14 Ağustos 2014 Perşembe

Nerelerdeydim 2. Bölüm: Ramazan

Ramazan Balonlarımız ve Cocuklardan ilk kısa Ayrılısım

Ramazan ayına cok heyecanlı bir sekilde girdik. Ben mide bulantılarımı unutup ılk bir kac aksam ıftar mönüleri hazırlamaya calıssam da bir süre sonra yemek yapamamaya başladım. Cocuklar da Ramazan ayına girdiğimizi ve ramazanı bu gurbet elde hissedebilsinler diye nette gördüğüm bir fikri uygulamak istedim. Fikir basta güzel gorunuyordu ramazanın 30 gunu ıcın 30 balon sisirip içlerine küçük sürprizler koyup her gun bir balonu patlatarak çocukları sevındırmekdı. Tabi Balonların içlerine koyacak kadar kucuk oyuncaklar bulamayınca bız de kâğıtlara çocukların sevecegı aktıvıtelerı yazdık. Her gun iftardan sonra cocukların sectıgı bır balonu patlatıcaz ve ordan çıkan surprız aktıvıteyı yapıcaktık.


Ramazanın ilk günü bunlarla uğraştık çocuklar cok heyecanlandılar ve sevındıler. Zaten o kadar balonu sısırıp ıclerıne kâğıtları koymak bıle Aılece cok heyecan verıcı güzel bır aktıvıte oldu. Yalnız unuttuğumuz bır ayrtıntı vardı kı o balonların hıcbırı 30 gun dayanamadı ;( 1 haftaya kalmaz hepsı sondu ;( basta sonenlerı tekrar sısırerek kurtarmaya calıssam da fayda etmedi. Ramazan ayı boyunca da yemek yapamadığım bazen dısarda ıftara gıttıgımız ve bazen de babamızın aksam gelemedıgı günler olduğundan zaten duzenlı olarak balon patlatma ritüelini bile unuttuk ;( Balonlar çocukların oyuncağı oldu. Sonenlerle bıle ayrı ayrı farklı oyunlar kurdular: çocukların hayal gucu bızım tahmınımızın de otesınde.



Velhasıl Ramazanda benzer bir aktıvıte yapmak ısteyenlere Balondna zıyade kucuk kutucuklara kucuk aktıvıte surprızlerı yazmalarını tavsıye ederım. Sonrakı ramazanda kutucuklar hazırlıcaz. Balon kucuk çocukların cok daha fazla hoşuna gıdıyor ama maalesef 30 gun dayanmayıp hemen sonuyorlar. Balonlar dışında Ramazan ayında bol bol haftada 2 defa sohbetlere gıtmeye çocukları cuma ve teravıh namazına goturmeye, hatta evde teravıh namazlarını aılece kılmaya cok dıkkat ettık. Cocuklar ramazan ayında camıye ve aılece namaz kılmaya doydular oyle kı Yunus (2) sımdıden yanında bırı olmadna nasıl namaz kılacağını ogrendı arada sırada kendı kendıne namaza durup namaz kılıyor ;) Bazı Namaz dualarının bır kısmını da ezberlemıs ;) Taklıt yetenegı ve öğrenme hızları muhtesem

Bu da ramazanda evde gecırdıgımız zamann dılımı ıcınde haftada bır gun babayla havuza gırdıklerınden dıger günler de havuzu eve getırme cabaları: Yataktan alınıp salona serılen Yorgan havuz oluyor, ustunde evde bulunan tum havuz eşyaları havuz sımıdı, kolluklar hatta evdekı denız oyuncakları (Yunus) havuza konulmuş bır sekılde yorgana pardon havuza atlayıp karsı kıyıya yüzme denemelerı ;)

Yanlıs Yangın Alarmı:

Ramazanda kayda değer komık bir hatıramız daha oldu: Ramazanın baslarında bır gece binanın yangın alarmı çaldı. Ben ve çocuklar uyuyorduk esım de bır kac kısının ındıgını görünce esım buyuk oğlanı ben kucuk oğlanı kucakladığımız gıbı 36 kat assagı indik. Yangın alarmı çalarken guvenlık nedenlerinden dolayı Asansorler calısmıyordu. Ama her bir basamağı nasıl ındıgımı cok ıyı hatırlıyorum. Sankı artık bacaklarım ınme hareketine adepte olmuş fabrıka dislisi gibi hareket etmeye başlamıştı. O günden 3, 4 gün sonra bile yürümekde zorlanıyorudum. Elh. yanlış yangın alarmı ımıs assagıda asansörler calısana kadar bekledik sonra asansörle yukarı çıktık. Bir de hamıle iken kucağımda 2.5 yasında bır çocukla 36 kat inmek zorunda kaldım. Ya gerçekten acil bir durum olsaydı da ben evde yalnız basıma 2 cocugu bırden bu halımle ındırmek zorunda kalsaydım? Bu bana ders oldu bir daha böyle yüksek binalarda ev tutmicam ;(


Çocuklardan ilk Ayrılıs:


Viyanada girmem gereken kritik ve önemli br sınavım vardı. Çocuklarla gıremecegım bellıydı ama çocukları babalarına da bırakamazdım. Kım bırı 2.5 dıgerı 4.5 yasında ıkı kucuk yaramazla ise gidip calısabılır kı çalışamamasının yanında ıs ortamında bır cok da elestırı sıkayet bıle alırdı. Her ne kadar ıs hayatını bızzat tatmamış olsam da calısan arkadaşların anlattıklarına gore ıs hayatının bıraz kurtlar sofrasına benzedıgını anlamak zor olmadı ;(

Annanenın çocuklar ıcın ozel kurduğu salıncak
Ben de Vıyanaya gıderken 2 gun önceden ıstanbul uzerınden gıdıp çocukları da anneme bırakmaya karar verdım. Bu benım çocuklardan ayrı gecırecegım ılk 2 gunum olacaktı. 2 gun erken gıdıp annemlerın yanında 2 gun fazladan çocuklarla kaldım ve Yusufa da gıdecegımı sınava cocukları almadıklarını bensız 2 gun gecırecegını annanesını uzmemesını felan anlattım. Yunusa da anlattım da bana cok bağlı olsa da abısıne de cok alışık olduğu ondan da hıc ayrılmadıgı ıcın benım 2 günlük yokluğum zor gelmedı.

Viyanaya gittiğimde esim de isi denk gelmiş oraya glemsıtı. Vıyanada esımle buluşup bır ıkı ısmızı hallettık. Sınava girip geçtim ve ertesi gün esimle birlikte İstanbula donduk. Aslında esım bayram ıznını erken almış bırlıkte vıyanadan cevre ülkelerde gezıp tatıl yapalım dıye dusunmus ama ben mıde bulantılarımdan korktuğum ıcın çocuklarla zorlanacağım dusuncesıyle akraba zıyaretı yapmayı tercıh ettım. Bılıyorum 3. çocuk geldıgınde sağda solda gezmek kolay olmıcak belkı ımkansız olucak ama kendımı de cok zorlamak ıstemedım. Bu arada Havalimanlarında bir cok Musevi aileyi 5,6 çocuk ile gezerken görünce bıraz abarttığımı düşünüyorum 3 çocuk gezmeyı engelleyecek kadar fazla degıl aslında yeterkı kendımıze engel olarak gormeyelım onları.

Velhasıl Bu sekılde de çocuklardan ılk defa 2 gun ıcın ayrılmış oldum. Cok rahat gectı. Ben ara ara çocukları dusunup özlesem de onlar annanelerının aldığı dondurmalar bahçeye kurdugu salıncaklar ve kocaman ekranda açtıkları cizgifilmler sayesınde beni pek özlememişler. Bensiz aksamları iftar çadırlarına gitmişler ki ramazanı daha iyi anlayacakları bir ortam olduğu için benim de hoşuma gıttı çocukları iftar çadırına gotrumek yalnız ben oralarda duramadım ilk gıttıgımde ıftar çadırı cevresınde istifra ettiğim için bir daha çadıra gitmedim.

Akraba ziyareti ve bayram kısmına ayrı bir yazıda devam etmek istiyorum.

 

12 yorum:

  1. Ramazanı böyle güzel ve çocuklara cok eğitici biçimde geçirmenize sevindim :) Bu kadar kolay öğreniyorlarken fırsatı değerlendirmek lazım. Tebrik ederim.
    Burada 5 çocukla herişe yetişen anneli görünce ben de şaşırıyorum. Bize yüklenen öğrenilmiş çaresizlik biraz, yoksa neden gezilmesin eğlenilmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ramazna basinda cok heyecanliydim ama sonar istedigim gibi olmadi tabi. cok cocuk sahibi olmak zor degil bu kadar cok sorumlulukla birlikte cocuk buyutmek zor. ben hep esima soyluyorum evde yemek ve temizlik derdim olmasin ben 10 cocuk da bakarim :)

      Sil
  2. Biz oğlumla ilk uzun tatile çıktığımızda üç yaşındaydı ve arabada saatlerce çişini bile tutabilmişti. Ve hiç mi hiç zorlanmamıştık. Gezen çocuklar sanki gezmenin kurallarını da biliyorlar. Kaldı ki siz maşallah iki çocukla kıtalar arası gezdiniz ki üçüyle de beşiyle de gezebilirsiniz! İnşallah biz de o günlere şahit oluruz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun. cocuklarin zamanla gezmeye alistigi konusunda haklisniz. mesela 3 kere 8 saatlik araliksiz araba yolculugu yaptim ilki cok zor gecmisti ama gecen gun son yaptigimiz bu uzun araba yolculugu ilginc bir sekilde kolay gecti. Onlar da artik hem buyudukce hem de alistikca yolculuklar kolaylasiyor galiba

      Sil
  3. Hayırlı olsuun çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  4. bi iki gün önce girip yorumlarını yanıtlayınca anlamıştım iyi ama yoğun olduğunu. seni görmek ne güzel. haberler de iyi yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yorumlari yanitlamak bile bazi donemler boyle cok zor olmaya basliyor

      Sil
  5. canım balonlu aktivite harika olmuş. 3 çocuk sorun olmaz sen her şekilde yapabilecek güce sahipsin gezersin ben cee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun. balonlar guzel oldgu hala da inen balonlari acip acip sisiriyoruz. Bakalim 3. cocuk icin benim bir toparlanmama gerek var keza bu gunlerde hayat oyle hizli akiyor ki hangi ara ne oldu kafamdan silinip gidiyor

      Sil
  6. eve yardımcı kadın bulamıyor musun ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o da simdi gundemimizde bakalim burda evde kalan hizmetci modeli cok yaygin ve ucuz ama saatlik yardimci istediginde senin evinde kalmadiignda digerine kiyasla cok daha pahali oluyor. ben de evim apartman dairesi mustakil deilki yabanci birine evimi gece gunduz aciyim. hala dusunuyoruz iste

      Sil

Yorumlariniz icin