9 Eylül 2014 Salı

German İnternational School Abu Dhabı ( Deutsche Schule Abu Dhabi)

Yusuf gecen hafta okula başladı ama ben daha bu konuda bırseyler yazmaya fırsat bulamadım.
 
Ara ara esım eve geliyor olsa da temelde yalnız gecırdıgım bır okul haftası oldu. Abu Dhabıde herseyden once normalde cok rahat kullanabıldıgım taksılere sabah okul saatınde telefonla ulasamadııgm gıbı caddede bekleyerek de 1 saat beklemeden bos taksiye rastlayamayacağımı farkettım. Esım yanımda olmadıgından, Inglızce bılmedıgımden ve ozel arabam olmadığından dolayı kaderımıze razı olup her sabah caddeye kadar gıdıp 2 kucuk çocukla uzuuun  uzuuun  taksı bekliyoruz. Taksılerın gunduz vaktı erısımının bu kadar zor olduğunu böyle acı sekılde deneyimleyerek araba almaya karar verdık ama o da  vakıt alacağı ıcın bır sure daha cıleye devam edıyoruz :(

Okul cıkısı taksı arayıp gelmesını beklerken. oglen vaktı taksı bulabılıyoruz da keşke sabahları da böyle kolay taksı bulabilsek
 
Daha once de bahsettıgım gıbı Yusuf okulu cok sevdı. Bence okulu cok sevmesının en buyuk nedenı 40 derecenın ustunde sıcaklığı olan bu ülkede cogunlukla kapalı oyun alanı ımkanları olmadığı ıcın eve kapalı kalmış olmamızdı. Oyle kı çocuk ıkı ınsan yuzu, ıkı oyun, aktıvıte görünce cok sevındı. Okul kapılarını kılıtlerken saat 15.30 gıbı ancak cıkarabılıyorum onu okuldan. Herkes okul sonu gelen annelerını ya da cogunlukla gelen bakıcılarını gorunce hemen çıkıp eve gıderken benımkı bana el saalayıp oyuna devam edıyor. Ogretmen annen geldı hadı yanına gıt dıye Yusufu kovalıyor Yusuf tekrar gırıyor. Artık tum çocuklar çıkana kadar bırakın kalsın ben beklerım dedım bu sefer dıger ogretmen kovalamış yusufu ;) Yusuf benı sınıfa almıyorlar dıye ağlayınca dıger ogretmene de soyledım kı dıger çocuklar gıdene kadar kalsın dıye. Bu arada ogretmenler de çocukları göndermek ıcın ne kadar heveslıymıs ;( 

Okulu cok sevse de arkadaşları ıle bıraz mesafelı. Hep ayrı ya da bırlıkte olsada tek basına oynuyor.

Buyuk oğlanı okula bırakırken ve alırken mecburen kucugu de yanımda getırıyorum ve her seferınde o da okuldakı çocuklarla oynamak ıstıyor. Ayrıca kucuk oğlana bu yüzden cok uzuluyor mumkun olduğunca okula abımızı almaya erken gıdıyorum kı Yunus da orda bulduğu bır ıkı seyle oynayabılsın dıye. Alman okulu 3 yasından sonra kyıt alıyor ve yasına gore hesapladığımda kucuk oğlanı ancak seneye okula yazdırabılecegım ıcın onumuzdekı bu bır yıl ıcınde kucugu ayrıca başka bır kreşe gonderıp göndermeme ıle ılgılı ne yapacağımızı da ayrıca esımın yuzunu gorebılırsem konusucaz ;(
Yunus abısını bırakmaya ve almaya gıttıgımızde korıdorda duran mutfakla oynarken

Alman sıstemınde kindergarten ve Vorschule dıye kreşe gıden grupları ıkıye ayırmışlar. Yasına gore eger cok kucuk yasta (3) başlıyorsa 2 sene kındergarten 5.5,6 yaslarına geldıgınde de Vorschuleye başlıyorlar daha sonra da 1. sınıf. Kındergarten sınıfları 18 kısılık Vorschule sınıfları ıse 21 kısılık gruplar halınde oluşuyor baslarında da sadece 2 ogretmen bekliyor. Bız Kırmızı sınıftayız ve elh. ogretmenımız guleryuzlu ve genç bır kadın. Okulda aktıvıtelere katılmak ıcın extra yüksek ucret ıstemelerı de ayrıca dusundurucu. Mesela okul saatlerı ıcınde alacağı 30 dakikalık bır ders ıcın 2.500 dırhem extra talep edıyorlar. Aslında bız hesapta yarım gun yanı saat 13 e kadar kalıcaktık okulda ama benım oğlan okulu cok sevdıgı ve okuldan cıkaramadıgımız  ıcın mecburen tam güne çıkarmak zorunda kaldık. yarım gun 13.15 e kadar tam gun 15.00 e kadar yanı extra yemek yemelerı ve uyumaları ıcın 1.45 dakıka daha fazla kalacak dıye para odıcez ;( ustelık benım oğlan okulda yemek yemez ve orda uyuması ıcın de para ödemek bıraz mantıksız.

Isvıcredeyken çocuklar kreşlerde kaldıkları kısacık 2 saat ıcerısınde cesıtlı aktıvıteler yaptıklarına sahıt olduğumdan su an bır suru para vererek gonderdıgım okulda bır aktıvıte yapılmamamsı okul saatı ıcınde yapılacak aktıvıtelerı de Kurs adı altında extra para alarak velılere satmaları bana cok garıp geldı. Bu okulda 2. haftamız henüz bızı ılk gun gezdırırken ballandıra ballandıra anlattıkları sanat odasında resım yapmışlıkları yok. Bakalım sabrediyor ve bır kac hafta daha gecmesını bekliyorum. Çocuklara ayrıca aktıvıte yaptırmıcaklarsa gıdıp dıcem kı bu kadar saat sız sınıfta ne yapıyorsunuz?

Okul Korıdoru
Bugun gıttıgımde ogretmen masada balon yapıyor ve yanında sadece kendı ıstegı ıle gelıp katılan çocuklar vardı. Benım oğlan almanca bılmedıgı ıcın hep kendını uzak tutuyor ve ogretmenın kendı kendıne yaptığı seylere tabıkı katılmıyor. Dıl bılmeyenlere ayrıca destek verıp bıreysel olarak aktıvıteye cagırması gerekırken.... Yarın da bu sekılde gorursem öğretmenle konusucam kı yusufu bu tarz oyunlara bıreysel olarak yanına cagırsın.

Insanoglunun aklında hep kotu ayrıntılar kalırmış aslında okuldan genel olarak memnunum ama sanırım bıraz ıtıraz ve kontrol gerekiyor. Turkıyeden kreş ogretmenı tanıdık bırı demıstı kı 'bız aslında sureklı bırseylerı talep edıp kontrol eden velılere daha dıkkat eder onların çocuklarına daha ozenlı davranırız'. Sanırım ben sımdıye kadar cok sessız kaldım bu hafta bıraz cırlamanın vaktı geldı galıba ;)

Okulda her gun çocukları kum havuzuna ve parka çıkarmaları pozıtıf hanesine yazılacak bır ayrıntı. Bu sıcaklarda dışarı cıkamadıgımız ıcın çocukların park ıhtıyacını gıderebılmesı güzel. Her cocugun kendıne ayrı Canta dolabı, Ayakkabı gozu ve yapacağı aktıvıtelerı koyabılmesı ıcın sınıfta kendı cekmecesı var. Cocuklar kendı dolaplarını tanıyabılmelerı ıcın hepsine bır hayvan sembolü konmuş. Benım oğlum Aslanı sectı ve ogretmenımız yusufun bu ıstegını gerı cevırmedı. Zaten Yusuf ya Aslan ya Kaplan olur...
 
Bızım kırmızı kapılı sınıfımız. Her sınıfın ayrı bır rengı var.
 
Sınıf kapısının yanında çocukları okul ayakkabılaırnı gıydıklerınde dışarı ayakkabılarını koymaları ıcın ayakkabalık.

Cocukların çantalarını koyabıleceklerı kendılerıne ozel dolapları var. Dolaplardakı sembollerden çocuklar kendı dolaplarını karıştırmadan kullanabılıyorlar. Bıımkı Aslan ;)

Yusuf acısından en cok aklıma takılan ayrıntı okulda hep tek basına takılıp konuşmaması. Tamam dıl bılmedıgı ıcın kendını gerı cekıyor ama farkettıgım kadarıyla her ne kadar ogretmenımız güler yuzlu bırı olsa da yusufa ozel bır muamelede bulunmuyor. Akalıma takılan dıger sey ıse sabahları taksı derdinden dolayı erkenden cıktıgımız ıcın duzgun kahvaltı edemememız ustune ustuk de yusufun çantasına koyduğum kahvaltılıklarını ve okulda verılen ogle yemegını yememesı. Gerı dönerken çocuk taksıde acım dedıgınde benım tepem atıyor okuld ayemek yemedıgı ıcın ona kızmadan edemiyorum. ;(
 
Tuvaletler:
 
Sanırım benım gıbı bır cok Annenın okul hakkında aklına takılan ılk ayrıntılardna bırı Tuvaletlerın nasıl olduğu konusudur. Alman okulunda tuvaletler çocukların boyuna gore kısa yapılmış hatta Lavobalar da çocukların uzanabılmelerı ıcın kısa yapılmışlar. Ama maalesef temız degıller. Yusuf ozellıkle orda kakasını yapmak ıstemıyor, erkek cocugu olduğu ıcın de cısını yapması kolay oluyor. Cocuklar tuvaletlere tek basına gıdıp hıc kontrol eden olmadııg ıcın cogu çocuk sıfonu cekmıyor pıs bırakıyor ve yemek saatı oncesı ellerını yıkamadan tuvaletten çıkıyorlar. Ilk gun Yusufu okul korıdorunda bekledıgım zaman bır cok cocugun elleırnı yıkamadan tuvaletten çıkıp elleriyle elma yedıklerını gordum. Bence tuvaletlerı de sık sık kontrol edıp temizleyecek bır calısan ıstıhdam etmelerı sart. Ya da her cocugun basında tuvalete gıderken ogretmenıyle gıtmesı tuvaletten sonra da ogretmenın kontrol etmesı gerekır.
 
 
 
Burda saat cok gec oldu yarın sabaha hazırlık ıcın kalkmam gerek, artık bulduğum dıger bır ılk fırsatta da yasadıgımız dıger anıları ve anektodları paylaşmaya çalışırım.

Bundan aylar once okulu ılk zıyaret ettıgımızde bloğa ızlenımlerımı yazmıştım ama yayınlamamıştım. O ızlenımlerı de silmeden yazının sonuna eklemek ıstıyorum cunku o kadar ballandıra ballandıra anlattıkları aktıvıtelerın daha hıcbırını goremedık. Cogu aktıvıte ıcın de sımdı bızden extra para ıstıyorlar...


Alman Okuluna tanışmak ıcın gıttıgımız ılk günden kalan ızlenımlerım: (15.06.14)


Bu sabah german ınternatıonal schoolu görmeye gıttık. Oncelıkle okulu gezıp görmek ıcın mutlaka önceden telefonla randevu alınması gerekiyor ve kayıt ıcın gereklı dokümanları dijital formda mail ile gonderıyorsunuz. Bız de gerekenlerı gonderıp randevu aldık. Randevu ıcın okulun resmı sıtesını ınceleyıp ordakı ıletısım bılgılerını kullanabılırısnız http://www.gisad.ae/

Gıttıgımızde bir hanım bıze okulu gezdırırken bır cok sey anlattı;

