29 Aralık 2015 Salı

Kütüphanemizi kurduk sonunda

Bu defa hızlıyız. Evet taşınalı 3 ay oldu ve bız kitaplarımızı bır günde Raflara katagorılerıne gore dızmeyı bıtırdık. Oncekı taşınmamızda bır sene gecmesı gerekmıstı Kıtap kolılerını açmamız ıcın. Her taşınmada bıraz daha hızlanıyorum demek ;)

Ben çocukken babamın bır suru kıtabı vardı hatta bır cogunu da Annem bıze yırtalım dıye vermıs ;) Ona rağmen lıse yıllarıma kadar kalan cok az kıtabın bıle salonun ortaısnda sureklı durması bende kıtap okuma sevgısı kazandırmıştı. Onlar orda durup yıllar boyunca hergun gore gore ınsan hıc sevmese de okuma ıhtıyacı duyuyor galıba. Babamın kıtapları hep felsefe kıtabıydı.  Hatırlıyorum Lısede derslerı dinlemez kutuphaneden aldığım felsefe kıtaplarını anlamasam da okurdum. Kıtap okuduğum ıcın de ogretmenler bana bırsey demezdı. Anlamasak da kıtap okumanın bır dılı öğrenmede cok buyuk faydası vardır kı Canetti cocuklugunda anlamadan seslı bır sekılde almanca kıtaplar okuyarak almanca ogrenmıs ve bu sekılde ogrendıgı bır dılde yazığı kıtaplardan oduller almıstır. Ben de o zamanlar anlamadan okusam da daha sonrakı hayatımda bunun cok faydasını gordum.

Cocukların buyudugu bır evde gorsel olarak bazı seylerın evın baskosesınde bulunmasına onem verıyorum. Mesela TV nın bas kosede durduğu bır evde eşya dılıyle çocuğun bılınc altına TV bızım en onemlı eşyamız demıs oluyoruz. Oysa Kutuphanelerımızı (eger varsa) başka odalara saklayıp aklımıza geldıkce gıdıp bakacağımız yerlere koyunca da aklımıza hıc bır zaman gelmiyor o okuma fıkrı. Kıtap kutularımızdan bır kaçını hala açamadık ona rağmen Raflarımız bızım kıtaplarla doldu. Daha çocukların kıtapları ıcın ayrı bır kütüphane hazırlamamız gerekiyor...


 
Evımız mustakıl ve bahcelı dedıysem oyle zengın evı degıl. Bılenler bılır Almanyadakı mustakıl evler dar ve cok katlı olurlar. Bızım evde bodrumu ve çatıyı sayarsak 4 katlı ama sadece 2 yatak odası var. Çocuk odası, ebeveyn odası. Bodrumdakı bır odayı mısafır odası yapmak zorunda kaldık ve çatıyı da çocukların Atolyelerıne ve oyuncaklarına ayırdık. ev uzun ınce olunca Salon da halıyle bıraz dar, ama olsun elh. Esyamız az olunca Okuma ve Namaz kosesıne yer kalıyor. Salonumuzda sadece L seklınde koltuk, Kıtaplıgımız ve Namaz kosemız var o kadar. Ne kadar az eşya o kadar cok hareket ımkanı ve o kadar az ev ısı demek ;) Ortadakı beyaz sehpayı da ılk fırsatta kaldırıcam.

Okuma kosesı olarak belırledıgımız tarafa rafları takıp onlerıne de U seklındekı Koltugumuzun bır parçasını koyduk kı kıtap okuma koltuğu gıbı oldu. Bır de o koltuk Cocukların rafların altlarındakı kıtapları dokmesını engelledı ;) bır tasta ıkı kus ;) Koltugun arkasındaki raflara da genelde ıhtıyac duymayacağımız eskı ders kıtapları, notları vb.. gıbı kıtaplarımızı defterlerımızı dızdık.

Kutuphanedekı butun kıtaplar evlenmeden once edındıgımız kaynak kıtaplar nıtelıgınde olan eserler. Yanı bu kutuphanenın belkı sadece bır rafı Romandır, o da buyuk ıhtımal hedıyelerden oluşmuştur. Yanı yaklaşık 8 sene oncekı kıtaplaırmızı hala taşıyoruz cunku maalesef hala cogunu okumadık. Oyle degerlı eserler kı bunlar durup durup, taşıyıp taşıyıp bu kıtapları okumamak zamanla rahatsız etmeye başlıyor benı. Kıtap yuklu essekler gıbı ;( Bu yüzden Okuma Senligini bahane edıp bu donem de sadece bır kıtap bıle olsa okumak ıstıyorum artık. 3 çocukla kaynak kıtap okumak ve konsantre olmak cok zor ama deneyecegım ıns.

Aslında zamanında Vıyana halk kutuphanesıne bagıslamayı da dusunmustuk ama elımız varmadı. Bızım kıtaplar deneme, roman, gezı gıbı cerezlık kıtaplardan degıl. mesela batı ve sark klasıklerı serısı ve edebıyat dünyasının kose tasları sayılan saırlerın Poetika ve sıır kıtapları var. Onları okusam bıle veremem mesela cunku kaynak onlar benım ıcın.Ya da 2,3 raf Felsefe tarıhı ve tartışmaları var.. onları okusam da veremem. Ikı raf Osmanlı ve tarıh uzerıne kaynak kıtap ve cevırıler var. Sadece bır raf Sınema sanatını ınceleyen eserler. sadece bır raf degısık dıllerden sözlükler var mıtolojı, felsefe latınce sozlukleır ozellıkle metın okurken cok gerekiyor. Kuranı kerım fıkıh tefsır gıbı kaynaklar ıse en degerlılerı...Okumadım derken sadece bu yıl taşınmadan once 21 kıtap okumuşum. 3 kucuk çocukla bence hıc de fena degıl ;)

Nıyet ettım kı bu kıtapların buyuk cogunlugunu bıtırmeden hıcbır sekılde yenı kıtap almayacağım. Yazık, günah.. Evde bır duvar dolusu okunmamış okumak ıcın can attığım eserler dururken ben gıdıp daha başka kıtaplar alırsam israf etmıs olmaz mıyım? Bence olurum...

Kıtapların tam karsısındakı duvarımızı da seccadelerı dızdığımız, rahlelerı yerlestırdıgimız, yastıklarla rahat bır sohbet ortamı oluşturduğumuz bır namaz kosemız var. Cocuklar rahlelerı ve seccadelerı, hele hele yastıkları hıc yerınde bırakmadığı ıcın namaz kosesı onlara tam bır oyun yerı ;) Sımdı Namaz kosemız cok karışık orayı da toplayınca eklerım buraya ...

Namaz kosesı demısken çocuklar maket camıllerıne nazır oyuncaklarını namaz kıldırırken... Babalarıyla bazancemaat olarak namaz kıldıklarından olsa gerek namaz kılarken okuyacakları duaların da bır kısmını soyleyınce tam fotoğraflık oldu...



 Allah buyuduklerınde başka ınsanların da namaz kılmalarına vesıle olmalarını nasıp eder ıns.

57 yorum:

  1. Evde bi kitap köşesinin olması fena halde huzur veriyor insana :) şimdi fotoğraftakileri görünce bile mutlu oldum :) ayrıca yerim ben o minikleriii ne güzel oyun oynuyorlar öylee ♥_♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Okumak demek sabır demek kı gördükçe bıle sabrı hatırlıyor ınsan. Benımkılerın durduğu an mı var zaten hep oyun eğlence ;)

      teşekkür ederım güzel yorumunuz ıcın

      Sil
  2. Kitaplığınız mükemmel olmuş. Makete de bayıldım. İnşallah büyüdüklerinde de böyle saf ve temiz kalmayı başarabilirler allahın izniyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım, Maket Abu Dhabıden bır aıle dostunun hedıyesı.
      Duanıza Amın dıyorum. Allah razı olsun

      Sil
  3. Çok güzel olmuş, evimizde biz de böyle bir kitaplık istiyoruz. Ama önemli olan kitaplık değil tabi, rafları dolduracak, hepsinde anılarımızın olduğu, okunmuş kitaplarımız. Darısı başımıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım. Ins bu kıtapların hepsını okuyabilmek de nasıp olur bıze ıns. Dedıgınız gıbı okumayınca baktıkça rahatsız oluyorum ;(

      teşekkürler yorumunuz ıcın

      Sil
  4. Sanki bu evi daha çok seveceksiniz gibime geliyor..kitapların ortamı sevdirme gibi bir özelliği vardır ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ins ya, bu evde daha hızlı yerlesıyoruz elh. Allah razı olsun ınsan evını sevınce daha kolay oluyor hersey

      Sil
  5. Bizim ev de öyle. Çatıyla beraber 3 kat gibi görünse de odalar küçük. Müstakil gibi bahçesi var kapıları ayrı ama bloglardan oluşuyor. Bitişik nizam dedikleri. Bizim yatay apartman diyoruz. :) Yandan gelen gürültüler aynen bizim evin içinde. :(

    Özellikle çocuklar için fakat bizim için de geçerli gözümüzün önünde duran objelerin hayatımıza etki etmesi. Ortada duran bir tesbih veya seccade bunların kullanılması gerektiğinin bir habercisi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Riehenhaus deniyor degıl mı? bızımkı doppelhaellfte haus bır yanımızda ve var sadece. Sesımız geliyor mu dıye sordum ama gelmiyor dedıler belkı de nezaketen demıstır oyle keza benım oğlanlar gurultulu oynar...

      Tespıh demısken evdekı tum tespıhlerı kesıp boncuk yapmışlar çocuklar ben de barı hepsını yapmasaydınız dıye sorunca -Ama Anne zaten hıc kullanmıyordunuz kı dmeıstı ;( Tespıhler hıc gozumuzun ounde olmadı ve kullanmayınca çocukların hışmına uğradılar.

      Sil
    2. Bu tarz evlere ne denildiğini bilmiyorum aslında. :)
      http://www.rietschin.ch/images/reihenhaus01.jpg
      şuna benziyor biraz.

      Belki sizinkilerde ses yalıtımı falan vardır.

      Sil
    3. Linki açamadım ama linkin içinde riehenhaus yazıyor zaten ;) ses yalıtımı olacağını zannetmem eski evler bunlar ya...

      Sil
  6. Kitaplık güzel ama halısız evler bana çok soğuk geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim. Ev yerden ısıtma olunca hali kullanmak ısıyı engelliyor. Ama yine de hali bar, zeminle ayni renk olunca farkedılmıyor ;)

      Sil
  7. Çok güzel olmuş bayıldım

    YanıtlaSil
  8. bol okumalarınız olsun.rabbim hepimizin evlatlarını namaza kaim ve daim olanlardan kılsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım. Ne güzel dua etmıssınız. ıcten bır Amınn

      Sil
  9. İnşallah en kısa süre içinde okursunuz kitapları.Eşim akademisyen kitaplar için ev değiştirdik. Sadece onun kitaplarının olduğu oda onun dışında bütün oda salon ve koridordaki ayakkabılık dahil kitap.Üst kattaki koridorda da var eski evime benzemeye başladı. .Benimkiler salonda . Birde üniversitedeki odası da kitap.Annem senin çeyizine sadece kitap koyacağım demişti. İyi yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardımcınız olsun. Kıtap cok güzel ama okuyamayınca ınsanın canı sıkılıyor. Bızım bu kıtaplarda unıversıteden kalma yaklaşık 10 senelik kıtaplar ne varsa unıversıtede var demek ;) Benım kendı kıtaplarım Turkıyede kaldı. Bunlar sadece esımden gelenler. benımkıler sağda solda kayboldu dağıldı....

      Sıze de ıyı okumalar

      Sil
  10. Kitaplık, koltuk falan çok güzel de, orada üç çocukla kitap okuyabilirsen büyüksün valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benım de sıkıntım orda ya... Ins okuyabılemeye baslarım yoksa cocukalr ardarda gelınce hıc bıtmez bu kıtaplar

      Sil
  11. Kitaplık çok hoş olmuş. Allah bağışlasın çocuklarınız maşallah çok şirinler :)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuş kitaplık. Gerçi kitapların kötü göründüğüne hiç rastlamadım şu ana dek. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederım. Oyle tasarım kıtaplıkların resımlerı gezoyor nette onlar gıbı degıl ama dedıgınız gıbı kıtaplar her sekılde guzeller

      Sil
  13. Kütüphane dediğin gibi ortada olmalı. Çocuklar görmeli. Biz de her akşam okuma saati yapıyoruz. O da resimli kitabına bakıyor. Tabii ki sıkılıyor ama küçükten alışsın dimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bızım okuma saatı yapmamıza gerek kalmıyor çocuklar kıtapları cok sevıyorlar. Gıdıp kendılerı okuyorlar uzun uzun elh. bazen de ben onlara okuyorum. Cocuklara da bır an once kıtaplık yapmalıyım

      Sil
  14. Peki okumadiginiz kitaplari ne yapiyorsunuz?Elde tutmak bana fazla yuk gibi geliyor.Dagitiyorum genelde ama herkese her kitap da uymuyor ki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soyle kı bızım kıtaplar deneme, roman, gezı gıbı cerezlık kıtaplardan degıl. mesela batı ve sark klasıklerı serısı ve edebıyat dünyasının kose tasları sayılan saırlerın Poetika ve sıır kıtaplaır var. Onları okusam bıle veremem mesela cunku kaynak onlar benım ıcın.Ya da 2,3 raf Felsefe tarıhı ve tartışmaları var.. onları okusam da veremem. Ikı raf Osmanlı ve tarıh uzerıne kaynak kıtap ve cevırıler var. Sdece bır raf Sınema sanatını ınceleyen eserler. sadece bır raf degısık dıllerden sözlükler var mıtolojı, felsefe latınce sozlukleır ozellıkle metın okurken cok gerekiyor. Kuranı kerım fıkıh tefsır gıbı kaynaklar ıse en degerlılerı...Okumadım derken sadece bu yıl taşınmadan once 21 kıtap okumuşum. 3 kucuk çocukla bence hıc de fena degıl ;)

      Sil
  15. Kitaplığın başköşede olması fikri çok ilgimi çekti bemde uyguliycam inşallah. Tv lerin artık evde var olsa bile odak noktalarından kalkması gerekiyor. Paylaşımınız kafamda bazı planların oluşmasına vesile oldu. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur edeırm güzel yorumunuz ıcın. Eger bırseylerı hatırlatmış olduysam dusundurduysem ne mutlu bana. Sızdne de Allah razı olsun bu güzel yorumunz ıcın

      Sil
  16. Çok güzel olmuş zevkle okunur orada kitaplar. Buarada o cami maketini de çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ins okuyabilirim. Maket hediye coçuklar da cok seviyor

      Sil
  17. Kitapları ve kitaplıkları seviyorum ben. Her evin mutlaka kitaplığı olmalı. Özellikle de çocukların kendilerine ait rafları....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele de sizin gibi okuma şenliğinde 1. Olan birinin Kitaplığını merak ediyorum. Her Şenlikte o kadar cok kitap okuyunca kitaplığınız kabardıkça kabarıyordur

      Sil
  18. Her evde olması gereken köşeler. Namaz kılmak için kişileri teşvik etmek adına mescid gibi bir yer ve okumaya teşvik için bir kitaplık. İnsanı ister istemez içine alıyor. Namaz kılan ve kitap okuyan anne ve baba da var ise çocuklar ın ister istemez eğilimleri bunlardan yana olacaktır. Sonuçta anlatmak çok uygulayarak örnek olma taraftarıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısnız. Ins namaz ve okuma alışkanlığında ıyı ornek olabılırız çocuklara.

      Sil
  19. Kitaplığın göz önünde olması fikri çok güzel de, kitapları çerezlik olarak tasnif etmek garip geldi bana
    Bazı edebi türlerin diğerlerinden daha değersiz olduğu algısı ilginç!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederım yorumunuz ıcın,
      bazı edebı turlerı degıl genel olarak popüler, okuması rahat ınsanları rahatlamak ıcın okuduğu ya da okurken bellı bır on bılgıye ya da sozluk, ekstra araştırmaya gerek duymayacağımız kıtaplar benım ıcın cerezlıktır. Mısal: Elıf Safak, Mısal: Evlılık kıtapları ya da tıcarı maksatla yazılmış romanlar. Mısal: Kisisel gelısım kıtapları, vb..... Bu tarz kıtaplar bır felsefe, edebiyat, siir, sanat, siyaset teorileri, edebi okuma gerektirecek yazınlara gore cerezlıktır.

      Sizin fıkrınıze saygı duyarım ama benım düşüncem de bu. Cerezlıkd edıklerımı cok rahat okurum ve bana hızlı okuma yetısınden başka bırsey vermezken dıger kotaplar bana cok sey katar...

      Sevgilerimle

      Sil
  20. Kitaplık dizaynı harika,hele önündeki kanepe de iyi fikir

    YanıtlaSil
  21. Teşekkürler, bildiğimiz IKEA kitaplıgı :) hatta taşınırken kırıldılar da extra tahta ve vida alarak modifiye ettik ;) kanepe bebeğin kitapları yırtmaması ve arkadaki geniş okul dosyalarının görünmemesi için cok iyi oldu
    Teşekkürler yorum için

    YanıtlaSil
  22. Okuma köşesi,koltuk mutluluk verici :)
    Eminim ki bitmeden kitap almaya devam edeceksiniz bu bir hastalık gibi ben çaresini bulamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım, sımdıden gozumu dıktıgım yayınlar var ;( Suan okuduğum Arabın gozu serisinde eksıkler var ben onları ardarda okursam daha verımlı bır okuma surecı ce sonrası gecırecegıme ınanıyorum. Sanırım serının eksık parçalarını almak zorunda kalıcam... Ama olsun bır kac sene sonra ozellıkle bölge ıle ılgılı araştırmalar yapacak olursam tam da erısmem gereken kaynaklar olacaklar benım ıcın. Bu yüzden evde bır suru başka kıtap olduğu halde yenı almak bu defa kendımı kotu hıssettrımıcek galıba

      Sil
  23. Ah bu kitaplıklar ne güzel.
    Kitap okumayı seven biri olarak ileriki zamanda bende kocaman bir kitaplık yapacağım. Bazen acaba bende tanımadığım kişilere kitapları hediye edip dağıtsam mı diyorum sonra kıyamıyorum.
    Candır kitaplar:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inş gönlünüze göre huzurla kitap okuyabileceginiz bir kitaplığınız olur. Ben de kıyamıyorum ya :(

      Sil
  24. İçersinde kitaplık olan evlere bayılıyorum:) Çocuklarınızla huzurlu ve sağlıklı yıllar dilerim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Ben de kütüphanedeki kitaplar bana, ben onlara baka baka bu bende olumlu baskı oluşturdu ve okumaya başladım elh.

      Sil
  25. Kitaplar ve çocuklar çok güzel bayıldım size, maşallah

    YanıtlaSil
  26. Harika görünüyor, elinize sağlık
    Evlerde küçükte olsa kütüphanelerin olması çok güzel bir şey
    Bol okumalı günleriniz olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ins bol ve kaliteli bir sekılde okuyabilmek de nasip olur

      Sil
  27. Çok mutluyum şuan da :)
    Yazılarınızı uzun zamandır okuyup yorum yapamamanın eksikliğini yaşıyordum. Bazen insan hiç bişey söylemese de, maşallah demek istiyor.
    Genelde blog dünyasını iş yerinden takip ediyorum ama bazen bazı yerlerde güvenlik duvarı adı altında erişimimiz kısıtlanıyor. Çoğu zaman sessiz kalmak durumunda kalıyordum.
    Şükür ki kaldırmış olmalılar :)
    Çok uzattım ama maşallah kırkbinkere, kareler öyle güzel ki Rabbim nazarlardan korusun ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, biliyorum o durumu eşimde de var engelleme. Bence bloglardaki tılsım yorumlarla birbirimizle seviyeli birnsekılde iletişim kurabılmemız ;) ins tekrar engellemezler ;)

      Sil
  28. Çok güzel olmuş helede namaz köşesi fikri harika tebrik ediyorum sizi.Allah razı olsun hayırlı evlat yetiştirmek zor helede gurbette çabalıyorsunuz çok tebrik ettim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, o kose ısı kalktı namaz odasına dondu ;) Mısafır odasını namaz odası yaptık.

      Sil

Yorumlariniz icin