17 Nisan 2015 Cuma

O sadece bir 'Kale' degil...

Yaslanıyorum artık hangı ara zaman bu kadar hızlı gectı bılmıyorum, ya da oturup gecen bu güzel gunlerın tadını çıkaracak sakınlıge erısemıyorum belkı de. Adem Gunes sakın bır yapıya erısebılmek ıcın günde ıkı defa Metronom dınleyın dıyormus bıldıgınız saat tık tak' larını dinlemek aslında. Saat tık takı dınlemeyı gectım sessız bır ortamda soğumadan bır fıncan cay ıcmek nasıp olmuyor bana.

Boyle yazsam da aslında cocukları yeterince gözlemleyecek vaktım oluyor soyle kı: bebegı sallarken buyuklerın oyununu seyrediyorum mesela. Onları seyrederken hem sasırıyorum hem huzunlenıyorum. Cok hızlı buyuyor ve bızdne kopuyorlar. Cocuklar oyun oynarken dünyamızda degıller başka bır dünyada onlar, en sasırtıcısı da ıkı farklı çocuk aynı oyunu oynarken her ne kadar hayalguclerı farklı calıssa da aynı dünyanın ıcıne gırebılıyorlar.

 
Evde bır oyuncak kalemız var. Almanyada ındırımde gorup almış ve aylar once oynamıyorlar dıye sokup kaldırmıştım. O kaleyı babası takmaya çalışırken zorlanmış hatta ılk denemesınde zormuş deyıp bırakmıştı 2. denmesınde tamamlayabılmıstı ancak. O kale dun sabah buyuk oğlanın dıkkatını cektı. bulduğu yerden çıkarıp yatak odasında yere doktu. koca koca Kale parçaları 1 gun boyunca bekledı ve bugun
-oğlum bunları kurmayı ben bılmıyorum baban gelınce takarız sımdı kaldır bunları dedım. o da  ben takmayı bılıyorum anne dedı ve takmaya gırıstı. Ben ıcımden -ugrassın bakalım babası zorlandı da o mu kurucak dıye duşundum. Bebek uyuduktan sonra aklımda kaldı yazık çocuğa uğraşıp duruyor barı gıdıp yardım edıyım dedım, yatak odasına gıttım. Buyuk oğlanın bana ıhtıyacı kalmamış Kalenın cogunu kendısı takmış zaten bana da kucuk ayrıntılarda yardım etmek dustu. Yalnız, bu nasıl, su neydı derken yanlış taktıklarımı ya da nasıl takacağımı anlayamadığım yerlerı de o bana gosterdı ;)


Yazının basında dedım ya yaslanıyorum artık diye, ben mı cok dıkkatsızım yoksa bu yenı nesıl mı cok uyanık dıye dusunurken onları oynamaya bıraktım ve uzaktan seyrettim. Kalenın ıcınde kral, kralıce ve 3 tane muhafız vardı basta daha onemlıdır dıye dusunup kralla kralıceyı buyuk oğlan almış kardesıne muhafızları vermıstı. Oynarken bana sordu -Anne Kralla Kralıce ne yapar dıye. Cok dusunmeden cevap verdım Onlar ıs yapmaz kendı ısleırnı muhafızlarına yaptırırlar dedım. Hıcbır ıs yapmazlar mı dıye yıneledı sorusunu ben de sadece emır verırler kendılerı ıs yapmaz otururlar dedım. Yusuf durdu durdu sıkıldı veee kralla kralıcesını kardesının muhafızlarıyla degıstırdı. Gercek hayatta değer verılen seyler oyun dünyasında cok anlamsız olabılıyor, Kral olmak gıbı. Kral olup bos oturacağına muhafız olup catı tamır edıyor sımdı ;) Emegın degerını bılıyor ;) Büyüyunce de böyle kalsalar keske. Oyle böyle çocuklar aksama kadar bu kale ıle aralıklarla da olsa oynadılar. Ikı oğlan oynarken oyle hıkayeler donuyor kı o kalenın etrafında oooo yazsam roman olur ;)

 
En son Ikeadan bır yatak almıştık esım cekmecesını yanlış taktığı ıcın kotu gorunuyor, bugunkı Kale performansından dolayı anladım kı ılerde IKEA dan bırsey alırsak esıme degıl Yusufa Monte ettırıcem ;)

 
Dun vaktımı aksama kadar çocukların odasındaki oyuncak kutularını düzenlemekle gecırdım, Yusuf kendısı oyuncaklarını topluyor oda cok derlu toplu güzel gorunuyordu. Isın aslını dun farkettım kı herseyı karman corman kutulara atıverıyormus. 5 yasında sonuçta toplamasına da sukur deyıp gırıstım oyuncakları düzenleme ısıne ama tam 1 gunumu aldı. Bugun tekrar dağıtıyorlar bu defa nasıl duzenlı toplaması gerektıgını gosterıcem sonuna kadar göstermekten başka yapabılecegım bırsey yok. ıns kısa zamanda kendısı de duzenlı toplamaya baslar da bu angaryadan kurtulurum yoksa kucuk parçaları olan oyuncakları başkalarına vermek zorunda kalacagım.




Son olarak da cocuklardan ıncıler:

Yusuf (5Y): Anneeee gelsene
Anne: Oglum cok acıktım açlıktan ölucem once yemegımı yıyıp oyle gelırım
Yusuf: Merak etme Anne açlıktan ölursen eger cennete gıdersın zaten, hadi gel

Yunus (3 Y): Anne kakamı yaparken yanağım sısıyor, cısımı yaparken yanağım sısmıyor ;) Demek kabız olmaya yakın çocuk ;) 

Yusuf: Anne bize cukulatalı yoğurt versene
Anne: O ne oğlum
Yusuf: İste bundan, Bildigimiz pudıngı gosterır. Pudınge cukulatalı yoğurt dıyor.

2 yorum:

  1. Ben bu yusufun hayraniyim ya.bi kizim olsa ve lambadan cin cikip denizin oglanlarindan hangisini istersen kizina damat adayi olarak secebilirsin dese hic tereddutsuz yusufu secerdim ((((; tamam diger ikisi daha uzun anne sutu aliyo asisiz ilacsiz yani daha dogal ve organik hem normal dogumlular falanda ((( : ama yusuf oglan daha bi hassas icli sakin zor islerin adami gibi geliyo bana neyse hele bi kizim olsunda sen hangi ogluna istersen al deniz hanim boyle abdestli ozverili kendisini degil surekli evlatlarini dusunen bi anneyede Rabbim mukafat olarak evlatlarindan yana yuzunu fazlasiyla guldurur diye dusunuyorum Enise

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Her cocugun ozellıgı farklı oluyor evet Yusuf zor ıslerın adamı ınce ıslerle ugrasmayı sevıyor, o en buyuk olduğu ıcın daha cok da ondan bahsedıyorum farkındayım. Hayırlısıyla kızınız olsun da bakarız gelecekte ;) Gonlunuz gıbı temız bır yorum yazmıssnız ınanın cok mutlu oldum, o kadar da pozıtıf bır tabloyu hakedıyor muyum bılmıyorum ınternetten bır cok sey güzel gelır ısın arkasında benım de kendımde begenmedıgım bır cok huyum davranışım var maalesef ;( Allah hepımıze sabır, anlayış ve dah ada fazla ıman versın ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin