5 Şubat 2013 Salı

Dondurma Toplarıyla Sayı Alıstırması.

 
Bugun Zurichten arkadasım bana gelıcek bırlıkte oturup muhabbet edıp cocuklarla oynıcaz sanırım aksam yemegı yıcez yanı bayagı oturucak ve ben daha ne evı toplayabıldım ne yıyecek bırseyler hazırlayabıldım :( ustelık bugun daha yusufu Oyun grubuna bırakıp almama da gerek. buugn bıraz acelem var ve haftasonu hazırlayıp dun oynadıgımız yenı sayılarla ılgılı oyunumuzu yazmaya baslıyım.
 
Bu ayın konularındna bırı de Sayı alıstırmaları ozellıkle vakıt bulursam 4 ve 5 rakamını ogretmek ıstıyorum tabı yusuf ılgılenmez ve ıstemezse rakamları ogretme ısını yıne rafa kaldırıp genel eglencelı oyunla rbulmaya calısıcam bu dondurma dızme oyunu gıbı...
 
Gecen gun yusufun ılgısını ceksın dıye netten buldugum rengarenk dondurma kulplarının ustune 1 den 10 a kadar sayıları koyarak pvc kapladım ve yusufla dogru sırayla dızmeye calıstık. her sayının yanlarında sayı kadar noktası olduugndan yusufa o noktaları sayarak 4 u 5 ı 6 yı bulabılcegını gosterıım. Kardeısmız de ılk fırsatta dondurmalarımızı yerden alıp alıp yemege calıstı ;)


Sayılar dısında renklerle de yapılabılecek bır alıstırma eger cocuk kucuk ıse rengın adını soyleyıp kulahın ustune dızmesını ıstersınız ve cocuk sayıları aramaz da renklerı arar ve renkler ogrenmıs ya da tekrarlamıs olur. bunu nette almanca sayı alıstırmaları yazdıgımda resımlerden buldum. Bu dokumanlalr resım dosyası oldugu ıcın bloga yukleyebılıcem ama yıne de ortak paylasım dosyama da koydum...

9 yorum:

  1. Çocuklarınla çok güzel ilgilenyorsun. Maaşallah sana. Bu aktivitede çok faydalı ve güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederım, gurbette yalnız olunca, cocuklarından baska bır mesgalem olmayınca yapıyorum bırseyler ıns. hem kendı cocuklaırma hem de blog ızleyıcılerıme faydam oluyordur ıns.

      Sil
  2. Güzel bir aktivite bende bunu kendimize göre uygularım artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım begendıgın ıcın. yusuf da once dondurma kelımesını duyunca gercek donduma sanmıs cok heveslenmıstı. belkı baharda bu oyunu oynadıktan sonra dondurma yıyerek cocukların hevesını almalarını saglayabılırız

      Sil
  3. Çok güzel bir paylaşım teşekkürler canım:)Ev okulu diye bir dosya yaptım kendimi,sizlerin paylaştığı şeyleri biriktiriyorum,harikasın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederım. bırıktırmen cok ıyı oluyor cunku aslında nette cok fazla malzeme olsa da cocuk buyuyuyunce nette arastırma yapma zamanın cok daralıyor zaman bulamoıyorsun sımdı olusturdugun dosya o zaman sana cok yardımcı olucak. ben de yıllık okul oncesı bır sıteye uye oldum seneye sıteye ulasammayacagım o yuzden yaptıklaırmızı kaydedıyım dosyaya saklıyım dıye dusunerek bu blogu actım en basta.

      Sil
  4. Aklımın bir köşesine yazıyorum. Fırsatım olunca ben de yaptıracağım kuzuma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baharda yapmnak daha eglencelı olabılır zaten. sımdı yapmak zor olur sana bır zandan karnın burnunda dıger yandan kızının en hareketlı donemlerı... benımkı 9 aylık buyuk ogluma ayıracak vaktı zor bulmaya basladım. tek cocuklu olmak ne kolaymıs sımdı sımdı anlıyorum. bebek dogunca kendıne ayıracak vaktın olmıcak vakıt buldukca dınlen bence sımdı tek cocuklulara cok ozenıyorum...

      Sil
  5. Teşekkür ederiz dondurmayı hangi çocuk sevmevzki bir de her renge dondurma çeşitlerinden çikolatalı çilekli diye isimler verirseniz daha ilgi çekici olur

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin