22 Şubat 2013 Cuma

Hayırlı Cumalar - Dinin en Özet hali.

Bu hafta paylasmak ıstedıgım ayet ve hadıs bıraz da bızım yusufla yaptıgımız aktıvıtelere uyum saglasın ıstedım. Bu ay Umre planından dolayı apar topar Islam konusunu ele aldık ve Islamın en basıt halını bıze anlatmaya calısan bır Hadıs buldum. 

Bir de kıyamet alemetlerı hakkında kadınların efendılerını dogurması, yanı cocuklarına kole olmaları meselesı de Blogumun takıpcılerının cogunlugunu olusturan Anneler ıcın belkı  dusunduren bır nokta olur dıye dusundum.

İyi Okumalar...


Bismillâhirrahmânirrahîm
«Biz size sırf Allah rızası için ikram ediyoruz,
yoksa sizden karşılık istemediğimiz gibi bir teşekkür bile beklemiyoruz.»
İnsan Sûresi 9




Abdullah dedi ki: Babam Ömer İbnu'l-Hattab (ra) 

bana şunu anlattı: “Ben Hz. Peygamber'in (sav) 
yanında oturuyordum. Derken elbisesi bembeyaz,

saçları simsiyah bir adam yanımıza çıkageldi. 

Üzerinde, yolculuğa delâlet eder hiçbir belirti yoktu.

Üstelik içimizden kimse onu tanımıyordu da. 

Gelip Hz. Peygamber'in (sav) önüne oturup 
dizlerini dizlerine dayadı. Ellerini bacaklarının 
üstüne hürmetle koyduktan sonra sormaya başladı: 
“Ey Muhammed! Bana İslam hakkında bilgi ver? 
Hz. Peygamber (sav) açıkladı:
“ İslam, Allah'tan başka ilah olmadığına, 
Muhammed'in O'nun kulu ve elçisi olduğuna 
şehadet etmen, namaz kılman, zekat vermen, 
ramazan orucu tutman, gücün yettiği takdirde Beytullah'a haccetmendir.”
Yabancı: “Doğru söyledin.” diye tasdik etti. 
Biz hem sorup hem de söyleneni tasdik etmesine 
hayret ettik. Sonra tekrar sordu: “Bana iman 
hakkında bilgi ver.” Hz. Peygamber (sav) açıkladı:
“Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine,

ahiret gününe inanmandır. Kadere, yani hayır 

ve şerrin Allah'tan olduğuna da inanmaktır.” 
Yabancı yine: “Doğru söyledin!” diye tasdik etti.

Sonra tekrar sordu: 

“Bana ihsan hakkında bilgi ver?” Hz. Peygamber (sav) açıkladı:

“İhsan Allah'ı sanki gözlerinle görüyormuşsun gibi Allah'a ibadet etmendir. 

Sen O'nu görmesen de O seni görüyor.” 
Adam tekrar sordu: “Bana kıyâmet(in ne zaman kopacağı) hakkında bilgi ver?” 
Hz. Peygamber (sav) bu sefer:
“Kıyâmet hakkında kendisinden sorulan, 
sorandan fazla Bir şey bilmiyor.” 
karşılığını verdi. Yabancı “Öyleyse kıyâmet 
alametlerinden haber ver!” dedi. 
Hz. Peygamber (sav) şu açıklamayı yaptı:
“Köle kadınların efendilerini doğurmaları, 
yalın ayak, üstü çıplak, fakir davar çobanlarının

yüksek binalar yapmada yarıştıklarını görmendir.”

Bu söz üzerine yabancı çıktı gitti. Ben epeyce bir müddet kaldım.

Hz. Peygamber (sav) “Ey Ömer, sual soran bu zatın kim olduğunu biliyor musun?” dedi.

Ben; “Allah ve Rasulü daha iyi bilir.” 
deyince şu açıklamayı yaptı:
“Bu, Cebrâil Aleyhisselam'dı. 
Size dininizi öğretmeye geldi.” 
Hadîs-i Şerif  (Müslim, İman 1)



2 yorum:

  1. BU GÜZEL PAYLAŞIM İÇİN ALLAH RAZI OLSUN
    SİZİ ZİYARETE GELDİM
    BENDE BEKLERİM
    ALLAHA EMANET OLUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun Hosgeldınız ben de sızın Blogunuza ugradım coknbegendım cok hos bır bloguınuz varmıs ben de takıpteyım ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin