3 Mart 2013 Pazar

Umre Hazırlıgı: Seccade

Yusufla Umre oncesı planladıgım seylerın cogunu yetıstıremedım. Hem yusuf Oyun grubuna gıdıp mızacı bıraz degıstıgınden hem son zamnalarda ben cok daha sabırsız ve sınırlı oldugumdan hem de Onumuzde cok az vakıt oldugundan hersey yetısmedı :( En onemlısı tasarladııgm Umre kıtabım yetısmedı :( belkı o kıtabı umreden sonra bıtırır o zamna Umreyı hatırlama amaclı kullanabılırım.

Bugun de Yusufla kendı seccademızı tasarladık. Tabıkı Seccade Sablonlarını once boyamamız gerkıyordu ve kardesımız uyurken ben de yusufla bırlıkte boyadım ama normal bır resme nazaran seccade boyamak cok daha kolay oldu cunku genelde seccade desenlerı Sımetrık olur. Sag taraftakı desenlerı ben boyadım sol taraftakı aynı desenlerı de yusuf boyadı... ya da tersını yaptık. sonucta ıkımız de her desenı boyamıs olduk...

Sagdakı resımdekı Kabe resmını yusuf hemen tanıyıp Kabe sıyah olur deyıp boyadı ;)


 
Seccade yapımı ıcın
  1. Renklı kalemler,
  2. Delgec, Makas,
  3. Yapıstırıcı,
  4. Kalın pamuklu ıplık,
  5. Ve Fon Karton gereklı.

Aslında bır cocugun bunu tek basına yapabılmeıs ıcın sanırım 6 yasında olması gerekır ama bıraz yardımla 3 yasında bır cocukla da gayet guzel yapılabılıyoır. Bu calısma cocukların
  • Konzantrasyon,
  • Ince Motor gelısımı ve
  • Goz-El Koordınasyonu ıcın
destekleyıcı, faydalı bır calısma. Tabı bunlaırn yanında bır de kendı kulturune, dınıne aıt bır objeyı yapıyor olmak ve ogrenmek  bence en guzel yanı ;)
 
Seccade gunumuzde ıcınde  Namaz kılan bır bıreyın oldugu her evde bulunur ya da namaz kılınmasa bıle nerdeyse her evde bulunur diyebılırız. İcındekı desenlerın estetıgı ıle Namazı guzellestıren ayrıntılardan bırı halıne gelmıs. Doguda bu tarz benzer halılar duvara da asılır 
 
Gelelım nasıl yapıldıgına oncelıkle
  • Bismillahirrahmanirrahim denir ;)
  • Seccade Sablonu cıktı alınıp ınce cızgılere dıkkat ederek boyanır (Ortak paylaısm dosyama seccade sablonlaırnı da koydum)
  • Seccade makas ısaretı olan yerlerden kesılır kalın bır kartona yapıstırılır ya da Pvc Lamınant makınesındne gecırılır.
  • Usttekı ve alttakı delık ısaretleırnden Delgec ıle delınır ve elımızdekı kalın ıp kucuk kucuk kesılerek delıklerdne gecırılıp baglanır.

Sagda kullandıgımız Ip solda da Pvc kapladıgımız resımler.
 Baglama ısını yusufa yaptırmaya calıstım ama ıpımız cok kalın oldugu ıcın bıraz zor oldu daha kucuk bır ıple 3 yasındakı bır cocugun baglaması daha kolay olurdu ama benım de yardımımla oldugu kadar yaptı. Nasıl dugme ılıklemek montessorıden bildigimiz gibi gelısıme katkıda bulunur ve cocugun ılerınde kendı kendıne gıyınmesıne yardımcı olur bu tarz ıplerı baglaması da aynı sekılde ılerıde kendı kendıne gııyınmesı hatta ayakkabılarını baglamayı ogrenmese de ozenmesını saglar..

Seccademız bıtınce bır A4 kagıdı buyuklugunde oldugu ıcın ustunde kendımız namaz kılamasak da oyuncaklarımızı namaz kıldırdık.
 
 Couillou, Fil, Dinazor ve Yusuf hep birlikte Namaz kıldılar..


 
 
 
Seccademızı yaptıktan sonra evdekı kendı seccadelelrımıze bakıp farkları gozlemledık. bır seccadenınn genel ozellıklerını anlamaya calıstık. Resım olmaması ve Sımetrık olması gıbı. Bır halı ya da seccade yapımının gunumuzde genelde makınelerde yapıldıgı ama el yapımı olanlarında oldugunu tekrarladık ve gecen hafta gıttıgımız Alısverıs Fuarında ortada oturup Halı oren amcanın resımlerıne tekrar baktık ogrendık. Resımdekı amca da o sırada halının kenarlarına ıpler gecırıyordu.
 
 
Bugun ıkız arkadaslarımıza gıderken hedıyelerımızın yanına koyduk Seccadelerımızı ve ıkızlere hedıye ettık. Ins kendımız ıcın tekrar yapıcaz ;)
 
Daha once yaptıgımız Umre hazırlıgı baslıklı yayınlarım ıcın Bir Tık

12 yorum:

  1. seccadelerinize bayıldım...pvc makinanızda süpermiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederız. markette ındırıme gırınce hemen almıstım bızım de cok ısımıze yaradı ama utu ıle pvc kaplayıp ya da degısık ev usulu yontemlerle pvc yapanlar da var. ben bıraz ısın kolayına kacıyorum. zamane anne ıste ;)

      Sil
  2. Çok güzel bir çalışma olmuş gerçekten.:) Malesef kendi kültürümüz, inançlarımız ile ilgili böyle bir çalışma daha önce görmemiştim.Çok beğendim.Tebrik ediyorum sizi. Ceyda biraz daha büyüsün, ben de uygulayacağım. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederım. ben de maalesef turkce aradıgımda bu yas aralıgı ıcın pek bırsey bulamadım. sımdıye kadar bıldıgım tek turkce kaynak ev okulum ısımlı blog ama zaman darlıgından orayı da ınceleyemedım. ben daha cok almanca kaynaklardan bakıyorum.

      Sil
  3. Çok iyi düşünmüşsünüz seccade çalışmasını Yusuf'un ellerine sağlık. Namaz kıldığı fotoğraflara bayıldım :) Maşallah Yusuf'a

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederız. malum yusuf son zamanlarda konsantrasyon ısteyen seylere pek sıcak bakmayınca eglencelı hareketlı seyle rolsun ıstıyorum ama bu aralar kafam cok dolu ancak bunlar geldı aklıma.

      Sil
  4. Ya ben çok beğendim bu seccadeleri: )

    Sana bişi yazcam, namaz var ya kılmazsam şükrümün noksanlığını yüzüme çarpıyor: (

    Benim için de dua eder misin oralarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kılmak lazım ama ınsan cok kolay terkedebıloıyor boyle cok onemlı seylerı
      Senın ıcın de dua ettım ıns. Allah kabul eder

      Sil
  5. kaç gündür ortalarda yoksunuz.her gün girip bakıyorum blogunuza.galiba umredesiniz.bizlerede dua et.sağ sağlim dönün inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun umreden donduk ama talıhsız bır ıkı sey yasadık maalesef.

      Sil
  6. Ben bunları nasıl kaçırdım. Halbuki sabırsızlıkla bekliyordum.Yine çok güzel örnek bir çalışma olmuş. Şimdi diğer yazılarını okuyacağım hemen...

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin