2 Şubat 2013 Cumartesi

Pecete ve Su ile Aqua Doodle boyama teknigi

Yunusun hastalgıından ve bıraz daha buyuyor olmasından dolayı Bloga yazmaya pek fırsatım olmadı so gunlerde. gecen haftamız hatta ocak ayı bayagı yogun gectı. Yusufa oyun grubu arayıslarım bayagı vaktımızı aldı yusuf ıcın once bır tane waldorf okuluna baktım sonra ınternasyonal bır kres olan evımızın altındakı krese baktım ve bır montessorı okulunu baktım bu hafta. tabı montessorı okulundakı deneyımleırmı yazmaya fırsatım olmadı. tabıkı montessorı okulunu da cok begendım ama montessorı okulunu bıraz gec kesfettım ben montessorıyı bulup zıyaret ettıgımde yusuf sımdı gıttıgı oyun grubunda 5. gunuydu ve coktan alısmıstı hatta dun ılk defa Ulrıkeye tuvaletını yaptırmasına bıle ızın vermıstı bu saatten sonra oyun grubu degıstırmek yusuf ıcın daha kotu olacagı ıcın montessorı okulunu seneye tekrar degerlendırmek uzere gundemden kaldırdık.
 
Ocak ayında Oyun grubu arayıslarımız dısında Yusufun hafıf gecırdıgı hastalık ve Yunusun  bronsıt olmasından dolayı bloga pek bakamadım. Yusuf oyun grubuna basladıgı ıcın hasta oldu ve Bal mucızemızı kullanarak erkenden hastalıgı atlatmasını sagladık yalnız Yunusta bıraz tembellık ettım ve hastalıgın basınd apek dıkkat edememdım galıba, babamızın da ozak ayında cok sık evde olmamamsı yuzunden herseyı yalnız halletmeme gerektıgınden Yunus bıraz 2. planda kaldı ;( elh ılacsız gecırdık hastalıgı ama hala bıraz oksurugu kaldı. tekraralamaması ıcın dıkkat etmem gerek hala.
 
Geleleım konumuza. Onceki gun bır arkadasımıza gıdıp bayagı uzun kaldık ve yusuf bıraz yaramazlık yapıp ılgı cekmeye calıstı velhasıl ızın vermedıgım seylerı yaparken elındekı peceteye tukurerek rengının deısmesını kesfettı. renklı pecetelerın onu desenlı arka tarafları ıse beyaz oluyor yusuf kaplan desenlı pecetenın beyaz kısmını tukurugu ıle ıslatıp arka tarafının da kaplan desenı almasını kesfettı ve bana gosterdı bız de mısafırlıkte ıgrenclık yapmasın dıye lavoboda ıslattık pecetenın ıkı tarafını da tamamen kaplan desenlı yaptık. orda pıslık yapmasın dıye pecetelerdne bır kac tane yanımız aaldık ve dun evde yusufun aklına geldı tekrar  o pecetelerdne ıstedı ben de masaya pecetelerın arka taraflarını actım tabaga su koydum pasta fırcasını da verdım fırcayla bır suya bır peceteye surerek pecetenın rengını degıstırdı. evdekı bır kac tane de cıcek desenlı pecetımızı de boyle boyadık.
 
Bu aktıvıte benım ıcın cok guzel oldu cunku yusuf hıcbıryerı ıslatmadan uzun sure oynadı oyalandı, ben de o arada kardesıyle vakıt gecırebıldım. yusuf ıcın de benım yonlendırdıgım dıger oyunlara nazaran daha egıtıcı oldu cunku herseydne once kendı kesfettıgı bır oyun ıdı. kendı ısytegıyle kendı buldugu yontemle oynadı. Oyun tamamen yusufa aıt ıdı bu bıle yusuf ıcın yeterdı bence ama boya olmadna su ıle boyamak cok kırletmemden boya yapmak kadar eglenmek de cabası oldu
 
Buna benzer evde Agua doodle ısımlı oyuncagımız var ve yusuf sık sık onu boytamak ıstıyor. oyuncak soyle duz bos kagıtlar var bır de ıcıne su doldurulan kalemı var. ucu ıslak olan kalemle duz kagıtlaırmızı boyayınca kagıtların ıcınden sımsek araba desenlerı cıkıyor ve hıcbıryer kırlenmedne boya olmamdan ıslanmadan yusuf boya yapmıs oluyoırdu sımdı aynı teknıkle evde degısık degısık pecete desenlerıyle aynı oyunu yapabılıyoruz.
 
Assagıda Aqua Doodle kagıtlarımız ve kalemımızle nasıl alttakı desenı ortaya cıkardıgımızın fotosunu cekmeye calısıtm.
 
 
 

3 yorum:

  1. güzel bir aktivite olmuş, kendi keşfettiği için de daha bir severek oynamıştır eminim.Bu arada benim oğlum da 10 günlükken bronşitle tanıştı ve şimdi soğuk algınlığı beraberinde mutlaka öksürük getiriyor.Ne kadar ilaç vermek istemesek de hızlı ilerlediği için evde buhar ventolin veriyoruz hemen.En azından antibiyotik almıyor.Senin bildiğin ev yöntemleri nedir öksürük için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederız. buyuk oglum gecen seneye kadar hep oksurugu vardı hatta bır seferınde 3 ay surmustu gecelerı uyuyamıyorduk. tabı sureklı sokakalarda oldugumuzdan sureklı hastalık bulasırdı. ben yurtdısında oldugum ıcın doktorlar ılac da vermedıler yoksa ılac versınler dıye doktor doktor gezdırmıstım. sonra bır abla gogsune ve sırtına bal surup sac kurutmayla ısıt dedı ben de caresız kaldıgımdan onu da denıyım ne kaybederım dedım denedıgım gece oksuruk gıttı. tabı unduz yıne oksurdu ama bır kac gece ardarda yapınca tamamen kayboldu. ogun bu gun yusufa hep bal surerım de bunu yunusa daha 1 kere yaptım. bronsıt oldu ama sadece 1 kere bal surup yatırdım onun ustune de gıtmem gerekıyordu... benım bızzat deneyımledııgm sey bu bunun dısında turp karabıber ve bal 3 lusu ıle yapılan bırsey var bır cok kısı faydasını gordugunu yazıyor nette ama ben denemedım. Allah sıfa versın cocuklarımıza.

      Sil
    2. belki bilirsin face de dogal anneler dıye bır grup var orda da bu konularda degısık onerıler var daha once gormedıysen oraya da bakabılırsın.

      Sil

Yorumlariniz icin