28 Şubat 2013 Perşembe

Yusufla Sorunlarımız ve Yunusdan haberler

Son zamanlarda Yusufla sorunlarımız var. Yusuf sımdıye kadar kardesını kıskanmadı ve benı zorlayacak hareketlerde bulunmadı ama son zamnalarda benı cok zorluıyor. kardesı uyudugu zaman ve ev kalabalık ıken kendı kendıne oynuyor ama kardesı uyanıkken ya kardesının ustune cok duserek benı yanına cekıyor ya da yıne benım etegıme yapısıyor.

Hatta onceki gun krese gıtmemek ıcın agladı. Ben de kızdım oldu olacak ıp baglayalım bırbırımıze dedım. gıyınıp hazırlanırken -Anne bak ıp buldum hadi baglayalım dedi :( bırbırımızı ıp ıle baglamak sartı ıle krese gıttık kres ben sabretmeye calısıyorum ama sorun bende de var kı cok cabuk sınırlenmeye basladım. Krese gırdıgımızde aglamaya basladı -Anne senı ıstıyorum dıye ben de stkimin bir ucunu onun eline oteki uvcunu kendi ellime bagladim ozle durdu aglamasi. ıcerı girdim kardesımızı koseye koyup onune oyncak koydum ve yusufla daıre seklınde oturmus olan arkadaslaırmızın arasına katıldık ama yanımdakı sandalyeye degıl ılla benım kucagıma oturucakmıs ona da sabrettım sarkıları soylerken yusufun cok ıyı bıldıgı evde hareketlerını kendı yaptıgı sarkılarda suratı 1 karıs olmus katılmıyor....

Sarkı bıtıp serbest oynama zamanı gelınce dıger cocuklar guzel oyunlar oynarken benımkı yanıma gelmıs -Anne ben senle oynıcam dıyor. kres cocuklarından 3 tanesı de Yunusun tepesıne cıkmıs sevmeye calısıyorlar... Artık dayanamaıyorum ve cok sınırlenıyorum ben de yusufa  benımle oynıcaksan bız buraya nıye gelıyoruz kardesın hasta oluyor buralarda dedım mutfaga gıttım ben burda oturucam sen oyna dedım ama yusuf gıtmedı ben de sınırlendım aldım yusufu da sana bır daha kres yok dedım evde tek basına canın sıkılsın dedım. donuste de kutuphaneye ugrayıp daha once kıraladıgımız tum kıtaplarımızı gerı verdık. yolda da ona kızdıgımı bıldıgınden hıc sesı cıkmadı.

Oysa daha once -Anne okula gıtmek ıstıyorum dıye aglıyordu ben anlamıyorum artık bu cocuk gercekte ne ıstıyor?  Cok uslu, Akıllı olan yusufu artık Evde de sureklı yaramazlık yapmaya calısıyor. onu anlıyorum eskı ılgıyı gerı ıstıyor bır aktıvıte yaptıguımızda butun varlıgımla ona donmemı yunusa bakmamamı ıstıyor ama mumkun degıl... 

Evde Yusuf benımle oynamaya alısık Tv yok, Anane, babane, dede gıbı oynayacak evde ses yapacak bır akraba yok, İstikrarlı bır sekılde gorustugumuz arkadaslarımız yok.. Onun icin evdeki tek hareketli oyuncak Kardesi ve Annesi :(

Dun komsumuz geldi bize 2 cocugu var 2 yaslarida furkan ve 4 yasinda ridvan. O cocuklar yusufa nazaran cok azgin ve hareketliler kendilerini yere ata ata oynuyorlar hatta kreste 3 cocuk da boyle kendilerini saga sola vura vura hircinca oynuyorlar belki onlardan taklit ediyordur yaramazligi. Dun ridvan ve furkanla aksama kadar evin icinde kostular kipkirmizi olup ter icinde kalan kadar birbirlerine vura vura oynadilar tabi yusuf bir iki kez agladi alisik degil onlar gibi oynamaya ogreniyor yavas yavas.

Kardesimiz ise artik hic susmuyor hep mirildaniyor bazen bagiriyor kendi sesini kesfediyor. aldigi nesleneri kafaina koymaya bayiliyor hatta yemeklerini bile kafasina koymasi beni zorluyor ama bu sekilde sinirlarini ogreniyor mudahele etmemeye calisiyorum. Bir de geri geri surunebiliyor evi oturarak ve yatar halde donerek dolasabiliyor ama hala emekleme yok :( gelelim resimlere:
Oynama uzere kaptigi ve abisine
kaptirmamak icin
siki siki tuttugu oyuncak kapagi.
Bu benim abime vermem ;)

Herseyi kafasina koyuyor bu kapak gibi.
Ben Yunusu Bej renkli halini ortasina koymustum ama bir sure sonra baktim yok alttaki rsimde bulun bakalim yunus nerde ;)

Yunusun oldugu yere biraz daha yaklasalim

Yine bulamadiysaniz buyrun burda: Geri geri surunerek Cadirin icine girmis :)


20 yorum:

  1. Çok şekerler annesi. Maalesef kskançlık olabiliyor aralarında ve her zamanda var olacaktır. Okula gitmemek için benim oğlumda çok diretmişti geçen yıl kardeşi küçükken ama tabi benim oğlum 4,5 yaşındaydı o zaman. Yine biraz laftan anladığı için götürebildik. Bu yıl kardeşide gittiği için hiç sesi çıkmıyor. Muhtemelen Yusufta seni kardeşiyle başbaşa bırakmak istemiyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ins yusuf da kardesi okula gidee kadar cektirmez bu zorlugu.

      Sil
  2. Yusuf'un yaptıklarını çok görmemek lazım. Artık Yunus'a da ilgi göstermeye, onunla oynamaya başladığın için kıskanması ve kendince tepki göstermesi çok normal. Belki de bu yaşlarda ortaya çıkan korkma duygusu belirmiştir Yusuf'ta.
    sabırlı ol dicem ama biliyorum ne kadar zor olduğunu. Babasının üstüne atsan biraz ilgilenme durumlarını. Belki sana bağımlılığı babası ile zevkli oyunlar oynadıkca biraz azalır...
    Allah yardımcımız olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklisin beni kaybetmekten korkuyor da olabilir. babasi biraz yogun maalesef gecen haftasonu karda oynamaya gonderdim babasiyla ama iste haftasonlari bile bazen vakit ayirabiliyor

      Sil
  3. Allah yardımcınız olsun geçiş dönemi problemi olsa gerek bir zaman sonra normale döneceğine inanıyorum sabırlar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun ins. bu donemi saglikli bir sekilde atlatabiliriz. boye sinirli bir anne ile biraz zor olcak

      Sil
  4. Babasından destek almak bence de iyi bir fikir. Mesela babası Yunus'la ilgilenirken siz de Yusuf'la başka bir odaya ya da dışarı gitseniz, başbaşa sohbet edip zaman geçirseniz, belki bir ilerleme kaydedersiniz. Ben de büyük oğlum Deniz Baran'la son zamanlarda ciddi sorunlar yaşamıştım, faaliyetlere, sohbetlere, danslara ağırlık verince sorunlarımız çözüldü.. Çocuklar da haklı aslında ama gerçekten iki çocukla tek başına ilgilenmek çok zor! Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. babasi vakit bulsa yusufu alir oynatir kucugu ben olmadna bir ere goturmez ya d aben kucukten ayrilmadim hic. belki de senin dedigin gibi denesem faydasi olur tesekkurler

      Sil
  5. bir meleğin günlüğü28 Şubat 2013 16:22

    Yunusum tombik tosbaamm çok şirin ya..kapağıda sıkı sıkı kavramış akllı bıdık..emekler zamanla hedefe ulaşıyor ya annesi daha napsın..Yusuf' a da yazık ama ya üzüldüm bak napsın bizler bile bu yaşımzıda üzerimizdeki ilgi azıcık azalınca bi tuhaf duygulara girerken Yusuf gayet normal annesi,sen biraz daha sakin ol kızma ona daha çok üzülür ....bu arada tv neden yok biraz oyalanırdı yusuf tv de..belli sürelerde izlemesi ikiniz içinde iyi gelirdi bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eee abisi herseyi elinden cekince o da ogrendi elindekini korumayi :) cizgifilmi laptoptan secerek seyretmesine izin veriyorum o da cok az. Tv nin zararri var faydasi yok bana zor oluyor ama boyle iyi simdiye kadar idere ettim bundna sonra TV siy daha kolay olucak ns. kardes hele biraz daha buyusun birbirlerine oyun olucaklar ses olucaklar

      Sil
  6. İki çocuk zor tabi Allah kolaylık versin zamanla geçer hepsi. Berat da sürekli onla ilgilenmemi istiyor. Başka biriyle konuşmam bile onu sinirlendiriyor. Eve bir arkadaş gelse doğru dürüst konuşamıyorum. Ya ben yada misafir onla ilgilenmeli hep onunla ilgilenmemizi istiyor :(
    Berat da sırt üstü yatıp geri geri sürünerek bütün evi gezerdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iste kardes olmasa bu siralalr bu kadar sikintili bir iliskimiz olmazdi. bu arada Berat kac aylikkn emekledi?

      Sil
  7. Cok seeker ya kafaya ne guzel koymuş kapağı :) umarım büyük de sorunlarını atlatir sen sinirlenmemeye bak canım Allah büyüktür ...düzelir bir gün hersey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun kendime biraz daha hakim olmam gerek. arada sirada 2 tan geliyor derdim hep ama ne geldigini soylemezdim tabi o anlardi 2 tane vurucam anlaminda oldugunu ama bugun bak 2 tane geliyor 2 tane operim simdi seni beni kizdirma dedim sasirdi ilk defa cumleyi tamamlamistim. oglum bak 2 tane opucuk gelir deyince opppp dedi simardi sirnasti bana.

      Sil
  8. Allah yardımcın olsun canım zamanla geçecek mutlaka bize de sabretmek düşüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alah razi olsun. ins. kolay atlatiriz bu donemi

      Sil
  9. Çook şekerler maşallah:)Canım seni çok takdir ediyorum,tek başına hem 2 çocukla ilgileniyorsun hem de ev işlerine yetişiyorsun.Kıskançlık normal herhalde Allah'tan bolbol sabır dile,atlatacaktır,işbirliği yapın ama herkesin kendi kaliteli zamanı olması gerektiğini de bilsin.Mesela en zevk aldığı oyun ne ise,onu oynarken,Yunus'un onu rahatsız etmeyeceği garantisini verin,böylelikle kendini değerli hissedecektir,bazwen de kardeşiyle oynamasının da gereklii ve özel olduğunu bilsin.2 çocuklu tecrübem yok ama naçizane birşeyler söylüyorum işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederız. Anne olunca hele bır de kadın olmanın verdıgı dayanıklılıkla ınsan herseye yetısıyor galıba. Onerılerınd e cok haklısın ama dıyorum ya ben de hatalıyım sabırsızım ve bazen hemen parlıyorum

      Sil
  10. Allah yardımcın olsun canım.Yusuf ile inşallah kısa zamanda problemi çözersiniz.Ben de 2. çocuğu düşündüğüm için ilgiyle yazdıklarını okuyorum.Yunus'u ısırmak, sıktırmak , mıncırmak istiyorum :)) Çok tatlı ama annesi dayanamıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. bence oyun grubuna gonderdıgım ıcın mızacı bıraz karıstı. ıns. kısa surede saglıklı bır sekılde kendımızı toparlayabılırız.

      Yunusa ben de dayanamıyorum belkı abısı o yuzden de bıraz kıskanıyor.

      2. cocugu onerırım her cocugun bır kardesı olmalı kardesle hayat oncesıne nazaran cok daha guzel cocuklar ıcın. ama Anne ıcın zor tabı

      Sil

Yorumlariniz icin