19 Mart 2014 Çarşamba

Emzigi boyle biraktik

Oncelikle bu konuda buyuk oglum Yusufun 2.5 yasinda Emzigi nasil biraktigini okumak isteyenler olabilir. Cunku Yusufda uyguladigim ayni yontemi kucuk oglum Yunusa da uyguladim. Bu arada Yunus henuz 2 yasinda olmadi.

Resim netten alinti
Oncelikle Yunusun Emzik duskunlugunu tarif etmeliyim sanirim cunku her cocugun emzige bagimlilik orani farkli olabilir emzigi birakma sureci de ona gore zorlasabilir. Abisinde emzigi birakacagimiz zaman cok uzun suredir sadece geceleri emzik emer ve o emzik yataktan asla cikmazdi gun icinde kesinlikle emzik aramazdi. Ama kucuk kardes Yunus hem gece emzik emer uykusu hafifledikce butun yatakta gozu kapali dolanip emzigini arayip bulur bulamazsa aglayip beni kaldirirdi geceleri hem de gunduz her aklina geldiginde emzik emerdi. Hatta son zamanlarda tasindigmiz icin cogunlukla tabiri caizse yerlesik hayatimiz olmadigindan yunusa gun icinde emzik dayamak kolayima geldigi icin yunus emzige iyice bagimli olmustu. Kisaca gece gunduz agzindan emzik eksik olmuyordu. Son zamanlarda dedigim gibi tasindigimiz icin eski emziklerimizi kullanmaya devam ediyor yasindan dolayi yeni emzik almak yerine emzigi birakmayi dusunuyordum ama emzik birakmaya baslamamiz uzadikca eski emzigi vermeye devam etmek zorunda kaliyordum. Emziklerin eski olmasi beni rahatsiz ediyorken bir de dilinde Afta benzer seyler cikmaya baslamisti. Dilineki Aftlari emzige bagliyordum ama daha sonra doktora gittigimde ogrendim ki onlar Aft degilmis yunusun dilinin yapisi oyleymis.

Abimizdeki ayni yontemi uygulayacagim icin turkiyeye gitmeyi bekledik ve gecen haftalarda 15 gunlugune turkiyeye annanemize gittik. Yusuf kucukken Annanemize gidip emzigimizi de evimizde unuttugumuzu soylemistik gece uyanip emzik istedikce annanemiz bana yardim ettigi icin kolaylasmisti. Yunusa da aynisini denemeye calistik ama Yunus abisine gore biraz daha cetin ceviz. Basta ise yaramadi cok huysuzlasti ve bir gecenin ilk yarisi uyusa da sonraki yarisi hep agladi, velhasil biz pes ettik daha dogrusu annanemiz aglamasina kiyamadi ve dayin sana yeni emzik almis diye emzigini geri verdik. Gel zaman git zaman Yunus agzindan emzigi hic cikarmamaya basladi.

Arada bir kac gun gectikten sonra Yunus annanesinin evinde ozellikle kedilere cok merakli oldugundan disarda kedi kovalayip pencereden de hep kedileri seyrettigi icin aklima birsey geldi. Yagmurlu bir gun Yunus disari ciktiginda kedilerin balkonda toplasmalarini firsat bildim ve Yunus disardan eve geldiginde emzigini aradiginda Emzigini kedilerin gelip kapip kactigini soyledim.

Ilk gun itiraz etmedi emziksiz uyudu ama tabiki gece cok zor gecti, tabiri caizse butun gece salladim Yunusu. uyanim embik dedikce napiyim oglum kedi aldi goturdu yetisemedim ki kediye diyip bazen sarilip bazen ayagimda sallayip uyuttum. Yusufa emzik biraktirdigimda geceleri annanesi sallar ben de gece rahat uyku uyurdum ama dedim ya Yunus daha cetin ceviz benim disimda kimseyi kendine dokundurmadi. Bu yuzden emzik biraktirma surecinde tum dertlerini ben cektim bu defa. Bu yuzden de Annanemizde kaldigimiz sure boyunca geceleri Yunusu nerdeyse sabaha kadar hep ayagimda sallamak zorunda kaldim.

Gun icinde de her ne kadar -Emmbiiiikkk, -Emmbiiiikkk , -Emmbiiiikkk  diye kedileri gosterip istese de kediler cok hizli oglum ben bulamam ki simdi emzigini nereye goturduklerini dedim. Gecen sene de yine Annanemizde pazardan aldigimiz iki kucuk Civcivden birini Kedi kapip kacirdigini gozumuzle gordugumuz icin o olayi da sik sik hatirlattim. Hatta oyle guzel bir tevafukla dayimiz bize Cizmeli Kedi Animasyon filmini indirmisti ki ben de bu filmdeki Kedinin hirsizlik sahnelerini actim bir kac defa. cok ise yaradi. Oyle boyle kafamizda Kedi alip kacar imaji iyice oturdu ve Yunus emzigini bir daha istemedi ama arada sirada benden ogrenip su kelimeleri tekrar ederken bizi cok guldurdu:
- Pisss Kediii  :)
Her ne kadar hayvan sevgisine ket vurmus olsak da emzigi birakmak icin kedileri Pis olarak ogrendik :) Saka bir yana cocuklarin hayvan meraki boyle esyami aldi kacti gibi olaylarla ket vurulacak bir sey degil. Kedileri hala cok seviyoruz ve gordugumuz her yerde ilk Yunus farkedip Keddiii keddiii  diye bize gosteriyor ve seviyor,,,

Annanemizde ilk 10 gun emziksiz uyudugumuz icin gece hep sallamak zorunda kaldim hatta ucakta 5 saatten uzun surecek bir gece yolculugu yaptigimizdan emzigin olmamasi beni cok yordu. Ama Abu Dhabiye evimize dondugumuzde evde geceleri artik emzik aramamaya basladi, gece cocugun yatakta bulamadigi emzigini versin diye anneyi kaldirma rutinimiz ortadan kalkti, Gun icinde emzik sadece kedinin alip kactigi bir hikayeden ibaret oldu.

