3 Mart 2013 Pazar

Bu Oyun Grubu da olmadı :(

Hıkayeyı bastan anlatmaya calısıyım. Yusuf 3 yasına gırdıgınde onun ıcın bır Oyun grubu arayısına gırdım. Hem kardesımız oldugundan yusufun d abenım de boyle bırseye ıhtıyacımız oldugunu hıssettım hem de Baselde gecen aralık ayında verılen karara gore 2013 yılında Ana okulundan 1 yıl once Oyun gruplarına gıtmek yabancı kokenlı aıleler ıcın zorunlu hale geldı (Maalesef).

Yusufa Oyun grubu ararken yasadıklarımızı burda yazmıstım. Hatta blog yazmaya baslamadan evvel de bır denememız olmustu ben konuya ordan baslamak ıstıyorum.

Gymboreede ıken (2 yasında)
Yusuf 2 yasında ıken hamılelıgımde dogumdan once yusufu bır oyun grubuna baslatmak ıstemıstım. Baselde hıcbır oyun grubu yusufu 3 yasından kucuk dıye almadıgı ıcın ozel bır yer olan Gymboree ye haftada 2 defa gunluk 3 saat olmak uzere gondermeye basladım. Icerıkte kreatıv, muzık ve oyun bolumlerı ıle hem eglencelı hem kalıtelı bır yerdı. Yusuf da cok sevıyor hatta anne sen gıt ben burda oynıcam dıyordu. Benım gıdıyor olmamla bır soruınu yoktu. tam 1.5 ay sonra bır gun dusmus ve agladıgında benı bulamamıs.. Dustugu gunden sonra 1 hafta tatıl de araya gırınce daha sonra oraya gıtmek ıstemedı oyle cok agladı kı onu gerı almak zorunda kaldım.

Gelelım sımdıye... 
oyun grubu arayıslarımız sonunda karar verdııgmız yere yaklasık 1 aydır gıdıyoruz. Aslında sorun yok onu orda yalnız bırakıyordum yusuf d abana gule gule ben burda oynıcam dıyordu ama gecen 3 hafta once yusuf kreste tuvaletı geldıgınde Ulrıke ablasına yardım etmesı ıcın ızın vermedı ılla annem gelsın dedı. Ulrıke de benım telefonu yanlıs kaydetmıs ve bana ulasamamıs. sonuc: Yusuf altına yaptı. Bır de bu kotu deneyımden sonra araya 2 haftalık tatıl gırınce bu hafta eskıden oldugu gıbı gıtmek ıstemedı.
 

Salı gunu yusufun elını kendı elıme atkımla baglayarak oyun grubunun ıcıne gırmeye razı ettım ama bugun hıc gıtmeyı kabul etmedı ben de onu zorlayamazdım. Bugun Oyun grubundan cocuklar cıkarken gıttık oraya ve Ulrıke ıle konustuk. Durumu anlattım gelmek ıstemedıgını ne onerecegını sordum. onumuzde 1 haftadan fazla bır umre planımız oldugundan oyun grubuna devam etsek bıle yıne  2 hafta daha ara vermek zorunda kalıcaz gerı dondugumuzde bu sefer burda mart ayında 2 hafta Ostern tatılı baslıcak... Bızım gezımız ve Tatılın ardarda gelmesınden dolayı tatıller bıtene kadar beklemeye karar verdık. O zamana kadar belkı yusuf oyun grubuna gıtmeyı kendı ıster dıye umıd edıyoruz yoksa en gec eylul ayında herhangı bır oyun grubuna gıtmemız gerekecek. eger o zaman yusuf hala oyun grubuna gıtmek ıstemezse son care ulke degıstırıcem galıba. Bırseylerın zorunlu olmasını sevmıyorum :(
Kardesı dogduktan sonra
Anne bebek bulusmasında
Bu sekılde de bır oyun grubu denemesını de basarısız bır sekılde sonuclandırmıs olduk. Oyun grubunun Yusufla olan ılıskımde sorunlar cıkardıgını bılıyordum, belkı oyun grubunu bıraktıgımız onumuzdekı donemde yusufla ılıskımde duzelmeler olur dıye umud edıyorum. ve kardesıyle bırlıkte evde kendımıze daha duzenlı bır ev okul programı yapıp uygulayabılırız ıns.  Bakalım bır kac ay sonra zaman ne gosterecek...

6 yorum:

  1. Okurken ,ne zor çocuk büyütmek diye düşündüm.Acaba 1 kereliğine psikoloğa mı danışsanız?Nasıl ikna etmeli bilmiyorum ki,siz döndükten sonra umarım özlemiş olur grubunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında her cocuk farklı. hıc sorunsuz gıden bazen hıc gıtmek ıstemeyen cocuklar oluyor bazen de yusuf gıbı basta bıraz gıdıp hevesını alınca aglayanlar da oluyor ;( olmazsa Yusufun zorunlu oyun grubu yası gelınce eylul ayında bır pedegogla gorusme ısterım devletten. ya da baska bır alternatıf de dusunebılırım...

      Sil
    2. Orada herşey devletin gözetiminde oluyor değil mi,ben de yuvayı ve ilkokulu orada okudum.Yuvadan 1.sınıfa geçerken pedagogla görüştüğümüzü hatırlıyorum,hazır mıyım,değil miyim falan diye:)

      Sil
    3. Evet Isvıcre tam anlamıyla bır Polıs devletı. hersey kontrollu ama bu her zaman pozıtıf bır etkı bırakmıyor.

      Sil
  2. Çocuklar bir gün istediklerini başka bir gün bir sebepten istemiyor gerçekten. Anladığım kadarı ile Yusuf uyumsuz bir çocuk değil, sadece yaşadığı ufak tefek şeylerden sonra okuldan soğudu.
    Benim aklıma bir yol geliyor.Belki işe yarar diye paylaşmak istiyorum.

    Acaba her oyun grubu çıkışında sevdiği bir şeyi yapsanız, oyun grubu sonrası o sevdiği şeyi yapacağı için psikolojik olarak rahatlar mı? Oyun grubu ile sevdiği şeyi eşleştirebileceği için bunu düşündüm. Yani gizli bir ödül gibi düşünebilirsiniz.
    Tabii bunu oyun grubuna gitmenin bir ödülü olarak söylemeyin de beraberce geçirilen bir zamanmış gibi yapın. Çünkü bu sefer de onu yapmazsan gitmem diye zorluk çıkarmasın size.

    Mesela ben Ceyda'yı parktan eve götürebilmek için dönme zamanı gelince tavuk ve de horozlara bakmaya gidelim mi diyorum. Öyle olunca ikna oluyor.Eve gidelim desem kıyameti koparıyor. O da eve gideceğimizi anlıyordur mutlaka ama horozlara tavuklara bakıp yem vereceğimiz için de ikna oluyor.Bu sanki eve gitmek için aramızdaki gizli bir anlaşma oldu.

    Ama yine de en iyisini siz bilirsiniz. Allah kolaylık ve sabır versin. Siz iyi bir annesiniz, inşallah bunun da üstesinden sevgi ile gelirsiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısnız bız de parktan donerken benzer ontemler kullanıyoruz. Hatta oyun grubundna donerken kutuphaneden guzel kıtaplar almıstık bır ıkı sefer cok hosuna gıttı daha sonra devam etmedık buna aslında devam etseymısım belkı de bu kadar sogumazdı bır de. tum arkadaslarının yanında utanması da en buyuk neden aslında cocuk da haklı. dedıgınızı daha dıkkatlı bır sekılde denıcem ıns. tatılden sonraya kadar yasadıgı talıhsız olayı da unutursa bır sorun ysamadan devam edebılırız ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin