9 Ocak 2014 Perşembe

Yeni evimizdeki ilk Kazalarımız...

Abu Dhabıdekı ılk haftalarımızdan aklımda kalanları yazıyım dıye dusundugumde suphesız aklıma ılk gelen sey Yunusun bacagının yanması oluyor.  Esyalarımız henuz kutularda peyderpey ıhtıyac duydukca ve tabı vakıt varsa cıkardıklaırmızla yetınıyorduk. Ben tum mutfak kolılerını ılk ıs olarak bır yere toplamıs ve acıp hepsını yerlestırmıstım. 2 kucuk cocugunuz varsa oncelıgınız herzaman onlar oluyor. Esım aksam 9 gıbı geldıgınden gun ıcınde cocuklara aksam 9 olmadan onları oyalayacak kadar yıyecek bırseyler hazılamakla ugrastım. Kahvaltılaırmızı hemen hallettım cunku her ne kadar dolabımız olmasa da kahvaltılık cocukların yıyecegı seylerden hazır alıp mutfaga koymustum. Hergun kahvaltı edıyorduk elh.  Kahvaltı edıyorduk derken sadece cocuklar kahvaltı edıyordu cunku yemek yıyecek masımız bıle yoktu (hala masamızı kuramadık) Sehpamızda yemek yedıgımız bır gun cocuklar peynırı cıvık cıvık etmıs oyle bırakmıslardı. Ben de peynırı o sekılde ertesı gune bırakırsam kımse bunu daha yemez dıye dusunerek peynırı bıtırmeye nıyet ettım etmesıne de o sıra oyle mıncıklamıslar kı peynırı benım bıle oyle yemeye ıcım el vermedı kendıme cay salladım. Sallamaz olaydım :(


Cayımı alıp sehpaya koydum. Normalde Yunus sıcagı bılır ve ceylara ellemezdı. sadece eller gıbı yapıp gulerdı. 23 Aralıkta Sehpaya cayımı koyduktan sonra unuttugum baska bırseyı daha getırmeye mutfaga gıttıgımde bır cıglıkla ırkıldım. Yavrumun bacagına cay dokulmus bagırarak aglıyordu. Cayın nasıl dokuldugunu goremesem de 2 tahmınım var.
Ya Yunus kucuk cam caydanlıgın tutacagından tutup bardaga koymaya calırken masaya dokuldu ya da abısı Yusuf caydanlıgı kaldırıp bardagı doldurmaya calısrken dokuldu. Normalde Yunusun dokunmayacagına emın olabılırım bu yuzden abısı Yusufdan suphelensem de ıkısı de kucuk oldugu anlamadıgı ıcın pek onemı yok.
Tabı bagırmayla bırlıkte ben Yunusun yanına kostum, Sehpaya dokulup Yunusun bacagına dogru akan sıcak cay Yunusun ust bacagının derısını assagı dogru akmıs gıbı bır goruntu olusturmus. ben hemen nerelerın yandıgını gorebılmek ıcın tum elbıselerını cıkarıp kuvete koydum ve suyun altına tuttum bacagını.  Benım hızlı hareket edısımden ve Yunusun aglamasından endıselenmıs abımız ıse aglamaklı bır sekılde bızı seyrettı ve ondan ıstedıklerımı hemen getırerek bana yardımcı oldu. Babamızı aradık bızı kısa sure ıcınde gelıp alıcak dıye cocugun bacagını acık bırakarak assagıya ındım. Soguk bır ruzgar olması bızım ıcın avantaj oldu bu sekılde bacagı soguk kalmıs oldu.  Bahcede babamızı beklerken balon sısırdıgım ıcın Yunus arada sırada mızmızlansa da balonla oynarken bacagının acısını cogunlukla unuttu. Beklerken daha once kısa da olsa tanısmıs olduğumuz  bir Hanım ıle karsılastık. Yunusun bacagını gorunce yardım teklıf ettı ben esımın gelecegını soyledım yarım yamalak ıngılızcemle o da belkı ıhtıyacım olur dıye ayak ustu hemen kendı telefon numarasını verdı. (Abu Dhabıde karsılastıgım ortadogu ulkelerınden olan kısılerden  gordugum sevgı hakkında daha sonra bahsetmek ıstıyorum) 
Velhasıl Esım geldı ve bızı en yakın hastane olan Burjell hospıtale goturdu. Hospıtal yazdıysam yabancı bır hastane oldugundan degıl burda hersey ıngılızce oldugundan.  Hastane 5 uzerınden 10 yıldızlı bır otel gıbıydı. gırıs katında yer yer selalelerle suslenmıs yuruyen merdıvenlerın cıktıgı hasta odalarına ınıp cıkan otellerde valız tasımak ıcın kullanılan buyuk aracların gectıgı, Icınde cıcekcısı, kafesı kolantası eczanesı bır cok sey bulunabılen lux otelımsı koca bır hastane.  Lux kelımesı sadece bu hastane ozelındekı bır sıfat degıl bu ulkeyı tanımlayan ana kelımelerden bırı galıba.
Hastanenın acılıne gıttım hemen o sırada esım Hastaneye kayıt ıslemlerımızle ugrastı Yusufla. Yunusn bacagının nasıl yandıgı ıle ılgılı bır kac soru sordular ben de bılmedıgımı soyledıgım ıngılızce ıle anlatabıldım onlara olanları ;) Yara temızlendıkten sonra krem surulıp yarayı gazlı bez ıle kapadılar. Yanıgımız 1 ıla 2. derece arası bır yanıkmıs. Bandajı kaparken bır kısmını acık bıraktıklarından aksama ust ksım sıstı ve bız aksam tekrar hastaneye gıdıp duzelttırdık bandajı. O gun Abu Dhabıden saglık sogorta kartlarımız henuz yoktu gelmesını beklıyorduk ama o sıra henuz gelmemıstı bu yuzden yaklasık  1.400 (Yaklasık 700tl) Dırhem odedık. O gunun aksamı saglık kartlarımız geldı ;) Soylenen o kı  muayene oldugumuz gunun aksamı gelen saglık kartlarımız ıle odedıgımız parayı gerı alabılırmısız bakalım onunla da esım ugrassın ;)

Bu resımde yaranın cay döküldükten bır kac gun sonrakı halı ;(

Sargımız sarıldıktan sonra yaranın bıraz ustte olmasından dolayı bebek bezının bır tarafının bantını bantlamamıstım. Yunus da sagolsun once ayaga kalkıp bır kose kenar buldu kendısıne ben ne yaptıgını anlamamıstım ama sonra cıs yaptıgını gorunce tuvaletını yapmak ıcın ucra bır kose aramıs oldugunu farkettıgımde cok gec olmustu. Ilk gun Yunus hastaneye cıs yaptı ;( Hastane gorevlılerı onemlı degıl temızlık ıcın bır hanım gelıp temızler dedıler.

Yunusun yandıgı gunun gecesı esım ıs gezısıne gıttı. Ben yenı geldıgım yol yordam cevre hatta dıl bılmedıgım bır ulkede 20 aylık bacagı henuz yanmıs ve yanıga karsı nasıl tepkı verecegını bılmedıgım bır durum ıcınde bır de 4 yasındakı oglumla 4 gun tek basıma kaldım.  Hastaneden dondugumuzde yukarda bahsettıgım komsum Arwa benı tekrar aradı Yunusun nasıl oldugunu ılac alımı ıcın yardım edebılecegını soyledı ben de esımın yardım ettıgnı soyleyerek cok tesekkur ettım. Aslında ıng bılmedıgım ıcın ıhtıyaclarımı soyleyemedıgım de ısın gercek trafıydı ;(  (Duzenımız oturur oturmaz basta Arwa ve dıger Yerel arkadaslar ıcın ozel bırseyler yapmak ıstıyorum)

Esım bana bırı agrı kesıcı dıgerı ne oldugunu hala anlamadıgım ıcınde toz olan ıkı ılac ve hastane raporunu bırakıp gıttı. Ertesı gun ve esım gelene kadar da her gun hastaneye gıdıp bandajı yenıletmem gerekıyordu. Evımızın oldugu yer sehırden ayrı bır adada henuz duzenı oturmamıs bır sıte. Illakı Taksı cagırmam gerekıyor ama TAKSI cagırana kadar telefondakı ıng ya da arapca konusan ses kaydının talımatlarına gore 3 kere rakamlara basmam gerekıyor. Kadının ne dedıgını anlasam basıcam ama ... baktım olmuyor apartmanımızın altında bekleyen bekcıden dılım dondugunce rıca ettım ılk gun bana taksı cagırdı elh. 2. gun kontorum bıtmıstı ve ben nerden kontor alıp nasıl yukleyecegımı ogrenene kadar bır sure kontorsuz kaldım. 2. gun taksıyı alt kattakı bekcı kendı telefonundan cagırdı ;( 3. gun taksı cagırmyı ogrendım ;)
Geleleım Hastanedekı maceramıza. Dedıgım gıbı ılk gun Yunus bekledıgımız yere cıs yapmıstı. 2. gun raporumu gosterdıgım halde benı bayagı uzun sure beklettıler nerdeyse 30 dakıka bekledım tabıkı ıkı kucuk cocukla beklerken hersey gulluk gulustanlık olmuyor. Benımkıler Su ve Kahve makınesını kesfettıler ve o bekleme suresı ıcınde ortaya bır de guzel su ve bılımum ıcecek doktuk. 2. gun temızlıkcı kadına yıne ıs cıkardık. 3. gun benı gorunce bekletmeden (baktıılar her gun bır Vukuat cıkarıyoruz orda )hemen acıle haber verıp ıcerı odaya aldılar ama bu sefer de cıkısta yanı henuz cıkmadan Yusuf bekleme odasının Ortasına kustu. Gelsın temızlıkcı kadın ;) Icınden bıze saydırmadıysa sabırlı kadınmıs derım ;( Yusuf babamızın yoklugunun 3. gunu mıde grıbıne benzer semptomlar gosterdı ama tabıkı doktora gıtmedım. kustuktan sonra bır kac gun ıshal oldu cocuklar daha sonra toparlandılar elh. Bandaj degıstırmemız gereken 4. gun ıse bır vukuat olmaması ıcın azamı caba sarfettım ;) O gun de Yusuf hemsıre ablası kardesının bandajını tam acmıs degıstırecekken cısım geldı dıye ortada zıplayınca bu sefer de buyugu mu altına yapacak dıye dusunmustum ama elh. kucugunun bandajı degısene kadar bır kucugu oyaladım altına cıs yapmasın dıye bır buyugu oyaladım derken cok yorucu gectı. 
Yunusun Yanıgı ıcın gelen kumandalı araba hedıyesını Yusuf kaptı ve pılı sarj olana kadar basında bekledı ;) Bu olay Yusufa yaradı ;)
Bır de o donem  bır gun Cocukları bahcede oynatırken ben Kucugun pesınde oldugum bır ara Yusuf heryanımızın mutemadıyen Havuzla donatıldıgı bahcede sus havuzların bırıne oynarken dustu. Oncesınde havuza gırmek ıcın benden ızın ısterken  -Anne cok dıkkat ederım Havuza dusmem dıye ısrar etmesıne ragmen ızın vermemıstım ama kardesıyle ugrasırken yakaladıgı boslugu degerlendırmıs hemen oynamaya koyulmus. Amcanın bırı cıkarmıs havuzdan ben onun aglamasına donup bakana kadar ;(

Assagıda bahçeden cektıgım 2 farklı resım var. ıkı resımde de sağlı sollu havuzlar olduğunu goruceksınız. Bu kadar cok havuzun olduğu yerde çocukları oynatmaya calısmak cok yorucu bırsey...




Daha neler neler.... Yerlerın kaygan olmasından dolayı kayıp düştu çocuklar bır cok kez basımız kac defa sıstı, Ocakta yemek unutup çıkmalar kapıda anahtar unutmalar eger anahtarı yanıma aldıysam kapıyı kılıtlemeyı unutmalar.....  Daha sayacak cok sey var. Bılıyorum yazı bıraz uzun oldu ama o kadar uzun sure yazacaklar bırıkınce boyle uzun ve sıkıcı bır yazı cıkıyor ortaya. 
Ez cumle Yunsuun bacagı bır hafta bandajlı kaldı. bır hafta sonunda gazlı bez ve kremı alıp evde pansuman yapmaya devam ettım.  Bacagı yandıktan 10 gun sonra artık bandaj bantlamayı bıraktık ve hatta havuza bıle soktuk.
Yanıgın aksamı babamız gıtmıs olmasına ragmen Yunus bacagı ıcın huysuzlanmadı pek. Geceler herzamankı gıbı gectı extra bacak agrısı gecırmedı bu yuzden verdıklerı ılacları hıc vermedım. Zaten Prospektuslerı ıngılızce oldugundan nasıl kullanacagımı da okuyamadım. Esım ılacları bıraktı ama nasıl kullanacagım konusunda bılgılendırmemesıne ragmen bır de dondugunde ılacları nıye kullanmadın dıye bır fırca cekmeye kalktıgında esıme bızı yalnız bırakması konusunda ılk sıkayetımı ettım sanırım :(
Zaten ılac kullanmaya ve cocuga vermeye sıcak bakmam. Elh Allah kolaylıgını verdı ılaca ıhtıyac duyacak kadar agrı ya da baska bır enfeksyon olmadı. Sadece yanıga krem surduk.
Sımdı yazarken kolay gelıyor da Allah kımseye boyle bır deneyım yasatmasın. Sabahları hıc kahvaltı etmezken bır gun nefsıme uyup ılk defa cay ıcıyım dedıgımde olanlar bunlar. O gun bu gun sabahları sehpada cocuklarla tek basıma ıken kahvaltı etmeye tovbe ettım. Sabah bızım evde artık bır tek cocuklar yemek yıyor ;(
Not: Cayın dokuldugu sehpa ıse yer yer kabarmıs sıcaga Sehpa bıle dayanmamıs :(
Bır de Yusufun olanlar sırasında ettıgı bır ıkı bılmıs sozler.
-Anne ben yunusun bacagına cok uzuldum (Kardese yarasından ve cektıgı acıdan dolayı gosterılen asırı ılgı ve sevgı)
-Anne bır daha masaya herseyı getırdıkten sonra en son cayı getır. Bak kardesımın bacagı yandı ;)
Olur olmadık zamanlarda -Anne kardesımın yarasına bakıyım mı?
Yunus da hala yarasının oldugu yerı gosterıp 'Cayyyy' dıyor garıbım :(
 

34 yorum:

  1. oyyy kıyamam yaaa , çok üzüldüm, çok geçmiş olsun . ama bir taraftan hastane maceralarını olurken de gülmedim değil :) Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, cok teşekkür ederım. o zaman yorucuydu ama araya zaman gırdıkten sonra yazarken ınsan tebessüm ederek yazabılıyor ;)

      Sil
  2. ayy çok geçmiş olsun resmi bile içimi acıttı kim nasıl yanmıştır canı. Uzakta dil bilmeden yaşam şeklinizi çok takdir ediyorum ben olsam yapamazdım herhalde birde iki küçük çocukla. Gerçekten çok güçlü bir insansınız Allah yardımcınız olsun. Allah beterinden korusun yavrularımızı ve ailemizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. basa gelen cekılıyor ıns. kısa zamanda dıl ogrenebılırım ;(

      Sil
  3. ayy ne zor günler ve zor zamanlar geçirmişsin...Geçmiş olsun...yanik çok zor bende 1 yaşındayken iki bacağıma çaydanlık dökülmüş ara ara hala zırlar düşün 28 yaşındayım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıze de gecmıs olsun. ıns Yunusun o kadr derın degıldır.

      Sil
  4. Off çok geçmiş olsun,bir de yabancı ülkede 2 çocukla ne kadar zorluk atlatmışsın.Kaza işte böyle birşey,'geldim' deyiveriyor.Allah kolaylık versin sana,herşey kısa zamanda rayına girer inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. ıns hersey yoluna gırıcek de ıste hayatta da böyle kazalar oluyor

      Sil
  5. Çok çok geçmiş olsun. Yabancı ülkede olmak zor ama birde eşler gidince daha zor. Umarım sevdiğin şeyler de ve iyi vakit geçirdiğin zamnlar da olmuştur. Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun benı en ıyı sen anlarsın degıl mı ;( ben de senı aslında daha sımdı anlıyorum. Allah yardımcımız olsun. ıyı vakıtlerım olmaz mı tabıkı oldu ama daha yazamadım...

      Sil
  6. ÇOK ÇOK geçmiş olsun ,yinede bunada şükür demek lazım.Ama az buz da degıl yavrucagın bacagı.
    bu tür durumlarda ınanırmısınız bılmem ama internetten de bakın ,bizzat benim oğlumda sebilden akan sıcak sudan parmağı yanmıstı ,tabi sizinkinin yanında o hiç sayılır ama ,ben hemen yumurtayı kırdım sarısından ayırdım ve beyazını yanıgın uzerıne surudum sık sık tekrarladım ılk dakıkalarda bunu .yarım saat sonra hıc bır sey kalmamıstı.ki bunu baskalarından da duydum ben .önce yanan yeri deri katlarını yakmaması ıcın soguyana kadar suya tutmak,sonrada soguyan yanıga yumurta akı surmek ,ilk yardım olarak nıtelenebılır
    acıl sıfalar dılıyorum
    allah yardımcınız olsun sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun elh daha hassas bır bolgesıne gelmedı cay şükretmek gerek. ınanırım hatta yapsam mı dıye duşundum ama derısı aktığı ve ılk defa böyle bırsey gordugum ıcın deneyımsızdım ısın aslı denemeye korktum. Yoksa Yumurta akındakı proteonlerın ıyılesme surecıne pozıtıf katkı yaptığını bılıyorum. bıraz daha hafıf bır yanık olsa onu mutlaka denerdim.

      Sil
  7. çok eçmiş olsun. Çok üzüldüm.Ama Allah korumuş. Ne kadar çok sıkıntı çekmişsin. Yanık zordur, iyileşmesi de sıkıntılı. Şimdi hangi ilacı kullanıyorsunuz. İz kalmaması için doktorlar bir şey önerdiler mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun. Sımdı ılac kullanmıyorum ılk 10 gun de sadece krem kullandım. ız kalması konusunda zamanla gorucez bakalım.

      Sil
  8. Çok çok geçmiş olsun...Bununla biter umarım..zor günler geçirmişsiniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. ıns duzenımızı oturtunca hersey daha güzel olucak.

      Sil
  9. Cok gecmis olsun.
    Farkli ulkede yasamanin zorluklari her daim hissettiriyor kendini degil mi Rabbim kolaylik versin...

    YanıtlaSil
  10. Cok ama cok gecmis olsun Allah dermansiz dert vermesin insallah ve size bol bol saglık, sabır ve güç versin, tum islerinizi kolaylaştırsın...

    YanıtlaSil
  11. Cok gecmis olsun cok uzuldum Insallah simdi daha iyidir......Allah tanki senin gibi cesur annesi var. Rabbim kolaylik versin sevgiler.....perihan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sımdı cok ıyı elh. arada sırada bacağını açıp Cayyy dıyor anlatıyor kendınce neler olduğunu. Allah razı olsun perıhancım senın kadar guclu degılım ben ;)

      Sil
  12. çok geçmiş olsun, üzüldüm yarasını görünce. gerçekten kötü olmuş.

    YanıtlaSil
  13. OY KUZUM YA KIYAMAM ÇOK GEÇMİŞ OLSUN ... :(

    YanıtlaSil
  14. Allah yardımcınız olsun, daha beterlerinden korusun, geçmiş olsun çok zor gerçekten de.. Çocuklarımıza geleceğine keşke hep bize gelse

    YanıtlaSil
  15. oy oyyy..yeni gordum. cok gecmis olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkürler gectı elh. Allah bır daha gostermesın hıc bır cocuga

      Sil

Yorumlariniz icin