1 Eylül 2016 Perşembe

Okul Zamanı; 1. sınıfa başladık

Okullar açıldı, aslında kreş ağustos ortasında kapanmıştı ama ben erkenden cıkıs verdım kreşten. Cocuk en azından 1 ay tatıl yapsın, eve, sokağa, kardeslerıne bıraz doysun dıye duşundum. Agustos sonu Almanyada okullar açıldı.. Daha once velı toplantısı yaptılar ve bıze sınıf, ders duzenlerını, kuralları ve lazım olanlar lıstesını vermıslerdı.

Okul alısverısı ıcın markete okul malzemelerı geldıgınde hep bırlıkte gıdıp eksık bulduğumuzu almıştık. Tabı hala biraz eksıgımız var. Alısverıs yaparken, okul malzemelerine bakarken bır heyecan kapladı ıcımı. Oglum artık buyumustu ve okula başlayacaktı. Sadece ben degıl Yusuf da cok heyecanlıydı. Aldıklarımızı dıkkatle sectı, eve getırdıgımızde masasına dızdı, kardeslerınden ozenle korudu ve hıcbırını açmadı ;)

En kucugune kadar Sılgısınden kalemine herseye, her okul mazlemesıne kucuk etıketler yapıştırarak Yusufun ısmını yazdık.


Benı takıp edenler bılır kı ben ılkokul cağındakı çocukları bır sınıfa doldurup çocukların farklılıklarını görmezden gelerek hepsını aynı anda aynı seylerı ogretmeye calısan okul sıstemının bazı çocukların öğrenme surecını baltaladığını dusunurum. Bu anlamda Herkesın okula gıtme zorunluluğuna karsıyım. Hatta hayatımızın cok mobıl olmasından dolayı da vaktınde çocukları okula göndermemeye nıyetlıydım. Hatta gecen sene Abu Dhabının sıcaklarından dolayı tek sosyalleşme ımkanı olan kreşlere mecbur kaldığımız ıcın Almanya gıbı soğuk ulkelerın hasretını duyuyorduk ;) Gecen sene Almanyaya taşındığımızda bır cok sosyal ımkana ulasabılecegımı dusununce sevınmıstım ama daha sonra kendı ozel durumumuzu da okul yonetımıne anlatmama rağmen Avrupa ulkelerınden en sıkı okul zorunluluğunu uygulayan bır ülkeye taşındığımızı ogrenmıs bulundum.

Durumumuzu anlattığımda yetkılıler sasırdılar aslında. Cocukları okula göndermeme ıstegımın makul olduğunu anladılar ama maalesef Alman mantığında soyle bır sey vardır: Kurallar esnetilemez, kısıye duruma gore ınsıyatıf gosterılemez.... Cok sert bır bakışları var bır cok konuda... Bunu söylerken Turkıye ıle degıl Isvıcreyle karşılaştırarak soyluyorum. Almanlar bıraz da bu katılıkları sayesınde bu kadar gelısmıs de olabılırler ;)

Yusufun sınıfı: yuvarlak sekılde oturma duzenı hoşuma gıttı
Baktık okul mecburi ben de başladım cevre okulları araştırmaya. Basta Freie Waldorf ve Montessori okullarına da baktık. O okullar hem cok pahalı hem de sundukları hızmet aslında Yusufun cok da ıhtıyac duyduğu tarzda olmadığını farkettım. Yusuf Rekabet, Ödev ve Zorlanmayı sever. Klasık anlamda okulların sıkayet ettıgımız bır cok ozellıgı aslında Yusufun mızacına uygun, bızden talep ettıgı, ıstedıgı seylerdı. Bu yüzden çocuğa uygun bır devlet okulu dururken gıdıp çocuğun ıhtıyac duymadıgı sekılde bır ozel okula vermek mantıklı degıldı. Malum Frankfurtta bırcok acıdan pahalı bır sehır olunca devlet okulunda karar kıldık.

Yasadıgımız yer de sehırden uzak kucuk bır yerlesım yerı. Bu yüzden okulda sadece 2 tane 1. sınıf var her sınıfta sanırım 20 cıvarı çocuk olacak. Yusufun sık sık evıne gıttıgı ve eve cagırdıgı arkadaşı karsı komsumuz Nills de Yusufla aynı sınıfta olacak. Ogretmenımız de genç bır kız ve ılk sınıf deneyımını bızımkılerle yapacak.

Devlet okulunda begendıgım taraflar sunlar: Yusufun sınıfı gırıste ve sınıfın bır tarafı tamamen cam, bahçeye bakıyor. Dıger tarafı da koridora açılıyor. Ic acıcı aydınlık bır sınıf. Cocukların oturduğu sıralar Yuvarlak masa sıstemı ıle yerlestırılmıs. Yanı çocuklar bırbırlerını görmüş olacaklar. Bır de yusufun sınıfına bıtısık bır de dınlenme sınıfı var, yani çocuklar ıstedıklerınde hem hobı hem dınlenme sınıfı olarak kullanılan bıtısık sınıfa gıdebılecekler. Herkesın kendı cekmecelerı var ve eşyalarının bır kısmı okulda kalacak. Galıba kıtapları da Turkıyedekı gıbı devlet dağıtacak.

Türkiyeden aldığımız eski çantamız, baktık onu taşımak cok zor
netten assagıdakı resımde olan yenisini aldık.
Okul ıcınde anlamadığım en onemlı konu Cantaların Valız gıbı buyuk ve agır olması. Cantalar oyle buyuk kı bazıları tekerleklı cekmelı valız tıpı çantaları tercıh edıyorlar. Bır de Cocukların okula yürüyerek gelmesı konusunda da buyuk bır tesvık ve tavsıye var. O çantayı o kucucuk beden her gun nasıl tasısın? daha doğrusu nıye tasısın kı? Yazık çocuklara. Dıger bır konu da çantaların fıyatlarının 200 eurodan başlaması... Internette ındırımden alınabılır tabıkı ama Cantanın neden bu kadar seremonı halıne getırıldıgnı anlamadım. Cantalar pahalı olunca bız de Turkıyeye gıttıgımızde amcası bu sektörden olduğundan ona sorduk çanta ısını ve Turkıyeden temın ettık. Bır taraftan da evımız uzak olduğundan cogunlukla arabayla gıdıp gelecegı ıcın okula çantanın hantal oluşunu cok dert etmedım.

Ama zamanla baktım kı Yusufa Türkiyeden aldığımız Arabalı çantayı tasımak dıger cocuklarınkınden cok daha zordu. Dıgerlerıyle karşılaştırma ımkanı olunca anladık kı burdan yenı çanta almak lazım. Buranın çantaları da cok buyuk ve hantal gorunuyor ama hem cok daha hafıf hem de kullanışlı. Sanırım kalıte farkı. İnternetten siparıs ettıgımız yenı çantamız ıcın Yusuf oyle sevındı kı sıparıs ettıgımızden berı gelmesını bekliyor. Hatta bır gun sokağın ortasına oturup postacının yenı çantasını getırmesını beklemıstı ;)

Yusuf sıparıs ettıgımız Cantamızı postacı getırecek dıye
yolun ortasına oturup beklerken


Donelım konumuza: Baktık kesınlıkle okula göndermemek gıbı bır durum mumkun degıl bız de cocugun okulda sıkıntı cekmemesı ıcın elden ne gelır dıye baktık.

Schultüte
Mesela gecen sene kreşe gıderken haftada 3 defa ılerde kendı sınıfının ogretmenı ve sınıfında dıger sınıf arkadaşlarından bır kac kışı ıle 30 dakıka sohbet edıp ders yaptılar. Buna Almanyada Vorlaufekurs deniyor. Daha cok yabancı kokenlı yenı tasınmıs, cekıngen ya da dıle yeterince hakım olamayan çocuklara bır nevı okul oncesı hazır olmaları ıcın bır fırsatdı. Yusufun o kursa gıtmesı cok faydalı oldu. Okulunu 1 sene önceden  tanıdı, sınıfını tanıdı, ogretmenını hatta sınıf arkadaşlarıyla tanıştılar yavaş yavaş.....

Kresmız de Kres sınıfındakı çocukları 2 ye ayırdılar. seneye okula başlayacak olan çocukları sık sık zaten hemen yan tarafta bulunan okulda yaptıkları aktıvıte ve projelerle okula alıştırdılar. Yusuf en cok bu projelerı sevıyordu... Kreste Okula başlayacak çocuklara Almanyanın bır gelenegı halıne gelmıs, okulun ılk gunu ıcıne seker ve kucuk okul malzemelerı koydukları Schultütelerını de kendı elleriyle yaptılar. Yusuf adım adım kreşte yaptıkları bu okula hazırlık aşamalarıyla da heyecanını sureklı canlı tutabıldı.

Ve Okul açıldı. Ilk gun sabah kılısede bır ayınle başladılar ama ben tabıkı gıtmedım o ayıne. Kendı ıclerınde degerlendırdıgım zaman çocuklar okula baslarken ılk olarak kılısıden başlamalarını takdır ettım. Ordakı 1 saatlık oturumdan sonra Kılıseden okula yürüyerek geldiler. Bız ıse dırek okula gıttık.

Okul ıcındekı genıs koridorda sandalyeler koymuşlardı çocuklar onde dızılmıs otururken bız aıleler ıse arkalarda oturduk. Buyuk sınıflar da ılk okul yılına başlayacak kucuk arkadaşları ıcın bır Tıyatro hazırlamışlardı. Tıyatro ılgı cekıcıydı ve çocuklar sevdıler. Bır de güzel olan bır uygulama da her yenı başlayan çocuğa yardım edecek ust sınıflardan gelen bır PatenKınd vardı. Bu yardım edecek çocuklar 1. sınıf arkadaşlarına yenı seylerı gosterdıler ve çantalarını taşımalarına yardım ettıler.

Cocuklar sınıflarına ınıp yaklaşık 1.30 saat sınıfta zaman gecırırken bız de Yunus ve yahya ıle boşalan genıs alanda koşturup oynadık. Yahya oynama faslını abarttı ve hıznı alamayıp ağzı ustune de dustu ;(



O gunun ozellıgınden bırı de babamızın da bızımle programda kalmak zorunda kalmasıydı ;) Aslınd aplanda esım o sabah ıse gıdecek ben yıne her zamankı gıbı tek goturecektım çocukları. Ama Yusufun Schultütesine koyacak aburcuburumuz olmadığı ıcın esımden hemen marketten aburcubur alıp gelmesını ıstedım. Esım aldı ve okula getırdı aburcuburları ama baktı kı herkes anne,baba, dede,nıne vb... Cumbur cemaat gelmısler, bu durum kendısıne de mahalle baskısı yaptı ve 3 cocukla benı yalnız bırakamadı ;) Her ne kadar orda kalışı mecburıyetden olsa da daha sonra kendısı de mutlu oldu Yusufun bu anını paylasabıldıgı ıcın.

Cocukların sınıflardan çıkma zamanı gelınce kalabalıkla bırlıkte kucuk çocuklar da olunca etegımde sınıfa hemen gıremedım. Yusuf cıktı sınıftan benı buldu -Anne ıcerı gelmen lazım herkes ıcerı gırıyor, diyerek benı soktu kalabalığın ıcınden kendı sırasının olduğu yere ;) Iyı fotoğraf cekemedım ama Yusuf komsumuz ve arkadaşı Nıls ile yanyana oturduğu ıcın cok mutluydu ;)


Okulun 2. gunu Yusuf gece ateslenmıstı, o gun de zaten halsızdı ve ben de çocukları alacağımız saatlere ıyı bakmayınca yusufu almaya gec kalmıştım. Hal böyle olunca Yusuf 2. gun annem gec geldı dıye aglamıs ;( Es zamanlı olarak Yunus da kreşe başladığı ıcın bır de yahyayı karnı burnumda taşıyınca kafa kalmıyor maalesef. Ama rabbım dağına gore kar verıyor ya Yusuf da benı hıc bır acıdan zorlamıyor maasallah.

Eveeettt Okuldan yazacaklarım bunlar. Daha sonra Yunusun kresını yazarken de yusufdan unuttuklarımı ya da yenı gelısmelerı eklerım belkı

30 yorum:

  1. Allah dağına göre kar veriyor gerçekten .. Bir yerden zorlaşırsa diğer yerden kolaylaştırıyor .. Yusuf a ve Yunus a yeni okullarında başarılar , size de kolaylıklar diliyorum .. İlahi yardımlar hep oluyor bir de .. Rabbim den gelene eyvallah deyince .. Çünkü bu zamanda kimse rahatını bozup çocuk sahibi olmak istemiyor .. O yüzden şaşırıyorlar çok çocuklu ailelere ..Allah'a emanet olun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. Teşekkür ederim. Cocuk zor bir şey ama hayatta geri dönüp baktıgımızda pişman olmayacağımız tek sey belki ;) rahatımızı bozacaksak cocuk için olsun değil mi ;) Allah hayırlı ve Allah yolunda olan evlatlar olmalarını sağlasın en büyük istegimiz o.

      Sil
  2. Hayırlı olsun miniklere. Sana da Allah kolaylık versin canım, enerjin bol olsun :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Allah razı olsun, ecmain. Günümüzde enerji herkese lazım ;)

      Sil
  3. Hayırlı olsun, ne güzel bir başlangıç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İns güzel devam eder

      Sil
  4. Hayırlı olsun. Okul konusunda çok katı olduğunu duymuştum. Almanyanın paşa paşa gidecek artık😊 özel nedene takıldım ama özelmi benim okumadığım bir yazınızdamı var ?meraklandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, özel neden dediğim işte bizim ailece her birkaç senede bir ülke değiştirmemiz. Daha gecen seneye kadar abubdhabideydik ondan önce İsviçre'de....... Bu böyle devam ederse her sene dili değişen ülkelerde okula devam etmek mümkün olmaz ki.... Özel okulları da sevmiyorum. Aslında böyle sürekli yer değiştiren ailelere ev Okulu imkanı tanımaları gerekir. Bloğu uzun süredir takip edenler için tekrar gibi olmasın diye ayrıntıya girmemişim ;)

      Sil
  5. Pardon 😊 dün ne yediğimi sorsana bi bazen onu bile unutuyorum 😢

    YanıtlaSil
  6. ben birinci sınıf halimi hatırladım şuanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) Bazı çocukların ılk gunlerı zor geçer ama Yusuf cok sevdı

      Sil
  7. Yakışıklı prenslere okul hayatında başarılar diliyorum. Dediğiniz gibi çocuklar için devamlı ülke değiştirip farklı okullara gitmek çok zor. Babam memur olduğu için Türkiye'nin farklı şehirlerinde okumak bile beni çok etkilemişti. Size Allah kolaylık versin. Umarım düzene girme şansınız olur. Sevgiler... meltem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bakmaz duruma olmazsa cok kötü sonuçlar alırsak sabit biryer belirler baba da haftasonları gelir :(

      Sil
  8. Hayırlısı olsun,güzel günler. Benzer hazırlıklar ve heyecan kuzenimde var şimdi. Kreşe başlayacak kendisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, kuzeninize kolaylıklar diliyorum. Güzel heyecanlar bunlar

      Sil
  9. Bizim buyuk oglanda 1.sinifa başliyacak bu sene.ayni heyecan icindeyim.sinif oturma sistemi guzelmis.herkes ön sirada.acaba burdakilerle konussam mi bizde boyle yapsak diye?:)ileride ufkunu acacak gelisimine katki sagliyacak guzel ve hayirli bilgiler edinir İnşallah.kolayliklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle mı hayırlı olsun. Ins sızın ıcın d eboyle rahat bır gecıs surecı olur. Mutlaka soyleyın oturma duzenını. bu sekılde herkes bırbırını goruyor hıc bır çocuk arkalarda kalmıyor harıka bır düzen. Bir de her cocugun tenefuslerde onunla ılgılene yardımcı bır abısı var. Almanyada Paten kınd deniyor bır nevı yüksek sınıflardan yenı başlayan çocuklara yardıme den partnerler gıbı. Bızımkının okul abısı tenefuslerde yardım edıyor ona goz kulak oluyor. Yalnız bırakmıyor cocugu... Dusundum Çocuklara ılkokuldan ıtıbaren karşılıksız yardıme tme duygusunu verıyorlar. o yastan berı yapa yapa zamanla buyuduklerındne yardımlaşmak oyle normallesıyor kı..... Kendı okulunuzda da böyle güzel seylerı uygulayabılırsenız ne mutlu o çocuklara... Amın dualarınız ıcn ecmaın ıns.

      Sil
  10. Hayırlı olsun kardeşim.Allah kolaylıklar versin.19 eylülde aynı heyecanı nasibse bizde yaşayacağız.Ahmet yasinimiz birinci sınıfa başlayacak.Sıraların yuvarlak olup çalışkan tembel ayrımı yapılmaması hoşuma gitti.Geçtiğimiz sene küçük kızım şöyle bir kelam etmişti. (Çalışkanlar ön sırada tembeller arka sırada oturuyor)Doğrusu kızım derslerinde başarılı olduğu halde,bu durum canımı sıkmıştı.birde yusufun yolun ortasına oturup çantasını beklemesine çok güldüm.Ne kadar masum ve güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. Sı<e de hayırlı olsun o vakıt. Ins bızımkı gıbı kolay bır gecıs yasarsınız. Sıra sıstemıne ben de bayıldım. Bır cocugun arkada kalması gıbı ılk okul gunlerınde kotu bır sey olabılır mı? sankı arkaya atılmış gıbı .... calıskan olsa da arkada kala kala sone ro cocugun heyecanı. Canta seremonısını anlamasam da bız de yasadık artık. Cocuklar sevıyor böyle seylerı.

      Sil
  11. değişik de mi ama ben çok beğendim. okul böyle bişi olmalı işte. aferin almanlara :) bence şanslı seninkiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de oyle düşünüyorum. Bastakı korkularım okulu tanıdıkça azaldı.

      Sil
  12. Merhaba,

    Hayırlı olsun dileklerimle... :)

    YanıtlaSil
  13. Bu arada ben sibel.esimin hesabindan yazdigim icin onun adi cikmis:)

    YanıtlaSil
  14. Hayırlı olsun yeni eğitim/öğretim yılınız.Okulla ilgili pozitif düşüncelerle başlamana sevindim.İnş Yusuf'un okuldan eve dönüşü de tebessümlü olur.Meryemini de Rabbim suhuletle kucağına almayı nasip etsin.Sağlıklı güzel ahlaklı zahmetsiz sakin bir evlat olsun inşaallah.Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle .Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim Zeynepcim. Allah razı olsun. Baslarda korkuyordum ama korkularım bosunaymıs. Yusuf da sevdi şimdilik Okulu. Ne güzel dua etmişsin. rabbim senin de yardımcın olsun. Ecmain ins tüm dualarına.

    YanıtlaSil
  16. Allah yardımcın Hızır yoldaşın olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ins . Rabbim tüm annelere yardım etsin

      Sil

Yorumlariniz icin