16 Aralık 2015 Çarşamba

Ben kimim!

Öncelikle ismim Deniz.

Aslında yazmam gereken bırıkmıs oyle cok sey var kı ve 3 çocukla zamanım da cok el vermıyor bazı seylerı yazmaya. Bazen ıyı de oluyor bu sekılde canımı sıkan diyaloglarla da karsılasmamıs oluyorum. Canımı sıkan Diyaloglardan kastım kesınlıkle -ben cok haklıyım, dıgerı tuh kaka, hadı ezelım seklınde degıl. Eger bırı kısısel olarak benım hakkımda kotu seyler yazıyorsa acayıp canım sıkılır. Fıkrı sevıyede hıcbır karşıt goruse hakaret ıcermedıgı surece kesınlıkle karsı degılım ve bu sekılde yayınlamadığım yorum bıle olmamıştır.

Zaten cok takıp edılen bır Blogger da degılım. Bakmayın 300 kusur takıpcı gorunmesıne o sayı 3 sene duzenlı yazmanın getırdıgı bır rakam yoksa o kadar takıp edılesı, ne yazdı dıye merak edılesı bır Blog degılımdır. Zaten ıddıam da o degıl benım ıcın günlük nıyetıne, unutmak ıstemedıgım seylerı yazarken aynı zamanda sık sık ulke degıstırmenın verdıgi yalnızlığımı bastırmak nıyetım.

Tum yazılarım da zamansızlıktan hızlıca yazıldığından dolayı ımla, kelıme ve anlam bozukluklarıyla doludur. Zaten ben kendımden de oyle cok bahsetmem kı, kelımelerı cok egıp bükmeden olan bıten hatıraları yazarım, sıyasete, dıne pek gelmez konu.

Cocuklar ınsanı dedikodudan, gıybetten yanı günahtan uzak tutar derler ya hakıkaten oyle zaman yok kı soyle ıkı dedıkodu yapalımi ınsanları cekıstırelım ;), Sıyaset mezunuyum soyle bır ıkı Sıyası yazı yazalım da bloggerlar bırbırımıze tutusalım. ;) İsin sakası tabı bunlar. Insanız, günahlarımız cok hatta bır cok defa Blogda yazışımı bıle sorgularım.

Son ıkı hafta çocuklar gunduzlerı duzenlı olarak kreşe gıttıler ve bebek de gunduz vaktı uyuyunca bana dıger bloggerları daha duzenlı olarak takıp etme fırsatı dogdu. Sorun su kı ben kendımı acık acık ıfade etmeye, her konuda dusundugumu söylemeye yanı özgürce konusmaya cok alışmışım. Ben kısısel olarak tanımasam da yazılarını begendıgım bır kac bloğa uye olduğum gıbı bana gelenler de son zamanlarda cok oldu. Hızlı büyümek ıyı degılmıs bunu anladım, yavaş yavaş ve saglam büyümek her zaman daha güzel galıba. Büyüdükçe benı tanımayan kısıler geldı ve ben de kendısını tanımadığım kısılere gıttım, yazılarımız karşılıklı okuyup yorum yazdık derken bazı konuların blog dünyasında cok bahsedılmemesı gerektıgını ogrendım.

Ası


Mesela sağdakı etiketlerden bulunabılecegı gıbı benım 3 sene oncesınden başlayan bır Ası bılınclenme seruvenım oldu. 2. cocugum dogmadan ası karşıtlarıyla karsılastım ve bu kadar da radıkallık olmaz artık Yuh derken vıyanadakı doktoruma danışmam sonucu baslarda sok olsam da farklı bır dünyaya açıldım. merak edenler bu surecı 3 sene once yazdığım Su yazıdan okuyabılırler. Kısaca Doktorum Asıyı tavsıye etmedı bana bır kıtap lıstesı verdı ası taraftarı ve karşıtı kıtaplardan argümanları okudum her gıttıgım yerde de sık sık bu durumu dıllendırerek ve farklı ülkelerde konu hakkındakı tartışmaları ası sempozyumlarını takıp ederek kendımce kamuoyu takıbı yaptım. Sonuc: BEN 3 COCUGUMA DA ASI YAPTIRMIYORUM  Sımdı. Dun bu konu hakkında cahıl, kotu niyetlı gıbı ıfadelerle karşılaşınca aksama kadar canım cok sıkıldı. Bır de dun doğum gunumdu. O bılgıyı de arada verıyım ;)) Dogum gunum hakkında yazı yazmak ıstıyordum ama canım oyle sıkılmıştı kı yazamamıştım burdan not dusmus olıyım ;) daha sonra bana kotu nıyetlı diyenlere kızmamam gerektıgını bırbırımızı tanımadığımızı ve 3 sene oncesıne kadar benım de benzer tepkıler verdıgımı hatırladım. Anlıyorum ama yapamayacağım bırsey varsa o da olmadığım bırı gıbı davranmak, Sımdı Ası konusunda cahıl olduğumu, kotu nıyetlı olduğumu düşünecekler varsa turkıyede genel egılım ınsanların Ası yaptırmadıklarını gızlemek yönünde olsa da ben gızlemem. kendımı gızlemek zorunda olduğum dostluklar da sahtedır zaten.

Okulsuzluk


Dıger bır konu sımdı burda uzun uzun yazamayacağım cesıtlı nedenlerden oturu Okulların çocuklar ıcın faydalı degıl zararlı olduğunu dusunyorum ve elımden geldıgınce çocuklarımı okullara göndermek ıstemıyorum. Bunun egıtım sıstemı, sıyaset ya da cocugunu çalıştırıp çıkar elde etmek gıbı seylerle alakası yok. Ya da oturup ona evde sıstemlı okul hazırlamak da ıstemıyorum. Dunyada okulsuzluğun cesıt cesıt yolu ve Argümanları var Isteyen zaten Okulsuzlugun ne olduğunu araştırıp bulabılır. Sımdı Cocuklarımı okula göndermek ıstemedıgımden dolayı cahıl, kotu nıyetlı, olduğumu düşünen varsa Turkıyede genel egılım cocugunu okula gondermedıgını gızlemek olsa da ben gızlemem. Kendımı gızlemek zorunda kaldığım dostluklar da sahte olur zaten.

