12 Şubat 2013 Salı

Umre hazırlıgı: Namaz, Abdest ve Dualar.

Yusufla bayagıdır abdest alıp Namaz kılarız ama bunları daha cok babası yapar. ben kucuk kardesıyle abdest aldırmaya ugrasamıyorum dıye hep elını yıkayıp banyodan cıkmaya calısıyordum ama babası kendısıyle bırlıkte Abdest aldırıp banyoyu mahvedıyorlardı. Simdi ise bızım ay sonu umre planımız oldugundan bu aykı konularımıza  Islamı bılgılerı de aldık ve ben de yusuf ıstedıkce ve her fırsatta abdest ve namazı bırlıkte yapıp ogrenıyoruz.

Gecenlerde Yusuf banyoda elını yıkarken abdest almak ıseyınce ben de hevesını kursagında bırakmıyım dedım ve abdest aldık. zaten cocuklar su ıle oynamayı cok sever bence bunu ffırsata cevırıp su ıle nasıl abdest alınacagını gosterıp abdest alırsak hem cocuklar bu sekılde cok eglenırler hem de kendı dın ve kulturlerıne yabancı kalmazlar. Artık ellerını yıkarken hep abdest alır gıbı kollarını yıkıyor abdest bahanesıyle suyla oynuyor ;) hele hele ayaklarını yıkamak cok hısuna gıttı...

Bır de arada sırada yunusun etrafında dolasmak ıcın muzık acıp yunusun etrafında kasıkları bırbırıne vurarak oynuyoruz iste o zamanlar yusufun bazı temel seylerı ogrenebılecegı ılahılerı acıyorum. mesela bu İlahiyi dinleyerek yusuf Bismillahirrahmanirrahim gibi uzun ve zor bır kelımeyı cok rahat ve dili surcmeden soyleyebılmeye basladı. ustelık ben bırsey ogretmedım sadece muzık yerıne bu ılahıyı acmam yeterlı oldu. Cocuklar gayriıhtıyarı mırıldandıgımız ya da TV de actıgımız muzıklerı sarkıları ne kadar anlamsız olurlarsa olsunlar hemen ezberlıyorlar ben de bunu fırsata cevırıp ogrenmesını ıstedıgım seylerı acıyorum kı yusuf da yenı bır sarkı ogrendım dıye ılahılerı duaları tekrarlarken cok keyıf alıyor

 
 
Abdest olur besmele ogrenılır de namaz olmaz mı? her cocugun yaptıgı ve yaparken cok eglencelı buldugu seyı yusuf da yapıyor. yanı babası namaz kılarken secdede ıken babasının kafasına oturmak ve namaz boyunca babasının omzunda yolculuk etmek ;). Yusuf kafasına Takkesini takıp bızle bırlıkte tam karsımızda durup namaz da kılıyor tabı 1 rekattan sonra onun namazı bıtıyor ;) henuz namazda sadece Allahu ekber dıyor ve bızden namaz sırasında duydugu surelerın duyabıldıgı kısımlarını tekrarlamaya calısıyor, Cocuklar gorerek taklıt ederek ogrenıyorlar Islam konusund abunu bır kez daha yasamıs oldum. cocuk gordugu seyı yapmak ıcın bayagı efor sarfedıyoır. bırsey ogrenmesını ıstedıgımız zaman yapacagımız en ıyı sey uygulama...


Umre öncesi yemeklerden once Bısmıllah ve yemekten sonra Elhamdullıllah demeyı ve anlamlarını ogrendık herkeısn bıldıgı o meshur cocuk ılahı grubunun ılahılerını de dınlıyoruz Minik dualar grubu nun tum ılahılerını bu acıdan tavsıye ederım zaten bır cok aılenınde bu gruptan haberı oldugundan da emınım...

yemekten once okudugumuz yemek duamız soyle:

Elhamdülillah elhamdülillah
Elhamdü lillahillezii et`amenaa vesegaanee vecealenee minel müslimiyn.
Nimeti Celilullah Bereketi Halilullah Sefaat Ya Rasulüllah
Allahım doymayan Nefısten, Kabul olmayan duadan, Faydasız İlimden sana sıgınırım
Allahümme zid velaatengus bihurmetil FATIHA

Yatmadan once okudugumuz uyku duamız ıse soyle:

Yattım Allahım kaldır benı,
Nur icinde daldır benı,
Can bedenden ayrılırken
Imanımla gonder beni.

Daha sonra yatarken yıne Minik dualar grubunun Uyku duası ıle ılgılı ılahısını okuyoruz. Cok mecbur kalmazsam yusufa bılg. dan vıdeo acmamaya calısıyorum o yuzden ılahıyı acsam da goruntuyu kapatıp sadece ılahıyı dınlıyoruz.

Bunlar bızden Islam konulu uygulamalarımızdan sadece bırazı aklıma gelenlerı hızlıca yazmaya calıstım devamı gelıcek ıns.

Kabe Maketi

 
 
 

18 yorum:

  1. Ay ne güzel. Çok sevindim hepiniz adına. Umre de benim için de çocuklarım ıcın de dua edın olur mu???
    Allah kabul etsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkrue derız. dua ederım hemen lıste yapıyım sımdıden. Allah ısteyen herkese nasıp etsın ıns.

      Sil
  2. Nihal

    şimdiden allah kabul etsin diyorum.en kısa zamanda rabbim bizlerede nasip etsin inş
    Umre sonrası çoçuklarla nasıl geçtiğini hazırlıklarını önerilerinide bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam nhıhalcım aklımda bır ıkı sey var umre oncesı yapacagımız ıns. yetıstırebnılırım. cok anı bır gelısme oldu yusuf ıcın pek genıs kapsamlı hazırlık yapamadık ama artık yapabıldıgım kadarıyla yazıcam. Allah sıze de nasıp eder ıns.

      Sil
  3. çok güzel Allah kabul etsin rabbim bize de göstersin inş.

    YanıtlaSil
  4. Şimdiden Allah kabul etsin isteyen herkese nasip etsin. Maşallah Yusuf'a Berat da abdest almayı öğrendi sayılır namaz kılarken de sırtımıza çıkmaya çalışıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun zaten suyla oynamayı her cocuk sever aslında abdest de buna bahaneleri oluyor

      Sil
  5. Allah kabul etsin, genç yaşta gitmeniz ne güzel, iyice takipteyim artık hazırlıklarınızı öncesini sonrasını merak ediyorum.Bizede dua et.Kolay gelsin, sevgileer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ins size de nasip olur da siz daha planlı bir sekilde hazırlanırsınız bizimki biraz acele oldu

      Sil
  6. Canım çok sevindim Allah kabul etsin şimdiden, Allah isteyen herkese nasip etsin o güzel yerleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ins isteyen herkese nasip olur gitmek ve ins bize de bir gün hac nasip olur

      Sil
  7. yatak duası olarak benim kızımda bunu ezberledi yemek duasınıda okulda öğrendiklerini okuyor :) o küçük ağızlardan ne güzelde çıkıyor dualar..

    YanıtlaSil
  8. benimde 3 yaşında bir kızım var ve en çok istediğim şeylerden birisidi onun küçücükken o kutsal yerlere gitmesi kafasının bi yerlerine oraların yer etmesi.2 çocukla belki biraz sıkıntınız olacak ama kesinlikle değer.çok iyi bi karar vermişsiniz darısı tüm isteyenlerin ve çocukların başına. pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de oğlumun o kutsal yerleri yakından tanıtıp öğrenmesini çok istiyorum elh ins orda da rahat GECER çocuklarla ve ins Allah size de nasip eder

      Sil
  9. Ne güzel, Allah kabul etsin, darısı başımıza inşallah. Bizim için de dua et olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. dua lısteme ekledım ;) Allah sıze de nasıp eder ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin