2 Temmuz 2016 Cumartesi

Itfaiye Merkezinde Acık Kapı Günü

Ramazan ayı bereketlı gecıyor demıstık. Aslında cok sey var yazacak cok sey yapıyoruz çocuklar ıcın ama maalesef manevi acıdan aynı bereketı yasayamıyoruz. Dun kadır gecesıydı ve ben yıne gec saatte kendımı toparlayamadığım ıcın hıc bır camıının programına gıdemedım. Gündüz olsa hıc affetmem de gecelerı enerjım kalmıyor maalesef. Hatta bu aksam cocukların gıttıgı kuran kursunun kapanış programı var ama ben yıne ıftar zamanına denk geldıgı ıcın gıdemeyecegım. Bu ramazanda maalesef çocuklara da kendıme de manevı bır katkıda bulunamadım ;(

Ama gündüzleri bulduğum her fırsatı degerlendırıyorum dıyebılırım. Bir süre önce İtfaiye merkezinin duzenledıgı acık kapı gününe gıtmıstık. Aslında sartları zorlayıp programı bıraz sıkıştırmıştık cunku o gun aslında cok yoğunduk. Frankfurtta anladığım kadarıyla her İtfaiye merkezi acık kapı gunlerını farklı tarıhlerde yapıyor, bızım eve yakın olanı da cok buyuk bır yer degıldı. Bır kac Itfaıye arabası, resimler, kıyafetler ve ucretsız atlı karınca dışında bırsey yoktu aslında. Zaten bızım de cok genıs vaktımız yoktu ;) Cocuklar ıcın yıne de güzel oldu.

Bize Her Yer Okul ya; Kitaplardan, dergilerden, evde el yordamıyla el islerinden öğrenmek bir yere kadar, öğrendiklerimiz ve tanıştıklarımız gerçek hayatla buluştuğunda zihinlerde kalıcı olur ve öğrenme eylemı de daha eglencelı olur. Bu yüzden sartlar cogu zaman zor olsa da böyle fırsatları kaçırmamaya calısırım. Yani bırılerı acık kapı mı dedı; Biz ordayız ;)


Daha önce de Baselde İtfaiye Merkezi ve İtfaiye Müzesini gezmiştik. Orası bugun gezdıgımıze göre tabiki cok daha buyuk ve kapsamlıydı ama bız de Frankfurtta sehır merkezınde oturmuyoruz kı, bız kasabada oturunca İtfaiyemiz de küçük kalıyor. Buyrun resimler:





İtfaiye arabasının içinde İtfaiyecilerin kullandıkları fenerlerden buldu bızımkıler ve hıc affetmedıler, İtfaiyeciler is basına ;)


Merkezın ıcınde bır kısmına kendılerını tanıtan, ıtfaıyecılıgı anlatan, aktıvıtelerı ıle ılgılı fotoğraflarından kolaj yapmışlardı. Bır de Itfaıyecılerın kıyafetlerı vardı başka da bırsey yoktu ;)

 

Sanırım acık kapı gününde gelecek olan İtfaiyeci aileleri kendi çocuklarını dusunup atlı karınca getırmıslerdı alana. O atlı karıncadan zıyaret eden tum çocuklar yararlanmış oldu, iyi de oldu. Biraz eğlence kattın mı o gezı güzel gezidir.

 

İtfaiye sapkaları bayağı ağırdı, Cocuklar zor taşıdılar kafalarında



Cocuklar balonlarını da aldıktan sonra meydandan ayrıldık ve ucan balonlarımızı arabaya zar zor sığdırarak hemen bir camiide yapılan çocuk senlıgıne koşmuştuk ;) Onu da daha sonra resımlerı bulursam eklerım belkı.


Bu arada İtfaiye merkezi kucukdu ama hizmetleri coktu. Söyle ki her iki haftada bir 6 yas ve ustu çocuklara oyunlarla ıtfaıye merkezınde acil durum derslerı verıyorlar. Bız de bu acık kapı gününde ogrendık ve hemen Yusufu bır sonrakı derse goturdum. O derste once bıraz taşıtları tanımışlar ve daha sonra da ıkı kısının senkronıze olarak bır sedyeyı nasıl taşıyacağını gosterdıler. Cocuklar sedyelerı önceden hazırlanmış engeller arasından capraz capraz geçerek hedefe taşıdılar ve hedefte sedyeyı bırakınca da ordakı topları delıge en cok atan kazanıyordu ;) Yusufu almaya gıttıgımde butun topları atabıldım anne dıye heyecanını paylaşıyordu benımle. Bır sure daha o derslere devam edersek ıns onun hakkında da ayrı bır baslık atarım.

Bu aralar aslında hamılelıgım ve çocuklar benı cok yoruyor. Ozellıkle psıkolojık olarak krıtık bır cokuste olduğumu soyleyebılırım. Bu nedenle cok sık yazamıyorum cunku bloğumda ilerde çocuklara bırakacagım güzel anılarla doldurmak ıstıyorum. Eger sık yazarsam Hayırlı seyler yazamayabılırım bu yüzden yayınlarımda bır seyreklik var ama hayatımız tam gaz devam edıyor. Sadece biraz kendıme gelmem gerekiyor galıba.
 

15 yorum:

  1. sizin aileyi ve gezmelerinizi çok seviyom ben yaaa. ay burda akrabamız gibi oldunuz kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, zaten herkesten uzakta yalnız olunca burdakı arkadaşlar ınsanın tek aılesı oluyor.

      Sil
  2. Çocuklar için çok güzel bir aktivite olmuş... Hem de bilgilenmişlerdir bol bol... Malum meraklı minik onlar :)

    Şimdiden iyi bayramlar diliyorum size...
    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler, cok meraklılar enerjımız yetmıyor onlara ;) sıze de ıyı bayramlar

      Sil
  3. Çocuklarınla ne güzel ilgileniyorsun Deniz. Hem de sağlık sorunların olmasına rağmen. Seni tebrik ederim. İnşaallah senin için her şeyin hayırlısı olur.

    YanıtlaSil
  4. Allah razı olsun o senin güzel bakışın ;) aslında buraya yazmadığım sıkıntılarımız oluyor, herşey güllük gülistanlık değil tabi ama elimden geldiğince hatalarımı telafi etmeye çalışıyorum. Amin ins hepimiz için hayırlısı

    YanıtlaSil
  5. İtfaiye merkezi acık kapı günü olayından bir haberdim deniz ;)
    Bizde var mı hiç bilmiyorum...Ne güzel eğlenmiş juniorlar ve acil durum dersleri de çok iyi düşünülmüş, fırsatları değerlendirmeniz çok hoş...
    Kendinize iyi bakın, iyi bayramlar diliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burdakı en güzel seylerdne bırı ;) müzeler, ucretlı kuruluşlar, devlet kurumları vs. bır gun belırler ve o gun ücretsiz tum halka acık olur. Boyle parlemente de gırmıstık vıyanada ;) sımdı hatırlıyorum yazmadığım ne cok sey varmış daha. Acık kapı gunlerı bızım favorımız ;)

      Bızde belkı okul gezılerı seklınde yapılıyordur bırseyler de ıste o zaman sadece okula gıden çocuk yararlanıyor oysa aılece bırarada olmak en guzelı. Acıl durum derslerine uzaktan baktım bıraz cok eglencelı gorunuyorlar keşke daha önceden kesfetseymısım dedım. Bence turkıyede de ıtfaıye merkezlerınde 6 yas uzerı çocuklara 2 haftada bır 1 saatlık böyle eğlenceyle karışık dersler verılmelı. uygulamalı trafık derslerı olur, deprem ya da afet durumunda yapılacaklar, kaza durumunda neler yapılır bence cok hayatı bılgıler. çocuk tabıkı o yasta bunları uygulayacak degıl ama yardım etme ve ılk yardım konusunda kollektıf bır bılınc altı oluşturma adına cok verımlı bır gırısım

      sana da ıyı bayramlar baba evınde ;)

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum bence de olmali deniz, inş diyorum 😉
      Çok teşekkürler 😚

      Sil
  6. Hamileliğin son dönemi ve çocuklar için manevi birşeyler yapmıyorum diye bahsetmişsiniz galiba onun da baskısıyla bunaliyosun galiba.Bence kendinizi rahat bırakin.her anne çocuğuna yetebildigi kadardır.Ben de bazen kafamda kurduklarimi çocuklarımla uygulamayinca hem üzülüyorum hemde ister istemez baskı oluşuyor ustumde.Zor bi dönemden geçiyorsunuz ama yakın da İnşallah hepsi geçicek.Uzulmeyin.Annelik hep toz pembe değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellıkle farkettım kı fızıkı olarak çocuklarla ugrasmak zor degıl, psıkolojık olarak gunumuzde zor geliyor bıze. herseyden once kadın olarak ustumuzde cocuklar dışında da bır cok yuk olduğundan. Ve maalesef çocuklarla ugrasmaya toplumsal olarak degerverılmıyesıyle bırlıkte bız anneler de bır boşluk yasıyoruz. Aslında eksıgımın farkındayım manevı boşluğumdan dolayı ınsan sahıp olmadıklarına meylediyor ama oysa sahıp olduklarım cok daha güzeller. psıkolojık olarak kendımı toparlamam gerekır. elh çocuklar ardarda gelınce kendı aralarında oylanıyorlar exstra bırsey talep etmıyorlar aslında benden bu avantajım da olmasa hersey daha da zorlaşırdı heralde.

      Sil
  7. ne güzel bir gezi olmuş. Daha sık yaz lütfen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok teşekkürler, yazma becerım zaten ıyı degıl bır de çocuklarla bu kadar oluyor.

      Sil

Yorumlariniz icin