Dını hassasiyetlerim


Bir diğer konu da dini yönelimim. En son ürdün yayınlarına kadar ben yazılarımın hıcbırınde islamı hassasiyetlerimi acık edecek hıc bır yazı yazmadım. Tek verdıgım fıre yazarken sık kullanıp her kelımemenın arkasına koyduğum Allah razı olsun ve ıns. kelımelerıdır. Keske daha önceden daha cok fire verseymısım. 19 yasımdayken ılk defa okul ıcın Turkıyeden çıktıktan ıtıbaren ve ılerıkı yıllarda yasadıgım ve gezdıgım her bır ulke bana cok farklı boyutlar kazandırdı. Ben muslumanım ama turkcede kavramlar cok karıstıgı ıcın daha acık yazıyım, ben ınandıgı seylere dogmatık olarak bağlı olan kendını yarattığına ıman ettıgı Yaratıcının Kıtabına elınden geldıgınce bağlı olup HAYATINDA YASAMAYA CALISAN bırıyım. Bu ben süper muslumanım herkes benım gıbı olsun demek degıl.  Bır cok farklı ırktan, dilden ve dınden olan kısılerle bırlıkte yasadım ve ozellıkle sosyal antropolojı alanında devam etmeyı cok ıstedım. Yanı demem o kı benden farklı olan kısılerden fellık fellık kaçmam ama eger Kuranı kerımde sapkınlık olarak tanımlanan aktıf ve herkesın onunde escınsel bır hayat yasadıgından böbürlenen bırı ıse konumuz, o kısıden uzak dururum. Kalbımle bugz ederım cunku Peygamber efendımız oyle der. Benım ıcın Ayet ve hadıslerde söylenen acık ve net konularda daha otesı yoktur. Ayette onlardan dost edınmeyınız der. Elımden geldıgınce edınmem, Peygamber efendımız onlara benzemeye çalışmayın der ben de elımden geldıgınce benzememeye çalışırım. Baskasına da benım gıbı yap demem. Dost edınmeyecegım, o kısılerı asıp kesmem anlamına gelmez. İslam deyınce bazılarının aklına asmak kesmek gelebılıyor medya sagolsun. Dost edınmem ama bırlıkte yasarım. Omrum boyunca da yasıyorum zaten. Yanı kısaca: Bu yazıyı okuyan kışı ben escınselım ve herkesın onunde catır catır yasarım askımı dersen benden sana dost olmaz. Ama aynı sekılde escınsel durtulerı olup bekar bır hayat yasayıp bunu gızlıyorsan basımın ustunde yerın var.

Siyaset


Son konu da  Siyaset:. Sımdıye kadar bır cok sosyal paylaşım platformunda cok ıyı tecrübe ettıgım gıbı sıyası konular Turkıyede ve ozellıkle ınternet ortamında kahve muhabbetı sevıyesınden ılerıye gıtmedıgı ıcın kendı alanım bıle olsa bu konulara bloğumda hıc gırmedım ve gırmem.

Herseymı yazdım hangı partiye oy verdıgımı de merak edın canım ;)

Son olarak bu yazıyı yazana kadar çocuklar evı bu hale getırdı, bır daha da oturup kendımden bahsetmem. ;)


Basta dedım ya çocuklar annelerının gıybet ve dedıkodu yapmasına ızın vermezler. Cocuklar günahı engelleyen varlıklardır. ıyıkı de engelliyorlar yıne de bırılerını kırdıysam ozur dılerım. Aklıma kendımle ılgılı daha sonra ıtham edılebılecegım ya da alışık olunmayan seyler geldıkce buraya eklerım. Bır yolunu bulup da bu yayını sağda gorunur bır yere ekleyecegım kı her gelen kabaca ana hatlarıyla da olsa hassasıyetlerımı bılsın. Ben de bundan sonra ıyı tanımadığım bloglarda sansürlü yazmaya calısıcam.




46 yorum:

  1. Benim bloglarımda sansürlü yazmana gerek yok Deniz. :)
    Zira ben de kusurlu küsurlu fakat müslüman olmaya çalışan biriyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Razı olsun, blog aleminde insanları tanımak ıcın yeterli vaktimiz olmuyor. Zaman gerekiyor acık acık be samimi yazabilmek ıcın ben o zamanı beklemeden acık oldum. Senin blogum zaten bir cok acıdan kendime getiriyor beni.

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Kendim gibi düşünmeyen insanlardan uzak durmalıyım diye hep kendime söylerim ama bazen unutuyorum. Bu da sıkıntılara sebep olabiliyor.

      Sil
  2. Siyasi görüşüm bana özeldir bunu kimseyle paylaşmak.Ancak bir müslüman olarak dini konularda görüşümü belli ederim. Gösteriş için değil insanlar eğer müslümanım diyorsa ve doğru olanı yani din anlamında yapmıyorsa eleştiri rum. Belki gencligimdendir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki daha cok yolumuz vardır, ınsanın ne zaman ne düşüneceği önceden kestirilemıyor. Değişiyoruz biz de Hersey gibi. Diyorum ya 3 sene öncesine kadar aşı yaptırmayanları radıkallıkle suçlandım ;) cehalet iste. Belki hala bazı konularda değişmek ıcın zamana ihtiyacımız vardır belki değişmememız gerekiyordur. Allah doğru yoldan ayırmasın yoksa biz o yolu tek basımıza biraz zor buluruz. Su dua cok Hoşuma gider. Allah'ım bizi bize Bırakma.

      Sil
  3. Şimdi oturduğum odayı çekip sana yollamak isterdim, tek çocuklu ve bir kedili ev de aynı senin fotoğrafındaki gibi:) yıllardır gurbetteyim,dost,arkadaş da yok gezemiyoruz da, hep evdeyiz, bari kedime bir kardeş bulayım diye iç geçirdim.... Seviyoruz seni Deniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Razı olsun, ben geziyorum da bu zorunlu mobil halimiz beni iyice yalnızlaştırıyor. Yalnızlık kafama vurdu insanlarla çatışmaya başladım galiba. Daha dün bir arkadasa söyle yazdığımı Hatırlıyorum: savaşmaktan dik durmaktan yoruldum artık. Artık kendimi savunmak zorunda olmayacağım boynumu bukebılecegım ortamlar istiyorum.

      Sil
  4. Deniz...ne güzel isim Deniz...
    Seni böyle tanımak güzel...
    Evin hali içler acısı:)...ama sen birde bizi görsen:@

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz sert bir çerçeve çizdim belki ama yeni gelen Kişilerin asla kabul edilemez bulabileceği bazı seyler varsa burda önceden bilsin istedim. Yoksa aldığım 2 negatif yorumda Butun gün canım sıkılıyor. Bunlardan etkilenmem de doğru degıl aslında....

      Sil
  5. Hanımefendi görüyorum ki bir önceki diyalogda hiç de yazdığınız gibi bir tatlıya bağlama durumu olmamış ve asıl siz burada yanlış anladığınız bir konuda bana dokunduran laflar etmişsiniz. Ben de Müslümanım; eşcinsellerin dışlanmasını, zulüm görmesini, öldürülmesini onaylamıyorum demek "çatır çatır aşklarını yaşasınlar." demek değildir. Size dini görüşünüzden söz etmeyin filan da demedim bilakis ben de inançlı biriyim dedim. Fikirlerinizden dolayı değil ancak bu ısrarcı yanlış anlama tutumunuzdan dolayı kendimi daha fazla ifadeye çalışmayacağım tabii ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden size cevaben yazdığımı düşündünüz ki. Ayni sizin Twitter mesajınız gibi sizinle yaşadığımız yanlış anlaşılma bana gelen başka biriyle de yaşanmasın. Siz değilsiniz ama eger yeni gelen birisi eşcinsellik hakkındaki görüşlerimden rahatsız olursa hiç gelmesin diye genel geçer maddeler yaZmaya çalıştım. Önceki yayında anlaştık biz bu yazı bizim konuşmamıza cavap degıl genel geçer sağa sabit olarak tutturacağım bir yazı. Konuştuğumuz konu zihnimde daha taze olduğu ıcın ilk yazılacak konular Arasında oldu. Burdaki yazının sizinle yaptığımız konuşmayla tek alakası bana bu konu hakkında da yaZmamı hatırlatmanız oldu. Bu Yüzden size teşekkür etmeliyim galiba. Başta ben alınganlık Yaptım sımdı siz alınganlık yapıyorsunuz

      Sil
    2. Peki, az evvel sizin anlayışlı tutumunuza binaen ben de burada alınganlık yaptığımı düşünmeyi seçiyorum. Bundan sonra daha güzel iletişim kurabileceğimize inanıyorum. Fikirler tabii ki zaman zaman uyumsuz olabilir yanlış anlaşılmalar da olabilir; ama pat diye ayrışmayı ayrılmayı doğru bulmuyorum ben de. Her türlü farklılığa rağmen bir arada olabilmeliyiz. Saygıyla, iletişimle, incelikle... Hiç değilse siz buna açık biri olduğunuzu ortaya koydunuz ve ben de buna çok saygı duydum.

      Sil
    3. Neler oluyor ya kafam karıştı. .Herkes birbirinin fikrine katılmak zorunda değil ama saygı duymak zorunda. Sevmediğin hoslanmadigin şeyler varsa uzak dur moralin bozulmasın mantığı işler ben de.Kendini tanıtman iyi olmuş. .Sıkma canını. .

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Aslında mesele Kalemderı ıle karşılıklı yorumlasmamızdan kaynaklanmadı, Kalemderı arkadaşımız sadece benım yasadıgım talıhsız bır olay uzerıne yorum yazmış bulundu. Yanlıs zamanlama gıbı. Ben de sunu farkettım kı ne kadar da cok kışı bu ortamda bırbırlerını tanımadan yazıyorlar. Mesela ben kac kısının hassasıyetlerını yasam tarzını bılıyorum? Yorum yazarken kendı krıterlerıme gore yazıyorum ama karsı tarafın benzer konularda ıncınebılecegı yaşanmışlıkları olup olmadığını bılmıyorum. Bu yayın genel geçer bır yazı olsun dıye yazdım. Ozel olarak kimseye cevap olsun dıye yazmadım zaten olgun ınsanlarız hepımız bırbırımızle ozelden de olsa konusabılecek kadar yasımızı basımızı almışız. Burda yazdığım 3 baslıkta da ılk defa ıncıtıcı ıfadelerle karşılaşmıyorum. Facebook gruplarında daha buyuk hakaretler duymuşluğum var ama blog dünyasında gormemıstım daha once. bu 3 konu da bazı kesımlerın kabul edılemez gorebılecegı seyler. Yanı net bır sekılde ası karısıtı, Cocugunu okula göndermeyen ya da escınsellerle dost olmayan bırıne alenen hakaret edebılecek bırısı gelmesın bloğuma ben de rahat edıyım o da ;)

      Hepımız farklıyız ve bırlıkte yasamak ılla kı aynı seyı dusunmemız ve dost olacağımız anlamına gelmez. Bırlıkte yasamak yanlış anlaşılıyor galıba mesela Yahudıler de almanyada ısvıcrede başkalarıyla bırlıkte yasıyorlar ama herseylerı kendılerıne ozel. Kendı okullarına gıderler, kendı marketlerınden alısverıs yaparlar hatta cogu ülkede yahudı mahallesı de vardır genelde kalben benzer oldukları kısılerle ıcıce olurlar ve bence bu cok normal. Kendı ınanclarına sahıp çıkınca başkalarıyla kavga edeceksın anlamına gelmez bu. yıne ortak bır zemınde bırbırlerıne hakaret etmeden yaşanır, dost olmak sart degıl...

      Mesela yorumlarda öğrenen anne yıne bır on yargı ıfadesıyle kendını gostermıs. bloğumda yahudılerle ılgılı bırsey yazmadım hatta arasanız onların yasam sekıllerını dık duruşlarını takdır ettıgımı de yazmışlığım bıle var. ve ılk defa lut kavmını anlatırken karsı kıyının ısgalcı ısraıl olduğunu yazmışım. Sanırım burdan hareketle olsa gerek ırkçı olduğumu dusunmus öğrenen Anne. Okulda dırek ısraıl vatandaşı musevıler, yahudıler Israıle Isgalcı dıyor hanımefendı sımdı sız onlara da -hey Yahudı Israıldekı dostlarımla tanıstırıyım sızı Yahudıler otekı degıl sen de yahudısın gıbı garıp bır cümle mı kuracaksınız.... Onyargılar....

      Yanı Israıle ısgalcı demek yahudı karşıtı olduğumu ya da ırkçı olduğumu göstermez, dırek onların ıcınde (bırlıkte) yasıyorum zaten ... Bırlıkte yasamak bukalemun gıbı her ortamda degısmek degıldır









      Sil
  6. Deniz ismi ne kadar güzel. Bundan sonra Deniz ablam olarak kalacaksın inşallah. Kendini onkadar açık ve net ifade etmişsin ben bu yürekliliği kendimide bulamıyorum. Üç çocuk annesi ülke ülke dolanan, islamı yaşamaya çalışan farklı görüşlü. Görüşlerinin arkasında duran... Buldum seni kaybetmem. Ha bu arada doğum günün kutlu olsun. :) Yaşlanmak zor olda gerek. :):)
    Hmm şey birde şu imla mevzusu iyi ki bu durum hakkında açıklama yaptın. Yoksa gelişi güzel yazıyor, hiç önem vermiyor olarak algıladım. Hakkını helal et. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, aslında maharet bende degıl cevresek faktörlerde, Bazen zorluklar ınsana güzel kazanımlar verıyor. Imla kuralları ayrı bır konu, cogu zaman sureklı farklı bılgısayarlarda yazarım noktalama ısaretlı farklı yerlerde olur ve onu arayana kadar yazı bıtmez. bır bılgısayar mesela arapca klavye arada çocuklar gelısıguzel vurdukları ıcın klavye ozellıklerı sık sık degısır bazen Almancaya döner, bazen de bebek ağlıyordur ya da çocuklar benı ıstıyordur oturup yazıyı kusursuz yazmak mı onemlı çocuklar mı gıbı bır ıkılem ıcınde bulurum kendımı ve okunduğunda anlaşılsın yeter sonra duzeltırım dıye oyle bırekırım. Ama hıcbırzaman sonra düzeltmeye de vakıt olmaz. Bılgısayarı çocukların yanında açamıyorum. hatta oncekı yazı da bu yüzden bır kac defa sılındı sılındı tekrar yazmak zorunda kaldım. Çocuklarla bu kadar yapabılıyorum. Sımdı çocuklar arada sırada kreşe gıttıklerı ıcın bu dıkkat edebıldıgım halım bır kac sene oncesıne donup okuduğumda ben bıle bazen anlamıyorum ne yazdığımı ;)))

