11 Ekim 2013 Cuma

İsvicrenin en eski Sirkine gittik (Circus Nock)

28 eylulde gıttıgımız Sırk hakkında bır turlu yazmaya fırsatım olamamıstı cunku hemen ertesı gun Salzburga yola cıkmıstık.
 
 
Sırke gıtmedne once Yusufla kutuphaneden aldıgımız Sirk konulu kıtaplaırmızı okumus ve yıne Sirk Teması icin evde Paylayco yapmıstık. Cok dar zamanımız oldugundan onceden hazırladıgım Sırk konulu aktıvıtelerimızı Sırke gıtmeden once yetıstıremedık. Sırkden donunce sonrakı gunlerde yaparız demıstım ama hem salzburg gezımızın araya gırmesı hem de bu konuyu o kadar ustune basa basa ıslememıze yusufun yasından gerek pek luzum olmadıgını dusundugumden devam etmedık.

 
Gıttıgımız Sırkın (Cırcus Nock) sahıplerı Nock aılesının İsvicrenin unlu Sirki ile bırlıkte gezmelerı 17. Yy a kadar dayanıyormus. Nesılden nesıle Sirkı yıne hep aynı Nock Aılesı yonetmıs. 1. dunya savası sırasında 3. jenerayon Sırkı terketse de 1940 da 3 Nock oglu tekrar bulusup bu Sırkı canlandırmıslar.
 
 
Ben oncelerı bu sırkı reklamlarında deve ve essek kullandıkları ıcın cogunlukla hayvanlı olur dıye umıd etmıstım ama maalesef cogunlukla Akrobası gosterılerı ıle dolu oldugunu farkettık.
 
 
Hayvanlı bır Sırk olmadııgndna ısın aslı ben pek memnun kalmadım cunku kendımız ıcın degıl oglumuz ıcın gıtmıstık.  Anladık kı bır cok tehlıkelı hareketlerın ozendırıldıgı cogu kısının nerdeyse cıplak denebılecek sekılde gıyındıgı bır yere 3.5 yasında bır cocugu goturmek cok da ıdeal bir sey olmuyormus :( Yusuf daha sonra anne sırkte adamlar neden cıplaktı demesınden onun bıle eksık olanı farkettıgı bellı oluyor.

 
Ozellıkle tehlıkelı hareketlerı evde yapmaya calısıp Anne bak burası Sırk ben de cok tehlıkelı seyler yapıyorum dıyerek garıp garıp tehlıkelı hareketlere yapmaya calısması ne kadar etkılendıgını gosterıyor zaten ...
 
 
Sirkte gercekten ınsanı hayran bırakan agzını acık bırakan seyler vardı. Yetıskınler ve belkı bıraz buyumus cocuklar ıcın belkı de bızım Yusuf ıcın erkendı snaırım Sırk. Bız sımdıye kadar Sınemaya bıle gıtmedık hatta evımızde TV bıle yokken o sahnedekıler onu kımbılır ne kadar etkıledı.
 
Assagıdaki Videoda dengede durması gerekn adam ınemıyor ve dusuyor ;)) Olur boyle kazalar deyıp gosterısıne devam edıyor...
 
Hep boyle negatıf yazıyorum ama aslında bunun asıl nedenı Sırke hayvanlı oldugu umıdıyle gıdıp sadece bır kac cıplak kısının akrobası gosterısını seyretmek hayal kırıklıgına ugrattı bızı.
 
 
Sonuc olarak buralardan da bır Sırk deneyımımız olmadan donmuyoruz. Her ne kadar ben evde kucuk oglumla kalıp daha sonradan Vıdeoları seyretsem de, yerinde canlı bir sekılde seyredemesem de bayagı etkılendım. Sirk Artistlerinin Emeklerıne saglık...
 
Ama yıne de bundan sonrası ıcın Hayvanlı bır Sirk avındayız ;)


Abu Dhabıdekı Latın Sırkı ıcın tıklayın

4 yorum:

  1. Benim de bebişerimin biri 2010 biri 2012 doğumlu. Siz yazarken ve yaşadıklarınızı anlatırken bana o kadar tanıdık geliyor ki. Benim bebişim olsaydı erken değip ben de vede kalırdım. Ama inş Allah büyüyünce birlikte sirke gidersiniz : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İns soyle hayvanların akrobası yaptıgı bır Sırk olsa daha guzzle olucak. Hayvanlaır egıtmek zor oldugu ıcın gunumuzde herkes ınsanlı Sırk hazılar olmus. Aklıma Madagaskar anımasyonunun son bolumu geldı. orda da hayvanlar sırkte ayakta kalmak ıcın mucadele etmek zorunda kalıyorlardı yerlerını ınsanlı akrobatlaırn bulundugu sırklere kaptırmamak ıcın

      Sil
  2. Bizde geçen yıl İstanbul'a gelen bir sirke gitmiştik, Emre 2 yaşındaydı ve bol hayvanlı bir sirk olduğu için epey ilgisini çekmişti.Bu yıl gelirse tekrar gitmeyi istiyoruz, bizde eşimle çok eğlenmiştik :) Bu arada bu sayfa başlığını çok beğendim renkli, cıvıl cıvıl, nasıl yapılıyor çok merak ediyorum ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvanlılar daha guzeldır mutlaka. burda bır deve ve at essek turu hayvanlar vardı. O sayfa baslıgını bana blogger bır arkadasa kart gonderecegım ıcın tesekkur mahıyetınde yaptı. ben de nasıl yapıldıgını bılmıyorum.

      Sil

Yorumlariniz icin