7 Eylül 2018 Cuma

Meryem ile kısa bir Viyana hatırası

Maputodan eve dondukten sonra kısa surelıgıne Vıyanaya gitmem gerekıyordu. Meryem hala ana kuzusu oldugu ıcın onu da aldım yanıma. Büyük oğlanları ise babada bıraktım.

Rotamız: Malaga’dan Viyana’ya, yol 3 saati geçiyor. Kucakta bebekle dar koltuklu ve suyu bile yanında pos makinesiyle satan hostesler eşliğinde eurowings havayolu ile bu yol nasıl geçer diye kara kara düşünürken Allah yardımıma koştu elh: koltuğum 3 koltuklu bir sıranın koridor tarafına bakıyordu, yanım tabiki dolu. Benim oraya oturduğumu görünce yandaki cok medeni İspanyol gençler hemen hostesi çağırıp fısır fısır konuşuyorlar, tabi ben konunun yer değiştirme olduğunu anlıyo...rum. Yanımdakiler islam düşmanlığından mı, yabancı düşmanlığından mı yoksa Bebek, çocuk düşmanlığından mıdır bilmem başka yere geçmişlerdi. Onlar yanımdan kalkarken ben de teşekkür ettim.


Tıka basa dolu uçakta 3 koltuk Yanyana boş olarak uçan tek kişi bendim. Yolculuk çok rahat geçerken normalde bana kek vermeyecekleri halde hostes Bebek için gülümseyerek kek verdi, Sanırım yanımdan kalkan gençlerden dolayı sempati duydu bize. Bu da o gençlerin vesile olduğu 2. Güzellik -ohhh daha ne istiyeyim!. Uçakta bir cok çocuklu aile vardı ve ağlamayan, yolculuk boyunca sesi bile çıkmayan tek Bebek benimki oldu.

Uçaktan inince tabiki bebek arabasını almak için bagaj bandına kadar yürümem gerekiyordu. Havalimanı daha yeni büyütüldü bir kolumda ağır bir çanta, diğer elimde el bagajı, Meryem de kafasına göre sağa sola kaçışıyor .... yıllar önce yine Viyana’ya çocuklarla geldiğimde görevliden bagaj bandına kadar yani Bebek arabamı alana kadar yardım istemiştim de söylene söylene tekerlekli sandalyeye almıştı benle bebeleri ve bagaj bandına kadar sürmüştü bizi. Oysa çok daha önce paylaşmıştım ilk Abu Dhabide görmüştüm havaalanı içlnde çocuklu ailelerin Bebek arabalarını teslim Alana kadar kullanacakları pratik Bebek arabası noktaları bulunuyordu. Ne zamandır söylerim neden Bebek arabalarını uçak kapısında vermeyen hava yollarının hepsi böyle bir uygulama yapmıyor diye. Viyana biz annelerin sesini duymuş demek havalimanı içerisine Bebek arabası noktaları yapmışlar. Uçaktan inince bindirdim meryemi bagaj bandından kendi Bebek arabamı alana kadar rahat rahat gittim.


Viyanada herhangi bir parka gittik. Kıs mevsımı gelmeyen İspanyadan çıkıp Sonbaharın doktugu yapraklara sahit olmak gerçekten güzeldi


Meryem de Viyana’ya gelince binalar arasında bulunmasına rağmen orman havası veren dolu dolu bir park buldu sonunda. Arka plandaki ağaçlara dikkat bir taraftaki ağaçlar -Sonbahar geldi deyip yapraklarını sarartıp dökerken diğer taraftaki ağaçlar hiç oralı olmamış hala Yaz’ın tadını çıkarıyorlar sanki.

Cafe Central

Viyanada okuduğum için bir cok yerine defalarca gitmişimdir ama Central Cafe sadece Almanca kursu yaptığım zaman gitmiştim ve daha sonra hıc ısım olmamıştı. Meryemle bu Cafenin önünden geçerken içeri girip birseyler içmeden çıkmamak lazım diye düşündüm. Kimbilir belki bir daha gelmek nasip olmaz

Anlatılan odur ki Viyana kuşatması sırasında Viyanalılar Osmanlı’dan Türk kahvesini öğrenirler ve Viyana’daki kahve kültürü bizim Türk kahvesinden türemiştir.... Viyana’nın en eski kafelerinden biri olan Central Cafe (1876) ise Viyana şehrinin ev sahipliği yaptığı bir çok yazar, bilim adamı ya da akademisyeni misafir etmiştir. Bu nedenle hemen hemen tüm turistlerin uğradığı bu kafenin önünden geçerken içeri girip havasını solumadan geçmeyelim dedik. Menüdeki Türk kahvesi ilgimizi çekti ama pahalı geldi



Kütüphane

Bu sene eğitim öğretim yılı başladı ama biz daha eğitime başlamadık. Çocukların evde eğitim için olan kitapları ve İspanyolca kitapları gelene kadar dili unutmayalım ve okumaya başlayalım dedik. Viyanadaki halk kütüphanelerinden birine gidip Yusuf’a (8,5) okuması için Almanca ve Türkçe kitaplar ödünç aldım.


3 ay içinde bitmesini planlıyoruz bu kitapların, hadi hayırlısı....

 

 

Spielothek (Anne Bebek buluşma noktası)

Avrupa ülkelerinde Anne-Bebek buluşma noktaları vardır. Devletin finanse ettiği ama gönüllülük esasına gore isleyen, ıcınde kreş mısali çocuklar ıcın tasarlanmış bır oda ve mutfak vardır. Cocuklar oyuncaklarla oynarken Anneler de mutfakta kahve ıcın çocuklarını seyredebılır ve aynı zamanda başka annelerle de sosyallesebılırler. Anne desem de tabı kı bu yerlere babalar da gelebılır. Meryemde 3 abi var malum, çocuk yalnız kalınca cok sıkıldı. Ben de tuttum kolundan goturdum bir Anne Bebek buluşma noktasına. Çocuk oyuncaklardan cok ordakı bebeklere dadandı desem yerıdır. Meryem hıc yalnız basına oyun oynamayı bılmez kı malum bızım ev kreş gibi...








Eve dönerken ise bütün gunumuzu havaalnında gecırdıgımız ıcın havaalanında meryeme bulduğum her oyun ımkanını degerlendırdık. Meryem yıne orda oyun oynadıgı cocukları uçağa kadar ve hatta ucaktan ınınce de bagaj bandına kadar takıp ettı. Zor bir donus yolculuğu olsa da imkansız degıldı... Sabah erken saatte yola çıkıp gece eve varmış olsak da bizi evde hem tatlı hem de gozumu korkutan bir sürpriz karşıladı. O da sonraki yazıya kalsın

Bu da Viyanada Ucagımızı beklerken bulduğumuz oyun oynanacak tek yer. Aslında Vıyana havaalnında koca bır oyun alanı var ama bızım bulunduğumuz bolum o oyun alanına cok uzaktı. Biz de eldeki ile yetindik


   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin