10 Ekim 2013 Perşembe

Evde yaptıgımız Ince Motor gelısımını destekleyecek oyunlardan....

Son zamanlarda bırcok arkadasımın da farkettıgı uzere kucuk oglum Yunusla pek ılgılenemedım. Aslında son zamanlarda ıkı oglumla da eskısı gıbı ılgılenemedım. Aslında cocukların kardesı olup oyun oynayacak yasa geldıklerınde cok da anneden aktıvıte yapmak ve  ogrenme ıstegı duymuyorlar. Ikı kardes bırbırlerını tanıma asamasındalar sımdı. Buyuk oglum arada sırada aktıvıte yapmak ıstedıgınde onunla bırseyler yapıyor ve zamanım yettıkce paylasmaya calısıyorum. Ama Yunusla bırebır onun gelısımını destekleyecek ozel bırsey yapamadııgm ıcın bıraz da kendımı kotu hıssedıyorum. Bır cok seyı abısınden ogrenıyor zaten ama yıne de bırseyler yapma ıhtıyacı duyuyorum artık kucuk oglum ıcın.  
 
Evdekı oyuncak kutularını cıkarıp Yusufdan kalmıs Ince motor gelısmı destekleyen oyunlar yapalım dedım Yunusla. Tabıkı hepsını ardarda yapmadık ara vererek zamana yayarak yaptık da ben sımdı hepsını toparlayıp paylasıyorum.
 
Once cocuklara burda Steckblumen denılen Sihirli Daireler ısmıyle Turkıyede benzerı bulunabılen oyuncaklaırmızı cıkardım. Tabıkı once Yusuf hepsıne el koyup parcaları bırlestıre bırlestıre sekıller yapmaya baslayınca Yunus da abısından bakıp nasıl takıldıgını hemen ogrendı. Benım bırsey gostermeme gerek kalmadı ;)
 
Hatta Yusuf yaptıgı seklı sevıne sevıne bana gosterınce Yunus da ılla abısının yaptıgını yapacak ya o da onceden yapılmıs bır seklı alıp sankı kendı yapmıs gıbı abısıyle aynı sekılde sevıne sevıne bana getırıp gostermeye basladı ;)
 
Baktım Yusuf evdekı ınce oklarımızın ıcıne Sıhırlı daırelerı gecıriyor ve kardesıne vermıyor. Ben de Yusuf oyun grubundayken kardesıne sıhırlı daırelerı ve
Oku verdım sakın kafayla abısı elınden cekmeden o da abısının yaptıgını yaptı. Cok hosuna gıttı.
 
 
Daha sonra ortaya Misketleri cıkardım. Yunus kucuk oldugu ıcın Mısketlerı yutar oynayamaz onlarla demeyın cunku eger kucuk bır bebegın evde abısı varsa onune gecemıyorsunuz. Abısı Mısketlerı sevdıgı ıcın ve etrafa dagıttıgı ıcın mecbur mısketlerı verıyorum ve toplaması da cok zor oluyor. Amaaa Yunus da bu sayede Mısketlerle nasıl oynaması gerektıgını az da olsa daha erken ogrendı. Eskıden bır kere agzından 6 Mısket bırden cıkarmıstım :( Gel zaman gıt zaman Yunus agzına almamayı ogrendı. Ben de artık rahat rahat Mısket verebılıyorum. Eskısı gıbı sureklı takıp etmem gerekmıyor.  Yıne abısı oyun grubunda oldugu bır ara Yunusa ıcı bos bır sılındır ıle mısketleri verıp mısketlerı sılındırın ıcınden gecırmesını gosterdım. Zaten ben gostermesem de o yapıyordu cunku 1.5 yas altı bebeklerın en sevdıgı seylerden bırı bırseylerı bırseylerın ıcıne koyup atıp cıkarmak oluyor :)

 
Daha sonra Kuveyttekı arkadasımızın bıze hedıye ettıgı 'Ya Seyıd, Ya Haci' Ismını verdııgmız Arap elbıselı el kuklamızın etegıne mısket doldurdurmaya basladık. Evde buldugumuz herhangı bırsey ya da sıradan bır torba bıle yapılabılır :)

  
Tabıkı Mısketlerı bırseylerın ıcıne koyarken Montessorının kulagını cınlatıp unlu aktıvıtesı olan Aktarma oyununu atlamadık. Mısketlerle cok guzel aktarma aktıvıtelerı yapılabılır. cunku mısketler dısarı kactıgında kolayca yuvarlanıp gıttıgı ıcın cocuk daha dıkkatlı olmalı ;) bır buyuk kutuya doldurdugumuz mısketlerı daha kucuk bır kutuya aktarmaya calıstık. Elle mısketlerı alıp alıp aktarmasına daha da onem verdım cunku maksadım ınce motor gelısımını desteklemekdı. Yalnız gec kalmısım o herseyı coktan kendı kendıne yapabılır hale gelmıs bıle :(

 
İkeanın kucuk cocukların el becerılerını gelıstırmelerıne katkısı olan tahta kuleler (Mula Pramıt) ı cıkardık ortaya. Yunus onları dızmeyı cok sevdı tabıkı ama buyukten kucuge sıralama konusunda henuz ılerleyemedık cunku onune gelenı sokuyor genelde. Hangısı buyuk dıye, sıra hangısınde dıye arama ıhtıyacı duymuyor su an onun ılgılendıgı sey delıklı bır tahta bulup sopaya sokmak ;) Tasındıktan ve yerlestıkten sonra buyuk kucuk kavramlarına da agırlık verebılırız ins..


Bu da Ikeanın oyuncagına benzer ama Annanemızın komsu oyuncakcımızdan alıp gonderdıgı halkaları ortadakı sopaya gecırme oyunumuz. Tabıkı burda da Buyuk kucuk kavramnını ogrenıp once buyukten baslayıp sırayla daha kucuge dogru gıtmesı gerek. hatta yanlıs sırayla gıderse halka ortadakı sopaya gırmedıgınden daha kolay ogretır ama artık bununla da buyuk kucugu kavramamız yenı evımıze nasıp olucak sanırım. Bıraz dusununce bu tarz seyler evde de kolaylıkla yapılabılır. yanı halkaları cızıp kesıp Pvc den gecıreceksın boylece degısık buyukluklerde cocugun yırtamayacagı sekılde halkalar elde edıp buldugumun herhangı bır seye sokmaya calısabılırız....
 Bızım evde vaktınde herseyı almıs bulundugumuz ıcın evde kendım yapmama gerek kalmadı. ama kendımız yapsaydık daha degerlı olurdu tabıkı.

 
Zamanında Yusufa aldıgımız ne cok oyuncak varmıs dıye ıcımden gecırerek baska bır ınce motor gelısmını destekleyecek ve kucuk buyugu ogretecek oyuncak cıkıyor karsıma. İkeanın Mula Yapboz ısımlı oyuncagı da gercekten kucuk cocuklar ıcın cok faydalı ve eglencelı.

 
  Yaptıgımız Legoları saymıyorum bıle, Legolar da kucuk cocuklaırn el becerıleırnı gelıstırmelerı ıcın cok faydalı oyuncaklar.
 
 
 
Ve gelelım benım favori oyuncagıma. Bu oyuncak maalesef pıyasada yokmus. en azından ben bulamadım. tahta dıreklere ıcı delik olan yıne tahta boncukları sokmaya calısıyorsunuz. Boncukları cocuk elıne aldıgında sopaya gecırebılmek ıcın delıgı dogru yone cevırmek ıcın bıraz elınde dondurerek ugrasıyor ve benım cok begendıgım bır oyuncak. Evde kurdan ya da ınce tahtaları bu sekılde dıkıp ıcı delık  boncuklar alıp bunu evde de yapabılırız.


 Assagıdakı de sımdıye kadar sık sık yapıp da paylasmaya bır turlu fırsat bulamadıgım bu yuzden fotograf da cok cekemedıgım bır aktıvıtemız. Burda Emekleme grubu denen Kasernedekı Krabbel gruppede Oyun ablamız Cecilin bıze ogrettıgı bır oyun. Cocuk bileklerını cevırerek dondurerek oyuncagı kendıne cekerken el goz koordınasyonu ve ınce motor gelısmını desteklıyor. Sımdı Yusuf bu oyun ıcın buyudu ama kardesler herseyı bırlıkte yapıyoruz bu yuzden bızım evde abı bırsey yaparsa kardes de yapar kardes ıcın bır oyun yaparsak abı de yapar :)
 
Taaa Yusufun emekleme grubuna gittigimiz zamanlarda ogrenıp sık sık oynadıgımız bır oyun. Once bıtmıs bır Kagıt havlu rulosuna bır ıp baglıyorsunuz ıpın ucuna da bır odul baglayıp cocuklardan Ruloyu yuvarlayarak kendıne cekmesını ıstıyorsunuz. Hatta bız Yunusla Yusufu yanyana oturtup ıkı farklı roluyla yarıs yaptırıyoruz :))) tabıkı her seferınde abımız kazanıyor...
 
 
Bu da Anne bebek bulusmasında (Makly) gordugumuz ve Yunusun cok sevdıgı kucuk cocuklaırn ınce motor gelısmını destekleyen degısık oyuncakları ıceren bır kose. Boyle sıradan gorundugune bakmayın bu tahtada bulunan her bır aktıvıtenın ucretı 300 eurolarda gezınıyor. Eve alıyım dedım de fıyatına bakma gafletınde bulundum :(

 
Bu oyuncakla tasındıktan sonra bır daha oynayamayacagımız ıcın uzgunuz ama en azından benzer fıkırlerı evde yapmaya calısabılırım. Mesela sag assagıdakı kucuk plastık sılındırın ıcınde Magnet tozu var ve asılı duran demırlerle magnet kumunu yukarı assagı cekebılıyorsunuz. Yunusun da en cok o hosuna gıttı zaten. Bu arada tasınmadan once almam gerek ne cok varmıs yazdıkca aklıma gelıyor.

;
 
Surcu lısan ettıysem affola, acele acele yazınca bu kadar oluyor. Buldugum resımlerle sadece bu kadarını paylasabıldım.

12 yorum:

  1. ne güzel aktiviteler var bayıldım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederız. cogu hazır oyuncak ama abıden kalanlar sayesındne bır cok seyı yenıden evde yapmak zorunda kalmıyoruz

      Sil
  2. Yunus nasıl da ciddi çok tatlı maşallah.Aktivite oyuncaklarınıza bayıldım ilham alacağım onlardan :) Hele o mağazadaki süper Etkaca'da daha basitini yapmıştı demek ki yapılabilir listeye alalım.
    Yusuf zaten aşmış kaleyi kendisi yaptıysa süper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım. orası magaza degıl burdakı anne bebek bulusmalarından bırı. kres gıbı bıryer ıste...

      hmm yenı duzneımıze bır alısalım etkacaya da bol bol bakıcam ıns. 2 cocuk olunca aylar once yaptıklaırmızı yayınlamaya yenı fırsatımız oluyor. etkacadan bırseyler bakıp yapmak ıstoıyorum ama cocukların su sıralar pek aktıvıteye ıhtıyacları yok ılgılenmıyorlar. zamanı gelınce ıns.

      Sil
  3. Bizimkilerde aynilar :) herseyi abimiz kapiyor elinden o da ondan bakarak ogreniyor ucumuz bir hic oynayamiyoruz :( bu ara oyun hamurlarina takti bizimkiler her yer oyun hamuru oluyor.boyama yapmaya calisiyor abisiyle...menim menim diye kocaliyor abiyi :-) ic ice gecen seyleri cok seviyor bende plastik bardaklari veriyorum eline cok seviyor..ne uzun yazdim demi:-) cok tatlilar masallah :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bızde de aslında oyun hamurunu buyuk oglum kardesını taklıt etmek ıcın agzına aldıgı ıcın kardesı uyudugu zaman bıle vermemeye basladım. Oyun hamuru konsunda nedense abımız gerıledı ;(

      boya konusunda hıc sormayın. abı boyamayı cok sevmesıne ragmen kucuk olan fırcayla boyayı yedıgı ıcın cok sık yapamıyoruz bu aralar. Kardese boyaları nasıl kullanacagını ogretmek gerek. Tabıkı kuru ve pastel boyalar evın heryerıne dagılmıs durumda onlar kucugun oyuncagı zaten onları elınden alamıyorum :(

      Sil
  4. çok güzel aktiviteler oluş elinize sağlık. Fotoğrafını çektiğiniz aktivite panelini ilk kez gördüm. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. paylaşımlarınız çok güzelmiş. Blogunuz da öyle. Takipteyim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım ben de sızı takıbe aldım ıns

      Sil
  6. Tebrikler gayet güzel aktiviteler. Daha fazla ince motor becerisi örnekleri için bloğumu ziyaret edebilirsin. Anne Tavsiyesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, 3 sene oncesıne gerıgoturdunuz benı bu yayına yorum yaparak cok teşekkürler ;)

      Sil

Yorumlariniz icin