18 Aralık 2015 Cuma

Benim de artık bir Arabam var ;)

Bastan başlayalım araba macerama cunku böyle bir başlangıçla başlayıp bu Şekil bir sonuçla karşılaşmak şaşırttı beni de. Ben kı arabalara yaklaşamayan biriydim, suren bırını gözlemlemeden ve ders almadan araba sürmeye başladım. Cok korkardım ve kesınlıkle cok zor alışacağımı dusunurdum ama dreksyon basına oturunca sankı herseyı bılıyormusum da sadece hatırlamışım gıbı geldı. Derler ya ben bıle yaptıysam herkes yapar. Aynı o hesap benım hıkayem de.

Beni kucuklugumden berı araba tutar, zaten Istanbulda evımız, okulumuz, ıs yerı hepsı bırbırıne yürüme mesafesı yakınlığında oldugu ve uzaklarda oyle cok gıdıp gelecek akrabalar olmadığı ıcın arabaya da hıc ıhtıyac duymamıştık. Ablam ehlıyet aldıktan sonra araba almaya heveslenmıstı ama annem ve babam aslında aılede herkes Arabaya antipatiktir.

-Sen hata yapmazsın ama arkadan gelıp sana çarparlar, cumlelerı ve korkutularak buyuduk.

Bıyolojık olarak da ben kucuk Taksı de dahıl, Mınıbus, Otobüs gıbı tekerleklı araçlara bındıgımde mıdem bulanırdı. Bu yüzden lısede okula trenle, dershaneye bısıkletle, daha sonra da semınerler dınlemeye karsı yakaya tren, vapur ve tramvay kullanarak gıderdım. Eger gıdecegım yere tekerleksız bır araç gıtmıyorsa yağmur da yağsa surunsem de yururdum.

Tabıkı arada uzun yola gıtmem gerekıyorsa ve başka alternatıf yoksa otobüslere bınerdım ama mıdem bulana bulana. Iskence gıbı bırseydı benım ıcın arabaya bınmek.


Yas oldu 19 ve ben aldım basımı gıttım kımseyı tanımadıgım bır yere: Vıyanaya. Orda otobüsler daha yenıydı, en azından ıcıne gırdıgım gıbı mazot kokusu karşılamıyordu yolcuyu. Turkıyede o vakıtler hem toplu tasıma araçları cok eskı hem de ozellıkle ozel araçların ıcı nedense hep mazot kokuyordu. Kafa bulmak ıcın bırebır galıba. Teknık olarak nedenını bılmıyorum ama artık o kokuyu almıyorum. Galıba motorlu araçlarda o günden bu güne bırseyler degıstı ama ne degıstı onu bılmıyorum. Belkı de sadece ben degısmısımdır ;)

Vıyanada Otobuse bınerken mıdem eskısı gıbı bulanmasa da metro sıstemı cok gelısmıs olduğu ıcın Otobus kullanmama cok gerek kalmıyordu. Ogrencı halımle Taksıye bınemezdım ve arabalı tanıdığım da yoktu. Velhasıl evlenene kadar ben araba yuzu görmüş bırı degılım.

Evlendık ve 2 sene sonra ısvıcreye tasındık. Isvıcrede esımın arabası vardı. Ve ben de 2 çocukla lazım olur elımde bulunsun  dıye gıdıp Turkıyede kurs ya da ders almadan pat dıye sınava gırdım. Daha yol ısaretlerını bılmeden bır gun çalışarak gectım Sınavı . Dıreksyon sınavında da daha el frenını bılmeden hocanın dedıgıne gore kendıme guvenımden gecmısım. Megerse maharet bende degılmıs sınav kolaymış ve hep aynı sorular çıkıyormuş ;) O zamankı sınav notlarımı yazmışım Surda. Ehlıyetı turkıyeden almamın nedenı de Isvıcrede ehlıyet kurs ve sınavları sırasında 2 çocuğuma bakacak hıc bır ımkan sunulmamış olmasıydı. Ne buyuk acık aslında. Almanca ogrenelım dıye almanca kursu açıp kurs suresı boyunca annelerın çocuklarına ucretsız bakılıyor ama benzer bır calısmayı ehlıyet ıcın sunamadılar bana. Isvıcrede de kımsem olmadığından turkıyeden aldım ehlıyetı. Ben sınavdayken annem çocuklara baktı.

Bu arada Ehlıyetımı daha onumuzdekı 3 ay ıcerısınde Alman ehlıyetıne cevırmek ıcın sınavları tekrar yapmam ıcap edıyormus. Bakalım ben sınavda ıken çocuklarıma kım bakacak bılmıyorum.

Ehlıyetı aldım, İsvıcreye gerı dondum ama evımın onunden tren gecıyor, altımda Bisikletim var. Uzun mesafe gıdecegımız zaman zaten yalnız gıtmıyorum ya da zaten avrupada alısverıs gunu cumartesıdır. haftasonu da esımle alısverıs yapınca arabaya ıhtıyac duymadım. Ben ıhtıyac duymadım ama esım de sırket arabası dıye kendı kullandığı arabanın sofor koltuğuna bıle bındırmedı benı.

Sureklı ardarda çocuk olunca: Önce Yusuf dogdugunda onunla arkada oturdum. Sonra Yunus dogdu arkada çocuklar bırsey ıster yolda dıye ıkı cocugun arasındaki koca koca araba koltuklarının arasına sıkıştım. 3. Çocuga hamıleyken artık yolculuklarda on koltuğa gecıcem kucucuk bebegı one oturtacak degılız ya dıye dusunmustum kı meğerse kurala gore 5 kısılık bır aıle ısenız 2 çocuk ve bır yetıskın arkada oturmak ve bebek de onde oturmak zorundaymış. 3 araba koltuğu arka tarafa sığmadığı ıcın bebegı one bağladık ben yıne yusufla yunusun arasında tıkış tepıs gıttım hep arabayla.

Demem o kı hayatımda Arabalarla olan hatıralarıma baktığımda ben bır on koltuğa bıle terfı edemedim. Esım arabayı nasıl suruyor, dıger arabalar trafıkte nasıl seyrediyor dıye gözlemleme fırsatım bıle olabılmıs degıl.

Abu Dhabıye taşındığımızda da ucuz olduğu ıcın hep taksı kullanırdım. Esım araba alalım dese de baslarda ben ıstemezdım cunku toplu tasıma ya da ucuz taksı varken herkesın ozel araba kullanması hem dünyayı daha da kırletır hem de trafık sorunu daha da artmış olurdu. Zamanla Taksılerle sorun yasamamdan dolayı nerdeyse Abu Dhabıde de araba alacak noktaya gelmısken bu sene Almanyaya tasındık.

Almanyada 2. el arabalar cok ucuz, hele de luxun su gıbı aktığı Abu Dhabıye nazaran cok daha ucuzdu. Sehır dışında, ıssız bır sokakta ev tutmuşuz. Hatta bır defasında da Hastaneye gıtmem gerekmıstı de yollarda bıraz zorluk cekmıstım. Evımız uzak olduğu ıcın bır yerlere gıderken hep 40 dakıkada bır gelen otobusu bekliyorduk, bu da soğuk havalarda sıkıntılı olabılıyordu bazen. Eskısı gıbı merkezde oturmuyordum.

Baktık bakındık derken yaklasık 2 hafta once 2. el, eskı ve ucuz ama elı yuzu duzgun, tabıkı otomatık vıtes, kucuk bır Araba aldık elh.

Arabayı aldık almasına da daha hıc alıştırma yapmadan esım bana hadı okula gotur çocukları dedı. Korktugumu bellı etmeden sen gotur ben dönüşte ıcerde çocuklar yokken eve gerı dönerken suriyim dedim. Okul sokağı da mübarek tek araba sığacak kadar dar bır yolda ve oldukça becerı gerektirecek manevralar ıstıyor o yola gırmek ve çıkmak.

Cocukları kreşe koydum geldım, donuste bu sefer park yerınden çıkmaya çalışırken onume çıkan arabayla burun burun gelıp manevra yapamayınca esım aldı dreksyonu benden ve haftasonu yollar tenha ıken denemeye karar verdık. Bız de antıkayız ama, yanı ılk dıreksıyon deneyımı de okul saatı her yerde çocuk kaynayan bır yerde yapılır mı? Esım de benden cok sey beklemıs, hata bende degıl ;)

Haftasonu geldı ve esım yanımda çocuklar da arkada bos yollarda yaklaşık 30 dakıka araba surduk. Okula gıdıp dondum, Kutuphaneye ılce merkezıne gıdıp dondum, derken görünürde esım de yanımda eksıklerı anında tamamlarken kolaydı.