Simdi Kitaplarda emzik resmi gorse -Emmbiikkk, Pisss Keddiii... diyerek bize Annameizde ogrendiklerini soyluyor. Gun icinde ve geceleri asla emzik aramamakla birlikte geceleri emzik arayisi da kalkti. Emzigi birakmamizla birlikte daha once yazdigim Gece uykusuzlugum bir nebze azaldi.

Kisaca Emzigi biraktik ve bir cok acidan rahatladik Elhamdulillah.

Emzik birakma surecinde emegi gecen Anneme cok tesekkur ediyorum :)

18 yorum:

  1. çok özür dilerim kitap hakkında yorum yapmışsınız fakat yanıtlayayım derken sildim yorumunuzu. yeni başladığım için bilmemezliğime verin lütfen. tekrardan özür dilerim. yorumunuzu okuyamamıştımda :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur oyle seyler ;) yorumu yenıden yazdım

      Sil
  2. Çok sevindim bu şekilde atlatmanıza ve tabi rahat uykularına :) Bizde emmeyi bıraktık o nasıl rahatlıkmış öyle :) Bu arada kusura bakma son günlerde hiç vaktim yok takipte kalamadım bir türlü
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba gerçekten de cok buyuk rahatlık çocuklar büyüdükçe rahatlıyoruz aslında ;)
      est ben de bırak komsu blogdaslarıma bakmayı kendı bloğuma yazıları zor yazıyorum hadı yazdım bu sefer de yorumları zamanında yayınlayamayıp yorumlara cevap vermeye gelınce günler sonrasına kalıyor ;( anlıyorum bazen böyle sıkışık donemler oluyor

      Sil
  3. ne güzel ya...biz emme yeteneğimizi 4 aylıkken kazandık. refleksi kaçmasın diyede emziği ağzına bantladık resmen nefes almasına bile fırsat vermeden teptik emziği ağzına...
    Şimdi 4 yaşımız bitdi hala emziksiz uykuya dalamıyoruz :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun büyüdükçe kasları gelsıtıkce ıns bır de bakarsın kendı bırakır emzık o kadar da kotu bırsey degıl, onemlı olan kas gelsımı hızlansın emzık teferruat.

      Sil
  4. hayırlı olsun :))) jivanhejave benim kızımda biberona çok düşkünkü ve çok rahat çözdük sorunsuzca ..

    http://azraecrin.blogspot.com.tr/2012/10/dogum-gunu-ve-biberona-veda-partisi.html

    denemenizi tavsiye ederim...inş.sorunsuz atlatırsınız sizde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım, her çocuk kendı bedensel ve ruhsal gelısımıne en uygun olduğu donemde bırakır ıns ;)

      Sil
  5. Öncelikle hadi gözün aydın, hayırlı uğurlu olsun: ) Çok rahat edeceksin, Semih'den yana az çekmedik biz de emzik konusunda...

    Ama dikkatimi çeken siz Abu Dhabiye mi taşındınız? Çoktandır yoktum buralarda hiç farketmemişim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sımdılık Abu Dhabıdeyız son bır kac aydır. ben de buralardayım da koşturmadan komsu bloggerları pek zıyaret edemiyorum hatta yazılarımı bıle yetıstıremıyorum

      Sil
  6. hihii, macera romanı gibi okudum yaaa. kedi emzik anne anne. bloguma hoşgeldiniz. görüşürüz kiiii :)

    YanıtlaSil
  7. :))) bu cocuklar oldugu surece annenin yaraticiligi ve maceralari bitmez ;) siz de hosgeldiniz bloguma. bu arada sizin blogunuzu uzun suredir takip ediyorum ama yorum yazmak nasip olmamisti.

    YanıtlaSil
  8. çetin ceviz yunus'u tebrik ederim, itiraz etmesini çok sevdim, mutlu sonlara bayılırım:)

    mimledim vaktin olursa, yazmak istersen, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elh mutlu sonla bıttı ;)

      Mıme hemen bakıyorum ıns.

      Sil
  9. canım çok güzel olmuş bu yazı. Bizimki emziği hiç alamdı ikisi de ama onun yerine emzirilme bağımlısı oldular : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senın ıcın mutlaka daha zor olmuştur ama çocuklar emdıklerı ıcın sanslılar.

      Sil
  10. Kayra da hiç emzik almadı,alması içinse çok uğraşmıştım ilk zamanlar.Gazlı bir bebekle emziksiz zor günlerdi...ama bıraktırma dönemini düşününce de rahatmış dedim çoğu zaman:)sizinkinin de mutlu sonla bittiğine sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iıyıkı almamış basta sıze kulfetı mutlaka olmuştur sonuçta emzık gecelerı annelerın daha uzun sure uyumaları ıcın pozıtıf etkı edıyor ama hem yabancı plastık yapılarla damak yapısını bozmaması hem de sonrasında emzık bırakma derdı olmaması acısından emzıgı hıc kullanmamak daha karlı.

      Sil

Yorumlariniz icin