30 Aralık 2019 Pazartesi

Bu sene okudugum Kitaplar

Bu sene Bloga cok fazla yazı yazamamama karsın aslında bu sene cok verımlı gectı. Sımdı de tum seneyı burda yazamayacağım ama aklıma gelenlerı sırayla farklı baslıklarla not edecegım.

Bu yayında okuduğum kıtaparı yazıp sonrakılerde de dıger meselelere degınecegım.

Bu sene buyuk oğlum çocuk kıtaplarını okurken ben de onunla bırlıkte aynı kıtapların orjınal versyonlarını okudum. Endulus konulu kıtaplara devam ettım ve genelde tarıhı ıcerıklı ya da dini bıyografık kıtaplar okudum. Bu sene bir tane sıır kıtabı ve 2 tane tiyatro eseriokumusum. Almanca ve İspanyolca olmak üzere yabancı dılde 3 kitap okumusum. Efendımızın hayatını konu alan bir kıtap okumuşum kı hedefım her yıl en az bir sıyer kıtabı okumaktır ki bu minimum hedefi gerceklestirmisim.

Gelelim listeye: Bu sene boyunca okuduğum 48 kıtap hakkında bılgı edinmek ısteyenler kıtapların ustune tıklayabılırler. Cogu kitap hakkında yorum yazamamışım ama ilerleyen zamanlarda yazmayı düşünüyorum.

Klasıklerden başlayalım: Toplam 28 tane Klasik kitap okumusum

Türk Klasikleri:


Otuz Bes Yas - Cahit Sıtkı Tarancı
Cemile - Orhan Kemal
Bereketli Topraklar üzerinde - Orhan Kemal
Hay bin Yekzan - İbn Sina ve İbn Tufeyl

Yabancı Klaskler:

Don Kisot 1 - Miquel Cervantes
Don Kisot 2 - Miquel Cervantes
Yüce Sultan - Miquel Cervantes
Orman Kitabı - Rudyard Kipling
Tom Sawyer - Mark Twain
Huckleberry Finn - Mark Twain
Adem ile Havvanın Guncesi - Mark Twain
Secme Öyküler - Mark Twain
Dönüsüm - Franz Kafka
Sato - Franz Kafka
Dava - Franz Kafka
Till Eulenspiegel (Almanca) - Elke Leger
El Principito (İspanyolca) - Antoine de Saint exupery
Momo (Almnca) - Michael Ende
Öfke - John Osborne
Gulliver'in Gezileri - Jonathan Swift
Son İbn Sirac'ın Serüvenleri - Chateabriand
Emile - J.J. Rousseau
Ben Robot - İsaac Asimov
Hedef Beyin - İsaac Asimov
3 Robot Yasası - İsaac Asimov
Oliver Twist - Charles Dickens
İki Sehrin Hikayesi - Charles Dickens
Yabancı - Albert Camus

Kurgu dışı 3 edebiyat kitabı okumuşum

Yasanmıs Siir Don Kisot - Roger Garaudy
Don Kisot Dersleri - Vlademir Nabakov
Klasikleri Nicin Okumalı - İtalo Calvino

Bilimsel 2 kitap (Okudugum bilim Dergilerini saymıyorum):

Alice Kuantum Diyarında - Robert Gilmore
Bilimin Tiranlıgı - Paul Feyerabend

2 Kisisel Gelisim Kitabı

Prokrastineysın - Timothy A. Pychyl
Zengin Baba Yoksul Baba - Robert Kiyosaki


Ve son olarak okudugum Tarihi, Dini, ve Biyografik İcerikli 13 diğer kitap

Mekkeye Giden Yol - Muhammed Esed
Yolların Ayrılıs Noktasında İslam - Muhammed Esed
Dijital Cagda Müslüman Kalmak - Nazife Sisman
Zamanın Kıymeti - Abdulfettah Ebu Gudde
Hz. Muhammed - Karen Armstrong
Hz. Muhammed - Tolstoy
Cadılıgın Tarihi - Lois Martin
Endülüs Muslumanları - Mehmet Özdemir
Reconquista - Lütfi Seyban
Nemrut Dagında İlahlar Arasında - Eleonore Dörner
Seyir Defterleri - Cristof Kolomb
6-8 Ekim Olayları - Muhmmed Kahraman
Kitaplardan Korkan Çocuk - Susanna Tamaro

Bu sene toplam 48 kitap okumuşum kı bu da haftada bir kitap demek oluyor. Ne az ne de fazla dengeyi bulmuşum elh.

Allah okuduklarımız ile Amel etmeyi nasip etsin....

2 yorum:

  1. Merhaba. Önce son cümlenize kocaman bir "amin" 🤗
    Klasiklerden çok az okudum bu sene. Seneye devam ederim artık. Listeniz ne güzel.
    İyi seneler 🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tesekkurler. Ben de oglum araciligi ile basladim klasikkere. Size de iyi okumalar ve mutlu yillar

      Sil

Yorumlariniz icin