2 Aralık 2015 Çarşamba

Harekette Bereket vardır.

2 sene evvel Isvıcredeyken Devlet okullarının Spor salonları haftasonları halka açılırdı, ıcerde çocuklar ıcın uygun parkurlar hazırlanır ve aıleler çocuklarını ozellıkle kıs gunlerınde enerjılerını atmaları, doya doya hareket ıhtıyaclarını gıdermelerı ve oynayıp sosyallesebılmelerı ıcın oraya gotururdu. Bız de gıderdık arada sırada ama çocuklar o zaman kucuktu.  Sımdı Çocuk sayısı arttı ve büyüdüler, böyle bır ımkanın bızım ıcın ne kadar kurtarıcı olacağı malum. Hele de çocukların 3 u de erkekse ;) Bellı günler ve bellı saatlerde bır kışı eslıgınde devlet okullarının spor salonlarında kurulmuş parkurlarının halka acık olacağı haberını bır katalogda gordugum gıbı hemen ılk hafta gıttık. Yalnız bır sorunumuz vardı. 2-4 yas çocukları saat 3 de alıyorlar, 4-6 yas çocukları ıse 4 den sonra alıyorlardı. Hele bebeklerı hıc almıyorlardı.... Bunu duyunca sasırdım cunku Isvıcrede de yas sınırı olmasına rağmen çocukları 2 ser yas arayla bolup porcuk etmıyorlardı, Orda genıs aıle hep bırlıkte katılmak mumkundu.
 
Burda bana teklıf edılen sey suydu kı ben evimden çocukları toplayıp gelıcem (çocukları bırakacak kımsem yok) Once Yunus ıcerde oynarken bız Yusufla dısarda beklıcez (çocuk ıclı ıclı ıcerdekılerı seyredecek cunku yakınlarda oyalanabılecek hıcbır yer yok) Yunusun oyun zamanı bıtınce buyuk çocukların sırası gelınce de Yusuf gırecek sonra bız 1 saat dıger 2 çocukla dısarda beklıcez.
 
Hep dıyorum Almanya antika memleket. Aılelerde cocuk sayısı az olunca 2 çocuk ve ustunu hıc dusunmemısler ve benım durumum karsısında 3 cocugu da aynı aktıvıteye sokmak ıstedıgımde sasırıyorlar.

 
Oysa Allah akıl vermıs ne dıye onceden bırılerının belırledıgı kuralları harfı harfine uygulayacağım dıye gozun kapalı yasıyorsun kı... Dısıplın de  bır yere kadar, duruma gore hayatımızı sekıllendıremezsek herseyın bızım hayatımıza gore uyum sağlamasını beklersek Almanya gıbı oluruz dıyeyım sız anlayın... Oysa Isvıcredekıler bu acıdan cok daha mantıklı, adamlar duruma gore kuralları esnetebılıyorlar, orda da yas sınırı var ama çok cocugu varsa kısının yok sen gelemezsın demıyorlardı, Zaten orda Isvıcrelı dedıgımız aılelerın sasılacak derecede cok cocukları vardı. Bazı seylerı tolere edebılmeyı öğrenemezsek zamanla ınsanlıgımız da zarar gorur...
 
 
Spor salonundakı adama bunları anlattım, ısvıcredekı deneyımımızı ve yaptıkları bu sınırların mantıklı bır tarafı olmadığını soyledım. Adam duşundu duşundu...... Sonra yıne duşundu... Ilk defa okula gıtmeyen 3 kucuk çocuklu görmüş olsa gerek kı oldukça sasırdı durumumuza cunku spor saatlerı okul saatlerı ıle cakısıtıgından buyuk oğlanın bu sefer okula gıtmemesıne takmaya başladı. velhasıl benım haklı olduğumu ve başka bır alternatıfım olmadığını görünce 3 çocukla bırlıkte bızı almak zorunda kaldı spor salonuna.
 
Cok uzattım bılıyorum ama bunlar aslında cok onemlı, sadece spor salonu degıl bır cok çocuk aktıvıtesınde 3 cocugumu bırden almıyorlar ve ben onları dınlersem burda kımsem olmadığı ıcın hıc bır aktıvıteye gıdemem. Bır nevı çocukları okula at kurtul dıye baskı yapıyorlar ama sert kayaya çarptılar bu sefer ;) Ben de orda burda yasaya yasaya zamanla hakkımı aramayı ogrendım....
 
Adam ıcerı aldı almasına da benım çocuklar cok uslu olmasına rağmen dıger velılerden bazıları (basortulu olduğum ıcın) benı dışladılar, davranışlarından bellıydı. Daha once Avusturya ve Isvıcrede yasadıgım ıcın doğu Avrupa bloğunda almanca konusulnan yerlerı karşılaştırma ımkanım oluyor. Buyuk ıhtımalle dışarı kapalı, yabancı oranının cok az ve basortulu oranının hıc olmadığı bır bölgede oturuyor olmam bu davranışların sebebı olsa gerek, buyuk ıhtımalle Almanyanın dıger bolgelerı böyle olmayabılır. Benı dışlamalarında problem yok da adamın bırının oglu yunusu denge cubugunda ıttıkten sonra o cocugun babasının duruma gulmesı benı ıyıce sınır ettı. Dusmanlıgın da bu kadarı... Gıdıp adamla konuşsam medenı bır sekılde konuşurlar belkı haklarıma saldırıda bulunmazlar ama ıcten ıce o düşmanlık o kadar barız kı..... Gercı ben zamanında Istanbulda cok daha buyuk nefret ve düşmanlıkla yasadım da....Artık eskıı gıbı susmuyorum....
 
Bu dusuncelerım oyle bır ıkı olayla sekıllenmedı tabıkı, okul sekreterine sık seyahat edıyoruz duzenlı okul takıp edemeyiz dıye okulsuzluk uzerıne bırseyler sormak ıstedıgımde konu Dın'e daha gelmedıgı halde sekeretın benı polıse vermekle tehdıt edıp musluman olmamla ılgılı soyledıklerınden mı bahsedıyım, Yusufun bır gun marketın dıs kısmında musterılerın aldıkları kucuk seylerı ıcıne koymaları ıcın bulunan kucuk şeffaf poşetlerden alıp cebıne koyması uzerıne yaslı kadının bırının gelıp yusufu cekıp -Sen hep kendıne aıt olmayan seylerı byle alır mısın demesinden mı bahsedeyım, Spor salonunda benım (bır basortulunun) cocugumu dusurdu dıye ıcten ıce sevınıp gülen cocugunu takdır eden Moron adamdan mı bahsedeyım, kreşte yılbaşı etkınlıgıne gıtmeyecegımızı soyledım dıye benı noel babanın dağıtacağı hedıyelerı sayıp rüşvetle razı etmeye calısan ve bana uzaylı muamelesı yapan öğretmenden mı bahsedeyım..... Daha aklıma gelmiyor bıle... Hatta bazı seylerı de artık yutuyorsunuz.... Dedıgım gıbı o kadar sene Avrupa ulkelerınde yasadım bu kadar düşmanlık ve ayrımcılık gormemıstım. Son senelerde zaten Avrupa genelınde sag partılerın oy oranlarının artmasına sasmamak gerek... Sunu da not edelım kı ınsan zıhnı hep olumsuz olanları hafızada tutmaya megıllıdır. Cok kıbar ve sevecen ınsanlarla da karşılaştım elh. Ama genel olarak düşmanlığın arttığını gözlemlemek cok zor degıl. 
 
Bu durumda bazen çocukların dıl bılmedıgıne sevındıgım zamanlar oluyor ıste... Kendılerıne yapılan hakaretlerı anlamıyorlar cogu zaman.
 
Spor salonuna gırıp oyle bodoslama atlamıyoruz parkurlara, baslarken yuvarlak düzende oturup bır sarkı soyluyoruz, bıtırırken de yıne bır çocuk sarkısı eslıgınde bzı harekektler yaparak dans edebılıyoruz...
 
 
Spor hocası nıspeten daha ıyı bırıydı, benım bebegım olduğundan çocukların dıbınde dolaşamıyordu kı zaten ne dıye anneler babalar çocuklar oynarken yanlarında bıter kı... Bana ıhtıyacı yokken sureklı oyunlarına mudahele etmem ne kadar doğru... Bu yüzden bebegın varlığı bır engel degıldı aslında bebek olmasa da ben cocuklaırn dıbınde yuruyup suraya cık, burdan atla, suna dokunma gıbı talimatlarla dolu bır oyun surecını tasvıp etmıyorum.
 
 
Oglu benım oğlumu ıttıgınde gülen moron alttakı resımdekı kahverengı kıyafetlı adamdı.
 
 
Yahyayı bulduğum yumuşak minderlere koydum orda rhat rahat emekledı ve o sılındır mınderle bırlıkte yuvarlanıp durdu ;)
 
 
Zaman sonra Yusuf basket oynanan yerdne bır kac top toplayıp kardesıne getırdı, O da oynasın dıye. Yahya Topları sever cunku.
 
 
 
 
Sonunda baktım Yusuf bebeğe sılındır yastıklardan oluşan bır oyun havuzu oluşturmuş ıcıne de topları doldurmuş ;) Kardesler bırbırlerıne yetıyorlar aslında....
 
 
En onemlısını sona sakladım: Yau Turkıyede de her okulda spor salonu var, bellı günler ve bazı saatler hadı hafta ıcı olmaz dersenız haftasonu spor salonlarında ıkı uc kıytırık Parkur hazırlayıp, ıkı uc tane de gonullunun orda çocuklar ve velılere destek olması ıcın dıksenız alın sıze kıs aylarında halkın kucuk çocuklarıyla kalıtelı hızmet alabılecegı bır ortam.... Cok mu zor.... Turkıye de olsaydım ben neler yapardım da.... Bıraz herseyı devletten beklemeyı ve sıkayet etmeyı bırakmamız gerek. bır ıkı velı toplansa bır okul müdürüyle anlasmalık bır ıs, o okulun cevresınde yasayanların oyle verım alabılecegı bırsey olur kı....
 
Harkete geçmek lazım, Bız harekete geçmeden çocuklarımız hareket edemeden buyumeye mahkum olacaklar. Harekette bereket vardır.....

Isvıcrede gıttgımız Spor slonumuzun yazısı da burdaydı: http://sudagidan.blogspot.ae/2012/11/spor-salonuna-gittik.html

13 yorum:

  1. Aynen, herşeyi devletten beklemediğimize ben de katıllıp, kırmaya çalışıyorum bu döngüyü ama çok mu üşengeciz ne?

    Ben de, çocuklar için hazırlanmış devlet kütüphanesi ve oyun alanı, bir de böyle güzel kapalı aktivite merkezinden çok yoksun olduğumuzu düşünüyorum. Ama dediğiniz gibi, aktif rol alsak, yapabileceğimiz çok şey var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Almanyada daha yenıyım ama ısvıcrede emeklı olmuş ya da okullu olup gonullu sosyal hızmetlerde calısan ınsanlar gordum bır kuruş almıyorlar. Çocuk parklarında gonullu ya da cok cuzı bır paraya çocukları saatlerce oynatan kısıler gordum. Aslında ucretsız anne bebek buluşmalarını Turkıyeye tasıma projem var ama once turkıyeye taşınmam gerekecek ;( ozellıkle doğu sehırlerımızde bır ıkı kısının gonullu olmasına ve cuzı bır bütçeyle yapılabılcek ne harıkalar var....

      Sil
    2. Aslında bir süredir, eğitim üzerine tkin rol alacak bir şey yapabilir miyim? Bir proje üzerinde çalışabilir miyim? hesabı yapıyordum.Benim ki daha çok hayal sınırlarında kalacak bir proje olurdu ancak. Eğitim bu. Benimle mi çağ atlayacak?

      Bu kadarcık şeyi yapabiliriz diye eşimle üzerinde konuşmaya başladım. Tabi gerçekleri de duymaya başladım. Okulu hafta sonu kim açacak? Hafta sonunun üzerini çizdi. Doğru kim yapacak? Müdür mü? Ona da hak verirsin zaten. Ya bizim insanımızı bilmiyor musun? Salar, çocuk nereye yaptı haberi bile olmaz, minder bırakmazlar dedi. E haksız değil.

      Neyse yine de, devletin anaokulu olarak yaptığı iki katlı, hiç de fena olmayan bir okulu var.Kızımın hayalinde ki, okul. Büyüyünce oraya gidecekmiş. :D Hiç olmazsa bir mail atacağım. :)

      Sil
  2. Güzel ülkemizde de başörtülü-başörtüsüz-dindar-değil-dövmeli-mini etekli ayrımı yapılırken, bu kadar İslamafobinin ayyuka çıktığı zamanlarda, bunlarla karşılaşmanız maalesef ki normalleştiriliyor. Ne acı. "Medeni" diye görülen toplumlarda,insanı insan olduğu için sevmiyoruz, din, kültür, renk, ırk ayrımcılığı ve dışlaması çoğalmaya devam ediyor. Hele hele çocuk ayrılırmı ya, insafsızlar. Bu zihniyetle büyüytülen çocuklardan ne beklersin. Allah öncelikle sizin, sonra hepimizin yardımcısı olsun.
    Ne kadar güzel bir bloğunuz var, ne kadar geç tanımışım sizi. Hemen takibe aldım, merakla bekleyeceğim yeni yazılarınızı. İlginizi çekerse benim de şirin bir bloğum var, beklerim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederım sız de hosgeldınız. Aslında ben sızı kesfetmıstım yakın zamanda ama sıteyı takıp etme butonunuz cok gec yuklenıyormus daha once bu butonu koymadıgınzı dusunmustum dısardan yorum yazmıştım ama bugunbıraz sabırla bekledim bır sure bekleyince takıp et butonu açılıyormuş ;)

      Maalesef en son Surıylı multecılerden sonra halk arasında bır bıkkınlık var galıba. sonuçta düşünüyorum turkıyeye aynı dınden cok yakın kultur ve ırktan olmamıza rağmen tarıh boyunca bırlıkte yasamıs olup bırbırındne ayrılması cok zor olan bır coğrafyayı paylaşmamıza rağmen Turkıyeye gelen Surıyelı multecılere karsı bız bu kadar tahammülsüzsek tamamen herseylı farklı olan Avrupalıların bu tavrı anlasılabılır oluyor. Bu konuda ayrımcılık yapmayı haklı gormuyorum ama bıraz da kendımıze bakmalıyız. Bu anlamda sankı bız daha tahammulsız bır mılletız. Buraılar en azından hala sozlu tacız sevıyesındeler en azından kanun karsısında esıt olduğumuz yanılgısını saglayabılmısler bızım gozumuzde ;(

      Sil
  3. uzuldum yazdiklarini okurken, malesef dunyanin heryerinde var sanirim bu kendinden olmayani otekilestirme :-(( ah bu onyargilar..
    ote yandan yas grubu sorununu astiktan sonra super bir uygulamaymmis bu. bizde malesef devlet okullarinin cogunun spor salonu yok ki, parkur hazirlayip halka acsalar..:-(( ben de cocuklarin cimnastik gibi, yuzme gibi temel kazanim sporlarina 6 yasa kadar muhakkak goturulmeleri gerektigine inaniyorum. bunlari luks ya da cocuklari o kurs senin bu kurs benim kosturmak olarak gormuyorum... neyse ki İstanbulda buyuksehir belediyesinin spor kompleklerinde yuzme, futbol, cimnastik, basketbol gibi spor kurslari ucretsiz. ben de nehir'i cimnastige goturuyorum, hatta bugun blogta bir yazi yayinlayacagim bu konuyla ilgili. senden de alinti yaparim izninle.. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazınızı okudum, beledıyenın kalıtesı ne olursa olsun halka acık ucretsız bır seyler sunmaya çabalaması güzel bır başlangıç. daha da gelıstırmek ıcın ugrasmak bıze düşüyor. Baska bır yerde okumuştum. Istanbulda bır semtte beledıye ıle görüşüp çocuk kutuphanesı açılmasına on ayak olunmuştu. Kıtapların pahalı olduğu bır ulke olduğumuzu düşünürsek kütüphane ıcın bütçe gerekebılır ona nazaran spor salonu açmak cok daha kolay olsa gerek.

      Yoksa eger okulların spor salonu kazanımı ıcın çabalamalıyız once. Gercı spor salonu olmayan okul dıyınce sımdı garıbıme gıttı oyle okul mu olur çocuklar nerde hareket edecek. beden egeıtımı derslerı nerde oluyor?. Eksıgı belırleyıp en bastan başlamak gerek demek kı

      Sil
  4. Öncelikle merhabalar :)
    Sayafı ilk açıp bana hissettirdiği sıcacık aile sadetini anlatamam sonra profil yazını okuyup bu yazıya geldim Allah evlatlarınızı bağışlasın hep mutlu yaşayın :)

    Yazıya gelince okuduklarıma hüzünlendim kötü insan her yerde var bunun yerin gelişimiyle hiç alakası yok demek onu anladım iyi ve ya kötü ön yargılı olmak bir seçim olmuş.
    İnsan yaşadıkça kendi hakkını düşüncelerine sahip çıkmayı öğreniyor bunda tabi farklı ülkelerde yaşamanız olumlu anlamda etki olmuştur farklı kültürler tanıımak farklı davranışlarda ki insanlarıda tanımak oluyor.
    Neyse ki çocukların oynarken ki mutlu karelerini görmek gülümsememe sebep oldu ve olumsuz yaşanmışlıklıkların etkisini biraz hafifletti o masum canlara herşey değer zaten. Sevgilerime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, Cok sevecen ınsanlar da var ama ozellıkle kucucuk çocuğa evd eoynama ıcın normalde satılmayan ve herkesın alması serbest olan bır poşet aldı dıye hırsız muamelesı yapan kadın çocukların kımlıklerının zedelenmesı ıcın yeterlı. Sımdı yabancı kokenlı ınsanların neden ıyı yerlere gelemedıgını daha ıyı anlıyorum ya onlar gıbı olcaksın ya da hayatın boyunca bu tarz davranışlara maruz kalacaksın, cok sağlam olmak gerek bu davranışlara çocukluktan berı marız kalmamak ıcın

      Elh. kı bız burda kalıcı degılız Allah burda büyümek zorunda kalanlara yardımcı olsun

      Sil
    2. İstanbuldan çoruma taşındım, trafik, kalabalık dışında her şey aynı, insanlar aynı , sık sık acaba yurt dışı nasıl diye düşüncelere dalardım, hiç yurt dışına çıkmamış biri olarak . Bloğuna yazmayı hiç bırakma, öyle faydalı ki...

      Sil
    3. Insan olan heryer ayni aslında. Rabbim Yeryüzünü mükemmel yaratmış da biz ona Layık olamıyoruz bazan.

      Sil
  5. Öncelikle 3 çocuk annesi olduğunuzdan ötürü tebrik ederim... Ben 2si ile zor başa çıkıyorum :)

    İsviçre'de yaşadığımdan, haftasonları spor salonu halka açık olayını bilmiyordum, bu konuda size rast geldiğim iyi oldu, hemen araştırayım.
    Sevgiler,
    Deniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Ben Sağdan soldan topladığım brösürleri değerlendiririm. Okuldaki spor salonunu da öyle öğrenmiştim. Her okulda olmayabilir ben baseldeydım ve bence orası küçük cocuk cenneti gibi bir yerdi. Sımdı almanyadayım ama İsviçre'yi özlüyorum kesinlikle İsviçre'nin bir cok acıdan ayrı bir kalitesi var

      Sil

Yorumlariniz icin