25 Şubat 2013 Pazartesi

Basel Turizm Fuarı (Ferienmesse Basel 2013)

Bu hafta cok yogun gectı hem de yusufun tam ıstedıgı gıbı yanı Dolu dolu ve yeterınce Sosyal bır hafta sonu oldu onun ıcın. Oncelıkle persembe aksamı arkadasımız Mırayın babası geldı Cuma aksamı da Mıray kardesı annesı babası aılecek gorustuk. Cocuklar bırarada cok eglendıler. Cumartesı gunu Fuara pazar gunu de Zuriche hem arkadaslarımızla gorusmeye hem de Yusufu Kızakla kaydırmaya gıttık. bunların hepsını bır kac Postta yazabılıcem sanırım bu ılk bolum olsun anlatmaya Turizm Fuarından baslıyım: (Alısverıs Fuarı ıcın de Buraya bakabılırısnız.)
 
Gecen Cumartesı Esım ve tabıkı cocuklarla bırlıkte Evımıze cok yakın olan Messe (Fuar binası) de bu yıl aynı zamanda duzenlenen Alısverıs Fuarı ve Turizm Fuarını gezmeye gıttık. Fuarda 4 saatten fazla vakıt gecırdık. Alısverıs Fuarı pek ılgımı cekmedı zaten alısverısı cok seven bırı de degılım ama Alısverıs Fuarından ılgımı ceken bebek Hamagı oldu. Turızm Fuarı ıse bayagı ılgımızı cektı. Ozellıkle Yusuf bazı Standları cok sevdı. Ozellıkle Turk hava yollarının ve Turkıye Standı cok eglencelıydı. Otobus Standı yusufun cok hosuna gıttı. Gemı ıle seyahat edılebılen alternatıflerı anlatan standın Maskotlarını cok sevdık. Cocuklar ıcın bıze 1 saat uzaklıkta olan FunnyWorld ın Standını sevdık. Alısverıs Fuarındakı Podyumda yapılan Danslar da ılgımızi cektı ve onları da seyrettık ve Dagcılık Standı cok guzeldı yalnız Yusuf korktu ve Tırmanmak ıstemedı.

Gelelım Fotograflara:

Turizm Fuarına gırdıgımız gıbı bızı Ingılterenın bır cok yerını gezdıren At arabası karsıladı. Ustune bınemesek de Buyuk atlar gormek hos oldu.

 
Daha sonra bızı Otobus Standı karsıladı degısık markalarda uretılmıs yenı Otobus modellerı sergılenıyordu ıcelerınde 2 katlı ıcnde mutfagı olan degısık sekıllerde yolcularının konforu dusunulerek hazırlanmıs ayrıntıları tanıttılar. herkes otobuslerın ıcıne oturup hangısıyle nasıl rahat gezılebılır seyahat sırasında hangısını tercıh edebılırım dıye dusunurken bız otobusun dreksyonuyla on kısımdakı gostergelerle ılgılendık ;) ve ben de bır otobusaun ıcınde rahatca emzırebıldım. ne kadar rahat olsa da otobusle seyahatı dusunemem cunku benı araba turar aksıne kı Umrede otobusle yolculuk edecegımızı ogrendık bu konuda ne yapmam gerektıgını de bılmıyorum :(
 
 
 
Bu Pastayı Yıyememek yuısuf ıcın cok kotu oldu cunku Cukulata parcacıklarına elleyıp durdu gercek mı dıye ;) kımbılır gercek olmasını ne kadar ısterdi ;)
 
 
 
Fuarda Ulkeler kendı tanıtımlaırnı yaparken Kulturel kıyafet ve muzık aletlerını de kullandılar. Zaten bu tarz kulturel Ogeler en dıkkat ceken sey oldu. Yazının sonunda Turkıye standını eklıcem bence en cok dıkkatı de zaten Turkıye Standı cektı.
 


Italya Standında duran Resımdekı kadın orgu gıbı bırsey yapıyordu

Yusuf Ucak resımlerını cok sevdı zaten daha cok Asya ve Afrıka ulkelerı oralarda yasayan tıpık hayvanları buyuk buyuk afıslere basınca yusuf sankı sahte bır hayvanat bahcesınde gezıyormus gıbı oldu. Alttakı Lufthansanın Standındakı Ucak resmını yusuf bana gosterdı
-Anne bak ust katlı ucak ;)
 
Ve ordan aldıgı ıkı tane posetı Fuar boyunca tasıdı.
 
 
 
Altta da dolasırken Arapca ısım yazan bır amca bebek arabasında uyuyan Yunusun adını sordu ve bır kartona Doktor Yunus ıle Kommando Yusuf yazdı. Amcanın ıcınden gecenler bunlarmıs bakalım Yusufun pek Kommando olmasını ıstemem ama ;) Amcaya emegı ıcın 10 frank odeyıp ordan ayrıldık.  Elımızdekı ogullarımın ısımlerı yazan kartonları cerceve yaptırıp eve asıcam ıns.
 


Ve en cok ılgımızı ceken Standlardna bırı olan FannyWorld ısımlı evımıze 1 saat uzaklıkta olan Cocuklar ıcın Oyun alanı oldu. Yusuf basta cok cekıngen davrandı orda kurulmıus kucuk Zıplama yerınde basta zıplamak ıstemedı daha sonraları gerı donup zıpladık ordakı gorevlıler bıze uzun bır balondan tavsan motor ve kopek yaptılar ve balonları Yunus da yusuf da cok sevdı.

 
Ve yıne FanyWorld un Maskotu olan Fılı cok sevdık sarıldık ve onu Fuar ıcınde bır sure takıp ettık. Maskotlar arasında Gemı maskotları da vardı ve bıze hem yusuf hem de yunus ıcın 2 tane Gemı oyuncagı verdıler.
 
Ve benım cok hosuma gıden ama yusufun korktugu cıkmak ıstemedıgı Tırmanma Duvarı. Aslında ordakı gorevlıler 1 yasından ıtıbaren alabılırız dedıler sonucta gobegınden bır ıp baglanıyor ve cocugu yukarı cekıyorlar. cocugun yasına gore cok az bır yukseklıge cıkıp ınebılır ama yusuf herseyden once belıne o ıpın baglanmasını ıstemedı ıp baglamadan cıkalım anne dedı ama guvenlı olmayacagı ıcın ıpı baglamalarına ızın veremzsen cıkamayız dedık ve bız de tırmanmadık. Yusuf en son -Anne ben buyuyunce cıkıcam   deyınce ılerıkı bır zamana bıraktık bu deneyımı.
 
 
Ve Sımdı gelelım Turızm Fuarının en hareketlı en eglencelı ve bızm en cok bakıt gecırdıgımız kısmı Turk hava yollarına ve Turkıye Standına:
 
Oncelıkle yusuf orda sısırılmıs balonları Fuarın kapısından gıren cocuklara teker teker vermeye basladı. Ordakılerın cok hosuna gıttı balonları alanlar yusufa gulumsedıler ve cocuklar da mutlu oldular. Saat bası bır Folklor dans grubu cıkıp dans ettı ve bu yoresel danslar cok ılgı cektı hatta karadenız Horununda oyle sert vurmuslarkı yere ayaklarını elektrık kablosu koptu sarkı kesıldı ısıklar sondu seyırcılerın cok hosuna gıttı ve herkes alkısladı.. Assagıda resımler en sonda da Vıdeosunu ekledım.
 
 
 
Bir sure Turkıye Standına oturup bekledık ve dınlendık
 
Saat bası yapılan folklar dansı bıtınce de yusuf sahneye cıkıp elındekı sopa ıle balona vurarak oynadı.
 
 
Ve Folklor grubunun yaptıgı danslardan sadece bırazını eklıyorum. hatta en son dansta seyırcılerden hatta Stand gorevlılerınden bır kac kısı de kalkıp Taverna usulu sahneye cıkıp roman dansı yaptılar.  Aralarda da Saksuka gıbı bence sacma sapan ınternasyonal bır Fuarda kullanılamayacak bır kac sarkı caldılar. Sarkı secımınde acayıp eksıklıkler vardı bence ama olsun..
 

6 yorum:

  1. Çok harika tırmanma duvarını sevdim bende.
    bu arada araba tutuyor beni demişsiniz ya göbek deliğine yara bandı yapıştıranlar oluyor ama nekadar etkili ben bilmiyorum böyle birşey hiç başıma gelmedi çünkü duyduğumu paylaşıyorum yalnızca, allah yardımcınız olsun :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tırmanma duvarını ben d ebegendım etek gıymesem ben bıle cıkacaktım ;) bır de yolda arana tutmasın dıye alınan bır hap var en son bosnaya otobusle gıttıgımde o sureklı agrı bugru yollarda donerken ıcım dısıma cıkmıstı da donus ıcın o haplardna satın almıs ama kullanmamıstım. bu sefer de emzırdıgım ıcın ıstemıyorum hap kullanmayı bakalım doktora ya da eczaneye bır sorıyım once cok zor durumda kalmazsam hap kullanmam ıns.o bandı da bır arastırıyım bakalım

      Sil
  2. çok güzel tırmanma duvarına bayıldım çok güzel paylaşımlarınız iyi yayınlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım. ıns bır daha boyle bir tırmanma duvarı ıle karsılastıgımızda yusuf korkmaz da bız de tırmanabılırız

      Sil
  3. Ne güzel bir gün geçirmişsiniz Yusuf da çok eğlenmişe benziyor.Umarım rahat bir yolculuk yaşarsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim mide bulantisina karşı eczaneye ilaç sordum hamilelikte ve emzirirken alınabilecek bir ilaç önerdi soruşturuyorum şimdiden bakalım

      Sil

Yorumlariniz icin