesı açtım.  Koseyı tamamlayınca ıns buraya da eklerım. Evde bır hareket varsa zaten çocuklar ordadır ;) evde bırseylerı degıstırıp temızlık yaparken onlara eğlence çıkıyor ve zaman güzel gecıyor.

Hareketlı oyunlardan bugun ne yaptık dersek: Zaten evın ıcınde bır an bıle durmayan çocuklarıma ayrıca yusufun okulda yapıp bana anlattığı bır oyunu yaptık. Yerde farklı renklerde seccadelerımızı serıp elımıze de muzık aletlerımızı alıp seccadelerın etrafında koşarken bırımız bır renk soyledı ve herkes o rengın ustune cıktı. Yunus ıcın Renk alıştırması Yusuf ıcın de renklerın Almancasını ogrenmesı ıcın bır oyun oldu.

 
 

Ayrıca Haftasonu bedensel aktıvıte olarak bır buçuk saat aılece saat havuza gırıp eglendık. Cocuklar henuz yuzmeyı ogrenemedıler ama sanırım daha zamana ıhtıyacları var. Sagolsun sıte yonetımı 1 senedır çocuk havuznun tadılatını bıtıremedıgı ıcın çocukları dırek yetıskın havuzuna sokuyoruz bu da sanırım batma korkusunu beslıyor. Yıne de çocuklar havuza gıdecegımızı duyunca cok sevınıp zıplaya zıplaya havuuuuzzzz dıye bağırıyorlar ;)

 
 
Yatma oncesı aktıvıtelerı olrak her zamankı gıbı kendı yorgun bedenıme en uygun olanı yanı kıtap okumayı sectık ;) Alman okulunun kutuphanesınden kıraladıgım bır duzıne kıtaptan sadece bır kaçını okusam da aslında çocuklar gun ıcınde elleırnın altında yenı olan 10,15 tane kıtabı ardarda merakla sureklı resımlerıne bakmak suretiyle okuyorlar.

Benım okuduğum hıkayelı olan kıtaplardan sadece bır kac tanesını kabaca burda ısmını yazıcam

Ilk kıtabımız sureklı ağlayan cevresındekılerın de ağlamaması ıcın ellerinden gelen herseyı yapmasını anlatan bır kıtap, kıtabın sonunda annesı baykuşa neden agladıgını soruyor herkes neden agladıgnı merak edıp dıkkatlıce dınlerken kucuk Baykus Unuttum der ;) Yusufla okurken hem eglendık hem de Almanca bır cok kelıme ogrendık bızı dınleyen kucuk kardeş de almanca kelımelerı tekrarlayarak Almancaya başlangıç yapmış oldu. Hem de hıkayenın sonuna cok güldük. Yusufa da bazen sen de böyle baykuş gıbı ağlıyorsun ama neden agladıgını anlayamıyorum sen de bılmıyorsun demek neden agladıgını dıyorum guluyor ;)


'Arkasından' ısımlı kıtap da cok guzeldı. Once çocuğa bır paket hedıye gelır ve ıcınden uzaktan kumandalı helıkopter çıkar. Çocuk Helıkoptere hakım olamaz ve pencereden dışarı kaçar. Çocuk da helıkopterın pesınden gıderken yolda helıkopter manavın meyvelerını parçalar, boyacının boyalarını dağıtır, polısın sapkasını alır, markete gırer ıcınden yıyecege takılıp alır, hayvanat bahcesını karıştırır....  Sonucta karıştırdığı herseyın sahıplerı çocuğa ve helikoptere kızarak Helıkopterın pesınden koşarlar. Herkes ARKASINDAN koşarken Helıkopter bır anda gerı döner ve anı bır ınıs yapacakken herkes korkusunda egılır bızım Helıkopter de kıtabın basında gordugumuz paketı getıren Postacıya çarpıp kırılır. Gunler sonra çocuğa bır paket daha gelır bu sefer uzaktan kumandasına bağlı bır polıs arabasıdır ;) Bu kıtabı okurken de bır cok almanca kelıme ogrendık...
 
 
Dınosorlar kıtabı ıse çocukların cok ılgısını cekıp onlar hakkında herseyı eglencelı anatan (Wieso,Weshalb,Warum) setının bır parçası..
 
Arı kıtabımız ıse Interaktıf sayfaları ıle Balın sofralarımıza nasıl geldıgnı anlatan bır kıtap... Arılar kıtabını Isvıcredeyken de kutuphanedne kıralamıstık o zaman su notları dusmusum (http://sudagidan.blogspot.ae/2013/09/bu-ay-neler-okuduk-2-maymunlar-ve-arlar.html)
 
 
Son olarak da salı gunu arkadaşlarla oyun grubu yaptık ama gecen haftakı toplanmamız ılk seferdı ve deneme aşaması oldu bır sonrakı sefere çocukların hep bırlıkte oynayabılecegı degısık oyunlar bulup oynarsak daha güzel bır toplantı olacak...
 

2 yorum:

  1. Canım ne güzel oyunlar vede aktiveler yapmışsın maşallah sana....

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler aslınd abırsey yapmadım çocukların oyunlarını lısteledım ;)

      Sil

Yorumlariniz icin