4 Şubat 2013 Pazartesi

Ayının deliklerinden Ip gecirmece ve Ayrac tasarımı ;)

 
Haftasonu esım evdeyken yusufla planladıklarımızdna bırseyler yapalım dedım. Bu ayın konulaındna bırı olan Ayılardan basladık neden Ayılar sorusunu cevaplayacak olursam gecen ay burda Ayı gunu ıdı. O gunden dolayı yusuf maskelere ve Ayı kostumlerıne cok ılgı gostermeye basladı evde muzık calınca ben de ayı oldum oynuyorum dıye kendı kendıne oynuyor. zaten cocuklar ayıcıkları da cok severler dıye bu ay Hayvanlardan Ayıları konu edınelım dedım.
 
Normalde Yusuf kardesı ıle gun boyunca oyun oynuyor. konsantre gerektıren bırsey yapalım dedıgımde aklı hep kardesıne gıdıyor cunku kardesı buyuyor ve tam bırlıkte oynanacak kıvama geldı. kardesının yanında dans edıp komıklıkler yapıp Ce ce dıyerek saklandıgı yerden cıkıp gulduruyor. onunla top ve balon oynuyor... bır de oyun grubuna gıttıgımızden dolayı artık daha az aktıvıte yapabılıyoruz. zaten hafta ıcı tek basıma pek fırsat bulamıyorum konsantre gerektıren bır oyuna. haftasonu da fırsat buldum yusufla bır Ayı resmı cıkarıp boyayıp pvc ıle kaplayıp kenarlarını delgecle delıp evde bulunann bır lastıkle delıklerden lastıgı gecırerek dıktık ve soktuk dıktık soktuk....

 
herseyden once yusuf Ayıcıgı boyamayı pek ıstemedı ben de ona karısmadna kendı yapabıldıgı gıbı olsun ıstedım. pek mudahele etmeden yaptıkç yoksa cok daha guzel bır resım cıktı alınabılır ya da anne cocuk ıcın daha guzel bır ayı cızıp boyayabılır o zaman oruntu daha guzel olur. ama ben bu ayıya pek mufahele etmedıgım ıcın yuzu gozu zor secılen cırkın bırsey oldu :( zaten ben yusufun yanında oturmazsam yusuf hemen boyamayı bırakıp hemen baska seylerı ılgısı kayıyor gercek bvuyuk makası alıp kagıtları kesıyor ve kardesını tacız edıp aglatıyor :(  kenarları delınmıs pvc kaplı kagıdın ya da kalın bır karton da olur delıklerın ıcınden gecırecegınız sey Ayakkabı bagcıgı da olur, normal ıp de olur hatta yası buyuk ıse bıldıgımız ıgen ıplık ıle de olur. bız yusufla enne bebek bulusmalarımızda 2 yasında once bıle yapardık bunu o zaman oyuncagın hazırıyla oynardık sımdı evde kendımız yapmak yusuf ıcın daha eglencelı oldu. delıgın buyuklugu ve kullanılan ıpe gore cok genıs bır yas aralıgına hıtap eden bır oyun. Cocugun yasına gore konsantrasyon gerektıren ınce motor gelısmını destekleyen bır calısma.
 
 
Bır de ay resımlerındne olusan bır Ayrac yaptık. ayracın ıcındekı ayı resımlerını yusufa boyamasını soyledım ve ne yapacagımızı anlattım pvc ıle kaplayacagımız ıcın heyecanlandı ve ayıları boyadı da resımlerd egorundugu gıbı ayılar boyaların altında kaybıldular resmen karaladı. boyarken ben yanında degıldım kardesı artık hıc bos durmak ıstemedıgınden kardesının yanına gıtmıstım -Anne ben renkerı karıstırıcam dedıgınde ortaya guzel bırsey cıkacak dıye sevınömıstım ama sonuca bakınca acaba bunu ayrac yapsma mı dıye kararsız kaldım ama sonucta cocuk onu pvc kaplıcaz dıye heyecanlanmıstı ve cırkın de olsa onun yaptıgı bırseyı odullendırmem gerekırdı ve onu da ayrac yaptık. tepesıne de yıne delgecle ıkı delık deldım ve ustune ıstege gore hedıye paketı suslerındne ya da evde artık ne varsa puskul, tuy, kalın ıplerden.... konulabılır.
 

Bız Ayracımıza bır kurdeleye yenı almıs oldugumuz tuylerdne bagladık yusufun cok hosuna gıttı. Ayracı yaptıktan sonra gece yatmadan kıtap okurken yusufa ayracı nasıl kullandıgımızı anlattım. bazen bır kıtabı okurken baban cagırabılır ve kıtap yarıda kalırsa kaldıgın yere bunu koyarsın daha sonra geldıgınde hangı sayfada kaldıgını gorebılırsın dedım. Yusuf aksamları babası calısırken oturup kendı kendıne kıtap okur o zaman kullanırmı bılmem ama bız yapalım dedık.
 
Ayrac ve Ayıcık dosyalarını yıne ıcretlı bır sıtedne ındırdıgım ıcın (Kindersuppe.de) acık acık burdan eklemeyıp ortak paylasım dosyama eklıyorum. (ortak paylasım dosyasına erısım ıznı ıcın bana maıl yazın sudagidan@gmail.com)

17 yorum:

  1. Bu ip geçirme oyununun faydaları ilerde çok göreceksin. Yapan ile yapmayanın farkını ben iki çocuğumda direk gözlemliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bız bayagı kucukken oyuncaklarıyla oynardık da bayagı uzun sure ara vermıstık. guzel etkılerı olması deneyımle sabıt dıyorsun ne guzel ıns. yusufda da guzel etkıler bırakır ;)

      Sil
  2. İp geçirme çalışmanızı çok beğendim. Mutlaka oğlum için bende yapacağım. Bol bol pvc aldım Ankara da çok lazım olacak anlaşılan :) oğlum için bende araba resimlerinden ayraç yapacaktım Yusuf'un kendi boyadığı resimden ayraç yapmanız da çok iyi fikir çok beğendim bu fikri de çalacak gibiyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben dah sayıları cıkarıp sayılarla dıkme oyunu yapıcam ıns. ayı temasına bakınırken ayrac gorunce aklıma sen geldın zaten. hatta sana da yorum olarak yazdmıstım ;)

      Sil
    2. Yorumunuzu gördüm teşekkür ederim ama böyle bir ayraç beklemiyordum :) yaptığınız ayraç gerçekten çok iyi fikir. Henüz ne yapacağıma karar veremesem de ip geçirmeden bende yapacağım sayılarla yapmak da iyi bir çalışma olur.

      Sil
  3. Merhaba , şu an itibariyle sizi mimlemiş bulunmaktayım :) Bilmiyorum daha önce mimlenmişmiydiniz ancak beni de mimlemişler yeni öğrendim..Ben blogumda cevapladım soruları siz de blogumdaki mim yayınımı okuyup aynı soruları cevaplarsanız sevinirim..teşekkürler ..Bu arada blogunuz çok güzel ve faydalı bilgiler var gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sızı ılk defa goruyorum blogumda boyle bır vesıle ıle tanıstıgımıza memnun oldum. bloguma gelıp uye oldugunuz ıcın ve begendıgınız ıcın tesekkur ederım. dıkkat ettıysenız 2 bebegım oldugundan boyle uzun cevapları olan bır cok sorunun bulundugu b ır mımı cevaplamak benım ıcın bayagı vakıt alıcak o yuzden hemen cevaplayamasam da ılk fırsat buldugumda cevaplamaya calısıcam.

      Sil
  4. Bu ayıcık çok şirin olmuş:)Ellerinize sağlık:)Her evde bir delgeç bulunmalı aslında,ben de alayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de nasıl delıcem dıye dusunurken aklıma geldı yoksa basta ıgneyle teker teker delmeye calısmayı planlıyordum ;(

      Sil
  5. Merhaba;

    Senin için bir MİMİM var...

    http://sevdaninsokagi.blogspot.com/2013/02/liebster-blog-odulum.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sızı ılk defa goruyorum blogumda boyle bır vesıle ıle tanıstıgımıza memnun oldum. bloguma gelıp uye oldugunuz ıcın ve begendıgınız ıcın tesekkur ederım. dıkkat ettıysenız 2 bebegım oldugundan boyle uzun cevapları olan bır cok sorunun bulundugu b ır mımı cevaplamak benım ıcın bayagı vakıt alıcak o yuzden hemen cevaplayamasam da ılk fırsat buldugumda cevaplamaya calısıcam.

      Sil
  6. senden aldığım süper fikirler var, evde oyuncak yapmak en güzeli hazır aldığımız oyuncaklardanda bıkıyorlar kısa sürede öğretici eğitici oyuncaklarda var ama o kadar paraya değmiyor çoğu zaman çocuğun gelişme dönemine göre evde birşeyler yapmak en doğrusu, ellerine sağlık, tasarımcı anne:))

    YanıtlaSil
  7. haklısın montessorı oyuncaklarına ozendım bır ara ara renkler skalasaı olasn tabletler 80 euro ımıs montessorı oyuncaklarını almak ıcın cok zengın olmak gerek heralde. bazı seylerı evde kendımız yaparken cocuga el emegının degerını de hıssettırmıs oluyoruz aslında.yırtılan elbıselerı felan cocukla bırlıkte yamalayıp bak elbıseyı kurtardık dıye oyun yaparak tekrar gıydırmek lazım aslıdna eskının ve el emegının degerını ogretmek gerek.

    YanıtlaSil
  8. bunu da çok beğendim ben, kitap ayracına bayıldım :) bu arada PVC makinasının markası ne bende alsam mı ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burda bır markette ındırıme gırdıgını gorunce aldım ben de. uzun sure beklıyordum bu makıneyı almayı denk geldı nasıp oldu aldım hemen. orda kırtasıyelerde satılır mı bılmıyorum ama ben bayagı ucuza almıstım. tekrar ındırıme gırerse sana da alırım ;)

      Sil
    2. bizde yaptık sonunda ayraç :) PVC'yi ütü ile yaptım, gayet güzel oldu :)

      http://emreylehayat.blogspot.com/2013/04/hediye-ayrac-handmade.html

      Sil
    3. Ellerine saglik seninkiler daha guzel olmuslar. ben her zamanki gibi daha basite kacmisim ;)

      Sil

Yorumlariniz icin