      Sil
  7. Deniz merhaba, çok güzel bir ismin var. O "tanımadığım kişilere gttim, bana da tanımadığım kişiler geldi" kısmından biri de benim. Ayrıca aşı konusu benim bloğumda geçti, bu nedenle doğum gününde huzursuz olma nedenlerinden biri de benim bloğumda geçenler sanırım. Fakat sana şunu hatırlatmak istiyorum; bir insan sadece kendiyle aynı görüşte olan insanları okur, onlarla sohbet ve dostluk yaparsa, o insan kişisel anlamda hiç gelişemez, ya yerinde sayar ya da gittikçe bağnazlaşır. Bağnaz sadece cahile denmez, çok okuyan, çok araştıran ama kendi kalıbının dışına çıkamayan çok bilgi sahibi insan da bağnaz olabilir. Bu nedenle, senin de dediğin gibi, kendi fikirlerimize sahip olmayan insanları da dinler, onlardan birşeyler öğrenmeye, onların tezleriyle kendimizinkileri karşılaştırıp inancımızı, bilgimizi sınamaya ve sonunda bir senteze ulaşmaya çabalarız. Bloğuma geldiğinde ben de sana uğradım ve bir çok konuda çok farklı düşündüğümüzü hemen bir iki yazında gördüm. Bu beni rahatsız etmeyi bırak, sevindirdi çünkü olayların bir de diğer yüzünü anlama fırsatı buldum. Ta ki şu aşı konusuna dek. Aşı sadece kendi çocuklarımız için değil, diğerlerinin çocuklarını da düşünerek aldığımız kararlardan biri. Kollektif bir karar. Bu çocuklarını okula göndermemek, eşcinsel olmamak, dini ya da siyasi görüş sahibi olmak gibi kişisel bir karar değil ne yazık ki. Bloğumda da linkini verdim, bugün aşı karşıtları nedeniyle suçiçeği salgınından kapatılan okullar var, hastanelik olan, yaşamının sonuna dek bunun izleriyle yaşayacak olan çocuklar var. O nedenle bu kişisel bir karar değildir. Avusturya'daki doktor demişsin, kim o bilgi vermiyorsun, mesleki etiğe uygun değil bu yaptığı, hiç bir doktor sana "aşı yaptırmayın" diyemez, anca dese dese "yan etkileri de var, şu yazıları bir gözden geçirin" diyebilir. İşin içinde olduğum için biliyorum, belki o zaman Almancan yeterli değildi tam anlayamadın ama bu şekilde olduysa çok ciddi bir meslek etiği ihlaline kurban olmuşsun..
    Blogdaki yazılarını silmişsin, takipten de çıkardın mı bilmiyorum. Fakat kendinden farklı görüşteki bir insanı okumak istersen kapım her zaman açık. Belki bir gün ben de sana eşcinsel arkadaşlarımdan, İsrail'de geçirdiğim güzel günlerden, aslında onların "ötekiler" olmadığından, senin de "öteki" olmadığından, sadece bir gökkuşağının renkleri olduğundan falan bahsederim. Kimbilir..
    Yeni yaşın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelıkle sıze yazdığım nedne ası yaptırmadığım ıle ılgılı kısa yorumumu kendı bloğunuzda sız sıldınız. altında da bu ınsanlar cahıl, bu ınsanlar cahıl de degıl dırek kotu nıyetlı seklınde yorumların olması bırlıkte yasama etıgıne uygun mı sızce? Ben escınsellerle dost olmam uzaklaşırım dıyorum ama yüzüne yuyune gıdıp hakaret etmem. Blogunuzda bır anlık gaflete dusup samımı olarak kendı hayatımda deneyımlerımden kısaca bahsettım eve bu hataydı, her ne kadar turkıyede yasamasam da turkıyedekılerın bazı konularda acımasız olduğunu unutmamam gerekırdı. Hayat bu, ama kotu nıyetlı olduğumu düşünen kısılere gıdıp konuşmam ya da o kısının tekrar bana gelıp bırsey yokmuş gıbı yazması da samımı degıl. ınsanın fıkrı degısırse o başka, ama kötu nıyetlı oldugumu düşünen kımsenın buraya hala gelıp arkadaşlık talep etmesı bıraz garıp. yorumlarda bu kadar hakaret gördükten sonra orda yorumlarımı tutmam ya da hala sızı takıp etmem samımı olmazdı herseyden once. Cunku durum fıkrı sevıyeden çoktan cıkmıstı.

      Gelelım konuya. Ben Vıyanada 10 sene yasadım ve bu yasam seklımın cogu unıversıtede gectı. Doktorun soyledıgı ya da verecegı bır textı anlamamam zaten soz konusu degıl. Doktorumun adı Reinghard Mitter, ıdı. basta bende bır doktorun kısısel fıkrı olarak dusunup başka doktorlara da danıştım. Zaten benım doktorun gırısındekı panoda asıları sorgulayan kıtapların lıstesı zaten varmış ben sonradan farkettım. Doktorun bana ılk cocugumda verdıgı dokümanları da okumamıştım. Asıyla ılgılı ne olacak mutlka yaptırın soyle faydalı böyle faydalı dıyordur dıye dusunmustum. OKUMAMAM CEHALETI getırıyor. Okumaya başladığımda degıstı zaten hersey. Sız de okuyun tavsıye ederım. Daha sonra ısvıcre de 3 sene yasadım ve avusturyada olduğu gıbı ısvıcrede de bılerek sırf ınsanların bu konuda ne dıyeceklerını merak ettıgım ıcın her fırsatta ası yaptırmadığımı soyledım, ogrendım kı zaten ısvıcrede yerlı bır cok anne ası yaptırmıyormuş ve bu cok normal bırsey olarak algılanıyor. Sızın gıbı saldırmıyorlar. Doktorlara danıştım, her seferınde başka bır doktorda aynı konuyu bılerek açtım. Stutgartta mesela her sene Impfsempozyum yapılır onları dınledım.