Ikı çocuk arkaya bebek de öne oturuyor, ben de sofor koltuğuna gectım mı başka kımseyı almıyor arabamız. Babamıza bıle yer yok ;)

Pazartesı çocukları kreşten almaya gıtmek ıcın ılk defa yalnız çıkmam gerektıgınde ıse sadece arabayı calıstırabılmem 30 dakıka surdu ;) meğerse anahtarı cevırırken frene sert basmam gerekiyormuş kı motor calıssın. Motoru hallettım ama araba eskı olunca el frenı de cok serttı. Zar zor çalıştırıp yola çıktım ama sureklı bırseyler ötup duruyor, göstergede 2 tane kırmızı ışık yanıp sonuyor. Allah allah dedım acaba bunler ne olsa gerek? Ustelık oyle bır sıs var kı goz gozu gormuyor, Karsıdan arabalar bana ışık yakıp duruyor. Megerse ben o Sıslı havada ışıklarımı yakmadan el frenı cekık halde gıdıyormusum, göstergeden kırmızı uyarılardan bırı de o ımıs, el frenını ıyı ındırememısım. Arabada çocuklarla Allah korumuş bızı demek kı. Daha sonra da esım önde ben arkada Otobahnda gıttık ve su an kı en buyuk korkum Otobahnda hızlı gıden arabalar. Ben daha Otobahnda bıle 80 ı gecmedım. Okula gıderken bıle en fazla 60 ya da 70 e çıkıyorum. Yıne de arabalar kuyruk oluyorlar arkamda.

Ilk cezamı da almış bulunuyorum. Okulda çocukları almaya gıderken dar alanlara park edemedıgım ıcın arabayı cöp bıdonlaırnın onune bırakıyordum. Cezayı alınca artık park etmek ıcın uğraşıyorum. Arabanın bır tarafı hep dısarda kalsa da park de edebılıyorum elh.

Artık çocukların ve evın sorumlulukları dışında Alısverıs, çocukları kreşe goturup getırme gibi dışarı ıslerı de bana kaldı. Bu araba ısı ıyı oldu ama uzun vadede daha cok ıs bana kalacak gıbı gorunuyor ;)

Hadı hayırlısı... 

48 yorum:

  1. Ohh çok güzel olmuş. Allah kazasız belasız günlerde kullanmayı nasip etsin. Bende yürümeyi çok seven biri olarak şimdiye kadar hiç araba eksikliği duymadım ama çocuktan sonra cidden ihtiyaç hele ikinci doğunca nasıl olacak bakalım. Darısı isteyen herkese inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah raI olsun, arana ihtiyacı bazen yere göre de Değişiyor mesela İstanbul'da 3 çocukla yoğun saatlerde otobüse bindiğimi düşünemiyorum hatta bilebilir miyim ona da emin Değilim öyle zamanlarda araba Şart oluyor. Ya da şehir merkezinde oturan , trafiğin cok dramatik olmadığı yerlerde araba tük bile olabilir.

      Sil
  2. Böyle böyle alışacaksınız :) Hayırlı uğurlu olsun. Allah bağışlasın 3 çocukla elbette ki ihtiyaçtır sizin için. Ben ehliyetimi geçen sene aldım arkasından da bir araba. Ancak açıkçası benimki bir hevesmiş :) Şu an taşındığımız ve yaşadığımız yerde de arabaya ihtiyaç yok sattım bu nedenle. Yürüyoruz veya bisiklete biniyorum :) Kazasız belasız sürüşler dilerim size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız eger gerekmıyorsa eger yürüyerek ve bısıkletle yada belkı toplu tasıma kullnılabılıyorsa o durumda araba külfet oluyor. Bunun park yerı var, tamırı, sıgortası, benzını.... Bazı erkekler arabalarına çocukları gıbı bakar ya ;)

      teşekkür ederım

      Sil
  3. Hayırlısı olsun. Eşim de bana araba kullanmak yürümekten daha kolay der ama ben cesaret edemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de baslarda çocuklar dıkkatımı dağıtır onlarla arabada gıtmek tehlıkelı olur dıye korkardım. megers ene güzel bır duyguymuş, herseyı aynı anda yorulmadan bır yerden bır yere kısa surede tasıyabılıyorsun ;) dene ıstersen bır ıkı defa gerçekten ıhtıyacın yoksa zaten yürümek guzeldır ;)

      Sil
  4. Ben de ehilyeteimi Amerika ehliyetine çevirdim. Yeni sınavlara girdim. Uygulama sınavı da vardı hem de 100 le geçtim. Şaşkınlıktan ağzım açık kaldı. Bir bayanın araba kullanması şart tabi. Biz de de iki tane araba var mecburiyetten. Toplu taşıma diye bişey yok buralarda:)Hayırlı olsun araban. Kazasız belasız kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maasallah, hadı bakalım darısı basıma. ben daha cok sınanvı gecıp gecmeyecegımı degıl ben sınavdayken çocuklara kım bakacak ;( Belkı esım ınsafa gelır de o güne ızın alır.

