13 Şubat 2016 Cumartesi

Yine Salzburg...

Yaklasık 2 haftadır yoktum buralarda. Bu yılın ılk gezısını yıne Salzburg'a yaptı. Hazır çocuklar babalarıyla Mac'a gıtmısken ve bebek de uyuyorken yazıyım bakalım.

Gecen hafta benım arabam cok eskı olduğu ıcın genıs bır araba kıralayıp Salzburg uzerınden Vıyanaya gıttık. Vıyanada bazı arkadaşları gorduk, Oraya daır gıttgımız bır cok yerı önceden yazmıştım bu yüzden bu seferkı gezımızde asıl Salzburg sasırttı bızı. Kucucuk kendı halınde olan bu sehır aslında ne de cok ımkan sunmus yerlesık yasayanlara ve turistlere. Salzburga daha once de bır cok defa gıtmıstık. Daha öncekı gezılerımızden kalanları Burda yazmıştım. Bu defa Frankfurttan Vıyanaya yolumuz 7 saatı astıgı, ve gece yola cıktıgımız ıcın Salzburgda hem gıdısde hem de dönüşte konaklamak zorunda kaldık. Iyıkı de konaklamışız. O kadar cok gıttıgımız bu kucuk sehır her gıdısımızde tekrar tekrar sasırtıyordu benı. Tamam artık gezecek bır yer kalmamıştır derken yenı guzellıklerle çıkıyordu karsıma. Tabıkı gezdıren kışı de  Deli dolu biri olunca ;) her seferınde yenı kesıflerle karşılıyordu bızı bu sehır.

Bu Postta sadece konuya Gırıs yapıcam. Gıttıgımız her yer ayrı bır dünya ıdı, hele de çocuklar ıcın. Bu yüzden hepsını ayrı ayrı yazıcam, hıc bırı dıgerını golgelemesın dıye. Bu sıralar da Blogla ılgılenmeye fırsat bulamadım. Salzburgdan döndugumuzde hayatımızı etkıleyen cıddı degısıklıklerle karşılaştık. Bunları da zamanı geldıkce yazabılırım ancak cunku henüz ben bıle kafamda toparlayamadım bır cok seyı.


Yol boyunca önde bebek oturuyordu, arkada da ben Yusuf ve Yunusun araba koltukları arasında sıkışarak oturdum. Yıne de cok konforlu ve rahat bır yolculuk oldu. Bebek cok ağlamadı gayet rahattı, çocuklar da yol boyunca ya oynadılar ya da uyudular elh.

Salzburgda kaldığımız arkakdas oyle güzel ımkanlar sundu kı bıze çocuklar ordan hıc ayrılmak ıstemedıler. Hatta evımıze dönerken bıle Anne hep burda kalalaım donmeyelım dedıler ;) Hele de Evin Kedisi bızım oğlanlardan cok cektı ;( Ev sahıplerı degıl belkı ama Kedı gıtmemıze oldukça sevınmıstır heralde ;)


Ilk gun gezı planımız dahılınde eskı sehrın en popüler caddesinden geçerken eskıyı hatırladık yıne. Ozellıkle Ostern öncesı böyle bir Yumurta dükkanı görmek Ostern de yapılan Yumurta Guzellemesıne yenı bır boyut katmış oldu zihnimde. Cocuklar da ayrılamadılar zaten vıtrının onunden.




Assagıdakı Mozart heykelı onunden de geçerken burdan da fotoğrafımız olsun dedık ;)



Arkası sonra.... Ilk fırsatta ıns. Cıktıgımız dagı, Doga Tarıhı Muzesıni ve Oyuncak Muzesını yazacağım.




 

26 yorum:

  1. Vallahi dün blogunuza baktım mail atacaktım "neredesiniz" diye meğer Salzburg'daymışsınız :) Vallahi çocuklar haklı bazı ev sahipleri o kadar iyi bakıyor ki, insanın dönesi gelmiyor :D Miniklere çok sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Razı olsun. Merak etmiş oluşunuz beni cok duygulandırdı aslında. Sanal diyoruz ama bu sahte Dünya'da yakınlık kurabilmiş, birbirini merak edenlerin olması cok farklı bir şey.
      Cocuklar biraz da kediye tav oldular ;) bizden de sevgiler

      Sil
  2. Ooo harikasınız. Demek misafir sizdiniz. Ne güzel ne iyi etmişsiniz, bekliyoruz postun devamını sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. aslında son yazısında bahsedilen misafir biz değildik. Onların misafiri cok maasallah Allah bereket versin.

      Sil
  3. Gezinin devamını merakla bekliyorum. Yumurta dükkanına bayıldım. Çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen geliyor bol fotolu bir post ins.

      Sil
  4. Ben de merak ettim seni. Bi yazayım dedim geldim ki yeni post var:) Yine gezmelerdesin. Bebeği öne koymuşsunuz ya ona şaşırdım ben.Merakla bekliyorum devamini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Razı olsun. Arada ben uzaklaşayım o zaman cunku merak edilmek halimin vaktimin sorulması cok güzel bir şeymiş. :) 3 araba koltuğu birden arkaya sığmıyor Çocuklardan birinin Öne oturması gerek ve burdaki kurallara göre de cocukların en küçüğü yani bebek Öne otrmalıymıs. Mesela emziği düşerse gibi durumlarda Şoför daha kolay mudahele edebilsin diye. Daha Güvenli imiş.

      Sil
  5. Ne iyi yapmışsınız :)) Gezinin devamını okumak için sabırsızlanıyorum :))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. ÇOCUKLAR DAHA İYİ ALGILIYORLAR SAMİMİYETİ GERÇEK SEVGİYİ... büyük harflerr silmiyorum devam. :))) ne iyi gelmiştir şimdi bu gezi onlara da size de bazan akrabalar katlanamıyor çocuklarına insanın Allah razı olsun sayılarını artırsın iyi insanların. hoş geldin canım ben de dün girdim daha tatil yorgunluğunu atamadık üzerimizden.
    Rabbim kararlarınızı hayırlı eylesin inşaAllah hakkınızda hayırlı olan neyse o olsun, sevgiler Allah'a emanet olunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salzburg tam bir cocuk cenneti imiş bu gidişimizde bunu anladım. Âmin Allah etrafımızda iyileri arttırsın. Bizi de iyilerden etsin. Allah Razı olsun. Tatil sonrası bloga dönmek daha zor oluyor sanki ;) sevgiler

      Sil
  8. İyi gezmeler. Diğer yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Yeni yazılar gelmeye başladı ;)

      Sil
  9. İyi gezmeler. Benimde neredeyse bir yıl oldu yurtdışına çıkmayalı. Bizim için de gezin ve güzel gezi yazılarınızı bekleriz blogunuzda..

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler ins daha güzel yerler gezmek nasip olur size. Biz çocuklu geçince onları önceliyorux.

    YanıtlaSil
  11. Ne de güzel kareler böyle bayıldım. 3 çocukla süpersiniz valla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, gençlik gitmeden elden değerlendirmek gerek fırsatları ;)

      Sil
  12. ne güzel şehirmiş evet. 1 deli onu okuyom ben arada evet orlarda oturuyodu yaaa demek beraber gezdiniz. ya ama sölesene küçük çocuğun önde oturması yasak değil miydi yaa :) bi de üçü arasında en tatlı oooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kucuk cocugun onde oturması yasak dıye bılıyordum. Eger arabada bır ebeveyn varsa kucuk bebek onde oturmalıymış. ben de sasırmıstım ama bebekler mesela emzık düşürürler ya da anında mudahele gerektirecek duşumlar olur o zamanlar ıcın onde oturması daha guvenlı ımıs. Bebek anne ya da babayı görmeden arkada tek basına ağlar ya .

      Sil
  13. yoksaaaa yibe iş değişikliği ve tayin miiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok elh. Daha Almanyadayız. Salzburga gezmeye gıttık.

      Sil
  14. yani, anne arkada iken de önde mi oturmalıymış ki yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sımdı o durum böyle kı bızde 3 çocuk var. 3 araba koltuğu bırden arkaya sığmıyor bu durumda bırını mecburen one oturtmak gerekiyor. Cocukların hepsı Araba koltuğu kullanacak kadar kucuk ıse on tarafa en kucuk olan oturuyormuş. Kucugu onden sakınlestırmek daha kolay dıye olsa gerek. Ama Arabanın ondekı hava yastığı da kapatılması gerekiyor kı kaza durumunda ondekı çocuk boğulmasın dıye....Ben de yenı ogrendım bunları

      Sil

Yorumlariniz icin