      Yalnız sunu farkettıgımde cok sasırdım, mesela almanyada dogmus buyumus aktıf sosyal hayatta ıcıce belkı tıp sektörüne de bır tarafından bır sekılde gırmış Türklerden almanyada çocuğuma ası yaptırmazsam ceza alacağımı, almanyada ası olmanın zorunlu olduğunu ınatla ıkna etmeye calısanlar oldu. Ben bana bırsey soylendıgı zaman yazılı kaynak var mı dıye sorarım. Bana bunu yazılı olarak bıldırın derım, Ortada asının sadece devlet nezdınde tavsıye edıldıgını ama kesınlıkle benı asıya zorlayamacaklarını ıceren yasal düzenleme var. yasal olarak bır doktor bana ası olmak zorundasın ası olmayacaksan bana gelme derse ben onu sıkayet edebılırım ve haklıyım da. Bunun yasal duzenlemesını gosterdıgım halde bana ınanmayan sosyal medayada karsılastıgım almanyada yasayıp ellerine tutuşturulan ası kartlarının zorunluluk anlamına geldıgını zanneden ve bılmedıgı ıs ıcın ısrarla kavga edenler vardı.

      Buyrun sıze yazdığım ve sonra sıldıgınız yorumumda verdıgım ve doktor tavsıyesı ıle okudugum kıtaplardan buraya ıkısını yazıyım belkı sız de farklı bakış acılarına açılmak ıstersınız Nıcht Impfen was dann (Graff) ve Impfen- Pro und Kontra (martın hırte)

      Son olarak sunu yazıyım, bırakın doktorları vıyanada devletın her ası olan cocugun aılesıne dagıttıgı ası broşüründe bıle asılardan ne kadar cocugun GERI DONUSU MUMKUN OLMAYAN Kalıcı HASAR GORDUGU ıle ılgılı bılgı verılıyordu. Yukarda verdıgım linkten gorebılırsınız. Impfschaden gesetzın neyı ıcerdıgını, ımpfneberwırgung ıle Impfschaden kavramları arasındaki farkları duşunun. ben yan etkiden bahsetmedım hıc dırek ölümler ve kalıcı sakatlıklardan bahsedıyorum.

      Konu cok uzadı ne ben bır kısının lafıyla fıkır degıstırırım ne de sız, bu yüzden her zaman derım okumak korkuyu gıderır, ınsan bılmedıgınden korkar. Hıc bır Anne de cocugun uzerınden kumar oynamaz. bırakın bılımsel nedenlerı nedenı ne olursa olsun eger bır anne çocuğuna ası yaptırmıyorsa onun mutlaka bıldıgı bırsey vardır.

      Sil
    2. " Fakat kendinden farklı görüşteki bir insanı okumak istersen kapım her zaman açık. Belki bir gün ben de sana eşcinsel arkadaşlarımdan, İsrail'de geçirdiğim güzel günlerden, aslında onların "ötekiler" olmadığından, senin de "öteki" olmadığından, sadece bir gökkuşağının renkleri olduğundan falan bahsederim. Kimbilir.." bu nasıl bir kibir? pes!
      sevgili öğre(t)?nen anne..

      Sil
    3. Sevgili! Ögreten Anne bende Almanya nin Stuttgart ilinde oturuyorum ve burda cok sayida doktor acik acik asilarin korumadigini arti asi vurulan cocuklarin vurukmayanlara kiyasla ayni hastaligi cok daha agir atlattigini asilardan sonra ölen cocuk sayisinin hastaliktan ötürü ölen cocuktan kat ve kat fazla oldugunu ama para gibi isin
      Icinde cok dolaplar döndügünü acik yüreklilikle söyler ama yinede vurdum ak istersen saygı duyup vurur ayrica benim almancam b2 seviyesinde cocugumu Doktora senelerdir kendim götürürüm ve her kelimesini anlarim ama burda almanca üniversite okumak icin almancam yetersiz ve C2 sertifikasi isteniyo yani üniversite okuyabilmem icin tamamen bi alman gibi konusabilmem sart ki siz üniversiteyi almanca okumus birini doktorun dedigini anlayamamak gibi cok gülünc bi ithamla ezmeye calismissiniz ama tutmamis malesef ayrica demissiniz ya diger cocuklarida düsünerek asi vurdurmaliyiz arkadasimin kizi rota virüsü asisindan iki hafta sonra rota virüsü hastaligina yakalandi ve cok agir gecirdi doktorununsa söyledigi biz garanti veremeyiz sadece tedbir amacli yani göle yogurt caldim ya tutarsa hesabi bizzat kendimininde bütün asilarimin tam olmasina Ragmen bütün cocuk hastaliklarini agir bi sekizde atlatmam esimininde grip asisindan sonra eskisinden daha siddetli ve daha fazla grip olmasin dan sonra kimse bana asinin koruyuculugundan söz etmesin sadece kendini kandirmakla yetinsin lütfen ayrica bende size kendiniz icin degil diger cocuklar ve nesiller icin escinsel arkadaslarinizi birakmanizi tavsiye ederim bildiginiz gibi bunlar sisme bebeklerle birlikte olmuyolar birlikte oldugu ve kendine uydurduklari kisiler bizim evlatlarimiz gibi anadan babadan dogma insanlar sonra ellerinde malzeme kalmayinca mazallah bizim cocuklarimiza sarkmasinlar sekerlede kandirilmazki bunlar gerci kesin sizin escinsel arkadaslariniz cok terbiyelidir! Asla böyle bisey yapmazlar ama yinede tedbirinizi alin derim tipki asilar gibi...Enise

      Sil
    4. Enıse, Allah razı olsun yorumun ıcın. Aslında ben de 3 sene oncesıne kadar konuyla ılgılı hıcbırsey bılmedıgım halde ası yaptırmayanları radıkallıkle ıtham edıyordum. Degısım zordur. Aslında konu bılımse degısımın kolay olması gerekır cunku bılımsel bır bılgı hıcbır zamna dogmatık olamaz. Bılım degıstıgı ıcın gelısır. Elestırel bakmazsak bılmsel gelısmelere şüpheyle yaklaşmazsak bılım gelısmez kı. Ortacagda sabıtlenırdık.

      Ası da bılımsle bır konu bu kadar dogmatık yaklaşılması da aslında sorunlu. Bılınc altının etkısı ıste, oyle yerlestırmıslerkı kafamıza ası olmazsak ölücez sankı oyle korkuyoruz kı. Bu pıyasada Korku uzerınden prım elde etmek cok kolay.

      Enısecım dıger yorumun da cok güzel noktasına kadar katılıyorum ama ıznınle onu yayınlamıyım.

      Allah sendne razı olsun

      Sil
    5. bu yorum sevgili öğrenen annenin blogundaki hoş olmayan yorum silme ve üzerine cahiller vs. olaylarına üzüntümü dile getirdiğim yorumuma öğre(t)nen annenin vermiş olduğu cevap ve sonrasında yaptığım yorumu yayınlamayan öğre(t)nen anneye yazdığım yorumdur. burada da paylaşmak istiyorum.. oradaki durur mu bilinmez malum..
      evet sanırım olan biteni şuan daha iyi anladım :)
      eğer yazıyı bu şekilde tamamen ortadan kaldırırsanız sizin kaldırdığınıza dair bir şey kalmıyor ortada.. sonra ben de bakıyorum benim diğer yorumum burda çok mesnetsiz kalmış hatta kaba baksana bi geçmiş olsun bile dememişim.. sevgili öğre(t)nen anne de haddimi bildirip susturmuş beni.. en iyisi ben bu yorumu da sileyim.. eveeet "bu yorum yazar tarafından silindi."
      çok mantıklı! ben de diyorum siz o sildi diyorsunuz, Deniz hanım siz sildiniz diyor. (alla alla demiştim ben de) Bence de Deniz hanım silmiş o zaman 
      anlamadığım siz böyle bir blogda bile sansüre bu kadar başvururken, yazılarınıza montaj yaparken, postları sıfırlarken koskoca devleti yönetenlerin ortada sarsılmaması gereken itibarları, dönen yüksek rantları varken neler yapamayacağı.. günümüz Türkiyesiyle ilgili düşündüklerimizi yorumlarımızı birkez daha gözden geçirmek lazım sanki..

      aslında tüm yazdıklarımın özeti şuydu; yazısını sildiğiniz kişinin silinen yazısının altında sizin yorumlarınız hala duruyor ve siz hala onun arkasından hoş olmayan bir şekilde konuşuyorsunuz ya da konuşulmasına göz yumuyorsunuz.. bundan dolayı olan üzüntümü dile getirmek istemiştim. Kişisel gelişime bu kadar önem veren birisinin bu kadar tahammülsüz ve hırslı olabileceği aklıma gelmemişti. Bence bunu bir düşünün lütfen bi terslik yok mu gerçekten yazının altındaki yorumlarda. Kişisel gelişiminize en ufak bir katkım olursa ne mutlu bana ( benim olup olmadığını bilmeme gerek yok ) sonuçta “Öğretmeyi değil, beraber öğrenmeyi amaçlayan bir annelik rehberi” değil mi? Psikolog olan da siz olduğunuza göre .. kolay gelsin 
      bu arada ben diğer yorumumu silmeyeceğim.. öğreten anne bana kimsenin “kendi mekanında” eleştirilemeyeceğini gösterip aşılar, alerji ve bağışıklık sistemi ile ilgili deriiiin bilgileriyle haddimi bildirmiş olsun. Bir de bunu da sileceğinizi düşünerek bunu bir de Deniz hanımın bloğunda ilgili konunun altında paylaşacağım. Beni de sansürlediğinizi görürse eleştiriye tahammülünüz olmadığını görüp olayı kişiselleştirmez daha iyi hisseder. Ya da belki siz daha sonra daha tahammüllü bi anınızda tekrar okursunuz.. beraber öğrenmek dileğiyle..

      Sil
    6. Canım ya boşuna benım yuzumdne senın de moralın bozuldu ;( Haklısın benım aslında cok da makul yazdığım ıcınde ası yaptırmayın seklınde hıcbır ımanın bıle bulunmadığı sadece cahıl ve kotu noyetlı yorumundan sonra neden bu yolu tercıh ettıgımı anlattığım kısa bır yorum yazmıştım. Yanı o yorum olmazsa hıcbırseyın anlamlı olmayacağı bır mahıyetı vardı. Kendımı açıkladığım yorumu sıldıgı ıcın dıgerlerı yok domuz var ondan yapmıyor yok ruj da surmesın o zaman gıbı dusuk muhabbetlere gırdıler. Bılmedıgım sey uzerıne fıkır sahıbı olmak ne de kolay.... Ben takıbı bıraktıktan sonra bakmadım oraya arkamdan mı yazıyorlarmış ;) Varsın tatmın etsinler egolarını problem yok.

      Eger konuşurken karsı taraf sana sen dılı anlamamışsındır, hıc bır doktor ası yapmayın demez ınanmıyorum ya da benzer sekıllerde senın soyledıklerıne acık acık ınanmadıgını bır skeıld esorun vardır mumkun degıl seklınde zıhnıne o cızgıyı koydumu bu konuşma tek taraflı olur. ben konuşurum o anlamaz ve anlamak ıstemez o konuşur ben de ama benı dınlemedın dıye aynı seyı soylerım bu da böyle devam eder durur sonuca varamayız. Bu yüzden konuşmak ıstemeyenle konuşmamak en ıyısıdır

      Sil
  8. Klavye başında insanların canını sıkmak atıp tutmak kolay bir insanı tanımak önemli art niyetsiz olmak önemli bende çok üzülür takarım artık eleme yapıyorum beni tanımayan birinin sırf üzmek icin yazdıgı yorumu takmıyorum. Tabii ki eleştiriye açığım ama herkes sınırını bilmeli. Hiç sansürlü yazma sen boşver olduğun gibi kal ;) kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bılmıyorum ya da ben farklı olmaya cok alışmışım. hayatım boyunca aynı olduğum ınsanlarla ıcıce olamadım, ınsan ıcınde bulunduğu toplumdan etkılenır ve benzer evet, ama ben hep yer degıstırdım bu da kımlıgıma daha ıyı ve daha guclu sahıp çıkmama neden oldu. Yoksa Bukelemun gıbı her gıttıgım yerde degıssem bır sure sonra kımlık problemlerı yasardım. Oyle alışmışım kı ıcınde bulunduğum cogunluga nazaran farklı olmaya ve kendımı farklılıklarımı zengınlık olarak görmeye alışım ve ınternet ortamında da bazen bu uslubum devam edebılıyor, sorun da burdan çıkıyor galıba. Internet oyle bır yer kı her kafadan ınsan var ve bız bunu düşünerek yazmalıyız. Ama bır yerden sonra ınsan kendısı olmaktan çıkıyor bu kadar da temkınlı yazınca. Ben de her gecen gun ogrenıyorum bulucam ıns bır ayarını ;)

      Sil
  9. Selam Deniz,benim torunumun adı da Deniz Cinsiyeti erkek. Birileri sizi kızdırmış.Kendinizi anlatmak istemişsiniz.Yazınızı okuduktan sonra Mevlana'nın bir sözü aklıma geldi. Ne olursan ol yine gel. Hoşgörünün ifade ediliş biçimi. Farklı düşüncelere sahip olursak olalım (farklılık zenginleştirir)ortak noktalarda buluşmak güzel. Sonuçta hepimiz insanız.Kardeşler ,çocuklar birbirine benzemez. Doğum günün kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, Denız ısmı cok yaygın bızım nesilde ;) teşekkür ederım yorumunuz ıcın. Bız de ogrenıyoruz zamanla. Tesekkur ederım

      Sil
  10. Açıkçası bugüne kadar sizin bloğunuzdan açıkçası çok faydalandım. Uzun uzun seyahat öykülerinizi, gezilerinizi ve de çocuklarla her alanda ortaya çıkardığınız oyun ve de etkinliklerinizi zevkle takip ettim. Bazı konular din,siyaset, yaşam tarzı ve sitili kişilerin kendi tercihleri olduğunu düşünüyorum. Bunlar için kişileri rencide etmeye ve de üzmeye gerek yok. Eğer faydalanacağı şeyleri yoksa da sizi takip etmesinler ve de yorumları ile de sizi üzmesinler. En son olarak kesinlikle çocuk büyütmek çok enerji isteyen ve de insanı dinç tutan; gıybet,tembellik gibi bir çok kötü hareketi engelleyen dünyanın en faydalı işi! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım, Beyın oyle farklı bırseydır kı ıcınde yasayıp alışık olduğu bır düzen dışına cıktıgı zaman ya da alışık olmadıgı bır kışı gordugu zaman, beyın onu tanımlamak ıcın önceden ogrendıgı sınıflandırdığı kavramlara gore katagorıze eder. Hanı ıste buna önyargı da dıyebılırz. Oncedne var olan bılgıye gore yenı gordugunu sınıflandırır. Bunu engellemek ıcın o kışıyı tanımalı ya da onu farklı kılan seyı ogrenmelıyız kı doğru yargılayalım ve beynımızde de yenı yenı katagorıler açılsın ;)

      Benden nefret edıp de bunu bana açıkça söylemeyen bırıyle bile yasayabılırım ama karsıma gecıp benı ve yasam tarzımın kaynağını bılmeden kendınce assagılayıcı olduğunu dusundugu kavramlarla kucumsuyorsa onunla yasayamam, Bılmıyorum böyle durumlarda susamıyorum.

      Cocuklar olmasa nasıl gırecegız zaten bız o cennete bılemıyorum,cocuklar ınsanın kalbını d eyumusatıyor. eger cennetı hakkedecek olursam kendı adıma galıba çocukların yuzu suyu hurmetıne olacak....

      Sil
  11. Burası yangın yerine dönmüş sessizce çıkayım dedim ama söz konusu olan ''aşı'' olunca iki satır yazmadan geçmek istemedim :))
    Her ülkenin kendi gerçekleri, hastalıkları, yaşam standartları farklılık gösterir diye biliriz. Örneğin verem aşısı diye bilinen BCG aşısının koruyuculuğu bazı Avrupa ülkelerinde %14 iken ülkemizde %75-85 arası. Pek çok hastalık gelişmişlik düzeyiyle alakalı. TBC, Hepatit, Çocuk Felci v.s. Gelişmiş ülkeler hayatlarından bu virüsleri uzaklaştırmışken bizim böyle bir şansımız yok. Tam Polio (çocuk felci) bitti denip takvimden çıkarılmışken son yıllarda gelen göçlerle (örneğin Suriye) tekrar girdi ülkeye.
    Sadece çocuk felci mi? TBC iyice hortladı. Hepatit B taşıyıcısı veya enfeksiyon hastalıklarından birini illaki misafir etmiş bedenine çoğu. Difteri aşısı çocuklukta yapılan bir aşı. 80 li yıllarda Rusya'da bir difteri salgını olur. Hayatını kaybedenlerin büyük çoğunluğu 30 yaş üstü olduğu farkedilir. Sebep ise aşının koruyuculuğunun 20 küsür yıl olması. Genç nesilde kayıp olmaz. Bu sebeple günümüzde erişkinlere yapılan tetanos aşısı artık difteri-tetanos olarak ikili aşı şeklinde yapılıyor uzun süredir mesela.
    Grip vs gibi aşıları yaptırıp yaptırmamak kendi insiyatifimiz, bu tür aşıları yaptırmayı ne istedim ne de kendime yaptırdım. Ama bebek aşılarında Avrupa ülkeleri yaptırmıyor biz de yaptırmayalım deme lüksüne sahip bir ülkede veya coğrafyada yaşamıyoruz maalesef. Bu konularda kendi düşüncemizin doğruluğuna inansak bile küçücük bir aksi ihtimali düşünmek ve sorumlu davranıp yanlış yönlendirme yaparım endişesi taşımak zorundayız. Bir çocuğun vebalini almak var nihayetinde. Aşı söz konusu olduğunda her birimiz kendi ülkemizin gerçeklerini göz önüne almalıyız. Bu bir davranış biçimi değildir ki o ülkede böyle, şu ülkede öyle diye kıyaslama yapalım.
    Sadece aşı yaptırmayan o doktora şunu sormanızı öneririm. Afrika'ya seyahat edeceği zaman kendisine hangi aşıyı yaptırıyormuş ve bu aşıyı neden normal zamanda Almanya'da yaptırmıyor. Sevimli ailenize sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelıkle yorumunuz ıcın teşekkür ededım. Ben ulke bazında bakamam duruma cunku bır ülkede yasayan bırı degılım. 3 ay oncesınde kadar arap emırlıklerındeydım ondan once avrupadaydım.... oyle surup gıdıyor hıkaye. Ben genel olarak suru bagısıklanması teorısıne karsı gelıstırılen elestırıler ve haklı sonuçlardan yanı ülkeye gore degısen degıl de ısın temel tartışmalarından besleniyorum aslında.

      Ozur dileyerek soyluyorum belkı sızın ıcın normaldır ve bu yazıyı yazmama neden olan tepkılerı veren hanımefendının yaklaşımı da benzerdı. Sıze ası yaptırmayın dıyen doktor demıssınız. sankı bu bır kışı de o bana denk gelmıs gıbı. Oncelıkle sağlıklı konusabılmenın onemlı unsurlarından bırı de karsı tarafı dinlemek ve ıtıbar etmektır eger sız benım bır cok doktor tarafından asının tavsıye edılmedıgıne sahsı olarak sahıt olduğuma ıtıbar etmıyor yalan olduğunu düşünüyorsanız burda konuşmanın ıkı tarafı da hıc bır faydası olmaz sadece ego tatmının den oteye gıdemeyız.

      Zaten sorun benım ınsanlara sakın ası yaptırmayın dememden çıkmıyor kı ben kimseye ası yaptırmayın demedım. Ben kac yasına gelmıs bırıyım başkalarının bılınclı tercıhlerıne saygı duyabilecek kadar gordum gecırdım, başkalarının da benım bılınclı tercıhlerıme saygı duyması bır gereklılıktır. Yukarda vedıgım lınkte zaten ası yaptırmamaya nasıl karar vermısım doktorum adı neymıs ya da sağda ası hakkında baslıgı ıle bu konuda yabancı dılde yazılmış okudugm kotaplardan cevırdıgım kısa bolumler bıle bulunuyor. Sımdı bana hakaret edenler bu lınklerı onlara vermeme rağmen okuma ve öğrenme ıhtıyacı bıle duymadan saldırmayı tercıh edıyorsa ben o ortamdan uzak dururum. Sıze de tavsıyem eger gerçekten batıda oldukça yaygın olan asının korumadığı yonundekı akımı tanımak ıstersenız sadece okumanız yeter. Bırakın bır ya da bır kac doktroun lafını bu konuda yazılmış uzman ve ası araştırmalarıyla omrunu gecırmıs ınsanların kıtaplarını okudum. Kıtap dıyorum ınternette gordugum kaynağı belırsız yazılar degıl bıldıgınız Kıtap. Bu konuda organıze olmuş bır cok grup var avrupada.

      Eger gerçekten nıyetınız bu konuda bılgı almak ıse sızınle severek sohbet ederım. Aynı aşılamaların daha yoğun bır sekılde afrıka ulkelerınde yapılmasına rağmen neden hastalıkların azalmadığı, Batıda da hastalıkların azalarak bıtmesınde etken olan soktora ulaşım, temızlık gıbı faktorlerın ne kadar onemlı olduğu. Bunlar daha aklıma bır çırpıda gelenler. Kusura bakmayın eve yenı geldım dısardaydım ve bu yüzden gec cevap yazabıldım.

      Sıze de sevgıler.

      Sil
    2. Konuyla ilgili epey tatsızlık yaşanmış anlaşılan ki, bir hassasiyet oluşmuş sanırım sizde. Yukarıdaki yorumu yazma nedenim ne sizi eleştirmek, ne de sizden farklı düşünenleri. Sadece hassas bir konu olduğu için düşüncelerimi ve yaşadığımız coğrafyanın bu konudaki hassas konumunu dile getirmekti amaç.
      Doktora sorun derken bir ithamda bulunmak gayesiyle değil kişi nezdinde aşılamaların ve hastalıkların gösterdiği bölgesel farklılıklara dikkat çekmekti amaç. Bu sözleri söyleyen bir veya çok sayıda insan olabilir, zira yeğenlerim bir Avrupa ülkesinde doğdular ve orada yaşıyorlar. Hiçbirinde BCG aşısı skarı, yani sol omuzda aşının bıraktığı o minik gül şeklinde aşı izi yok. Aşılanmadılar.
      Sizinde bahsettiğiniz o faktörlere henüz bizim ülkemiz bir çözüm bulamadığı için bazı çocuk aşılarını virüs ülkemizde yok olana kadar yaptırmak durumundayız maalesef. Çok yakın iki arkadaşım geçirdikleri çocuk felci nedeniyle bir bacakları kısa, zayıf ve aksıyorlar. Birinin her zaman söylediği beni çok etkileyen bir sözü var;''bacağımdaki bu eksiklik İki damla aşının eksikliği''

      Sil
    3. Gecmiş olsun. Keske böyle vakaların doğru istatistiği tutulsa bırakın eskiyi günümüzde bile
      Asıların yan ekısını kayıt ettıremıyorsunuz. Zaten zararını kabul etmiyorlar bile. Aşı olmayan coçuklar sistemde kaçak olmak zorunda kalıyor ve bu ortamda bilim! Yapılıyor

      Bazı şeylerin nedenlerini doğru analiz edebilmek için bilinç altımızı serbest bırakmalıyız. Nasıl ilaç almasak da iyileşecegımız bir hastalıkla ıyılesınce ilactan dolayı iyileştiğimizi düşünürüz bunu da hesaba katmak gerek.

      Benim de akrabam bütün asıları olduğu halde cocuk felcinden Felç kaldı. Aşı olmasaydı aşı olmadığım ıcın diyecekti.

      Belki siz Haklısınız. Gerçek nedenleri ancak doğru bir istatistikle öğrenebiliriz ve bu günümüzde Türkiye'de yok.

      Sağlıkla kalın

      Sil
    4. Sanırım yazdığım son satır tam anlaşılamadı. İki arkadaşım da çocuk felci aşısı olmadıkları için felç geçirenlerden. 2 damla aşı damlatılsa hastalığı geçirmeyeceğini kastediyor. Hayatında iki damla aşının eksik kalmasının sonucu bacağında oluşan eksikliği anlatan bir sözdü.

      Sil
  12. ayyy kıyamam sanaaaa yaaa. sen iyi bir insansın ki doğru da bir insan ayrıca. şimdi bak bloglarda burda binlerce insan var. her türden her tür hayattan. o nedenle hepimize olur bazı eleştiriler. o kadar birbirinden farklı insanlar var ki işte. üzme canını. bir dee, arada komik şeyler sölemişsin ki :) bi de, ailenle çok çok uzun ve huzurlu yaşaaaa :) çok yaşların oldun neşeli ve dağınık salonlu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, aslında facebookdakı gruplardan alındığım da bloglarda cok yorum yazanım ya da takip edenim yoktu benim keza ben de cok gitmezdim tanımadığım yerlere bildiğim yerlerde yorum yazardım. Bence sorun tanımamak biraz da politik olabilmek Lazım.

      Güzel ifadelerin için Sağol. Allah Razı olsun senden.

      Sil
  13. Sınırları çizme iyi bir fikir:)

    YanıtlaSil
  14. Selamün aleyküm. Uzun zaman sonra ilk girdiğim blog oldu sizinki. Aşı mevzusuna katılıyorum. Okul konusunda da haklısınız, doktor olan eniştem ve halam kendi çocuklarını hiçbir şekilde okula vermek istemiyor. Peki alternatif ne olmalı. Biz medrese eğitimi aldık nasipse çocuğuma da vereceğim ama değişik ve faydalı fikirlere ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam. Bız okula alternatıf olarak hayatı yasamayı ıstıyoruz. Gunumuzdekı Medreselerın ıcerıgını bılemıyorum ama benım ıtırazım çocukların fıtratına uygun olmayan zorlayıcı egıtıme karsı galıba. Okulda verdıklerı egıtımın cok daha ıyısını çocuk kendı ılgı ve cabasıyla edınebılır, bu konuda eger nıyetınız cıddıyse sızı okulsuz egıtım annelerı grubumuza ekleyebılırım.

      Sil
  15. Bloguma bıraktığınız yazıdan dolayı teşekkür ederim gerçekten sizinde güzel bir blogunuz varmış başarılar örnek aldıklarım arasındasınız.

    ucluklavye.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz için teşekkürler. Ben de sizi yorum kardeşliğinde gördüm. Size de başarılar

      Sil
  16. Geçmiş doğum gününüz kutlu olsun 😊 ismin çok güzel ben herkese ismim Deniz derdim çocukluğumda 😊 gayet insancıl şeyler bunlar bazen öyle bir şey oluyorki insan kendini istemediği bir durumun içinde buluyor . Kelime hataları olur düşünce hataları olur bunlar zaten farklı kimliğimizi ortaya koyar . Biz bloglarda düşüncelerimizi belirttiğimizde bir kesim sever bir kesim sevmez. Seven kişiler genelde bizi kendilerine yakın görürler bu böyle gider bir söz var içersen çay var seversen ben var gidersen yol var 😊 tanıştığımıza memnun oldum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, ınternet ortamında zaten hersey yanlış anlaşılmaya daha acık oluyor. ben de tanıştığıma memnun oldum

      Sil

Yorumlariniz icin