6 Ocak 2022 Perşembe

Istanbul Hatırası ve Kayıp Tanrılar Ülkesi - Ahmet Ümit

Kitaplar: Istanbul Hatırası ve Kayıp Tanrılar Ülkesi


Yazar: Ahmet Ümit


Daha çok temasal okumalar yaptığım için uzun süredir kurgu kitaplar okumamıştım. Daha önce oğlumla birlikte yine Ahmet Ümitin Olmayan Ülke isimli masal kitabini okuduğumuzda yazarın hep duyduğum polisiye türünde ki kitaplarından okumayi aklıma koymuştum. Bu yıl başıyla birlikte raftan alıp okumaya başladığım ilk Ahmet Ümit kitabi Istanbul Hatırası oldu. 

Nevzat komser ve yardımcısı Ali ile birlikte Istanbulun tarihi içerisinde yolculuk yaparak, günümüz siyasi ve dini karşıtlıkları da kullanarak cinayetleri çözmeye çalıştık. Kitap boyunca gereksiz gibi görünen bir çok ayrıntının finalde kullanılmiş olması guzeldi. Gerçekten de finalde hem duygusal hem de polisiye olarak okuyucuyu saşırtan bir kurgusu vardı. Polisiye sevenler icin kesinlikle tavsiye ederim

Kayıp Tanrılar Ülkesi ise yazarın son çıkan kitabı. Istanbul Hatırasından sonra yazarın bir kitabını daha okumak istedim ve maalesef bu defa hayal kırıklığına uğradım. Son kitabının dili  cok daha sıradandı, konuyla alakası olmayacak kadar aşırı derecede mitolojik ayrıntılarla süslenirken aynı zamanda Almanyadaki türklerin dertleri, boys 36 çetesi, neonazilerin tarihinden gelecek planlarina vs hikaye birbirine oyle karistirilmis ki; yine kitabın sonunda herseyi birbirine bağlayacağı beklentisi ile bitirdim kitabı ve hayal kırıklığına uğradım. Çok fazla mesaj taşıma derdine girmis. Son anda Almanyadaki türk milletvekilini bile gördük... sanki yazar almanlardan da okuyucu kazanmak icin ya da kendisinden beklentisi olan bir cok kisiyi tatmin etmek icin mesaj yağdırırken kurguyu toparlayamamış. Sanki gerćekleri kitaba serpiştirirken kurgu silik kalmış. Ben de bir nevi Almancı sayılmama rağmen yazarın değinmeye çalıştığı meseleler bende hic yer bulmadı.

Şunu da belirtmek isterim ki uzun süredir cinayet sahneleri okumadığım için olsa gerek kayip tanrilar ülkesindeki bazı vahşi sahneler bende mide bulantısi, baş ağrısı yaptı ve bir gece sabaha kadar kabuslardan uyuyamadım. Sanırım şiddet içerikli bazı sahneleri tolere edecek yaşı geçtim. Velhasıl şahsen Ahmet Ümitin Istanbul Hatırası kitabını oldukça başarılı bulurken son kitabı Kayıp Tanrılar Ülkesini beğenmedim. 


Herkese iyi okumalar


6 yorum:

  1. Ben şu an İstanbul Hatırası' nı okuyorum ama sürükleyici gelmedi bana. Günlerdir bitiremedim. Mesaj verme kaygısını bu kitapta hissettim ben de. Eskiden de bir kitabını okumuştum ama bana çok hitap etmediğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki bir kitabi begenip begenmemeyi etkileyen bir çok faktor var, belki de dediğiniz gibi size hitap etmiyordur. Yalniz okurken benim de ne gereksiz dedigim bir çok şey finalde birbirine bağlandı ve beni şaşırttı. Bu da kuçük bir spoiler olsun. Ben de şimdilil yazarın başka bir kitabını okumayı düşünmüyorum

      Sil
  2. Kitap uzun zamandır kitaplığımda ancak okumaya fırsat bulamadım ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanı geldiğinde okursunuz, belki de o zaman hic gelmez, önemli olan bizi güzel bir şekilde inşaa edecek yayımlarla karşılaşmak. Bu yil da Kendi yolculuğunuza uygun en guzel kitaplar ciksin umarim karsiniza

      Sil
  3. Hoşgeldiniz, aslında blogumdaki yorumu yapılmış kitaplardan farketmiş olacaksınız ki; ben de kurgu içerikli kitapları çok nadir tercih ediyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Büyüdüler elhamdüllillah, büyüdükçe dertleri sorumlulukları da buyüyor haliyle ebeveynler de daha çok meşgul oluyor çocuklarla. Kişisel hayatımızla ilgili yazılar yazacak kadar zaman bulamıyorum. Eskisi gibi anlamlı da bulmuyorum keza çocuklar artık kendi günlüklerini yazacak çagdalar 😊 ben de okuduklarımı unuttuğum için bari onları yazarak devam edeyim bloğa dedim. Benim blog linkim değismedi ama her insan gibi ben de çok değiştim aslında. Değişim sağolsun farklı farklı insanlar olarak bir çok kez yeniden tanışmak mümkün oluyor 😁

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin