9 Kasım 2016 Çarşamba

Bizi Hangi Bebek Arabası Paklar?

Dogumdan sonra 2. el 7 kısılık bir araba aldık elh, çocukları okula goturup getırırken ya da aılece bır yere gıderken o arabayı kullanabılıyoruz.  Ama Bebek arabaları hakkında trafıkte kullanılan araçlar gıbı 4 çocuk alması ıcın uzerınde yeterince dusunulmemıs ;(

Gelelim bizım bebek arabası meselesine. Malum 7 yas altında olan 4 tane çocukla sık sık gezen bir Aile olduğumuz için Tek ya da 2 cocugu alan standart bebek arabaları ısımızı gormuyor artık. Yeri geliyor havaalanlarında ucaga yetısmeye calısrıken ya da gun boyunca yürümek zorunda kaldığımız gezılerimızde butun çocukları bır bebek arabasına atabilmek buyuk kolaylık oluyor. Bu yüzden Bebek arabası onemlı bır ayrıntı bızım aılede.

Meseleye bastan baslıyayım. Benım annem eskıden ama cok cok eskıden ıcınde bebek arabalarının da olduğu seyler satarmış dukkanda. Benım ılk oğlan dogdugunda da bebek arabasına para verecegıme annemın deposunda bos duran arabayı alıyım dedım. 80 ler dızısındekı eşyalar sımdı bıze seyrederken nasıl garıp gorunuyorsa benım bebek arabası da oyle bırseydı. Surus seklı zor, bebek ıcın rahat ve yumuşak degıl vs... ama Acayıp sağlamdı. O arabayla bız İkeadan aldığımız agır agır mobılya kolılerını taşıdık daha sonraları ;)))

Yusuf 2 yasını gectı ve kardesı gelınce artık 2 cocugu bırden tasıyabılecegım bır araba bakmaya başladık. Bebek arabalarının altına takılan buyuk cocugun ayakta durabıldıgı aparatlardan bakalım dedık ama mübarek o aparatlar bır bebek arabası kadar pahalıydı, hadi paraya kıydım desem benım antıka bebek arabasına takılabilecek seyler degıldı. Teknık olarak bırbırıne takılamıyorlardı. Mecbur yeni bebek arabası alıcaktım. Ben de yenı bebek arabası bakarken uluslararası bır kreşte karsılastıgım bır annenın kullandığı bebek arabası gözüme çarptı. Avrupada en ucuz bebek arabası 300 eurodan baslarken bu araba 200 dolardı ama tek satıs yerı ABD idi. Bız de Amazondan siparıs ettık O arabayı (Joovy)

Joovy'den cok memnun kaldık ama zamanla 3. çocuk da gelınce ustunde 3 cocugun etkısıyle dıyar dıyar, ülke ülke, tabana kuvvet dolaşınca cok cabuk yıprandı. Ama ozellıkle havaalanlarında ucaga yetısmek ıcın koşarken arkada 3 kucuk cocugu da arabaya atabilmek cok buyuk rahatlıktı.

Sımdı 4. bebek geldı. Ben ılk defa bu sene toplu tasımayı bırakıp Araba kullanmaya başladım. Bu seneye kadar hep toplu taşımada tek bebek arabası buyuklugundekı dar ve otobüse sokması kolay olan ve alısverıs malzemelerı dahıl 3 çocuk alabılen bebek arabamızı bırakıp okula ve bılımum yerlere hep Arac ıle gıtmeye başladım.

Sımdıye kadar, yani 5 senedır Joovy kullanıyorum ama artık o da 4. bebegı almıyor artık, o kadar da degıl yani ;) Aslında Yusuf 7 yasında oldu ve bebek arabasına binecek degıl ama havaalanlarında ucaga yetısmek ıcın koşarken, ya da gezmeye gıttıgımızde butun gun yürümek zorunda kaldığımızda 7 yasında da olsa zorlanır ve o çocuğa zulüm olur.

Bız de yenı bır Joovy mı alsak yoksa 4 cocugu da alabılen genıs bır alternantıf mı dusunsek derken bulduğumuz alternatıfler sunlar;

Assagıdakı 6 çocuk alabılen genelde kreslerın kullandığı bu bebek arabasının orjınalı 1200 Euro ıken Amazonda 300 euroya 2. el bulduk. Ama Arabanın hantal ve buyuk olması dışında en onemlı ayrıntı bızım 6 cocugumuz yok ;) Hanı ıkı koltuğa da anne baba olarak bız oturacaksak olurdu ;) Neyse gülerek de olsa kısa bır dusunup bu arabadan vazgectık. Gerci Begonvil Sokagı bana Golf arabasını tavsıye etmıstı, Golf arabası burdakı 6 lı arabadan daha mantıklı en azından ailece cevre alanda gezebılıriz ;)

Gelelim Asık olduğum, çocukları, alısverısı, ıvırı zıvırı ıstıfleyerek ıcıne alan, 2 çocuk ıcın kemerı bıle bulunan bu arabaya. Almanca Bollerwagen denen bu araba her acıdan cok ideal. Icıne herseyı alıyor. Koltuksuz turlerınde bıle 2 çocuk ıcın kemer eklenmıs, kapatması cok kolay ve kapattığınızda alısverıs torbası kadar kuculuyor desem yerıdır. Assagıdakı resımde arabanın ıcınde çocuklara koltuk da konduğu ıcın daha ırı, ama benım begendıgım assagıda vıdeosu olan model.
 

Tahtadan olanları daha once gormustum ama bana lazım olan ucaga gıderken de, sağda solda butun gun yürüyecekken de pratık görünen bu Vıdeodakı Modelı begendık. Maalesef uretıcının elınde henüz urunden yokmuş, yenı uretmeye başladıklarında bıze bıldırecekler bakalım

 
 


Arabanın kapalı hali

Bu arabadan zamanla memnun kalmayacak olsam bıle aldığıma pısman olmayacağım sekılde pahalı bırsey degıl 150 Euro civarı fıyatı var.

Bız yıne de bekleyecek vaktımız olmadığı ıcın 300 kusur euroluk Joovy  marka olan oncekı kullandıgımız arabanın aynısından ınternetten 50 euroya 2. el bulduk ve aldık. Bollerwagenı da zamanla ıhtıyac hasıl olursa belkı Polonyadan alırız cunku orda su an satısı hala mevcutmuş. Iste assagıda gordugunuz bu kucuk, ınce, hafıf araba alısverıs torbalarımı, 1 çocuk ayakta 2 çocuk oturur halde 3 cocugu tasıyor ;)


41 yorum:

  1. Bayıldım yalnız beğendiğin arabaya :))) Çok konforlu :)))
    İki çocuğu olan bile oturtsun arabanın içine ister yatsınlar ister oyun oynasınlar gibi sanki :))
    Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Degıl mı? cok toptancı bır yaklaşım ama benım de tam buna ıhtıyacım var ;) Toptan çocukları ıstıfle ıcıne gez ;)

      Sil
  2. Sizinle daha neler öğreneceğim bakalım, ben böyle çocuk arabaları olacağına pek ihtimal vermezdim açıkçası. Vay dedim okurken, bir de Avrupa da ailelerin çocuk sayısı az böyle modelleri ticari amaçlı mı düşünüp üretiyorlar acaba? Yinede diyorum ki madem bu kadar arabamsı yapıyorlar anneyi de bir yere oturtsunlar esas annelerin ihtiyacı var buna. Meryem'i de uzaktan gördük, maşaallah ona. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bollerwagenı ben de yeni ögrendim. Cok hoşuma gitti cocukları koy içine gez bir de kapanınca küçücük oluyor. Aslında cocuk yapan yapıyor, Almanya'da o kadar görmedim de İsviçre'de baseldeyken ordakiler cocuk cok yapıyorlardı.