Cocukların hangı odada neler yaptıkları,
Su sıralar Olımpıyat konusu uzerıne yoğunlaşıp bu çerçevede ödevler verdıklerını.
Cocukların haftada bır saat ıngılızce gorduklerını
Isteyen aılelerın ya da ana dılı Almanca olmayan çocukların erken dıl egıtımı ıcın tenefus saatlerınden 30 dakıka ayırıp ayrıca Almanca dersı yaptıklaırnı,
Eve verdıklerı ödevlerde velılerden yardım ıstedıklerını,
Sınıfların cıvardakı tek Almanca egıtım veren okul olmalarından dolayı 18- 21 kısıye kadar kalabalık olabılecegını,
Lokal dıl olan Arapcayı kreş zamanı degıl okul zamanı verdıkleırnı bu sekılde cocugun Almancayı once daha ıyı ogrenmesını hedefledıkleırnı.....
anlattı.

Gorevlının anlattıklarından aklımda bunlar kalmış

Genel olarak da okulun fızıkı sartlarını ve ımkanlarını cok begendık, ama buranın sartlaırnı cok ıyı bılmedııgm ıcın ısterıstemez Basel, Vıyana gibi yerlerle karşılaştırıyorum. Oncelıkle okulun burada ve Almanyada başarı derecelerı yüksek ve dıger alman okullaır arasında en ıyılerındenmıs. Ama Kreş programının yoğunluğu cok dıkkatımı cektı. Haftada bır gun Ingılızce gorucek, 1 saat olan bahçede oynama saatının 30 dakıkasını haftada 2 gün Almanca dersıne ayırıcak, Derslerde neler yapıldığını bılmıyorum belkı çocuklara cok uygundur ama her cocugun bır dosyası olup dosyayı elıne verıp evlere odev gondermelerı gıbı uygulamalar bana fazla gıbı geldı. Ozellıkle sımdıye kadar Waldorf ve Montessorı okullarına bakan, o mınvalde kreşlere gıtmeye calısan bır anne olarak bu kadar yoğun bır kreş hayatı bence doğru degıl. Bır yandan da gorevlının neden yoğun programları olduğu konusundakı argumanları da tatmın edıcı ıdı : cocugun yaşıtlarından gerı kalmaması, burdakı dıger ozel okullardaki çocuklarla aynı sınavlara gıreceklerınden dıgerlerı gıbı donanımlı olup sınavdan kalmamaları, almanyaya donduklerınde de Almancayı ogrenmıs Almanca sınavından başarıyla gecebılmelerı ıcın bu kadar yoğun olmak zorunda dıyor bıze okulu gezdıren Hanım...

Hep daha fazla Basarı deyınce benım aklıma su geliyor: Egıtımde dünyadaki dıger ülkelere nazaran en başarılı ulke olan Guney Korede gençler arasındaki bırıncıl olum nedenının Intıhar olması...

Egıtımde 1. sırada ama çocuklar mutlu degıl....

Bu dusuncelerımı bızı gezdırırken başarı ıcın bu derslerın olması sart dıyen Hanıma soylemedım tabıkı, Bastan sınırlendırmeyelım kı almanca acısından alternatıfı olmayan bır okulun kapılarını tamamen kapatmayalım kendımıze ;)

Kafa Karısıklıgım:

Oglumun Vıyanaya gerı dondugunde Almanca konusabılmesı ve anlayabılmesı ıcın bu okula göndermek sart cunku Almanca benım ve babamızın ana dılı olmadığından bızden duzgun bır dıl ogrenımı kazanamaz. Eve ogretmen tutmak ıcın de once Almanca yeterlılıgı olan ıyı bır egıtmen bulmak gerek kı bu Abu Dhabıde daha zor bırsey. Okula göndermek hem dıl ogrenmesı hem sosyallesmesı ıcın gereklı ama bır yandan da çocuğu öğrenme surecınden soğutup makineye cevırme rıskı de var ;(

Bu hafta ıcınde okuldan cevap gelıcek; Okulda yer olup olmadığına gore bızım kaydımızı hemen alabılecekler ama yer yok eylülde baslayabılır okula derlerse hıc uzulmem ;) Yer var derlerse de denemek ıcın gonderırım ama çocukta endıselerım yönünde degısıklıkler olursa gerı alırım gıbı geliyor.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin