7 Ağustos 2012 Salı

SSVD (Sezeryan sonrasi Normal Dogum) Hikayem

ilk ogluma sancilarim basladiginda hemen hastaneye gitmistik hastanede henuz acilma olmadiig halde bana sunni sanci verdiler ve sunni sanciyla birlikte acilma baslamadigi icin mecburi spinal sezeryana alindim. daha sonralari anladimki zaten acilma olmadan sunni sanci verilirse doogum yuzde 95 sezeryan ile sonuclanirmis. baktigim anne forumlarinda normal dogum yapmak isteyen cogu annenein de bu sekilde sezeryana alindigini okudum ve dogum sirasinda kendini gozun kapali doktor ve ebelere teslim etmenin bedelini istemedigim halde ameliyata alinarak odemis oldum. bu bedeli odedikten sonra 2. bebegime hamile kaldigimda bu sefer doguma daha bilincli giricem dedim ve oncelikle uygun hastane aradim. arastirmalarim sonucu kendini bebek dostu diye tanimlayan bir hastaneye dogum icin kayit oldum ve kontrollerime gitmeye basladim. hamilelik sirasinda hersey normal ilerledi buyuk oglumun pesinden kosmaktan ne hamileleigim icin kurslara gidebildim ne de oturup karnimdaki bebegimle sakin bir sekilde duygusal iletisime gectim :(

28 nisan cumartesi gunu sabahtan beri ara ara gelen sancilarim vardi. 5 dakikada bir ama hafif sancilardi. aksama kadar bekledim yuruyus yaptim ev isi yaptim. aksama dogru sacilarin siddeti artti. oglumu yatirdim saat 11 gibi hastaneye gittik. nst ye bagladilr sanci gorunuyor ama acilman 1 cm 3 gun sonra bile gelebilir bebek istersneiz burda uyuyun isterseniz evinize gidip uyuyun dedi ebe. ben de madem dogum olmicak eve gidiyim rahat ederim dedim yarin yine gelirim dedim hemsire agrilar dayanilmaz olursa gelin bakariz yine dedi sanki dogum olmayacak gibi konusuyordu. ben hastaneden ciktigim gibi agrilarim siddeti daha da artti ama ne de olsa dogum olmicak diye biz eve geldik eve gelirken yarim paket hurmayi bitirdim doktor normal dogum icin enerjiye ihtiyaicm olacagindan sivi ve sekerli seyler tuketin demisti ben de hurmanin  dogumu kolaylastirdingini daha once okumustum ve yedigim hurmalarin da sancilarimi bir anda arttirmasinda buyuk etkisi olduguna inaniyorum.  eve geldim yattim her gelen sanciyla esimin kollarini morartiyordum resmen, ilk hamileligimde de acilma 1 cm idi ve erken hastaneye gittik diye sunni sanci vermislerdi sezeryana girmistim. yine oyle olmasin diye esim de hastaneye goturmek icin erken diye dusundu ama bakti ben dayanamiyorum hastaneye gitmeye karar verdik. ama benim birak hastaneye gitmek icin arabaya kadar yurumeyi ambulans gelse yattigim yerden kalkamayacak kadar sancim vardi, ama bir sekilde kalkip hastanenye gitmeliydim. yataktan kalktigim gibi alttan bayagi bir kanamam geldi saat 2.40 da esim evden cikarken hastaneyi aradi geliyoruz diye bebek 3.01 de dogdu. hastaneyle ev arasi zaten 20 dakikaydi ama esim hizli gittigi icin hastaneye yetistik 5 dakika gec ciksak arabada dogurucaktim. hatta hizli gittigimiz icin polis bizi durdurdu ama arkada bagiran bir kadin gorunce gec dedi ve biz tekrar bastik gaza :) hastaneye gittigimzde arabadan inip bir tekerlekli sandalye yardimiyla dogumhaneye gittim.

Ebe once pijamamdaki kani gorene kadar ciddiye almadi  yavas davraniyordu. cunku beni daha yeni 3 saat once eve geri gondermislerdi dogumun bu kadar hizli olduguna herkes cok sasirdi. sabahtan beri gelen duzenli sancilar cok kolay gecti  ama son 2 saat cektigim cok fena agrilardi. normal dogumun son anlari bebek cikarken cok dayanilmaz oluyormus. Ben sanci geldiginde bagirirken ebe beni yonlendirdi ne zaman ikinmama gerektigini soyledi dayanilmaz agri derken ebeyi dinleyip anlayabilip onun yonlendirmesiyle kendimi kontrol edebiliyordum. hani bazilari der ya "dogum aninda kim ne dedi duymuyordum" diye ben de oyle olmadi ebenin talimatlarina gore ikindim ve zaten 2, 3 ikinmadan sonra bebek cikti. esim yanimdaydi dogum oncesi evde kolunu dogumda da elini morartmistim sikmaktan :) dogum olur olmaz bebegi kucagima verdiler gobegini hemen kesmediler bir sure sonra esime kestirdiler gobegi, bebegin daha gobegini kesmeden ciplak gogsume koydular melegim anne karnindan cikinca aglamadi anne karnindaki ortamdan dunyaya gecerken cok yumusak bir gecis yapti cikar cikmaz 9 aydir alisik oldugu annesinin kokusu ve kalp atislarini duymaya devam etti dogum yaptigim yerde isik Los nerdeyse karanlikti o yuzden melegim isiktan da rahatsiz olmadi. bebegim kucagimdayken esim gobegini kesti ve lokal isik kullanarak dogum siraisnda olan 2. derece yirtigi diktiler. sonra babasiyla bebegi yikamaya gittiler melegim ilk defa yikanirken agladi ve 3 kere de kakasini yapti. melegim 2,800 kilo dogdu, sonrasinda da sutum cok iyi geldi daha hastaneden cikmadan bile cok iyi kilo aldi.

hastanede ebeler vardi yurt disinda bir sorun olmadigi surece doktor dogumu yaptirmaz ebeler bakarlar. ebelik muessesi cok gelismis ve herkes de ebelik yapamiyor. ebeler iyi davrandilar hatta dikis yaparken konusturdu beni ilgimi dagitmak icin. hatta pijamami bile elde yikadi da geri verdi bana.

dogumu genis yuvarlak bir yatakta yaptim ayni evdeki yatak odalari gibi dosenmisti yastiklar yorgan.... odada catal bile yoktu,  yukardan sarkan bir bez de vardi ayakta dogum yapmak isteyenler icin. ben gidip yattigim gibi isterseniz 4 ayak ustune durun dedi ebe ama 2 ikinmamla ciktigi icin dogum seklini degistirmeye vakit kalmamisti. dogum yaptigim hastane bebek dostu bir hastane oldugu icin cok hosuma gitti. Hastanem Lörrach/ Almanyada Snt. Elisabethen Krankenhaus ıdı.

Mehmet Yunusum 38+5 de 29 Nisanda gece saat 3.01 de 2.800 gr 48 cm i olarak normal dogumla dunyaya geldi. ilk oglum 2 yas 3 aylik idi.

Diger SSVD Hikayelerinı okumak için : http://sudagidan.blogspot.ae/search/label/SSVD

54 yorum:

  1. Cok duygulandim okurken. Saglikla buyusun yavrucaklar. Hikayenizi ssvd gruplarinda da paylastiniz mi?

    YanıtlaSil
  2. Sevgili ElfAna, Iyi niyetli temennileriniz icin cok tesekkur ederim. eger siz de ssvd yapmak istiyorusaniz ins. siz de dilediginiz gibi bir dogum yapabilirisniz. hikayemi ssvd face gurubunda paylastim hatta dogum yapacagim gun sancilarimi cekerken nette ssvd yapmak isteyenlerle sancilarin mutevasi hakkinda konusmustuk :) ssvd yapmak isteyenlere face grubunu oneririm.

    YanıtlaSil
  3. grubun adını yazarmısınız

    YanıtlaSil
  4. ben şu an 6 haftalık gebeyim ssvd istiyorum tek korktuğum şey dikişlerin açılması

    YanıtlaSil
  5. facebook da ssvd yazinca hemen bulurusnuz. dikislerin acilmasi Ruptur olan bir arkadasta vardi grupta sezeryan ameliyati gibi acip tekrar dikiyorlar oyle rahmin alinir masada kalirsin gibi sacmaliklara inanmayin. ben yurtdisinda oldugum icin bu kadar rahat bir ssvd dogum gecirdim ama turkiyede psikolojik ve hatta maalesef fiziksel baski bile var Allah yardimciniz olsun

    YanıtlaSil
  6. ya ben zaten öyle birşey duymadım rahim alınır veya masada kalırım diye benim korktuğum dikişlerimin açılması açılırsa normal doğum yapmamın bir anlamı kalmaz ben ondan korkuyorum tek

    YanıtlaSil
  7. Merhaba
    Umarim bu mesajim size ulasir. Hikayeniz bana guc verdi. bende 2009 yili ocak ayinda kizimi sezaryanla dunyaya getirdim. Bebek donmemisti tersti ama daha 10 gunum vardi. Belki o 10 gun icinde donecekti , bilgisizlik, korku beni sezaryana itti maalesef. simdi is tekrar hamileyim. 28. haftamdayim ve ssvd u cok istiyorum Guney Korede yasiyoruz burdada dr larin yaklasimi maalesef Turkiyedeki gibi. Bir umudum vardi aslinda yurtdisi diye ama suya dustu. Dr ameliyat yerimin ince oldugunu ve tehlikeli oldugunu soyledi. karnim suan gerilmis durumda elbetteki ince olucak oyle degil mi? 2 hafta sonra tekrar kontrolum var ve bu konuyu tekrar sorucam. Cok istiyorum normal dogumu kizimda resmen icime oturdu bu olay. Allah ins banada nasip eder. Aslinda hic korkmuyorum. Dogum bana korkutucu gelmiyor ama Drlar hep olumsuz konusunca acaba demeden de duramiyorsun. YEsim

    YanıtlaSil
  8. sanirim bu konuda dogu insani ve bati insani farkli bakiyor. benim de ilk sezerynaim benim bilgisizligim sonucu bir dogu avrupa ulkesi olan avusturyada oldu. 2. gebeligim icin 40. haftani 1 hafta gecerse ve dogum baslamazsa sezeryana aliriz demisleri tamamen dogu toplumu olmasindna kaynaklaniyor cunku teknolojik olarak avusturyanin diger avrupa ulkelerinden farki yok. ama isvicrede almanyada 40. haftam gecerse sezeryana mi alinirim diye sordum doktor cocuk gelene kadar bekleriz o ne zaman hazir olursa sinyalini verir zaten ola ki bir problem olsa farkedilir zaten bati insani daha rahat. eger gercekten ssvd icin riskli bir hamile olup olmadiginizi ogrenmek istyiorsaniz en iyi yol avrupa ulkelerinden birinde muayene olmak bence cunku artik sadece kisisel korkularindan dolayi hamileyi yanlis yonlendiren doktorlari gordukce turkiye ve dogu topluimlarina bu konuda guvenmiyorum. Allah yardimciniz olsun ins. hersey istediginiz gibi olur. bir taraftan da yasadiginiz yerde imkanlar kisitliysa sizin elinizden de birsey gelmez. ssvd olmasa da sikmayin caninizi.

    YanıtlaSil
  9. canım allah bagıslasın oğullarını benım oğullarımın arsında 2yas var buyuk 2010 dogumlu ufaklık 2012 aynı yılın cocukları senınle ılkınde sezaryan oldum suankı aklım olsa asla olmazdım ıkıncıde ınat ettım suyum gelene kadar bekledım suyum gece 3de geldı ben hast gunduz 12de gıttım ve 7 cm acılmm vardı hatta dayanılmaz ıkınma ısteklerı duymama ragmen dr benı sezeryana aldı şimdi 3ye hamıleyım bu sefer hayırlısı olsun yıne deneyecem bakalım ıst ssvd dr bulmak cok zor varsada cokkk para ıstıyorrlar ınan bunun için bıle yurt dısında yasamayı ısterdım

    YanıtlaSil
  10. gecmis olsun. tum sartlarn uygun olmasina ragmen doktorlarin senin kendi vucudun ve hayatin hakkindaki kararlarina saygi duymayip seni istemedigin birseye zorlamalarini okuyunca cok uzuldum. bazi seyleri de kismet nasip deyip gecmek lazim sen elinden geleni yapmissin ins. bir an once Doktorlar da hastalarina (ya da annelere) saygi duymayi ogrenirler..

    3. icin Allah yardimcin olsun ins ikiniz de saglikli bir sekilde normal dogum gecirirsiniz. deigin gibi ben okudugum seylerden sonra turkiyede normal doguma cesaret edemezdim sanirim oyle korkutuyrlarki sizin gibi korkmayani da kabul etmiyorlar maalsef.

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar her sezeryan isteyen doktora güvenmeyin ben ilk çocugumda doguma daha 28 gün varken kontrole gitmiştim dogumun başlamış senin dendi hiç sancımda yoktu 1 veya 2 saatin sonunda açılma üç santimde kaldı bebeginin kalp atışları yavaşladı diyerek sezeryan olman gerek dendi bende ozamanlar 21 yaşında bilinçsiz bir anne adayıydım neyin ne oldunu bilmiyorsunuz aman bebeyime birşey olmasın diye kabul ettim ve kızım dünyaya geldi dogum sonrası çektiklerimi bi ben bilirim kim ne derse desin sezeryan çok zor arkadaşlar 2 hamileligimde normal dogum istedim doktor kabul etmedi karnın yıtılır bebek ölür falanr filanlar sezeryan sonrası normal dogumu ben 3 bebegime hamileyken duydum araştırdım he bu arada doktoruma 3 bebeyimi normal istiyorum diyince güldü bana ben şahsen kardeşimi eşimi böyle bi riske atmam dedi varsa böle biri buyur git bulamazsın dedi benim ilk işim o doktoru bırakmak oldu tabiki özel hastaneydide zaten sezeryan yapıp fazla para almak varken niye benle uraşsınki neyse yılmadım uraştım araştırdım birkaç yerede gittim kabul etmediler bunlardan bitanesi egitim araştırma hastanesiydi olmadı 1 sezeryandan sonra normal yaptıra bşliriz ama 2 sezeryan sonrası olmaz dediler kafaya koymuştum allahın izniyle bunu normal yapıcaktım kimse beni sezeryana mahkum edemiyecekti o kadar gözümü karartmıştımki sancılr başlayınca kendimi odaya kitleyip son çocun gelmesine yakın ambulans çaıracaktım düşünün yani o dereceydim
    hamileligimin 8 ayına dogru o melek insan dr yılmaz güzele ulaştım istanbulda harika bi insan ya bi doktor bu kadarmı harika olur onu anlatmak mümkün deil kabul etti ya dünyalar benim oldu ve dogum anı geldi çattı önce hafif bel ve karın bölgesin de sancılar kendini göstermeye başladı saat 8 gibi sancılar gittikce artı ve 1 45 de kızım dünyaya geldi tek bir dikişimda hi olmadan kızımı normal dogumla dünyaya getirdim çok şükür doktoruma ne slesem azdır ellerinden öpüyorum onu bana bu duyguyu yaşattıgı için çok teşekkür ediyorum ona çogu doktor 1 sezeryan sonrasını kabul etmiyo bu 2 sezeryan sonrası normal dogumu kabul etti minnettarım ona siz anne olacak tüm bayanlara söylüyorum normal dogum gibisi yok arkadaşlar ben 2 dogumuda yaşamış biri olarak söylüyorum bunu allah hepinizin yardımcısı olsun he bu arada bıraktım doktorum vardıya olmaz diyen kızım iyileşsin bi ara götürcem yanına elini öpsün hem oda örensin bizim ülkemizdede çok güzel doktorların oldunu bilsin bulamazsın deyip çok emin konuşmuştu

    YanıtlaSil
  12. paylasımınız ıcın cok tesekkur ederım. ben de zaman bulabılırsem ıns. normal ıle sezeryan arasında gordugum farkları yazmak ıstıyorum tabıkı bence de normal dogum gıbısı yok.

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Bu yorum nasıl silinmis anlamadim acaba oğlum mu sildi anlamadim yorum dikkatsizlik için yorum sahibinden çok özür dilerim

      Sil
  14. e maılımden yanlıslıkla sıldıgım mesajı bulup buraya tekrar kopyalıyorum:
    hanfendi asıl ben size teşekkür ederim bebişimden fırsat buldukca sizi burdan takip edicem hiç bir kadın sezeryana mahkum edilmemeli siz başarmışsınız bende başardım neden dierleride başarmasın allah nasip ederse iki sezeryan sonrası normal dogumu yaptım ikincisinide deniycem kısmet olursa o hikayemide paylaşırım burda allah tüm anne adaylarının yardımcısı olsun siz yusuf ve yunusun annesi kendinize ve meleklerinize iyi bakın allaha emanet olun bende ezgi nisa ve zümranın annesi(:(:

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, her birini normal doğumla yaptığım 3 tane canımın canı evlatlarım var. Normal doğum anlattığınız gibi, sancının başladığı ilk saatler iyi de son yarım saate girince zorlanıyor insan. Ve evet, doğduktan hemen sonra bebekle geçen zamansa muhteşem. Benim ilk doğumum zor olmuştu, 2. ve 3.de daha bilinçliydim. Sancı aralarında ''salaten tüncina' okudum ve çok faydasını gördüm. Hem sancılara dayanma gücüm arttı hem de doğum süresi kısaldı. En son da doğumda 'sümmessebile yesserah' okumanında çok faydasının olduğunu öğrendim. Doğum bekleyen anneler, dünyanın en şanslı insanlarısınız, bunu bilin.
    Yusuf ve Yunus'un annesi, dünya tatlısı evlatlarınızı Rabbim size bağışlasın..
    Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederım deneyımlerınızı paylastıgınız ıcın. ben dualalrı pek bılmıyordum o zamanlar. ama Hurmanın cok faydasını gordum. dedıgınız gıbı ınsan bılınclı olunca hersey daha kolay gecıyor. Allah sızın de evlatlarınıza saglıklı huzurlu ve hayırlı bır omur versın ve cocuklaırmzı Allahın sevdıgı kulları olurlar ıns.

      Sil
  16. merhaba ben yaşadıklarınızı okudum bende ilk çocuğumu özel bir hastahanede sezeryan olarak yaptım daha 4 5 günün vardı düzensiz sancılarım vardı ama açılma yoktu doktor kontrol için çağırıp yatırdı sunni sancı verdi ve sonuç sezeryan oldu tabiki şimdi ikinci bebeğime hamileyim 32 haftalık normal doğum istiyorum ve bu konu hakkında bilgim yok bilgilenip doğuma o şekilde bilinçli olarak gitmek istiyorum ki ilk hamileliğim gibi sonuç sezeryan olmasın bana yardım eder misiniz bu konu hakkında teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sekılde kandırılmısız. ben hep turkıyedekı doktor ve hahstanelerın dıkkatsızlık ve kolaya kacmalarındna sıkayet edıyorum ama benım basıma bu olay vıyanada geldı. ben ılk sezeryanımı vıyanadakı ebelerın tembellgınden dolyı oldum. 2. sını de almanya da yaptım ama ılkı gıbı magdur olmıyım dıye bastan arastırdım ısvıcrede yasadıgım halde almanyada kendını bebek dostu olarak tanımlayan bır hastaneye gıtmeyı tercıh ettım. hastanemden dolayı ve yurt dısında ssvd cok normal ve onenrılen bırsey oldugundna dolayı benım ıcın ssvd yapmak cok kolay oldy herseyden once doktoruna guvenebılmek cok guzle bır duyguymus. sızın ıcın onerebılecegım bırsey yok maalesef cunku turkıyede degılım ve turkıyede bır dogum deneyımlememdım ama facebook da ssvd ısmınde bır grup var ve derneklesmeye kadar ılerledıler bu konularda. ordan cok sey ogrenecegınıze emınım http://www.facebook.com/YusufVeYunusunAnnesi#!/groups/ssvd1/

      Sil
  17. ayy ne güzel hikayen ya.İmreniyorum bazen normal doğuran bayanlara.Kısmet değilmiş biz yapamadık.bakalım 2.nasıl olacak Türkiye şartlarında anında sezeryan olacağı kesin.Sezeryanda beter bişey korkuyorum çok.Normaldende çok korkuyorum:)) ama böyle hikayeler okudukça benin neyim eksik bende yaparım diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederım. benım sartalrım daha ıyıyıdı elh. turkıyede olsaydım bana da ssvd yapmama ızın vermezdı doktorlar. Normal dogumdan korkma ben psıkolojının bu dogum anında cok etkılı oldugunu anladım. butun gn duzenlı gelen kasılmalarım hastaede NST ye baglanır baglanmaz bır anda duzensızlesmıstı de benı eve gondermıslerdı. hahstanede olmanın verdıgı psıkolojı ayrı. hamılelıkte bır sıkıntı yoksa son ana kadar evde beklemek bu acıdan daha ıyı hastane ınsanın kımyasını mı bozuyor artık normal sartlar bozuluyor galıba.

      Sil
  18. çok güzel yazmışsınız, ilgiyle okudum. benim de küçük oğlum doğduğunda büyük oğlum 2 yaş 3 aylık idi. :))) ne tesadüf! benim ilk doğumum normal, ikincisi sezeryan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım cocuklarımızın yas aralıkları aynıymıs haklısınız guzel bır tesaduf olmus.

      Sil
  19. Merhaba, Gun sayiyorum ben de :) 38 hafta 1 gun olduk bugun.. ilk bebegimi ben de sezaryen ile dunyaya getirdim... Bir Bati avrupa ulkesinde.. ama cok ugrastilar normal dogum icin.. haklarini yiyemem... simdi baska bir Bati Avrupa ulkesindeyim... herseyimiz normal doguma gore planlandi... hersey yolunda simdilik.. son kontrolumuz iki gun sonra.... cok okudum, cok arastirdim, ben de bebek dostu bir hastanede karar verdim kayit islemlerimi yaptirdim... siz ve sizin gibi dogum yapan annelerin hikayelerinden cok cesaret aldim.... hayirlisiyla insallah ben de bebegimi yakin zamanda normal yollardan dogurup kucagima alirim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebegınızı saglıkla kucagınıza alırsınız ıns. ıcınde bulundugumuz ımkanlar cok degerlı bence. sız de benım gıbı sanslısınız. herseyı guzel dusunun guzel gecsın. Kolay dogal bır dogum olur ıns. saglıklı bır sekılde bebeıgnızı kucagınıza alırsınız

      Sil
  20. merhaba bende 39.4 haftalık hamileydim saat gece 11:00 gibi sancılarım başladı suyum ya da nişan denilen kanama gelmedigi için biraz evde beklemeyi tercih ettim sabah 05:00 gibi artık dayanamadım kontrollerimi oldugum özel hastaneye gittim açıklıgım 7 cm olmuştu beni nst ye bağladılar gittiler ama bi önlük vs giydirmediler zaten o sancıyla bizimde aklımıza gelmedi böyle olucagını düşünmemiştik hiç o kadar araştırdım birde 1 saat sonra artık titremeye ve istifra etmeye başladım yakınlarım doktora kızarak çağırdılar dr. açıklıgımın 10cm oldugunu söyledi ama halen suyum gelmemişti suyumu kendisi patlattı ve beni ıkındırmaya başlattı 3 ıkınmadan sonra çocugun kalp atışları düştü bebek sıkıntıya girdi diye hemen sezeryana aldılar ben hep normal dogum istemiştim herşey normaldi o kadar sıkıntıdan sonra bence bebek dogardı uğreşmak istemedi şimdi 2. çocugu allah nasip ederse 3 yıl sonra düşünüyorum ve ben normal doğum dan yanayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ins 3. sunu saglıklı ve en dogal bır sekılde kucagınıza alabılırsınız

      Sil
  21. Ben de sizi okuyunca cok umutlandim.bende de kizimda 3 gun sanc cektigim .acilma olmadihi icin.bir de doktorum hic bir iyne felan yapmamisdi.su gelir gelmez sezeryana aldi.ikinciyi ssvd istiyordum.o da siddetli preeklampsi yuzunden sezeryan ikinci bebegi kayb ettik.kizima kardes isdiyoruz.bu seferde de denicem.bizde de zor bakü de hic bir doktor buna yaklasmiyor.allahdan umit kesilmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sabır versın. Baku ve cevre ulkeler maalesef bu konuda yıne Turkıye gıbı tavır taknıyorlar. Allah yardımcınız olsun ıns. gonlunuze gor ebır doctor ve hastane bulabılırsınız de ıstedıgınız gıbı normal dogum yapabılırsınız

      Sil
  22. Bir kizim var.acilma olmadigi icin doguramadim.aslinda evde sancim oluyodu hastaneye vardigimizda hic bir sanci olmuyodu stressden. doktor
    acilma olmasi icin hic bir sey
    yapmadi.su geldi.ve sezeryan.kizim oldu.emzirdim.1 yil 3 ay regl olmadim.meger 2 bucuq aylik
    hamileymisim.zar zor sutten kestik.ve 8 aya kadar her sey normal
    gidiyordu.birden bire her sey kotuye gitti.siddetli preeklampi .1 ay hastahanade yatdim.cok kotu
    gunlerdi.akilli doktorum)) suyum
    geldikden 3 gun sonra sezeryana
    aldi.oglumun kafasini kesmis.bir de cocuk infeksiyon kapmis (tabi bende
    yok ).5 saat sonra bedeni
    taslasmis.ben gordugumde iyiye benziyordu.amma dihilmis 3 gun yasadi.acimi bir ben bilirim.iki yil gecdi.acaba ne zaman hamile kalmaliyim.. bilmiyorum..hic bir sey bilmiyorum....nasil olacak..allahim yol goster

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet eylesın. ne kadar zor bır deneyım oldugunu tahmın bıle edemem tabıkı

      Sil
  23. Wukur edin ne olmuw sezeryan olmuwsa bebiwleriniz yaninizda ya...allah hic kimseyi evladiyla sinamasin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazımda sezeyan olmak konusunda kucultucu bır ıfade kullandıgımı sanmıyorum cunku benım ılk oglum da sezeryan ve bır zahmetını gormedım ama Normal dogum yapmak daha guzel tabıkı bunun aksını de kımse ıdda etmez heralde. Dogum seklınız ne olursa olsun hersey kaderden oteye gıtmıyor hıcbır can ne bır sanıye fazla ne de az yasamaz Ama ıste o Can meleklerımızden bırı olunca acısı tarıf edılemez heralde

      Sil
  24. Dogru .kardesim .sozum sana digildi.bir anne icin cocugunu saglikli kucagina almak dunyadaki en buyuk mutluluk.ister sezeryan.ister normal.ikisi de kendince zor.amma bebek icin her seye deger.allah senin de cocuklarini her turlu seyden korusun.benim kizim aysunu da.bana kotu gunlerimde en buyuk destekçim kizim oldu.sanki kendimi kotu hiss etdigimde anliyordu beni.gelip beni opub-kucakliyib sebebini bilmedigi halde teselli ediyodu.iyiki kizim var.o durumda insani kimse anlamiyor.ister kendi annen .ister esin ve s.kendimi suçlu gibi hiss etdirdiler.sanki her sey benim elimdeymis gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insanın her sartta yanında olcaak kısı yıne cocukları oluyor. Allah cocuklarımıza saglık sıhhat versın acılaırnı gostermesın sıze Rabbım sabır versın

      Sil
  25. MERHABA ACABA HANGİ HASTANEDE DOĞUM YAPTINIZ ÖGRENEBİLİRMİYİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdısında oldugum ıcın yazmamısım. Almanya Isvıcre sınırı Lorrach snt. Elisabethen Frauenklinik. buarlara yakın olanlara kesınlıkle onerırım

      Sil
  26. aysunun annesi8 Kasım 2013 16:41

    Bende cocuklar dusuk kilolu doguyor.en buyugu 2.600. Fakat dikiw izlerinin kalinligi az .sizde nasildi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebegin kilosunun dusuk olmasi normal dogum icin daha iyi. Size eger face adtesiniz varsa facebook da gruplarda ssvd diye arayarak ssvd grubuna bakmanizi oneririm orda deneyim sahibi daha cok anne var

      Sil
  27. merhaba hem iade_i ziyarete geldim hemde ssvd hikayenizi çok merak ettim çok güzeldi... Maşaallah size ve yavrularınıza... Teşekkürler ve Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldınız o zamanlalr yenı acmıstım blogumu acemılık zamanlarım oldugundan pek guzel yazamamaısım. Allah sıze de nasıp eder ıns

      Sil
  28. Çok güzel bir hikaye. Benim bebeğim dönmedi, sezeryan oldum. Ha zaten çok da korkuyordum normal doğumdan. Ama bu yazıyı okuyunca özendim resmen. Çok güzel bir deneyim yaşamışınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıns sızın sonrakı doğumlarınız daha da kolay geçer. ben de normal doğudan korkuyordum ve doğum sancılarını sadece kasılma zannederek daha acılı ağrıların gelecegını zannediyordum. ısın sırrı Hurma ve sancılarını evde beklemek oldu galıba ;)

      Sil
  29. Ben de SSVD düşünen bir anneyim. Ilk oğlumda 42. haftada henüz doğum başlamadığından, suni sancı işe yaramadığından sezaryen ile sonuçlandı ve Londra'daydık. Bu doğum İsviçre'de olacak ve burada 42. haftaya dek bekleyeceklerini zannetmiyorum. Hurma aklımda bulunsun. Diğer SSVD yazılarını da okuyacağım.

    Bir sorum: önceki dikişle ilgili problem oldu mu? Olabilir diye duydum çünkü. Bu konuda bir önlem almış mıydınız?
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelikle bu kadar gec cevap yazdigim icin cok cok ozur dilerim. Benim ilk dogumum da viyanada benzer sekilde sezeryanla sonuclanmisti. ikincisi icin biraz daha temkinli davrandim diyebilirim. biz baseldeydik fransa ve almanya sinirinda idik. Isvicredeki arastirma hastanesine gidip oyle buyuk bir hastanede bir Hasta olmaktansa almanyada buldugum cocuk dostu bir kadin dogum kliniginde Insan olmayi tercih ettim :) Ben Lorrachta kucuk bir klinikle konustum ayni zamanda viyanada da doctor kontrollerime gittim. Viyanada ilk dogum yaptigim yerde 2. dogumum icin 42. haftadan sonra artik beklemeyiz demislerdi ama lorrachtaki hastane haftanin onemli olmadigini cocugun herhangi bir sikintisi yoksa istedigi kadar kalabilecegini soylemislerdi. O kucuk hastaneyi secme nedenim biraz da bu yuzdendi. Buyuk hastaneler rakamlar atakiliyorlar sizin kisiel durumunuz degil dosyanizda yazan rakamlar daha onemli oluyor maalesef. Benim almanyada dogum yapma sansim vardi ve Almanya Isvicreye nazaran istatistiklerde daha cok ve basarili ssvd yaptigi ve yakind aiyi bir hastane buldugum icin sansliydim. Yine de Isvicre Turkiyeye nazaran cok daha iyi bir secenek ssvd icin. Isvire de ssvd yi destekliyor ama dedigim gibi dogum yapacaginiz doctor ve hastaneyi onceden iyi secin. ozellikle size standart bir rakam gibi mi bakiyorlar yoksa herseyiyle ozel ve farkli gelisebilecek bir insan olarak mi bakacaklar dogum siraisnda buna dikkat edin derim.

      Diger sorunuz icin rupture riski ile ilgili cesitli kontrollerde her soru sordugumda doktorlar cok da onemsemediler hem cok olasi bir sey degil hem de boyle bir durumda bir sezeryan ameliyatina benzer bir islem ile halledilebilecegini soylediler.

      Benim ilk dogumumdan bir sure sonra dikisimin bir bolumu cok agrimisti ve bir gun hic yuruyememistim doktora gidene kadar duzelmisti ve doktora gitmekten de vazgecmistim. cok daha sonra kontrolde bahsetmistim onemli olmadiigni ordaki dikisin daha hassas olmus olabilecegini soylediler onemsemediler. 2. Dogumumda da ayni seyi sordum doktoruma bir problem olabilir mi diye. Lorrachdaki doktorum da cok onemsemedi bu tarz agrilarin normal oldugunu bunun ruptur habercisi olmadiigni soylemisti. Bence korkmayin. Ins bebeginizi saglikli bir sekilde ssvd ile kucaginiza alirsiniz

      Sil
  30. Sitenizi uzuuuun bir zamandir takip ediyorum.ama ilk defa yorum yaziyorum.benim ilk dogumum normal idi ikincisi ise mecburen sezeryan oldu.kismet olursa ucuncusunu normal istiyorum.size sorum ise su olucak ssvd yapmak icin arada belli bir yil olmali mi?yani benim ucuncu dogumumla ikincisi arasinda bir bucuk yil olsa yone ssvd yapabilir miyim?yoksa en az 2 yada 3 yil mi gecmesi gerekiyo?bu arada ben bir balkan ulkesindeyim.dort gozle belki buralara gelirsiniz diye bekliyorm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım yorumunuz ve blog arkadaşlığınız ıcın. Ins 3. su ıstedıgınız gıbı normal olur. Eger herhangı bır sağlık sorununuz yoksa ve herseyın normal gelıstıgı bır hamılelıgınız varsa Almanya, ısvıcre ve avusturyada sıze mutlaka normal doğumu onerırlerdı. Arada 1.5 sene olması engel olmazdı. Balkanlardakı doktorlar nasıl yaklaşır bılemem. Doktorların nasıl egıtım adıgına gore ve sağlık sıstemıne gore degısebılıyor. Ins en kısa zamanda bosnaya gelmek ıstıyoruz da bakalım... Hayırlı sağlıklı bır doğum dılıyorum sıze.
      denız

      Sil
    2. Merhabalar..Ben de Bosna hersk te yasiyorum.ilk dogumum bebegin ters olmasi nedeniyle sezeryan oldu.ikinciye hamileyim normal dogum yapmak istiyorum.yorumunuzun ustunde bir hayli zaman gecmis acaba normal dogum yapabildiniz mi?Bir balkan ulkesinde yasiyorum deyince merak ettim.Bende bu konuda arastirma yapiyorum

      Sil
  31. Bende 22 yaşında bilinçsizce sezeryana alındım oğlum 7 aylık ken ikinciye hamile kaldim şimdi iki aylik hamileyim doktor ssvd nin ancak iki yıl sonra yapmamın mümkün olduğunu şimdi sezeryan olması gerektiğini söyledi ama bende normal doğumu çok istiyorum bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun yenı evladınız da. Aslında türkiyede aradan 2 sene gecmıs olsa da 3 ya da 5 sene gecmıs olsa da sıze benzer sekıllerde cevaplar vereceklerdı doktorlar. Facebook da ssvd dıye bır grup var. orda ssvd yapan annelerın ıstatıstıklerı, hıkayelerı, ve bu konud abır cok bılgı var. Bır de aktıf ssvd yapan ya da yapacak olan anne ya da anne adayları ıle konusabılırsınız hatta grupta doktorlar da var. Oraya bır goz atmanızı tavsıye ederım. Herseydne once benım soyleyebılecegım tek sey ssvd yı destekleyen doğal doğum taraftarı bır ebe ya da doktor bulmanız. Eger doktorunuz sıze destek vermez ve psıkolojık olarak sızı telaş ettirecek tavırları olursa bu doğumunuza da mutlaka yansır.

      Sil
  32. Merhaba ben de iki dogumumda sezaryan ilk dogumum enfeksiyon var diye sezeryana aldılar ikincisi de ilki sezeryan diye aldılar ben ise mevlam nasip ederse inşallah uçuncu dogumumu normal istiyorum bana istanbul içi bi hastane oneren olurmu acaba bende ne yapim sonuna kadar evde sancımı çekeyim şuan küçük oğlum 3 yaşında ne kadar bekliyim acaba normal doğum için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah bagıslasın evlatlarınızı. duyduğum kadarıyla artık eskısı gıbı ssvd ye karsı doktorlardan toptan bır karsı çıkma yokmuş. en azından ssvd ısteyen anneler bılınclendıkce doktorlar da artık asla dıyemıyorlar. Bıraz da daha 'olur yaparız ama' ıle başlayan cümlelerle ama dan sonra gelen kelımelerle korkutmaya çalışıyorlar. Bu durumda korkarak bır doğuma gıtmek endıselerle bırlıkte sancı çekmek hıcbır anneye ıyı gelmez. ssvd yı destekleyen doktorlardan bırını bulmanızı tavsıye ederım. eger evde ebe olacaksa ve hastaneye yakınsanız sonuna kadar sancıları evde beklemek psıkolojık olarak sızı rahatlatır ve doğumu kolaylastırabılır ama yıne de eger sızı destekleyen ve doğum sırasında psıkolojınızı de düşünecek olan guvendıgınız ebelerın bulundugu bır hastanede doğum yapmak cok daha ıyı olacaktır

      Sil
  33. acaba hangi il, hastanede ve doktora gittiniz. Ben iki sezeryan doğum yaptım. ikinci bebeğim 3 aylıkken vefat etti. üçüncüsünde de sezaryen olurum diye düşünürken yazınız bana umut oldu. ikinci doğumum üzerinden 6 ay geçti ne kadar ara vermeliyim normal doğum için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Allah bağışlasın yavrunuzu. 2. Meleğiniz için de Allah sabır versin.benim doğumlarım arasında yaklasık 2, 2.5 sene oldu.
      Kusura bakmayın telefonum tamirdeydi bugün geldi size de geç cevap yazıyorum. Ben 4 doğumumu da başka ülkelerde yaptım. Ssvd ile ilgili Facebook'ta ssvd grubunda çok fazla bilgi bulacaksınız.mutlaka araya bir göz atın. İl il Ssvd yi destekleyen doktorlar listesi bile var.

      Allah yardımcınız olsun, Allah gönlünüze göre bir dogum ve sağlıklı bir Bebek nasip eder ins


      Sil

Yorumlariniz icin