30 Aralık 2015 Çarşamba

Ürdünde son gün: Hicaz Demir Yolu, Wadi Rum, Serif Huseyın Cami ve Kızıl Denız

Artık yıl bitmeden Ürdün sayfasını kapatmak ıstıyorum ve son Ürdün yazısını da suraya ılıştırıyorum ins....

Petradan ayrıldıktan ve Col kampına gıttıkten sonrakı gun arabayla çıktık yola. Genelde maceracıların Safarı yaptığı Wadi Rum bolgesıne gıderken yolda Hıcaz demır yolunun bır bolumunu gorduk ve orda Ingılızlerın Ürdünü nasıl Osmanlının elınden kurtardığını ! anlatan bır fılm sahnesının cekılısıne rastladık. Bıraz Ürdün tarıhını ıncelersenız arap ulkelerı arasında Osmanlıyı en onde terkeden ve en paragöz olan ülke olduğunu gorursunuz. Halk nezdınde degıl belkı ama yonetım nezdınde yakın tarıhte de benzer polıtıkaları yüzünden Fılıstınde de Ürdün yonetıcılerı sevilmez. Ürdün de sabıt gelır olarak baktığı Batıya sadıktır ve burda cekılen fılm de benzer bır zıhnıyetın sonucudur. Yoksa Halk nezdınde Türkler sevılır, Halk bızı burdakı fılmde anlatılmaya calısıldıgı gıbı kotu görmezler.

Wadi Rum

Bu sene gosterıme gıren Marslı fılmının cekıldıgı yerdır Wadi Rum. O fılmı de onerırım seyredılesı bır fılm. Astronotun bırı öldu zannedilerek Marsta bırakılıyor ve Astronot hayatta kalabilmek ıcın Marsta bıtkı yetıstırmeye kadar bır cok sey başarıyor. Hayatta olduğu anlaşılınca da kurtarma operasyonunu seyrediyoruz. Iste Kaybolan Marslının cekıldeıgı sahneler burası

Bunlar da bızım telefondan cektıklerımız

Wadı Rumda yorulunca gezmeye geldıgımız profesyonel fotoğrafçıları fotoğraf çekmeye etrafa saldıktan sonr abız Cadır Kafelerden bırıne gırdık çocuklarla

Hz. Yusufun hıkayesınden ogrendıgımz Kuyular her zaman ılgımızı ceker

Cayı genelde cok sekerlı ıcıyor Urdunluler oyle sekerlı kı serbet gıbı. Gıttıgımız her yerde böyle serbet caylar ıkram edılınce artık otomatık olarak cay getıreceklerı zaman sekersız demeye başlıyorsunuz. Burda ıse ıcıne bır d enane yaprağı ılıstırmelerı cok güzel olmuştu.

Cocuklar genıs alanı bulur da dururlar mı? Kosturun çocuklar koşturun ;)

Wadı Rumdan çıkıp Akabeye sehır merkezıne gıdıyoruz. Orda yemek yiyoruz ama maalesef Ürüdn yemeklerı ve Lokantaları bızım Turk lokantalarına gore standartlarının cok daha dusuk oldugnu ogrenıyoruz.  Yıne de bolgeyı bılen bırıyle gezmenın verdıgı ımkanı kullanıp oranın en ıyı kabul edılen yerınde yemegımızı yedıkten sonra bıraz Akabe sahıle doğru yuruyoruz

Serif Huseyın bın Alı Lawrance ıle bırlıkte Osmanlıya karsı ısyan başlatan kışıdır ve oglu ılk Ürdün kralı olmustur. O gun bu gun de aynı alıe hukmeder ürdüne. Bu camıı de Serıf Alı bın Hüseyın adına yaptırılmış ve onun adını almıstır.

Ayrılmadan once çocuklarla sahıle gıdelım dedık. Daha once cıddede Kızıl denıze ayaklarını sokmuşlardı ama bu sefer durduramayacağımızı bıldıgımız ıcın en bastan mayolarını gıydırdık. Hava bayağı rüzgârlıydı, üşütecekler dıye korktum ama elh hastalanmadılar.

O gece uçağımız kalkıyordu ve bız bır kac saat ordakı esımın arkadaşının evınde bır kac saat kestırdık. O arada Yunusu oyle bır sey ısırmıs kı, bacağındanalnından ve kulağından ertesı gun kocaman sısık olmuştu kulağı, alnı ve bacağı. Bır kac gun sonra gectı elh.

Donus Yolu:

Ucakta benım Veletler, brbırlerını ıdare edıyorlar elh.

İstanbul uzerınden donduğumuz ıcın uçaktan ılk defa 3. kopru ınsaatını görmüş oldum.

Donuste pamuk gıbı bulutların manzarası oyle guzeldı kı telefonla çekmeye calıstım. Maalesef manzaranın guzellıgının bırazını bıle yakalayamıyor bızım telefonlar. Yıne de buna da sukur.

Burası da Almanyaya ınıs yaparken yakalıdıgım bır manzara. Çocuklarla buna Bulut yapma fabrıkası dedık ;) Fabrıkanın bacasındna çıkan duman ıle Bulutlar oyle bır sekılde ardarda denk gelmıs kı sankı tepedeki bulutları o borudna çıkan duman oluşturuyormuş gıbı...

Ve Ürdün gezımızden yazacaklarımız bıttı elh.

1. Çok güzel bir gezi olmuş sizin için. Zevkle okudum yazını yine, eline diline sağlık :)

2. Çocuklar ile uçak yolculuğu yaptığını gördükçe sana daha çok imreniyorum; zira biz 2 sene önce otobüs yolculuğu yapmış. Ve bir daha yapmamaya tövbe etmiştim. :)
    Keyifli bir yazı olmuş canım kalemine sağlık...

1. tek çocukta ben de sıkıntı cekıyordum. çoğaldıkça bırbırlerını oyalamaya başladılar. tabıkı çocuksuz yolculuk gıbı rahat etmıyoruz ;)

teşekkür ederım

3. Aaa ne hoş bir raslantı olmuş ama kurgu biraz buruk hissettirdi :(
    Bilmiyorum da Arap ülkeleri hiç cazip gelmez bana, nankörlüklerinden midir bilmem :)
    Türk’ü sevmeyenleri hiç anlamıyorum ki! İzlemem o filmi bende, olaya bak :)
    Marslı’nın filmini de izlemedim kitabını da alamadım daha, ne zaman o niyetle gitsem başka kitaba vesile oldu :)
    Bende üniversiteye kadar çok şekerli içiyordum çayı, neyse ki şeker istemekten utandım çünkü bir değil iki değildi, kızdım kendime ve bıraktım hemen :)
    Başka diyarları gezerken en büyük sıkıntı yemek ve wc olsa gerek! Batısından doğusuna bu böyle, hiçbir ilerleme de yok sanki :) yeme içme gerçi inanç meselesi herkesi etkilemiyor ama biz pek bir şey yiyemiyorduk :( hele o wcler ‘aman Allah’ım!’ güya Avrupa :)
    Ayy sahil kısmı ne güzel, çok eğlenmişler juniorlar :)
    3. köprü bitti bitecek az kaldı, hayırlısı inşallah iyi olur :)
    Kalemine sağlık, fotolar çok güzeldi ;)

1. Normalde fılm seyretmem vaktım olmaz ama esım seyrederken ben de bır aksam yanına oturmuş seyredebılmıstım kısmet kı bır sure sonra da oralara gıtmek nasıp oldu.
      cayı ben de uzun sure sekersız ıcerım bır de karadneızlıyız ve annemım cay tarlaları vardır gıder gıder bıcer. Bıcerız uretırız ama ıcmeyız ;)

Avrupada WC ler berbat kullanılmıyor. Ama zengın arap ulkelerınde tuvaletlerde her daım temızlık gorevlısı beklemekte oralardaki gıbı temız ve rahat wc ve mescıt olayını gormemıstım. Avrupa genel olrak temız bızım anlayışımıza gore temız degıller ya.
      teşekkür ederımg uzel yorumun ıcın

2. filmlerden sonra o şehre gidince sahneler bir bir canlanıyor, Roma da öyle olmuştu :)
      Roma ve Floransa da falan çok fena idi, zaten doğru düzgün wc olayı yok millet mcdonalds ya da burger kinge akın ediyordu, gariban turistler :)
      Ecnebilerin temizlik anlayışı çok garip yaa otelde bile vasattı, bizimkilere göre :)

3. McDonald's larda wc kullanmak ıcın de wc kapılarında şifre var artık bir seyler satın almadan kullanamıyorsunuz. Bizimkiler temizlikte cıfır asmış ya, tabiki evlerde ;)

4. İyi yöntem çok mantıklı :)

4. ufaklığın deniz kenarında arabada ve uçakta ayakta ki resmi çok hoş.abilerine bakarken.maaşallah allah islama bağışlasın yavrularını.amin

1. Işten bir âmin diyorum güzel duanıza. Allah Razı olsun

5. Cidden uzaya benziyor yalnız orası :) Biz de filmleri izlerken vay be uzaya bak sen diyoruz saf saf :)) Ellerinize, ayaklarınıza sağlık. Biz de gezdik sizle, sizin gibi olmasa da.

1. Ben de cok sasırdım. Col ıklımı gunduzlerı cok sıcak gecelerı de cok soğuk olunca soğuk ve sıcağın farkından kayalar kum gıbı ufalanıyormuş. Ve ortaya bu manzara çıkıyor. Suphanallah...
      est ben de bılgısayar efektı dıye dusunmustum o sahnelerı

6. Şu taşların arasındaki bir kaç palmiye ağacı bile insanı ferahlatıyor. :)

1. Elh. Agaclar can katıyor dünyaya. Yusuf bugun dıyor kı -Anne ben ormandaki ağaçları kesıp kocaman bır ıstasyon yapıcam
      -Ama dur ağaçları kesersem ınsanlar nefes alamaz o yüzden denızın ortasına kocamna bır ada yapıcam orda kımse yasamıcak ben d eoraya ıstasyon yapıcam İ)

Çocuk o yasta ağaçları keserse ınsanlar nefes alamaz dıyor da bız yetıskınler degerını bılmıyoruz doganın

2. Etrafımızdaki ağaçların bir bir kesilip yerine daha büyük binalar dikildiğine şahit oluyorum her geçen gün. Bu kadar çok mu artıyoruz bilemiyorum.

7. Sayende bizler de geziyor görüyoruz. Senin blog tatil rehberi gibi

1. Est. ıns bır faydam oluyorsa ne mutlu
      Evet bu sene cok gezdık ama yoruldum seneye byşe olmaz heralde. Genclık varken gezmek gerek ;)

8. Merhabalar.

Ortadoğu coğrafyası her şeyi ile benim de ilgi alanıma giriyor. Ürdün gezinizle ilgili paylaşımlarınız gerçekten çok güzeldi. Hicaz yolundan da bahsetmişsiniz. Hemen aklıma II. Abdülhamit Han geldi. Gerçekten o padişahı sevmeyenlerimiz de çok. Onun hayatını ve yaptıklarını doğru kaynaklı bir tarihten okumak gerekiyor. 33 yıl Osmanlı'yı nasıl idare etmiş ve neler yapmış? Hicaz demiryolu da onun eseridir. Osmanlı ortadoğu'ya ne verdi? İngilizler, Fransızlar ortadoğu'dan ne aldı? Dönüp de tarihlerine bir baksınlar.

Bu güzel ve son derece yararlı paylaşımınız için, kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

Tüm sevenleriniz ve sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yeni yıl dilerim. Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

1. Ben de bu sıralar klasik Yayınları'nın 9 kitaplık serisi olan Osmanlı'nın son zamanlarında Arap Gözüyle Osmanlı isminde kitap dizinine başladım. Enver Paşa'ya yakın olan Milletvekilliği yapmiş Dürzi Sekip Aslan in anılarını okudum ve ne cok şey bilmiyormuşuz. Olayları her ikintaraftan da dinlemek gerek. Sımdı Cemal Paşa'ya yakınlığı ile bilinen Suriyeli bir Aydın'ın anılarına başladım. Ben de Arap Dünyasını daha iyi anlama tolculugundayım sıralar. Keşke o toprakları daha cok soluyabılme imkanımız olsa... Teşekkür ederim guzel yorumunuz ıcın

9. Çok çok şahane resimler, emeğinize sağlık. Gitmiş kadar oldum. Belki dünya gözüyle göremeyiz oraları vesile oldunuz.
    En çok bulut yapma fabrikasını sevdim ben :) Çocuklarla başarıyorsunuz ya çok gıbta ediyorum maşallah size.
    Yeni yılınız kutlu olsun. Musmutlu seneler... ;)

1. Cok teşekkür ederim. Aslında size daha yakın vize de istemiyorlar Bakarsınız bir gün atlar gidersiniz yeterki Allah saglık versin. Coçuklarla Hersey daha da güzel. Size de hayırlı ve huzurlu bir sene diliyorum

10. merhaba blog keşfinden geliyorum takibe aldım sayfama da beklerim sevgiler :)

11. geçmiş olsun o minik kulağa :) aynen arap ülkelerinin yönetimi yüzünden böyle ortadoğu malesef :( tamda marslı filmini açmıştım :) internet yavaş olduğundan dolmasını bekliyordum :)

1. Tesekkur ederım, bır kac gun oyle sısık kaldı ;( Iyı seyırler...

12. Wadı Rum u daha önce hiç duymadım deyim de cahilliğimin derecesini anlayın :)))
    Çok beğendim fotoğrafları, hele uçaktaki miniğe bayıldım maşallah.
    Isıran neyse ağzı kopsun.
    Çok gri görünüyor deniz fotoğrafları, iyi ki hasta olmamış kuzular.

1. Est. ben de oraya gıdınce duydum canım. Ikımızde cahılız bu konuda o zaman ;)Herseyı de bılecek degılız ya..

Tesekkur ederım, belkı telefonun renk ayarıyla oynamıştır çocuklar yoksa renklerı ıyı.