      O Meryem değil 2 sene önceki fotoğraf 3 oglan onlar ;)

      Annelerin cok şeye ihtiyacı var da düşünen yok :(

      Sil
    2. Ben de masaüstü bilgisayarda olduğumu unutup baş ve işaret parmağımı hemen resme götürdüm, aklım sıra büyüteceğim resmi.. Daha küçük büyüyünce görürüz, aslında ona da gerek ben nazar olur diye çekinirim hep. Allah'a emanet..

      Sil
    3. Benim küçük de laptopa öyle yapıyor telefondaki gibi resme parmağı ile tıklıyor ;) ilk Zaman'lar cok resim koyardım ben de. Ama Zaman'la daha cok uzaktan çekilmiş, ya da yüzlerinin net görünmediği şekillerde fotoğrafları tercih ediyorum. Allah'a emanetler.

      Sil
  3. vay be çocuk arabalarınaa bak ya :) çok güzeller ve türkiyede olmadıkları için baya şaşırtıcılar benim için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim Türkiye'de yollarımız müsait değil zaten.

      Sil
  4. Allah yardımcın olsun kardeşim bütün kalbimle dilerim ki Rabbim her işini kolay kılsın.

    YanıtlaSil
  5. Amerika da sanki o arabadan görmüştüm , çek çek tarzı olanlar da vardı , çok mantıklılar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ben de ABD den gelen bir annede gördüm ilkin. Baktım pratik cok daha pahalı değil almıştım ç. Şimdi yine aynısının 2. Elini aldım. Hele de pazar arabası gibi olan cok güzel cocuklar içinde istediklerini yapar. Hem cocuklar büyüyünce eşya taşımak için kullanılır. Cok amaclı ;)

      Sil
  6. Kırmızı ve mavi güzelmiş ama bunu itmek için de bayağı kuvvet lazım. Bu arada sağlığın nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ilk iki fotoğraf genelde kreşler için ;) ben kücük olani aldim yine.

      Sil
    2. Yorumun ıkıncı kısmınıı cevaplamamışım ben ;( Allah razı olsun, saglıgım cok ıyı hersey yolunda elh. Sordugun ıcın de tesekkürler

      Sil
  7. Bi film gibi okudum yaziyi.Sona dogru heyecan ve merak artti.ama sonu hic beklenmedik bitti.ben o siparis ettiginiz geldi sandim.bence simdiden kol kasi calis Deniz o araba gelinceye kadar.o koca şeyi itebilirsen helal olsun sana bence biz anneleride arkadan birinin itmesi lazim ((: Rabia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında araba cok hafif olsa da 3 cocugu üstüne koyunca agır oluyor, o kindeegartenların kullandığı versiyonu alamam zaten orjinli 1200 2. El 300 Euro. Cok da büyükler havalimanına girmez uçağa konmaz otobüse girmez vs. Videodaki cok hafif ve kolay videodakini ins alırız ilerde. Şimdi kullandığım Joovy olanı hani resimde benim 3 oglan binmiş hali var ya onu 2. El 50 Euro'ya bulduk aldık. Cok hafif ve küçük ama iste çocukların ağırlığı kol kası yaptıracak kadar maaşallah. Sen ne yaptın? Geldin mi buraya bana da haber et merak ediyorum seni

      Sil
  8. İki çocuklu bir anne olarak bayıldım yazınıza keyifle okudum sonunu merak ederek , tercihiniz oldukça güzel güle güle kullanın ..Kırmızı olana bayıldım bende .. sevgiler.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çeşit çeşit model var da iste cok para harcamadan cok yer kaplamayan ve mümkün mertebe cok cocugu taşıyacak bir sey arayınca seçenekler azalıyor ;) kırmızı herkesin favorisi galiba ;)

      Sil
  9. hah haaa süper tatlı yazmışsııın :)

    YanıtlaSil
  10. Bilgiç bir buçuk yaşından sonra bir daha binmediydi arabaya, ne yalvarmıştım binsin diye, nerdeee, orada etrafı kurcalayamıyordu tabi :)

    Videosu olana bayıldım, yatak olarak bile kullanılabilir gerekirse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ilk oglan da 1 yasından sonra arabaya binmiyordu hatta zorla bindirsem de ayağa kakardı ayakta giderdi. Kardeşi gelince kıskançlık oldu ;) bu sefer ben binicem kavgası basladı ;) malum uzun süre yürüyünce cocuklar dayanamıyorlar. Ben bile bulsam bazan arabaya binerdim diyeceğim yolculuklara çıkıyoruz cok lazım oluyor o Zaman'lar tüm cocukları alan arabalar ;)

      Sil
  11. Hahhaha :)
    Ne keyifli bir goruntu canlandi kafamda.
    4 cocugu itmek zor olmaz mi ama? Nerden baksan 50 kiloya yakin??
    Allah kolaylik versin. Ben iki taneyle tirlatma noktasina geliyorum zaman zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten cocuklarla kavga gürültü olmayan günümüz yok bir de yolda üstüste yığarsam cocukları tam eglence olur onlara ;) 4 tanesini itmek zor olmaz mı tabiki zor zaten büyükler arabaya her zaman binmez cok yorulurlarsa ya da biryerlere yetişmemiz gerekirse hepsi biner dşye düşünüyorum. Yolsa büyük oglan ilkokula başladı bu yatan sonra arabaya mı binecek ;)

      Sil
  12. Aaaa kırmızı olan model süpermiş. Çok beğendim. Çok da güzel anlatmışsınız :)

    YanıtlaSil
  13. Faydalı bir blog. Yazılarınız da güzel. Bu şekilde devam edin.

    YanıtlaSil
  14. Blogunuzda başarılar dilerim. Keşif etkinliğinden geliyorum. Ben de bloguma beklerim. lilaninguncesi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Güzelmiş. Allah kolaylık versin. Çocuklar için de zor o koşuşturmacada oralara tutunmak falan. İnşallah en kısa zamanda alırsınız arabayı.

    Blog keşif etkinliğinden... Seni de nekliyoruz.

    Takipteyim. Kızımla yaptığımız aktiviteler, oyunlarımız oyuncaklarımız, kütüphanemiz, tavsiye ürünler ve faydalı bilgilerimiz var.

    http://berilcimcime.blogspot.com

    Ve kozmetik, makyak, kişisel bakım blogu;

    http://makyajbox.blogspot.com

    Bekleriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, yol uzun olduğunda tutunmak yürümekten daha kolay geliyor onlara ;)Ben de iadeyi ziyarete geliyorum.

      Sil
  16. 4 çocuk için tasarlanan bebek arabaları güzelmiş ama onu kullanmak güç kuvvet ister diye düşünüyorum :) Yeni bebek arabanızı güle güle kullanın. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guc ıster orası doğru ama hepsının ayrı yerlere kaçıştığını dusunursenız hepsını bır yere toplayıp ıtmeyı tercıh edıyor ınsan ;) , teşekkür ederım

      Sil
  17. Blog keşif etkinliğinden geliyorum takibe aldım sizi bende beklerim :)
    pelorina.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Ablam 40 çıkmayan bebekle bir yerlere gidebilir mi ben hamileyim muhtemel eylül gibi doğacak diğer çocuğu okula getirip götürmek haliyle bana düşecek ehliyetim yok muhtemelen bebe arabası kullanacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki cikabilirsiniz. Yalnız krese büyük cocugu almaya girdiğinizde diger çocukların bebeğe ellememesine dikkat edin. Malum 1 yas altı bazı bulaşıcı hastalıklar agır gecer. Bebeğin arabasının üstüne ince bir tülbent örtün yeter. Biz birkaç günlük Bebek'le uzun yolculuk bile yapmıştık. Şimdiden hayırlı olsun. Allah sağlıkla analı babalı büyütsün

      Sil
  19. Bebeğin doğumunu kaçırmışım hayırlı olsun. Allah analı babalı büyütsün. Hayırlı evlat eylesin Meryem'i.Çok çocuklu aileleri de düşünmüş demekki firmalar çok hoş alcan bi tane istifle çocukları gez :))

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin