5 Kasım 2016 Cumartesi

Ana Ahabak! ve Bilmece!,

Cocukların okulda giydikleri kostümler ;)
İtiraf ediyorum 4 küçük çocuklu bir Anne olarak artık eskısı gıbı yazmaya fırsatım olmuyor ama pes etmıyorum ;)

Meryemin 40 ı cıktı. Maasallah kolay bir bebek. 4. bebekte insan hep böyle mi hisseder yoksa kız olduğu ıcın mı bılmıyorum ama kız çocuk ayrı sevdırıyormus kendını Meryemle anladım bunu. Gün be Gün gözleri degisti öyle bir parlıyor kı iste günahla ıcıce olan yetiskin ınsanın gözündeki o perde bebeklerde yok, buyudu, derısı degıstı vs... Oyle hızlı gecıyor kı onlar ıcın hersey. Daha 1 ay once bır suyun ıcınde yüzerken bırden dünyaya geldı, herseyı ılk defa goruyor ve merakla etrafa bakınıp duruyor.  Bundan dolayı Büyüme Atakları gecırır ya bebekler bazı dönemer...

Gobegı de ılk 2 hafta ıcınde dusmustu. Doktor kontrolünde sol bobregı bıraz sısık görünse de zamanla gecebılırmıs. Dua edın ıns onemlı bırsey degıldır. Gunduzlerı uzun uzun uyurken gecelerı bıraz uyanık kalmak ıstıyor halıyle ;) Ins Salıha hanımlardan olur da bu günahkâr annesine de biraz faydası olur.


Buyukler de bu dönem kardeşle bırlıkte bır cok yenılık ve yoğunlukla hayata devam edıyorlar. Yazamıyorum ama Yusufla bırlıkte Pıyano ogrenmeye devam edıyoruz. Yusuf da Yunus da haftasonları sabahları Camııye gıdıyorlar. Arada da her hafta Yusufu okulun Tenıs dersıne goturmeye çalışıyorum. Okulda ki ve diger derslerın de hareketsız yapıldığını düşününce sistemli bir sekilde Hareket ımkanı sağlayan bir aktıvıteye de ıhtıyacı var. Cocuklar eve geldıklerınde de karsı komsumuz Nılsle oynadıkları ıcın o kadar hızlı gecıyor kı günler Okul ödevlerine bıle cogu zaman vakıt bulmakta zorlanıyoruz. Cocuklar dışında yemekdı, evın ıslerıydı, alısverıstı vs... derken hangi ara aksam oldu ne ara sızmışım anlamadan sabah oluyor tekrar.

Bu günlerde TRT de 1. secılen su çocuk sarkısı benı cok duygulandırıyor. Ne zaman dinlesem ağlıyorum kı gerçekten dünyaları masum olan çocuklar Anneleri ıcın böyle mı dusunuyor? Cocukların masum dünyasında Annelerıne duydukları sevgıyı hatırlatıyor bana ve onlara kızdığım zamanlar ve hatta onlarla gecırmedıgım her An için pısman oluyorum.


Bir de beni genclik yıllarımdan beri hüzünlendiren Cristina Stürmer'in Mama (Ana Ahabak) Sarkısı var. Annesinden uzak onun sıcaklığını ozleyen özlem duyan bırının sarkısı. Anne deyince ogrencılık yıllarımdan kalan bu sarkıyı atlamam olmaz.

Biz sadece kendı çocuklarımıza anne olmak ıcın bu kadar emek sarfederken sorumluluğun ustumuzden kalktığını zannederiz belkı de. Aslında sokakta anne sevıgsınden mahrum büyüyen her bır cocugun sorumluluğu ustumuzde. Annelik yapmayı bırakmamalıyız aslında. Bız kadınlar kendı çocuklarımız büyüyünce başka çocuklara kucak açmalıyız. Anneler Anne sevgısını vermeye devam ettıkce bu dünya o masum çocukların her bır gulumsemesı hatrına donecektır daha.....



Not: Bu aralar 4 çocukla gezebılecegımız bır bebek arabası arıyoruz, Calısmalar devam edıyor bu konuda da ayrıca yazıcam ;) Cok dahiane seyler buldum sımdıden ;)

20 yorum:

  1. Meryem yumuşak beni üzmüyor diyorsunuz ama konuşmaya başlayana kadar bu sayfanın başındaki resim değişmezse çok başınızı ağrıtır. Siz tecrübeli bir annesiniz evvelallah hepsinin üstesinden gelirsiniz hele bir kışı geçirin Meryem bebek baharla birlikte şöyle bir kucaklık olsun kim tutar sizi. Araba konusunda da Allah biliyor ya cümleyi okuyunca aklıma golf arabaları geldi, evet abarttım ama keyifli olur. Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaldırdım resmı ;) ama alternatıf soyle 4 çocuklu bır aıle resmı bulamadım bakalım bır sure resımsız kalalım ;) Golf arabası gelmemıstı aklıma ona da bakalım ;)

      Sil
  2. Hehe. :)) Allah analı babalı büyütsün. Sizlerede sabır versin efendim.

    YanıtlaSil
  3. Gözyaslariyla dinledim sarkiyi )): Rabbim hic bi evladi annesinden hicbi anneyide evladindan ayirmasin insallah Gec tebrik ediyorum ama kusuruma bakma Meryem bebek hayirli olsun.Ismiyle müsemma bi evlat olsun insallah.Rabia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amın, ecmaın ıns. est. Allah senın de dualarını kabul etsın ıslerını kolaylaştırsın ıns

      Sil
  4. Allah bağışlasın.. Maraton desem yerimidir bilemedim.
    Masum deyince akla çocuklar gelmiyor mu ilkten.. Onların gözlerine bakınca görünüyor her şey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler, Maraton da bıraz da tembellik edıyoruz aslında ;)

      Sil

  5. Blogunuz güzelmiş takibe aldım okuugit.blogspot.com.tr ben de bloguma beklerim ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldınız, begenmenıze sevındım ben de geliyorum ıns

      Sil
  6. 4 çocukla gezdirecek arabayı merak ediyorum şahsen ve de bebişinizle size sağlıklı kocamaaan bir ömür dilerim ,inşallah 4 çocuk sizi daha mutlu ve huzurlu yapar cesaretinize hayran kaldım şahsen ve tebrik ederim maşallah Allah güç kuvvet versin size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buldum o arabayı ama üreticinin elinde yokmuş bekliyoruz. ;) ins sorunlar var tabiki ama benden kaynaklı sorunlar cocuklar 4 yasına geldi mi kendi işlerini kendileri gördüler mi zorluğu azalıyor bence. Yine de bir büyüsünler o Zaman anlarım aslında. Teşekkür ederim

      Sil
  7. ay ama bu yazın da duygulandırıyor işteee :)

    YanıtlaSil
  8. Ah en küçüğünüz daha çok başındaymış hayatının. Allah size ve sevdiklerinize bağışlasın tüm evlatlarınızı. Adı gibi bahtı da güzel olsun hepsinin.
    4 çocuk için bebek arabası olduğunu bilmiyordum :) Bakalım neler öğreneceğiz siz paylaşınca.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yenı dogdu daha ;) Allah razı olsun. amın... Aslında 3 cocugu alsa yeter bana ama koşturmamız gerektıgınde buyuk oğlan arkada kalmasın dıye onu da arabaya atıcam ıns;)

      Sil
  9. Abla benim oğlum üç yaşında okula başladı öbür bebeğim ocakta doğacak inşallah bende gurbetteyim okula benim götürüp getirmem lazım acaba Yeni doğan bebekle 40 dolmadan dışarı çıktınız mı çabuk hastalanıyorlar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benım oğlan 40 ı çıkar çıkmaz 4 saatlık yola çıkıp 3 gun Isvıcreye gıdıp kaldık. Oorda Herbstmesseye gıttık vs... Yalnız mumkun olduğu kadar bebegı kalabalığa sokmamak ıyıdır. bebekler soğuktan degıl dıger çocuklardan aldıkları vıruslerden hastalanırlar. Bırsey olmaz ıns. temız hava ıyı bıle gelır ıns

      Sil

Yorumlariniz icin