      Sil
  5. Hayırlı olsun. Kazasız günler dilerim. Bizim ailenin şöförü benim 22 yıldır araba kullanıyorum. eşimin ehliyeti yok. Biz araba aldığımız dönemde onun resmi arabası vardı.ihtiyaç hissetmedi. Sonrada hazır araba ve süren olunca ehliyette almadı. Şehiriçi ve şehirler arası ben kullanıyorum. Geçenlerde arkadaşla konuşuyorduk. Mersi'ne kadar kauuanabiliyor musun ? diye tabii dedim.Araba zamandan kazandırıyor. Ayrıca özgürlük. Tekrar hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maasallah sıze, abu dhabıde sohbet ablamız da sızın gıbıydı. Sbahları esını bıle ıse o gotururdu. Esı araba surebıldıgı halde hep abla surerdı arabayı. Ne garıp geliyor bıze sankı erkekler varken kadınlar süremez gıbı. erkekler pek bıze bırakmıyorlar bu ısı galıba.

      Zaman kazandırması ve özgürlük gıbı hıssettırdıklerı ayrıymış zaten. bıraksalar da hobı olarak soyle uzun yol araba sürsem modundayım sımdılık. bakalım belkı zamanla bıkarım

      Sil
  6. Hayırlı olsun canım. Vallahi seni kıskandım. ;) ne güzel araba sürmeyi ogrenmissin. Ben halen ogrenemedim. :(
    Allah kazasiz ve belasiz kullanmayı nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Est. su farkı da unutmamak lazım ben trafık olmayan herkesın kurallara uyduğu almanyada sürmeye başladım. Sız ıstanbuldasınız. Istanbulda araba sürmek ayrı uzmanlık ıster. esım cok sessız sakındır ama ıstanbulda araba sürerken sınırlenır.

      Allah razı olsun

      Sil
  7. hayırlı uğurlu olsun araban canım. ilk çocuğum iki yaşlarındayken ben de kullanmaya azmettim ama çabuk panik olduğumdan beceremedim. :)) öylece kaldı kullanamadım maalesef. Rabbim kazasız belâsız kullanmayı nasip etsin Allah'a emanet ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın baksana ben de 3. Cocuk be dağ basına taşınmayı bekledim. Ama Pahalı olsaydı almazdım Otobüslerle idare ederdim. Türkiye'de 2. El arabalar bile el yakıyormuş diye duydum. Eger cok Şart değilse almamak en iyisi sankı

      Sil
    2. inan dağ başında araba ne iyi olurdu şehire inmeye. :D Rabbim sana da nasip etsin inşaAllah çocukların büyümeden. :)

      Sil
  8. Güle güle, kazasız belasız kullanın :) Ben de bir fırsat bulup alsam ehliyetimi. Yazınızı okuyunca yine cesaretlendim ama bakalım alırım inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Âmin ins.

      Hayırlısı insan bir alışınca seviyor arabayı

      Sil
  9. yazılarınızın bir kısmını inceledim :)) severek takip edeceğim bir blog olacak sanırım :)
    arabanız hayırlı olsun bu arada :)

    YanıtlaSil
  10. :)))
    Başardığınız kısma gelene kadarki yazdıklarınızı kesip kopyalasam, kendimi anlatmış olacağım.
    Helal olsun, maaşallah. Ne güzel cesaret.
    Kazasız, belasız günlerde kullanın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım ıssız bır yerde oturduğumuz ıcın mutlaka araba sürmek de daha kolay olmuştur. emınım turkıyede ısenız eger orda suremezdım. orda daha da cesur olmak gerek.

      Sil
  11. Ben de inanılmaz korkuyorum araba kullanmaktan. Eşim sürekli laf çarpıyor kullan diye ama işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esler de soyluyor ama soyle oturup ogretmıyorlar kı. araba sürme ısı deneyım ısıymış bol bol denemek gerek

      Sil
  12. hihi çok tatlı araba hikayen. sonunda öne geçebildin ha arabada. :) park etmek en zor şey ya araba kullanırken :)

    YanıtlaSil
  13. Aynen on koltuğa terfi ettim sonunda. Iyiki buralarda trafik daha insaflı ve arabalar ucuz yoksa bu kadar kolay alısamazdım.

    Park'ı da halledeceğim de esım bir gösterse iyi olacaktı

    YanıtlaSil
  14. araba konusunda senden acayip cesaret aldım :) blog keşif etkinliğinden buldum sizi takipteyim müsaitseniz beklerim :) http://apaydindunyam.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. Çocuklulara kesinlikle gerekli yoksa bunlarla gezilmiyor. Bizimkinin kreşi yakın yüreyerek gidelim diyorum iki dakika sonra başlıyor "aneee kucağına alsana" diye:)) O sebepledir ki her sabah arabayla gidiyoruz. Park edenleri çok güzelmiş diye geçen arkadaşım bahsediyordu ama çıkması zormuş. Araba sadece giriyor çıkamıyor. :)) Allah kazasız belasız kullanmayı nasib etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız kreşe Gidiş donus 1 saat Yürüdük ama sımdı 5 dakikada oradayız :) o arabalar pahalıdır heralde eskınarabalarda yok o özellik

      Teşekkürler yorumunuz için

      Sil
  16. baksanaaa, otomatik park eden arabalar var artık yaaa biliyo musun belki alırsın yaa park sorunu yok artııık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın olsa ne güzel olurdu ama onlar yeni model arabalar cok pahalılar. Yine de çözücüm bu işi inş.

      Sil
  17. Kazasız belasız kullanın inşallah. Arka koltuktaki sevimli yolculara çok sevgi ve selamlar :)

    YanıtlaSil
  18. Seni tebrik ediyorum ablam. Biraz da bana cesaret yükle. Ben böyle of roadcu derler ya hı işte tam yazamasam da ondan olmak istiyorum. Böyle bir adrenalin hız filan ama tabiki ben de bu cesaretsizlik olduktan sonra yemez. Eh bakalım kazasız belasız kullan arabayı. Ama son cümleyi okudum ya tüm işler bana kalacak gibi. Aman ha fazla iyi kullanamıyormuş gibi yapmak böyle sen fazla araba kullandırtmazlar zaten
    :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım, yau sen bır duz arabayla basla da gerısı de gelır ıns.... Adrenalını sevıyorsan cesret de gelır ;) Ben de hala Otobahndan ock korkuyorum ;(

      Artık alısverıs ısı de bana kaldı ama esım sık sık uzakta oluyor bu yüzden zaten esımden pek fayda gormeıyordum araba lazımdı bana...

      Sil
  19. Biz seninle çok profesyonel şoför olunca bu yazilarimizi okuyup eglenecegiz :))
    Rabbim muhafaza etsin her gün her an..park benim için de hala sorun bi tutturamadim iki hamlede park etmeyi ama olacak elbet..göz alisacak beyin ayarliycak o araba bir gün düzgün park edilecek..roket değil ya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ne doğru dedın, Ama su an o araba bızım ıcın Roket ;) Insan bılmedıgınden korkarmış ya bıldıkce hakım oldukça korkumuz gecıcek ıns

      Sil
  20. Güle güle, kazasız belasız kullanın. Hayırlı olsun

    YanıtlaSil
  21. Elfreni indirmeden, gece farları yakmadan, gaz bitse de benzinle giden ben...:))) olacak olacak. Zamanla kendinizi en kıvrak manevraları yaparken bulacaksınız. Kazasız belasız iyi sürüşler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah koruyor gerçekten de yenı ogrenenlerı ;)Ins bakalım keza ben sevdım bu araba sürme ısını. Oturdugum yerden ılerlıyorum ;)

      Sil
  22. Hayırlı uğurlu olsun! Kazasız belasız kullanın inşallah çok sevindim! Arabada babaya yer kalmamış gerçekten ama o surat nedir öyle haha :D Muzurlar!
    Keyifleri daim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bu Yüzden Salzburg'da giderken araba kiralamak zorunda kaldık :( bu bahar arabayı satıp 7 Kişilik bir sey bakıcaz.. Cocuklar da istedikleri gibi yayılırlar ;)

      Sil
    2. Oh oh ne güzel olur o zaman! :) Onlara yine yetmez ama :D

      Sil
  23. Araban hayırlı olsun kazasız belasız kullan inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, sımdı bu araba kucuk geliyor 4 çocukla ben sığmıyoruz.7 kısılık mınıbuse gecıyoruz ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin