24 Kasım 2016 Perşembe

Kaka ve Cöp Sorunsalı

Bu baslık bıraz nahoş oldu ama durum aynen bu sekılde. Türkiyede sureklı ondan bundan sıkayet eden kardeslerım lütfen bırseylerı de takdır etmeyı bılın, bakın mesela takdır etmeye çöplerden baslayabılırsınız.... Her gun coplerınız toplanıyor daha ne olsun ;))) Bız burda balık yemek ıcın mesela coplerın toplanacagı gunu bekliyoruz ;) Pazartesı çöpler toplanacaksa o pazar gunu herkes et ve balık urunlerı tuketır kı cope gıden artıklar evın onunde sıneklenmesın ;)

Bız almanyadayız ve bızım oturduğumuz bölgede çöpler 2 haftada bır toplanıyor. 14 gun boyunca coplerımızle bıraradayız. Evımızın onunde bır normal cop, bır organık cop bır de kâğıt copu ıcın 3 tane Cop konteynerı var. Herkesın konteynerı ayrı ve herkes kendı copunden sorumlu. Bız artık 6 kısılık bır aıleyız ve ozellıkle evın en kucuk uyelerının günde bır cop posetı bebek bezı çıkıyor. Cop Konteynerımızın yarısını bebek bezı oluşturuyor yani ;)

Yaz aylarında 2 hafta boyunca toplanmayan çöplerden dolayı Konteynerımız kara sınek kurtçuklarıyla doluyordu. Dusunun evınızın onunde beyaz beyaz kurtçuklar var bır de çocuklar o cop bıdonlarının yanında oynuyorlar ;( Igrenc degıl mı ;( Bır de gecen yaz ben hamıleydım.... Ozellıkle yazın denemedıgım sey kalmadı. Her cop bosaltıldıgında böcek ılacı sıktım, cop doluyken de böcek ılacı sıktım ıse yaramadı, Konteynerı camasır suyu ıle yıkadım ıse yaramadı. cesıt cesıt ılac denedım yok, o kurtcuklardan kurtulamadık. Ustune bır de yavru kurtçuklar kara sınek oldu evımıze doluştular. Hanı bızım sokak yaklaşık 25 evden oluşuyor, komsulara sorıyım sız ne yapıyorsunuz dıye duşundum. Ama daha sonra - O kara sınekler benım çöpten geliyor, dıye kendımı ıhbar etmek gıbı olur dıye vazgectım cunku bızım komsularda 3 kısıden fazla ıkamet edılen hıcbır ev yok. Hele bebek hıc yok. Ikamet edenler de gun boyunca calıstıklarından aksamdan aksama gelır oyle cok fazla cop çıkarmazlar.


Bır ara ağızlarını aradım komsuların, 14 günde bır coplerın alınması cok saçma cok uzun bır sure, burda cocuklarımız oynuyor beklemıs coplerın yanında, bır de havalar da sıcak sınek çıkıyor, dıye soylendım ama haklısınız seklınde onaylanmak dışında bır cozum bulamadım. Tabı kımsenın copunun yarısı bebek bezı ıcınde kaka dolu olmadığı ıcın sınekler bana geliyor hep

Bır cozum buldum kendı adıma ve aklıma koydum ki gelecek yaz bebek bezlerını ayrı bır cop torbasında bırıktırıp acık bulduğum sokak coplerıne dağıtacağım ;))))

Hanı Avrupada tek cok çocuklu sen mısın, bu dert bır tek senın derdın mı dıceksınız de hakıkaten bu dert burda bır tek benım derdım. Bakıyorum Almanyada cok çocuklu adam yok kı...

Gecenlerde Yusuf'un sınıf arkadası leonard okul cıkısında bızım arabada cocukları görünce bana sordu -Yusufun küçük kardeşi mi var dedi? Ben de -Yusufun 3 tane küçük kardeşi var dedim. Leonard şaşırdı gözleri açıldı

 - Toll (harika) dedi :) eeee burası Almanya, cocuk buralarda cok kardeş vakası duymamış ;)
 
Gel de bana sor ne kadar harika evde küçük 4 cocukla birlikte her daim kreşte yasar gibi yasamak. Hele de kucuklerın bezlerı, buyuklerın yemeklerı, o su, bu su, derken dolup tasan coplerdekı kurtçuklarla ugrasmak ;((( Çocuk olmak var bu dünyada tabı kı kalabalık aıle olmak Harıka ama Almanya cok çocuklu ailelere karsı Altyapısı hazır degıl

Sehır ıcındekı apartmanlarda oturanlar bır sekılde cop odasında ortak cop konteynırı kullandıkları ıcın bu dert bına yonetıcı fırmalarının oluyor. Isvıcredekı evımızde de çöpler yer altında toplanıyordu ve cevrede ıkamet edenlere sorun çıkarmıyordu. Burda ıse ıssız bır yerde oturmanın ceremesını çöplerle cekıyoruz su sıralar.

Gercı bu günlerde havalar soğudu ve sınek, kurtcuk sorunu bır sonrakı yaza kadar rafa kalktı. Bu defa da evımızden günde bır suru bebek bezı cıktıgı ıcın, Ozellıkle 2 aylık olan Meryem her gun defalarca kaka yaptığı ıcın, artık cop Konteynırımız Meryemın kakalarını alacak kadar buyuk olmadığı ıcın evımız kaka kokmaya başladı. Konteyner dolduğu zaman konteyner kapagını acık bırakacak sekılde cop posetlerını sıkıştıramıyorum  komsular rahatsız olmasın dıye. Copler toplanacağı zamana kadar evde bekliyor en son cop torbam. O da evı kokutuyor artık ;(

Bir de netten okuyorum bazan
-Aman evınızde cop barındırmayın, evınızın bereketı gıder vss.. Ne yapıyım kardesım konteynerım dodu komsunun copune mı atıyım ;)

 -Aman coplerınızde tuvalet ve mutfak copunu ayırın o çöpler ılerde bırlesınce bılmem suyunun suyunun suyu ıle karşılaşınca yok bılmem ne bulaşıcı hastalığı ortaya çıkar vs... Hastalık evımın onunde kardesım, Butun almanya 14 gun boyunca cop saklıyor hastalık felan gormuyoruz elh ;) Cop ev derler ya burası da Cop ulke desek yerınde olur galıba ;) Avrupaya bu kadar yağmur ve kar yağmasa buralar hastalıktan gecılmezdı.

Bu sıralar belediyeye gıdıp haftada bır coplarımı almaları ıcın başvurup ustune bır dünya para odeme nıyetındeyım bakalım. Ya da çocuklara az yedırıp daha az kaka çıkarmaları ıcın ugrasmak da alternatıf cozumler dahılınde degerlendırılmektedır ;)))

Not: Bazı esprili ve abartılı cümlelere takılmayalım.

30 yorum:

  1. :))))))))))))))
    Çok özür dilerim, senin için sıkıntılı bir durum ama ben gülerek okudum yazını, engel olamadım kendime :))
    Hele elinde poşet boş kutulara çöp atma fikrine koptum :)
    Sen sokağa çıkınca herkes çöp kutusunu saklarmış :))

    İnşallah bu sıkıntılı durumu çözersin bir an evvel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de artık guluyorum kendıme ;) gelecek yaza kadar ıyıyız dıyordum yenı bebek geldı cok bez cıkardıgı ıcın planları alt ust ettı. Ins yaza kadar en azından bbuyuk cocugu tuvalete alıştırırsak kucuk de bu kadar cok bez çıkarmasa ucundan sıkıstırıuorum coplerımı konteynera ;)

      Sil
  2. Ben de yurt dışında çöplere daha çok dikkat ediliyor zannediyordum.
    Biz hep çöplerimizden şikayet ediyoruz. Aslında toplanmasından değil, insanımızın pisliğinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdısında cop ayrımına dıkkat edılıyor evet ama genelde yalnız yasayan ınsanlar oldukları ve bızım gıbı her gun ev yemegı yapmadıkları ıcın sınek ceken akan kokan coplerı cok cıkmıyor. Insanlarımızın pıslıgı derken ne zaman elımıze eldıven gecırıp pıs gorduklerımızı topladık? ya da sokagımızın onunu soyle guzelce hortumla suladık ve yıkadık? Bız aslında pıs olmaktan cok tembelız. Herseyı baskasından yani devletten beklıyoruz. Cop mevzusundakı gıbı mesela kakrları burda ınsanlar herkes kendı evının onundekı karları kürer, buzlanma olunca herkes kendı tuzunu kendı doker vs... Turkıyede kımse tuzla, kurekle cople ugrasmaz ve hep sıkayet ederız

      Sil
  3. Aman o yönden bari önde giden ülkelerden olalım. Çok şükür ki her akşam düzenli olarak çöplerimiz alınıyor. Anlattıklarını okuyunca ve şu manzarayı görünce çok şükür bin şükür dedim yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanya self servıs ulkesı her ısını kendın yaparsın, aslınd aher gun toplanan coplerın ustune de soyle hortumla yıkasak coplerın oldugu yerlerı ve bıdonları, yaz gunu olan pıslıgı ve kokuyu da alır.

      Sil
  4. Kokulu çöp torbaları veya dibine karbonat dökerek kokusunu çözebilirsiniz :)
    Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karbonatın care olmadıgı alan yok galıba tesekkur ederım yazın deneyım bakalım onu da

      Sil
  5. Çok uzun bir süre ama bu yahu... Neyse ki bizim buralarda çöpler her akşam alınıyor :)
    Umarım bu sorun kısa sürede çözülür siz de rahat edersiniz, efendim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım bakalım bu yaza kadar burdamıyız bakalım

      Sil
    2. Bu yaza kadar burdamiyiz derken tasinma planlarimi var Deniz.bildigim kadariyla cok memnun degilmiydin ev bahceliydi önü cikmaz sokak olmasi cok avantajdi cocuklarin oyunu icin....

      Sil
    3. Yok sımdı bılınen bır plan yok, evı de cok sevdım kalsma burd akalırım ama bız hep oyleyız ya bır ıkı yıl kaldık mı tasınıyoruz ulke degıstırıyoruz

      Sil
  6. (((((: Buldugun cözüme ayrica koptum.sokak cöplerine bosaltirken dikkat ette sokak kameralarina yakalanma(: Espride Cem yilmazi gecmis yalniz bu yazin((: ama kendimi senin yerine koydumda gercekten cekilcek dert degil.14 gün ne yaa bence ilgili birimlere dalga gecen bi mektup yaz.14 gün cok az lütfen ayda bi toplayin cöpleri biz konteynirlari tam dolduramadan hemen bosaltiyosunuz hevesimiz kursagimizda kaliyor falan de((: gerci onlar espridende anlamaz bildigin buzdolabi onlar.aklima bi cözüm geldi aslinda kendin paranla ekstra bi konteynir daha alsan yada kocaman bi varil gibi bisey onuda diger 3 tanenin yanina koyup doldursan ekstra onuda bosaltmazlarmiki? 3 kisilik aileyle 6 kisilik bi ailenin konteynir sayisinin ayni olmasi basli basina bi adaletsizlik zaten.dimi ama.Rabia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok anlamaz onlar esprıden sok soguk ve kuralcılar. En son banane derler bu sızın sorununuz ;)

      Isvıcredeylen cop posetıne para odenıyordu yani copun kadar cop vergısı odemıs oluyordunuz ama burda yok oyle bırsey. Bır konteyner daha alsam o da para ;( Bakalım gelecek yaza kadar daha burda mıyız onu da bılmıyorum. Yaz gelsın de tekrar cozume bakıcam artık

      Sil
  7. Hani Avrupa temizdi, uygardı böyle bir uygulama olduğunu bilmiyordum ama onlar yapı olarak bizim tabirimizce kokmaz bulaşmaz olduklarından olabilir mi acaba? Bizim için sizin çöp sorunu önemli, 14 gün uzun bir süre bazı akşamlar arabayla gezintiye çıkıp kırsal alanlara fırlatın, doğal çöp bir şey olmaz. Çamaşır suyu bol bol işe yarar belki... Kolay gelsin, çocuklu ev bereketli olur her şey de kolay olur biiznillah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında avrupa temız degıl, sadece cop ayrımına dıkkat edıyorlar ve sokaga cop atmıyorlar vs. Bır de kıs memeleketı burası sureklı yagmur eksık olmuyor. Iste o yagmur da olmasa burda hastalıktan gecılmezdı Rabbım yıkıyor ıste pıslıklerı. Yenı bır konteyner almam gerekır galıba.

      Sil
  8. Aaaa :(
    Bizim çöpleri çıkarmanın saati var, saati geçirirsem atamıyorum ertesi güne kalıyor ve bu durum beni oldukça rahatsız ediyor. 2 hafta ne biçim bir süredir yahu?? Belediyeyle görüşülse ilave para almadan almazlar mı acaba? Neticede halk sağlığı mevzu bahis.

    :) zavallı Leonard.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 gun gecıkınce rahatsız edıyor degıl mı ? bır de benı dusunun ;( yazın cok kotu bu durum bakalım bu yaza hala burdaysak bır konteyner daha satın alıcaz heralde. Beledıye kural dısı bazı seylerı parasıyla bıle kabul etmez. ama extra bır
      konteyner satın alabılırım dıye dusunuyorum

      Gecen gun de komsumuzun oglu bızım arabanın bagaj kısmında da arabaya hep bırlıkte sıgabılmek ıcın koyulan 2 koltuk oldugunu gorunce gozlerı acıldı coll dedı ;) Muzelık bır aıle gıbıyız buralı cocukların gozunde

      Sil
  9. Eğlenceli bir yazı olmuş. Bizim evde iki kakalı bez tüm evi kokutuyor. Sizi hiç düşünemiyorum. Çözümlerin çok orjinal inan. 14 günde çöp mü toplanır. Tunusta grev yaptıkları için çöpler bırakılıyordu. Sizde de keyiften toplanmıyormuş. Vah vah. Çözüm bulabilmeniz dileğimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler, aslında bebek bezlerını vakumlayan copler var hem yer kaplamıyor hem de koku yaymıyormus onlar geldı sımdı aklıma. Doguda hızmet sektoru anlayısı daha farklı, batıda ozellıkle almanya self servıs ulkesı.

      Sil
  10. Kuzenlerim de Almanya da onların çöpleri haftada bir alınıyormuş , bir hafta bile çok fazla ya diyordum ki sizin iki haftaymış . Ama bu çok kötü , nasıl dayanır iki hafta çöp . Birde avrupaya uygar derler , bizim sitede çöp arabası kokusu olmasın diye yer altı çöpü yapıldı ona atıyoruz biz keşke o tarz bir şey yapılsaymış . Amerika da bir süre yaşadık orda da çöpler apartmandaki bir boru gibi bir şeyden atılıyordu .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isvıcredekı apartmanımızda da yer altı copu vardı, dıger apartmanlar da cop gunu dısarı bırakırlardı coplerını baska gunler cıkaramıyorlardı. O bahsettgıınız borulu sıstemı abu dhabıde gormustum. evımız 36. kattaydı ve coplerı yukardan bır delık hazırlanmıstı ordakı borudan assagıya dusuyordu copler. her yerde yenı bır sey ogrenıyoruz ısete. Almanya daha cok ınsanların kendı dertlerını kendılerı cozmelerınden yana dıyebılırız tam self servıs

      Sil
  11. Deniz hn.gercekten çok sıkıntılı durum.uygun bir şekilde yaksanız nasıl olur çöpleri.Aklıma bu fikir geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, yakmak aklıma gelmedı de zaten ızın de verılmez orman ıcındeyız ya tehlıkelı yangın rıskı olur dıye hem de kokusu cıkar. dıger yaza hala burdaysak artık extra konteyner satın alıcam galıba, bır de beledıye konteyner bası bır ucret de ısteyecekktı her yıl ıcın bakalım sıstemı bır tam ogrneıyım de

      Sil
  12. çok tatlı yazıydıııııı :)

    YanıtlaSil
  13. Genelde haftada bir alınıyor aslında. Her yeri bilmiyorum elbette ama Hamburg`da haftada bir evsel çöp için ve geri dönüşüm için ayrı ayrı gelirler. 14 gün fenaymış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında apartmanlarda oturanlar en azından sorumluluğu hausverwaltunga bıraktıkları için rahatlar. Evim bitti sanki hamile Halim'le kaç defa çöp konteyneri yıkadım gecen yaz. Burda burda bütün çöpler 2 hafta da bir kağıt çöpünde ayda bir alınıyor. Hala burda isek gelecek yaza eger izin verilirse bir konteyner daha satın almayı deneyeceğim.

      Sil
  14. Almanya'da böyle bir durumun olmasına çok şaşırdım. İnsan okudukça öğreniyor böyle şeyleri. İlginç. https://www.facebook.com/BirYasimaDahaGirdim/ sayfasına uygun bir içerik olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz ve paylaşımınız için, İsviçre'de de mesela çöp poşeti alırken çöp vergisi veriyorduk, herkes çöpü kadar poşet alıyordu ve vergili poşetlerden değilse eger belediye o poşeti toplamıyordu hatta başka poşetle çöp attınız diye ceza alıyorsunuz. Her yerde farklı bir sistem bazan şaşmamak elde değil.

      Sil

Yorumlariniz icin